w210 w 2018 czy warto?
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Re: w210 w 2018 czy warto?
Racja, ale chyba nie w każdej kielichy do roboty?
Re: w210 w 2018 czy warto?
Nie, nie w każdej. Wiele ma oryginalne w dobrym stanie (u mnie są nie ruszane) ale jest to dość newralgiczny element. Z drugiej strony dzięki temu że jest tak a nie inaczej rozwiązanych technicznie, jego naprawa jest prosta, a część zamienna w postaci nowego mocowania górnego sprężyny - dostępna. Wystarczy przyspawać (lub przynitować jak niektórzy preferują).gallus pisze:Racja, ale chyba nie w każdej kielichy do roboty?
Re: w210 w 2018 czy warto?
A czyli to jest można powiedzieć element wymienny a nie ingerencja w konstrukcje auta?
Re: w210 w 2018 czy warto?
W W210 każdy element metalowy jest częścią wymienialną a na poważnie, jak widać, producent przewidział zestaw naprawczy.gallus pisze:A czyli to jest można powiedzieć element wymienny a nie ingerencja w konstrukcje auta?
Urywające się kielichy, a właściwie górne mocowania sprężyny to słabość wszystkich aut które mają to w ten sposób rozwiązane i są podatne na korozję. Np. w W124 o odporniejszy jest w tej kwestii, ale lata eksploatacji sprawiają, że tam też urwane mocowanie się zdarza.
Gdyby był typowy kielich, czyli mocowanie w wewnętrznej części nadkola, bo tam to już poważniejsza ingerencja, choć ludzie i tak w innych markach te elementy naprawiają.
Generalnie jest to element który należy sprawdzić i ewentualnie naprawić. To jest na tyle proste, że nadal się opłaca takie auto ratować.
Re: w210 w 2018 czy warto?
Czyli bez tragedii, piszemy ciągle o mocowania tej sprężyny tył czy przód? Czy nie ma reguły?
Re: w210 w 2018 czy warto?
Jeżeli kielichy sa w dobrym stanie, wowczs profilaktycznie trza(można) zrobić wzmocnienie.
Ja zrobiłem tak: zakupiłem tzw nakładki wzmacniające, duza tube kleju Wurth i stalowymi nitami znitowalem owe nakładki do ramy nadwozia na tenze klej.
Teraz wiem ze, żaden kielich nie ma prawa się urwać, a jakby co; to trzyma go owa nakladka wzmacniajaca.( minelo 8lat, a konstrkcja )
Ja zrobiłem tak: zakupiłem tzw nakładki wzmacniające, duza tube kleju Wurth i stalowymi nitami znitowalem owe nakładki do ramy nadwozia na tenze klej.
Teraz wiem ze, żaden kielich nie ma prawa się urwać, a jakby co; to trzyma go owa nakladka wzmacniajaca.( minelo 8lat, a konstrkcja )
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
Re: w210 w 2018 czy warto?
Nooo ciekawe rozwiązanie
Przydał by ske tutorial, ale to będę ske martwił jak okulara kupie w przyszłym tygodniu idę go obejrzeć, załatwię win to podam do odkodowania
Przydał by ske tutorial, ale to będę ske martwił jak okulara kupie w przyszłym tygodniu idę go obejrzeć, załatwię win to podam do odkodowania
Re: w210 w 2018 czy warto?
Przód oczywiście (ale generalnie sprawdzić całe auto trzeba zawsze).gallus pisze:Czyli bez tragedii, piszemy ciągle o mocowania tej sprężyny tył czy przód? Czy nie ma reguły?
Akurat mocowanie urwane to zauważysz od razugallus pisze: Przydał by ske tutorial, ale to będę ske martwił jak okulara kupie w przyszłym tygodniu idę go obejrzeć, załatwię win to podam do odkodowania
(zdjęcie pożyczone z wątku kolegi Avira625)
Re: w210 w 2018 czy warto?
A jak z górnym mocowaniami amortyzatora?
- Dobrodziej_1983
- Posty: 593
- Rejestracja: 20 lis 2016, o 02:22
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: w210 w 2018 czy warto?
Bywało że i te wychodziły pod maskę ale to raczej już w mocno zjedzonych egzemplarzach. Warto zajrzeć tam od spodu i zobaczyć czy i na ile korozja się tam rozpanoszyła. Na szczęście to jest dość mocny element i nie często zdarza się że stan jest na tyle zły, że robi się to niebezpieczne.
WDB2100171A513939 e290td - classic - sedan - manual -1997r. 160km/400NM
Re: w210 w 2018 czy warto?
Gdyby nie ta korozja to te auta kosztowały bo teraz 2x tyle więc jeden plus.
No nic trzeba gruntownie sprawdzić auto przed zakupem pod względem korozji.
Powie mi ktoś jeszcze jak sprawdzić NIVO?
No nic trzeba gruntownie sprawdzić auto przed zakupem pod względem korozji.
Powie mi ktoś jeszcze jak sprawdzić NIVO?
Re: w210 w 2018 czy warto?
Wpakuj do bagażnika sprzedającego. Chyba że jest oszczędnie zbudowany, to najlepiej niech dwie osoby usiądą . Po czym odpal auto i obserwuj czy się tył podnosi. A w trakcie jazdy auto nie może być sztywne z tyłu i skakać na nierównościach.
moja EX
http://LORINSER E300TD lipa6
Tera
http://E430 AMG lipa6
Zawsze pali mi 6 litrów
Zależy tylko, na ile kilometrów
http://LORINSER E300TD lipa6
Tera
http://E430 AMG lipa6
Zawsze pali mi 6 litrów
Zależy tylko, na ile kilometrów
Re: w210 w 2018 czy warto?
No i super, dzięki za podpowiedzi
Re: w210 w 2018 czy warto?
Na czym jeszcze się skupić dodatkowo? Jakieś inne bolączki tych aut?
Re: w210 w 2018 czy warto?
Auto dziś sprawdziłem, techniczne bdb, skrzynia chodzi super, jedyny minus korozja tylnych błotnikow i klapy tył, podwozie zakonserwowane
Chyba się skuszę, ale już zastanawiam się czy te błotniki naprawiać czy ciąć? I wstawiać reperturki?
Chyba się skuszę, ale już zastanawiam się czy te błotniki naprawiać czy ciąć? I wstawiać reperturki?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 39 gości