płyn wspomagania

Wszytko o Mercedesie E W210

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

krah
Posty: 91
Rejestracja: 3 sty 2016, o 16:01
Lokalizacja: Leżajsk

płyn wspomagania

Post autor: krah »

Witam proszę o odpowiedz prawdopodobnie płyn do wspomagania Febi 08972, bez nivo jest odpowiedni, ale czy można zalać coś innego dostępnego na stacji benzynowej, pilnie potrzebuję info , jestem w drodze , mało płynu a jutro niedziela :dobani:
VIN:WDB2100171A223073
Awatar użytkownika
rr6
Doradca
Posty: 2270
Rejestracja: 24 wrz 2016, o 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Re: płyn wspomagania

Post autor: rr6 »

krah pisze:Witam proszę o odpowiedz prawdopodobnie płyn do wspomagania Febi 08972, bez nivo jest odpowiedni, ale czy można zalać coś innego dostępnego na stacji benzynowej, pilnie potrzebuję info , jestem w drodze , mało płynu a jutro niedziela :dobani:
Teoretycznie jest zasada, żeby płynów o różnych kolorach nie mieszać. Można nawet spotkać takie stwierdzenia:
Do układów wspomagania kierownicy wiele wytwórni dopuszcza stosowanie oleju ATF (do skrzyń automatycznych), który rozpoznaje się po czerwonym kolorze. Czasami może być płyn bezbarwny (syntetyczny) lub zielony (mineralny). Płynów o różnych kolorach się nie miesza gdyż może dojść do zmiany ich konsystencji.
Ale powiem Ci szczerze, że ja się tym zbytnio nie przejmowałem. Awaryjnie (bo w Warszawie, w głównym ASO na Daimlera nie mieli..... oryginalnego płynu :wstyd: a była sobota i jechałem w trasę :rozpacz: ) dolewałem ogólnodostępny czerwony, zdaje się, że STP. Jeździłem trochę na takiej mieszance bez problemów, ale potem robiłem uszczelnienie maglownicy (nie z powodu mieszania płynu, wcześniej już ciekła potężnie) więc wszystko poszło do zmiany. Teraz mam zalany tylko ATF Dextron II - wlali go w zakładzie naprawiającym maglownicę. Od roku bez problemów.

A jaki jest powód braku płynu? Cieknie maglownica? Bo jak tak to i tak musisz dać do regeneracji/uszczelnienia więc spokojnie możesz dolać czerwony i trochę tak pojeździć - potem i tak wszystko będzie wypłukane.
krah
Posty: 91
Rejestracja: 3 sty 2016, o 16:01
Lokalizacja: Leżajsk

Re: płyn wspomagania

Post autor: krah »

[quote="rr6"][quote="krah"]Witam proszę o odpowiedz prawdopodobnie płyn do wspomagania Febi 08972, bez nivo jest odpowiedni, ale czy można zalać coś innego dostępnego na stacji benzynowej, pilnie potrzebuję info , jestem w drodze , mało płynu a jutro niedziela :dobani:[/quote]

Teoretycznie jest zasada, żeby płynów o różnych kolorach nie mieszać. Można nawet spotkać takie stwierdzenia:

[quote][i]Do układów wspomagania kierownicy wiele wytwórni dopuszcza stosowanie oleju ATF (do skrzyń automatycznych), który rozpoznaje się po czerwonym kolorze. Czasami może być płyn bezbarwny (syntetyczny) lub zielony (mineralny). Płynów o różnych kolorach się nie miesza gdyż może dojść do zmiany ich konsystencji.[/i]
[/quote]

Ale powiem Ci szczerze, że ja się tym zbytnio nie przejmowałem. Awaryjnie (bo w Warszawie, w głównym ASO na Daimlera nie mieli..... oryginalnego płynu :wstyd: a była sobota i jechałem w trasę :rozpacz: ) dolewałem ogólnodostępny czerwony, zdaje się, że STP. Jeździłem trochę na takiej mieszance bez problemów, ale potem robiłem uszczelnienie maglownicy (nie z powodu mieszania płynu, wcześniej już ciekła potężnie) więc wszystko poszło do zmiany. Teraz mam zalany tylko ATF Dextron II - wlali go w zakładzie naprawiającym maglownicę. Od roku bez problemów.

A jaki jest powód braku płynu? Cieknie maglownica? Bo jak tak to i tak musisz dać do regeneracji/uszczelnienia więc spokojnie możesz dolać czerwony i trochę tak pojeździć - potem i tak wszystko będzie wypłukane.[/quote]
VIN:WDB2100171A223073
krah
Posty: 91
Rejestracja: 3 sty 2016, o 16:01
Lokalizacja: Leżajsk

Re: płyn wspomagania

Post autor: krah »

maglownica sucha, cieknie z przewodów, ale zaczęło być słychać skrzypienie,przy pełnym skręcie, ( chyba pompa) , więc sprawdziłem płyn , i jest go w połowie podziałki na 20 stopni, a samochód był rozgrzany do 80, skrzypienie jest szczególnie, rano jak jest zimny , jak się rozgrzeje , jest trochę ciszej , ale troszkę słychać.
VIN:WDB2100171A223073
Awatar użytkownika
rr6
Doradca
Posty: 2270
Rejestracja: 24 wrz 2016, o 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Re: płyn wspomagania

Post autor: rr6 »

krah pisze:maglownica sucha, cieknie z przewodów, ale zaczęło być słychać skrzypienie,przy pełnym skręcie, ( chyba pompa) , więc sprawdziłem płyn , i jest go w połowie podziałki na 20 stopni, a samochód był rozgrzany do 80, skrzypienie jest szczególnie, rano jak jest zimny , jak się rozgrzeje , jest trochę ciszej , ale troszkę słychać.
No to i tak przy naprawie przewodów, zmianie pompy itp. wypadałoby zmienić cały płyn. Więc jak dolejesz coś ze stacji to tragedii nie będzie, tylko docelowo zmień całość.

Nie wiem jaką masz stację najbliżej, ale np. na Orlen masz Hipol ATF II D (ma być D na końcu, nie E) to jest mineralny, podobnie jak Febi.
krah
Posty: 91
Rejestracja: 3 sty 2016, o 16:01
Lokalizacja: Leżajsk

Re: płyn wspomagania

Post autor: krah »

Dzięki Orlen jest niedaleko.
VIN:WDB2100171A223073
Awatar użytkownika
rr6
Doradca
Posty: 2270
Rejestracja: 24 wrz 2016, o 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Re: płyn wspomagania

Post autor: rr6 »

krah pisze:Dzięki Orlen jest niedaleko.
Tylko nie przelej. Dość łatwo o to, a potem trzeba strzykawką ściągać ;)

Tak czy inaczej przy naprawie przewodów zmień płyn. Generalnie jak leci pompa (pisałeś, że podejrzewasz pompę) to wali opiłkami w instalacje i te opiłki mogą zaszkodzić maglownicy/zaworom. Dlatego niektóre firmy regenerujące maglownice nie dają gwarancji na uszkodzenia spowodowane w ten sposób. Podobno to znaczna część obsługiwanych przez nich reklamacji.

A tak przy okazji - przewód zasilający z pompy do maglownicy dla Ciebie to: A2104660381, powrotny: A2109970782

Pompa dla Ciebie: A0024661001 lub A0024662201.

Oczywiście numery podaje bo pisałeś z czym masz problem, a nie dlatego, że zakładam, że dolany olej je ubije :hyhy:
krah
Posty: 91
Rejestracja: 3 sty 2016, o 16:01
Lokalizacja: Leżajsk

Re: płyn wspomagania

Post autor: krah »

Dzięki wielkie, dowiedziałem się nawet więcej jak chciałem :)
VIN:WDB2100171A223073
krah
Posty: 91
Rejestracja: 3 sty 2016, o 16:01
Lokalizacja: Leżajsk

Re: płyn wspomagania

Post autor: krah »

Witam ponownie, dolałem płyn Hipol ATF II , i pompa cichutka, ale chcę zmienić cały płyn , i tu moje pytanie czy u mnie Febi 08972 jest odpowiedni , czy raczej coś innego?
VIN:WDB2100171A223073
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 34 gości