Klimatyzacja - świeci przycisk EC

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
KRZYSIEK1980
Posty: 41
Rejestracja: 9 paź 2012, o 08:22
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Klimatyzacja - świeci przycisk EC

Post autor: KRZYSIEK1980 »

Witam serdecznie.
Mam problem z klimą w swoim MB ( auto na klimatroniku dwustrefowym )
Zapaliła się kontrolka EC, pojechałem na obsługę klimatyzacji i okazało się że zamiast 1 kg w układzie miałem 25 gram czynnika, facet sprawdził próżniowo układ, wszystko było ok, następnie uzupełnił układ czynnikiem do wskazanej ilości.
Klimatyzacja dalej nie działa, sprężarka dalej się nie załącza a przycisku EC nie można rozłączyć cały czas jest podświetlony.
Ma ktoś jakiś pomysł jaka może być tego przyczyna, co zrobić, gdzie szukać.... w aucie idzie się ugotować
Awatar użytkownika
kakadu
Doradca
Posty: 6135
Rejestracja: 23 mar 2010, o 22:01
Lokalizacja: Wlkp/Niemcy NRW

Post autor: kakadu »

Wykasowałeś błędy?
Zrobiłeś test KLA ?
Po wykasowaniu błędów kontrolka powinna zgasnąć.
Gdy kupiłem auto też miałem za mało czynnika i świeciła kontrolka .Po uzupełnieniu i wykasowaniu błędów klima zaskoczyła .

[ Dodano: 2013-07-21, 23:21 ]
KRZYSIEK1980 pisze: w aucie idzie się ugotować


Wiem coś o tym. :hyhy: :hyhy:
E300TD S210 AVANTGARDE 98
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317

(Oo\=*=/oO)
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3096
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 »

Jesli zaplaciles za usluge, to jak odebrales auto z niedzialajaca klimatyzacja?
Warsztaty lubia oprozniac system i ladowac od 0 dlatego ze to dla nich wiecej pieniedzy.
Jesli system trzyma jakies cisnienie i tylko po kilku latach potrzebuje troche doladowania, to jest to groszowa usluga.

[ Dodano: 2013-07-21, 17:15 ]
kakadu pisze:
KRZYSIEK1980 pisze: w aucie idzie się ugotować


Wiem coś o tym. :hyhy: :hyhy:
Znajomy pojechal czarnym W211 w Las Vegas na lunch i nie znajdujac parkingu pod dachem - zaparkowal na dachowym poziomie w sloncu.
Po powrocie z lunchu nowy samochod nie przekrecil silnika. Wysoka temperatura zagotowala elektrolit w akumulatorze.
Jeden z powodow dlaczego lubie W210 z akumulatorem pod tylnym siedzeniem. a nie w bagazniku.
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

Kajtek1, to jakieś cuda na kiju bo podłoga bagaznika tak samo chroni jak i kanapa w w210 a poza tym akumulator pozostawiony na słońcu powinien działać
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3096
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 »

Wrzuc akumulator do piekarnika ustawionego na 200C na jakies 2 godz i zareportuj czy Ci przekreci silnik potem?
Awatar użytkownika
KRZYSIEK1980
Posty: 41
Rejestracja: 9 paź 2012, o 08:22
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Post autor: KRZYSIEK1980 »

[quote="kakadu"]Wykasowałeś błędy?
Zrobiłeś test KLA ?
Po wykasowaniu błędów kontrolka powinna zgasnąć.
Gdy kupiłem auto też miałem za mało czynnika i świeciła kontrolka .Po uzupełnieniu i wykasowaniu błędów klima zaskoczyła .

Przyznam się, że nie robiłem testu KLA bo po prostu nie wiem jak....więc błędów też nie ma jak wykasować.
Jak masz wiedzę jak zrobić test to proszę żebyś mi to opisał krok po kroku co mam zrobić.
Gawra
Posty: 3045
Rejestracja: 16 gru 2009, o 19:29
Lokalizacja: Puszcza Piska

Post autor: Gawra »

KRZYSIEK1980 pisze:
kakadu pisze:Wykasowałeś błędy?
Zrobiłeś test KLA ?
Po wykasowaniu błędów kontrolka powinna zgasnąć.
Gdy kupiłem auto też miałem za mało czynnika i świeciła kontrolka .Po uzupełnieniu i wykasowaniu błędów klima zaskoczyła .

Przyznam się, że nie robiłem testu KLA bo po prostu nie wiem jak....więc błędów też nie ma jak wykasować.
Jak masz wiedzę jak zrobić test to proszę żebyś mi to opisał krok po kroku co mam zrobić.
Moze ten filmic pomoze?
http://www.youtube.com/watch?gl=PL&hl=pl&v=F-gw0uRDP5M
Ostatnio zmieniony 22 lip 2013, o 16:31 przez Gawra, łącznie zmieniany 1 raz.
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

Kajtek1 pisze:Wrzuc akumulator do piekarnika ustawionego na 200C na jakies 2 godz i zareportuj czy Ci przekreci silnik potem?
jakoś nie mówili w TV,że w las vegas było 200 stopni :rotfl:
Awatar użytkownika
kakadu
Doradca
Posty: 6135
Rejestracja: 23 mar 2010, o 22:01
Lokalizacja: Wlkp/Niemcy NRW

Post autor: kakadu »

Gawra pisze:
KRZYSIEK1980 pisze:
kakadu pisze:Wykasowałeś błędy?
Zrobiłeś test KLA ?
Po wykasowaniu błędów kontrolka powinna zgasnąć.
Gdy kupiłem auto też miałem za mało czynnika i świeciła kontrolka .Po uzupełnieniu i wykasowaniu błędów klima zaskoczyła .

Przyznam się, że nie robiłem testu KLA bo po prostu nie wiem jak....więc błędów też nie ma jak wykasować.
Jak masz wiedzę jak zrobić test to proszę żebyś mi to opisał krok po kroku co mam zrobić.
Moze ten filmic pomoze?
http://www.youtube.com/watch?gl=PL&hl=pl&v=F-gw0uRDP5M


Gawra

Ten jest lepszy -dwa w jednym -Test i kasowanie błędów. tylko ruski :hyhy:

http://www.youtube.com/watch?v=IO5uwkqtRZw
E300TD S210 AVANTGARDE 98
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317

(Oo\=*=/oO)
Awatar użytkownika
KRZYSIEK1980
Posty: 41
Rejestracja: 9 paź 2012, o 08:22
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Post autor: KRZYSIEK1980 »

Zrobiłem w/g załączonych przez was filmików i oto co mi wyszło:

EbI 227,231,234,416,424,241

oraz

1 43
2 35
3 51
4 44
5 41
6 52
7 00
8 36
9- 05
10 1.0
11 2.3
12 1.4
20 0.0
21 00
22 00
23 00
24 11.4
40 74
41 33
42 08
43 136

to pierwsze to wiem że błędy, te drugie wartości to nie mam pojęcia
Jak teraz wykasować błędy???
MB W210 320 CDI 2000 rok
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3096
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 »

zrobilem dluga liste wyjasniajaca te bledy z opisami i po nacisnieciu "wyslij" dostalem wiadomosc ze sesja wygasla i lista znikla w otchlaniach forum.
Wszystki czynnik ktory Ci zaladowaniu wyciekl i masz 0 cisnienia. Do tego kilka czujnikow wymaga wymiany. Jedz zpowrotem do warsztatu ktory Ci system testowal.
Bledy wykasujesz przez nacisniecie obu "Auto" po przeczytaniu wszystkich bledow, ale wadliwe czujniki sie nie naprawia i bledy zaraz powroca.

[ Dodano: 2013-07-22, 09:45 ]
tonidriver pisze:
Kajtek1 pisze:Wrzuc akumulator do piekarnika ustawionego na 200C na jakies 2 godz i zareportuj czy Ci przekreci silnik potem?
jakoś nie mówili w TV,że w las vegas było 200 stopni :rotfl:
Jezdze do Vegas od lat i ciagle mnie zaskakuje co 50C w cieniu moze zrobic.
Dotkniesz metalowej poreczy stojacej w cieniu i sie oparzysz. Dotkniesz takiej stojacej na sloncu i moze Ci babel wyskoczyc.
Teraz sprobuj sobie wyobrazic czarne auto stojace na sloncu w 50C.
Plyta parkingu ma w tym momencie 60-70C
Do ilu stopni nagrzeje sie czarna blacha wystawiona na pelne slonce przy 60C ?
Nie wiem czy widziales klasyczne filmiki o smazeniu jajek na kamieniach stojacych na sloncu >>> to jest realne.
Ostatnio zmieniony 22 lip 2013, o 19:11 przez Kajtek1, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
KRZYSIEK1980
Posty: 41
Rejestracja: 9 paź 2012, o 08:22
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Post autor: KRZYSIEK1980 »

Kajtek1 pisze:zrobilem dluga liste wyjasniajaca te bledy z opisami i po nacisnieciu "wyslij" dostalem wiadomosc ze sesja wygasla i lista znikla w otchlaniach forum.
Wszystki czynnik ktory Ci zaladowaniu wyciekl i masz 0 cisnienia. Do tego kilka czujnikow wymaga wymiany. Jedz zpowrotem do warsztatu ktory Ci system testowal.
Bledy wykasujesz przez nacisniecie obu "Auto" po przeczytaniu wszystkich bledow, ale wadliwe czujniki sie nie naprawia i bledy zaraz powroca.
nie wiem czy dobrze odczytałem:
227 wskaźnik tem. zewnętrznej, czujnik temperatury
231 czujnik ECT ( nie wiem co to za czujnik )
234 j.w
416 pompa obiegowa płynu chłodzącego
241 "Fill" czynnik chłodniczy ( być może stary błąd bo czynnika było 25 deko na 1 kg )
424 po tłumaczeniu wyszło mi tak :) "siłownik wypełniacz węgiel aktywny otwarty"

Jeżeli chodzi o nabicie klimy to jak byłem u fachowca to wyciągnął resztkę czynnika, zrobił próżnię i wpuścił kontrast, nie szczelności nie było.....wtedy jeżeli się nie mylę zapaliło się EC albo być może się już paliło tyle że być może nie zwróciłem uwagi...
Pojadę do gościa jeszcze raz ale powiem Ci że on nie zajmuje się naprawą tylko nabija i odgrzybia. Był zdziwiony że takie coś się dzieje, nie pamiętam już jakie były wskazania na zegarach na jego sprzęcie ale ciśnienie było i sam się zdziwił, że nie rusza sprężarka.
Mam zaufanie do gościa bo tylko do niego jeżdżę i to już od łądnych paru lat i nigdy nie było problemu, to nabijanie i sprawdzenie robił przy mnie z resztą jak zawsze tak więc mnie nie wyprostował.
Teraz jak wróci żona pójdę wykasować błędy i zobaczę jaki będzie rezultat
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3096
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 »

ECT to czujnik temp silnika
B1234 to czujnik naslonecznienia ktory mozesz zignorowac.
B1241 potwierdza ze nie masz czynnika.
B1424 - Activated charcoal filter actuator (A32m2) open = silownik otwierajacy filtry weglowe
Te systemy sa na tyle skomplikowane ze przecietny mechanik, nawet pracujacy ze starszymi AC nie ma po prostu wyksztalcenia aby to w calosci zrozumiec, tak znalezienie warsztatu ktory Ci to dobrze naprawi moze byc niemozliwe.
Ja moge Ci pomoc slownie, ale ktos musi wiedziec gdzie klucz przylozyc.
Awatar użytkownika
KRZYSIEK1980
Posty: 41
Rejestracja: 9 paź 2012, o 08:22
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Post autor: KRZYSIEK1980 »

Kajtek1 pisze:ECT to czujnik temp silnika
B1234 to czujnik naslonecznienia ktory mozesz zignorowac.
B1241 potwierdza ze nie masz czynnika.
B1424 - Activated charcoal filter actuator (A32m2) open = silownik otwierajacy filtry weglowe
Te systemy sa na tyle skomplikowane ze przecietny mechanik, nawet pracujacy ze starszymi AC nie ma po prostu wyksztalcenia aby to w calosci zrozumiec, tak znalezienie warsztatu ktory Ci to dobrze naprawi moze byc niemozliwe.
Ja moge Ci pomoc slownie, ale ktos musi wiedziec gdzie klucz przylozyc.
Widzę, że mam przerąbane...
Zastanawiam mnie jedno, błędy wykasowane, EC się załącza i rozłącza a dalej cisza,
wentylatory klimy też nie chodzą, te dwa zaworki które znajdują się przy podszybiu po stronie pasażera były cholernie gorące.....nie wiem co dalej robić.
Czynnik jest bo wcisnąłem kulki na zaworkach i poszło ciśnienie....
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3096
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 »

Jest cisnienie i cisnienie. Tylko dlatego ze balon ma cisnienie, nie znaczy ze podniesie on samochod.
Twoj sensor pokazuje 0.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości