Jaki silnik pod gaz? 2.6 czy 3.2 ? czy kompresor? W211

Wszytko o Mercedesie E W210

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
Mariusz
Posty: 777
Rejestracja: 29 sty 2009, o 18:51
Lokalizacja: Konin

Jaki silnik pod gaz? 2.6 czy 3.2 ? czy kompresor? W211

Post autor: Mariusz »

Witam panowie ostatnio troszke zraziłem się do diesla i myślę zakupie czegoś w benzynie i zagazować, ogólnie nie jestem zwolennikiem gazu ale jak już się na niego decyduje to i chce silnik dość mocny i trwały. Ponoć dobre jednostki to 2.6 V6 i 3.2 V6 oczywiście mowa o modelu W211 (w210) już posiadałem :-)
Myślałem o skrzyni manualnej ale ponoć najlepiej jednak kupować automat?? nigdy takim nie jeździłem :-)
Co do instalacji ? jaką polecacie coś konkretnie? co sądzicie o stag 300 i wtryski hana coś takiego w pewnym warsztacie proponują.
Był W210 E220 CDI 98/99r 125KM z niemieckim chipem około 150KM będzie W203
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Re: Jaki silnik pod gaz? 2.6 czy 3.2 ? czy kompresor? W211

Post autor: Piasek »

Każdy silnik się pod gaz nadaje, najlepiej duży, widlasty i wolnossący :D
Obie v6tki się nadają - kwestia wizualna. Który ładniejszy tego bierz.
3.2 wiadomo że będzie trochę lepiej jechał a spalanie względem 2.6 zbliżone (ale nie wierz w brednie że identyczne). Te 2 litry różnicy w każdym zakresie będzie BO 50KM WIĘCEJ z powietrza się nie bierze.
Nie chcesz się zrazić gazem to nie wstawiaj do "pewnego" warsztatu.
Wstaw do PEWNEGO warsztatu gdzie jedyne co cię powinno interesować to rachunek do uregulowania po montażu.
http://lpg-forum.pl/wielkopolskie-t17786.html
najbliżej masz do roboforma i tego się trzymaj.
W koninie macie z 10 gazowni i każda to paprunie i druciarze jedni gorsi od drugich...
Awatar użytkownika
Mariusz
Posty: 777
Rejestracja: 29 sty 2009, o 18:51
Lokalizacja: Konin

Re: Jaki silnik pod gaz? 2.6 czy 3.2 ? czy kompresor? W211

Post autor: Mariusz »

Piasek pisze:Każdy silnik się pod gaz nadaje, najlepiej duży, widlasty i wolnossący :D
Obie v6tki się nadają - kwestia wizualna. Który ładniejszy tego bierz.
3.2 wiadomo że będzie trochę lepiej jechał a spalanie względem 2.6 zbliżone (ale nie wierz w brednie że identyczne). Te 2 litry różnicy w każdym zakresie będzie BO 50KM WIĘCEJ z powietrza się nie bierze.
Nie chcesz się zrazić gazem to nie wstawiaj do "pewnego" warsztatu.
Wstaw do PEWNEGO warsztatu gdzie jedyne co cię powinno interesować to rachunek do uregulowania po montażu.
http://lpg-forum.pl/wielkopolskie-t17786.html
najbliżej masz do roboforma i tego się trzymaj.
W koninie macie z 10 gazowni i każda to paprunie i druciarze jedni gorsi od drugich...
Najbardziej chodzi mi po głowie właśnie 2.6 lub 3.2 a jak to się ma z silnikami 3.0 v6 w nowszych rocznikach też są takie trwałe? Myślę o manualu ale chyba automat będzie lepszą opcją??
Myślę że najlepiej kupić benzynę i zagazować ją dobrą instalacją w pewnym warsztacie bo nie wiadomo co można kupić chyba że ktoś sprzedaje z konkretną instalacją ale to loteria ;-)
A ten ROBOFORM to już coś naprawde konkretnego???
Jest jeszcze gazownia w straszkowie koło koła primagas bosch ale opinii nie znam.
Był W210 E220 CDI 98/99r 125KM z niemieckim chipem około 150KM będzie W203
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Re: Jaki silnik pod gaz? 2.6 czy 3.2 ? czy kompresor? W211

Post autor: Piasek »

Mercedes tylko w automacie.
Od nowych konstrukcji - nie przejętych żywcem z W210 - trzymaj się z daleka bo każda ma jakieś problemy.
Jak gazowni nie ma w polecanych na LPG Forum to trzymaj się od nich z daleka z takim sprzętem.
Może i umieją jakieś nieskomplikowane R4zagazować ale na V-kę trzeba mieć wiedzę żeby to ogarnąć.
Będą się uczyć na twoim a ty przez 2 lata jeździł po innych i się prosił żeby ci ktoś to poprawił a poprawić się nie da jak odwiertów na silniku narobią, i wszystko źle od początku do końca.
Chcesz porządnie - zaklep termin u roboforma albo innych polecanych.
Awatar użytkownika
Mariusz
Posty: 777
Rejestracja: 29 sty 2009, o 18:51
Lokalizacja: Konin

Re: Jaki silnik pod gaz? 2.6 czy 3.2 ? czy kompresor? W211

Post autor: Mariusz »

Jeśli z czystym sumieniem polecasz go to zaraz po zakupie auta będę dzwonił tam.
A osobiście znasz kogoś kto tam robił jakąś V???? Napewno jest bdb ;-)????
Bo stracha mi narobiłeś już z tymi gazownikami. Bo już teraz km nie mają znaczenia kto ma to zamontować byle jak najlepiej bo w211 jak coś nie tak check się zapala ponoć i tryb awaryjny. :-)???
Ciekawe czy ten rob... zakłada też np brc bo oni chyba lepsi od STAGa albo sie mylę ;-)
Był W210 E220 CDI 98/99r 125KM z niemieckim chipem około 150KM będzie W203
Awatar użytkownika
Muniek
Posty: 2843
Rejestracja: 15 paź 2012, o 09:36
Lokalizacja: Bydgoszcz/Poznań
Kontakt:

Re: Jaki silnik pod gaz? 2.6 czy 3.2 ? czy kompresor? W211

Post autor: Muniek »

3.2 jest tylko w automacie. Jak zaczniesz jeździć automatem to nie wrócisz do manuala.
Masz niedaleko do Poznania - http://www.pitec.pl/
W moim temacie możesz sobie sprawdzić jakie oferty dostałem do swojego E320.
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
Awatar użytkownika
Mariusz
Posty: 777
Rejestracja: 29 sty 2009, o 18:51
Lokalizacja: Konin

Re: Jaki silnik pod gaz? 2.6 czy 3.2 ? czy kompresor? W211

Post autor: Mariusz »

Podeślij kolego link jak możesz do Twojego tematu.
Był W210 E220 CDI 98/99r 125KM z niemieckim chipem około 150KM będzie W203
Awatar użytkownika
Muniek
Posty: 2843
Rejestracja: 15 paź 2012, o 09:36
Lokalizacja: Bydgoszcz/Poznań
Kontakt:

Re: Jaki silnik pod gaz? 2.6 czy 3.2 ? czy kompresor? W211

Post autor: Muniek »

W sygnaturze mam.
e320-v6-4matic-drugie-podejscie-do-w210-vt31868-15.html
Ostatni post tej strony.
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Re: Jaki silnik pod gaz? 2.6 czy 3.2 ? czy kompresor? W211

Post autor: Piasek »

Podzwoń albo napisz maile po oferty i terminy do roboforma (znany i ceniony fachowiec) albo do Piteców - gdzie będzie szybszy termin tam zaklep. Bo teraz wakacje itp... żebyś się nie zdziwił jak wstępnie na październik cię wpiszą...
Ale wielu ludzi klepie terminy a potem się nie stawia także to jest ruchome. Ja u Fleszy 3 miechy dostałem a po miesiącu zadzwonili że "na pojutrze" i czy mi pasuje
BRC jest dobrą instalką jak każda inna pod warunkiem że porządnie założona.
Z minusów
- kpl niekompatybilna z żadnym innym osprzętem
- nawet do diagnostyki wymaga dedykowanego interface`u

Stag miażdży za to gwarancją i najbardziej rozbudowaną siecią serwisową w kraju. Cokolwiek, gdziekolwiek, podjeżdżasz na gwarancji i postawią na tyle abyś bezpiecznie wrócił do domu/do warsztatu macierzystego.
W każdym mam i miałem Staga i polecam.
Do twojego:
STAG 300-6 Premium
Reduktor KME Gold GT albo Twin R2 to już zależy od gazownika co mu tam lepiej podchodzi
Wtryskiwacze Barracuda - obecnie chyba najlepsze w przedziale jakość/cena (bo zawsze możesz zaszaleć z Keihin`ami :D ).
Awatar użytkownika
Mariusz
Posty: 777
Rejestracja: 29 sty 2009, o 18:51
Lokalizacja: Konin

Re: Jaki silnik pod gaz? 2.6 czy 3.2 ? czy kompresor? W211

Post autor: Mariusz »

Kolego a wtryski HANA?
Kolego nie wiem czy doczytałeś auto w trakcie zakupu więc narazie nie dzwonie po termin :-)
Jest jakaś instalacja BRC SEQUENT PLUG & DRIVE jesteś pewny że ona niema wiele możliwości? stag ma więcej? gdzieś wyczytałem że stag to tańsza opcja BRC ale pewnie mógł to napisać ktoś mało wiedzący :-)
Był W210 E220 CDI 98/99r 125KM z niemieckim chipem około 150KM będzie W203
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Re: Jaki silnik pod gaz? 2.6 czy 3.2 ? czy kompresor? W211

Post autor: Piasek »

Hana są głośniejsze od Barracud - miałem jedne i drugie.
BRC jest dobra... ale instalatorów montujących to jak należy to w tym kraju na palcach jednej ręki policzysz.
Zadaj pytanie na lpg-forum czy polecają jakikolwiek zakład w PL który schludnie i poprawnie to założy...
Wiesz dlaczego BRC jest ulubioną instalką instalatorów?
Obrazowo: otwiera maskę, wysypuje w komorę silnika zawartość kartonu jaki przyszedł od dystrybutora, zamyka maskę, podpina kompa, odpala silnik, w interface BRC wciska AUTOADAPTACJA i po 30 sek OK
Dziękuje, następny proszę.
Sorry - ale nie tak to działa. Tak to najdalej po 20 tyś km masz powypalane gniazda zaworowe i generalnie "załatwiony" silnik.
Awatar użytkownika
Mariusz
Posty: 777
Rejestracja: 29 sty 2009, o 18:51
Lokalizacja: Konin

Re: Jaki silnik pod gaz? 2.6 czy 3.2 ? czy kompresor? W211

Post autor: Mariusz »

Czyli tańsza opcja staga jest Twoim zdaniem lepsza niż brc.
Np w firmie Abart z wrocławia wpisując 3.2 V6 mb w211 zaproponowano takie instalacje:
AC Stag 300 QMax Basic 2999 zł
Lovato Easy Fast OBD II 3299 zł
BRC Sequent Plug & Drive 3999 zł
Prins VSI-2 4999 zł
Zbiornik toroidalny 53 l w cenie a 68l 150zł
Montaż zaworu tankowania pod klapką wlewu benzyny 99 zł
Dlatego pomyślałem że BRC lepsze ale jak adaptacja jest taka łatwa to różnie ludzie to potrafią zmontować.
Był W210 E220 CDI 98/99r 125KM z niemieckim chipem około 150KM będzie W203
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Re: Jaki silnik pod gaz? 2.6 czy 3.2 ? czy kompresor? W211

Post autor: Piasek »

Mariusz pisze:Prins VSI-2 4999 zł
to już Rolce-Roys wśród instalek... inwestycja sensowna dla ludzi co robią po 60tyś km (i więcej) rocznie a planują 5-6 lat trzymać auto.
Mariusz pisze:AC Stag 300 QMax Basic 2999 zł
To jest tylko sterownik gazu... a reszta składowych komponentów ?
Co - waldemary włożą i AC R02 ?? :szok:
Jak ci ktoś tak odpisuje to se daj z nimi spokój... a gdzie reszta komponentów składowych ?
Przy V6 i dobrej kompletacji (taka jaką ci podałem np) dobra gazownia za set na STAG`u weźmie jakieś 3,5 tyś za instalację. Tylko niezbędna nowa uszczelka pod kol. ssący który muszą zdjąć do nawiertów kosztować będzie ok 100, demontaż i ponowny montaż kolektora to pół dnia jeden człowiek robi(z nawiertami itp).
Stag 300 - ok 6 stów
Reduktor (jakie wymieniałem) 400-500
Wtryskiwacze Barracuda (6 szt) ok 500zł
Zawór w zbiornik ok 150
Zawór do tankowania ok 100zł
czujnik ciśnienia x 2 bo dwie listwy
Zbiornik
Węże
cała masa opasek, kolanek, złączek etc, itp...
Same graty użyte do montażu ze 2 tyś, dla gazownika wyjdą, zatem ja nie wiem co oni za te 2900 założą/włożą/użyją a wierz mi za 900zł nikt takiego auta nie robi, a już na pewno nie porządny zakład.
Po wszystkim komp na kolana i 20-30km w trasie, w różnych warunkach strojenie dynamiczne i dopieszczanie map. Ustawienia kompensacji, wyrównanie ciśnień pomiędzy listwami i cała masa innych rzeczy o których sam nie wiem...
Wygrzanie układu, korekta ciśnień, ustawień itp za to się płaci... ale po tym odbierasz auto i możesz gonić 10 tyś km a nie ... po autoadaptacji już w drodze powrotnej do domu CHECK wywali na desce albo w ogóle na benzynie idzie bo spadło ciśnienie w reduktorze albo gdzieś jest wyciek gazu albo przy obciążeniu zrobiło się za ubogo. I co - przypadek ?!?! Nie. Po prostu gazownik wcisnął autoadaptację i odstawił auto do odbioru. A potem takie kwiatki... oczywiście "wspaniałe" BRC i jeszcze "lepsza" gazownia
http://lpg-forum.pl/peugeot-partner-1-6 ... 55688.html
jeden z wielu przykładów jakie wrzuty odstawia się na BRC. Jak się nie ma pojęcia o gazowaniu silników to BRC jest właśnie dla takich monterów.
Powtórzę jeszcze raz:
Jedź do któregoś znajdującego się na listach polecanych warsztatów i wszystko co powyższe nie będzie cię absolutnie obchodzić. Twoje zmartwienie to tylko uregulowanie rachunku.
Jak cię boli ząb to szukasz pomocy po przypadkowych ludziach czy idziesz do specjalisty-stomatologa ?
No właśnie, zatem nie szukaj/nie rób sobie na siłę niepotrzebnych problemów

Twoje jedyne zmartwienie to wyszukać i kupić fajną, dobrze utrzymaną i niezatyraną W211 ze zdrowym motorem ;)
Awatar użytkownika
Paweł Cz.
Posty: 462
Rejestracja: 30 cze 2013, o 19:19
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Jaki silnik pod gaz? 2.6 czy 3.2 ? czy kompresor? W211

Post autor: Paweł Cz. »

PITEC w Poznaniu mogę z czystym sumieniem polecić.
Gazowałem tam kilka aut, zarówno V8 Lexusa jak i 1.8 Turbo VW, zawsze byłem zadowolony.
Mam do nich 300km ale nikomu innemu LPG w moim aucie nie powierzę.
Terminy odległe, ale jak coś się zwalnia to dzwonią i czas może się sporo skrócić.
Rocznie przejeżdżam ok. 60tys km więc gdyby coś było nie tak na pewno auto dałoby mi już znać ;-)
MB W210 E320 4matic aquamarineblue '97
Ex: S123 230TE '82, W210 E230 '96
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Re: Jaki silnik pod gaz? 2.6 czy 3.2 ? czy kompresor? W211

Post autor: Piasek »

Ja to samo mogę o Fleszach napisać...
Trzy swoje, trzy znajomych i w każdym tak samo: tankowanie-jeżdżenie-tankowanie-jeżdżenie-tankowanie...
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 33 gości