W210 2.0 kompressor OPINIE

Wszytko o Mercedesie E W210

Moderatorzy: fabek, zibi2210, SuperBuster11

Zaikan
Posty: 3
Rejestracja: 17 cze 2021, o 08:21
Lokalizacja: Żagań

W210 2.0 kompressor OPINIE

Post autor: Zaikan »

Cześć

Do tej pory nie miałem do czynienia z silnikiem 2.0 kompressor lecz z tego co wiem to raczej dobra jednostka. I tu moje pytanie kieruje do użytkowników lub do kogoś kto miał okazję używać auta z takim silnikiem.

Chciałem wiedzieć czy ma jakieś bolączki, o co trzeba dbać a co jest dożywotnie bo strasznie spodobał mi się w210 z tą jednostka i chciałbym go kupić ale nie chcem zrobic tego na gorąco.

Z góry dziękuję
Jeśli czas to pieniądz... To przej...łem fortunę!!! :P
Awatar użytkownika
rr6
Doradca
Posty: 2229
Rejestracja: 24 wrz 2016, o 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Re: W210 2.0 kompressor OPINIE

Post autor: rr6 »

Zaikan pisze: 17 cze 2021, o 19:56 Cześć

Do tej pory nie miałem do czynienia z silnikiem 2.0 kompressor lecz z tego co wiem to raczej dobra jednostka. I tu moje pytanie kieruje do użytkowników lub do kogoś kto miał okazję używać auta z takim silnikiem.

Chciałem wiedzieć czy ma jakieś bolączki, o co trzeba dbać a co jest dożywotnie bo strasznie spodobał mi się w210 z tą jednostka i chciałbym go kupić ale nie chcem zrobic tego na gorąco.

Z góry dziękuję
Więcej na pewno napiszą osoby które miały to auto ale takim pierwszym skojarzeniem z tymi silnikami jest nastawnik faz rozrządu.
Siedzi sobie to z przodu wałka i lubi się blokować oraz ciec. Profilaktycznie bym wymienił po zakupie auta (chyba, że udokumentowana wymiana jest przez poprzedniego właściciela) żeby nie stanęło i nie ciekło.
Zaikan
Posty: 3
Rejestracja: 17 cze 2021, o 08:21
Lokalizacja: Żagań

Re: W210 2.0 kompressor OPINIE

Post autor: Zaikan »

Dzięki rr6. Szkoda tylko, że jest mało odzewu. Chciałbym kupić świadomie auto z tym silnikiem, no ale widocznie nie tu zdobędę wiedze :zdziwko:
Jeśli czas to pieniądz... To przej...łem fortunę!!! :P
Awatar użytkownika
Adrian_W210
Posty: 607
Rejestracja: 7 maja 2017, o 16:59
Lokalizacja: Mosina k/ Poznania

Re: W210 2.0 kompressor OPINIE

Post autor: Adrian_W210 »

Zaikan pisze: 19 cze 2021, o 22:25 Dzięki rr6. Szkoda tylko, że jest mało odzewu. Chciałbym kupić świadomie auto z tym silnikiem, no ale widocznie nie tu zdobędę wiedze :zdziwko:
Ja mam 3.2 CDI to o nim Ci możemy pisać ;p
Niestety ale wszelkie fora zostały zjedzone przez grupy na FB. Dobre jest to, że w kółko można pytać o to samo i nic się nie dzieje.
Pierwszy: Rover 620di do 21.04.2017
Teraz: Mercedes E320 CDI Avantgarde od 6.05.2017
WDB2100261B047755
Audi A6/S6 4.2V8 od 9.04.2021
WAUZZZ4B92N065476
Instagram: adrian_w210
Awatar użytkownika
Muniek
Posty: 2761
Rejestracja: 15 paź 2012, o 09:36
Lokalizacja: Bydgoszcz/Poznań
Kontakt:

Re: W210 2.0 kompressor OPINIE

Post autor: Muniek »

Nie mam, nie jeździłem i nie znam się to się wypowiem. Moim zdaniem 2.0K jest wysilony a sam kompresor to pchanie się w gips gdzie w zasięgu ręki są dobre silniki wolnossące. Jeśli chcesz jeździć tanio to zapewne się spisze natomiast gazu to niekoniecznie do tego montować. Ze swojej strony polecam dowolne V6 jeśli chcesz pogodzić jako-tako ekonomię z mocą. A jeśli wyłącznie ekonomia... to diesel w CDI i przygotowanie kasy na ewentualne wtryski, turbo czy pompy.

Możesz poczytać gotowe opinie o tym silniku na innych forach. Tutaj jak widać - niewielu używa.
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5695
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Re: W210 2.0 kompressor OPINIE

Post autor: Piasek »

Kompresor - powiem tak, fajne to jest jeżeli przyprowadzisz to sobie sam z jakich BeNeLux`ów czy innej Francji z CarPasem i wiesz że ma to te 230 czy ile tam widnieje na blacie a do 180ciu czy dłużej obsługiwało to ASO.
Niestety to co u nas jest to w większości sztuki gnane bo się sypią, że blacharsko to nie dziwi bo to Merc i jeszcze W210 ale jeszcze mechanicznie i tutaj robi się problem bo reanimacja tego silnika do tanich niestety nie należy. Nastawniki, cewki zapłonowe i kompresor i masz równowartość auta.
Dlatego dobrze Ci radzą ludzie proponujący albo poczciwe widlaki bo to jest pancerno-niezaje*liwe albo CDI bo to jakoś rozsądnie się z paliwskiem obchodzi. Pierwsze bez problemu się gazuje robiąc na tym ogromne przebiegi, drugie... no teraz ropa widzę bije rekordy cenowe. Trafisz sztukę z wtryskami do zmiany i jakim turbo - też cię pociągnie po kieszeni. Ale jak ktoś lubi charakterystykę diesla - przeboleje.
Ja miałem benzynowe V6 i uważam że w to celować powinieneś bo te silniki nie mają słabych punktów a przebieg czy to 300 czy 600 nie robi na nich żadnego wrażenia. Można trafić z gazem, można i dobrą sztukę z udokumentowanym niewielkim (jak na wiek) przebiegiem, którą sam zgazujesz i wiesz co masz.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości