trzylitrowa katapulta
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
trzylitrowa katapulta
Po trzech miesiącach poszukiwania W210 w sensownym stanie i za sensowne pieniądze popadłem w desperację i zacząłem oglądać terenówki. Jednak potrzeba dużego samochodu na dalekie trasy przywróciła mnie do pionu, rozszerzyłem jednak krąg zainteresowań o Volvo. I w końcu upatrzyłem sobie jedno takie, na zdjęciach ładne, sprzedający zapewniał jakie to cudo, więc pojechałem po nie 300km. Na miejscu okazało się, że wcale tak różowo nie jest. Odpuściłem sobie i na szybko przejrzałem ogłoszenia. Godzinka drogi i kolejne W210 do zobaczenia. Cóż, ani stan, ani cena nie przypadły mi do gustu. Kolejna godzina drogi i kolejne W210. Tym razem sytuacja nieco inna. Samochód zadbany, przez ostatnie 5 lat w jednych rękach (fryzjera...), kilka drobnych mankamentów ale nie odstraszających. Mając szczerze dość poszukiwań, zdecydowałem się przekroczyć budżet (kosztem zmniejszenia pakietu startowego) i nabyłem to cudo;)
W210 300TD '97
Тип CAR
Модель E 300 TURBODIESEL
Номер шасси 2102251A504586
Номер двигателя 606962 12 012285
Номер трансмиссии 722608 00 535240
Дата изготовления (год/мес/день) 010307
Передние покрышки MICHELIN
Оптика HELLA
Передний мост №2 AL2297V0419368723411
Кабина 00000
Цвет интерьера 201
Цвет 1 189
RETARD 3 970820
PRODORD J
Коды комплектации 021 DESIGNO - LEATHER
022 DESIGNO - TRIM PARTS
249 INSIDE AND OUTSIDE MIRROR AUTOMATIC DIMMING
314 TELEPHONE D-NET STANDARD
345 RAIN SENSOR
354 ANTENNA FOR TELEPHONE D/E-NET
363 INCOMPLETE DELIVERY SLIP (FOR SAS AND KWS)
543 SUN VISOR WITH MAKE-UP MIRROR L. AND R., BE-
550 TRAILER HITCH
570 FOLDING ARMREST, FRONT
581 AUTOMATIC CLIMATE CONTROL
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
611 EXIT LIGHTS FOR DRIVER DOORS
612 LAMP UNIT: XENON HEADLAMPS
659 LIGHT ALLOY WHEELS, 5-HOLE
673 BATTERY WITH INCREASED CAPACITY
677 AVANTGARDE-UNDERCARRIAGE
755 RADIO MB SPECIAL SINGLE CD
808 AEJ 97/1
873 SEAT HEATING FRONT SEATS LH AND RH
954 EQUIPMENT PACKAGE AVANTGARDE
988 REG. DOC. AND COC CERTIFICATE WITH EC TYPE LABEL
Na chwilę obecną samochód nie wymaga inwestycji, jest kilka drobiazgów do ogarnięcia (szyba LT nie otwiera się, szyba LP zacina się pod koniec zamykania, do wymiany korek wlewu oleju i żarówka podświetlenia tablicy), za 1300km do wymiany olej i filtry. Dodatkowo dorobienie kluczyka (mam tylko jeden) i przeróbka na siedmioosobowy. Może jeszcze wymiana kół na bardziej przyjazne drogom w mojej okolicy. Ale te wszystkie rzeczy na spokojnie. Ważne, że rodzinka zaakceptowała nowy pojazd i nie trują mi d... że kolejnego złoma kupiłem;)
W210 300TD '97
Тип CAR
Модель E 300 TURBODIESEL
Номер шасси 2102251A504586
Номер двигателя 606962 12 012285
Номер трансмиссии 722608 00 535240
Дата изготовления (год/мес/день) 010307
Передние покрышки MICHELIN
Оптика HELLA
Передний мост №2 AL2297V0419368723411
Кабина 00000
Цвет интерьера 201
Цвет 1 189
RETARD 3 970820
PRODORD J
Коды комплектации 021 DESIGNO - LEATHER
022 DESIGNO - TRIM PARTS
249 INSIDE AND OUTSIDE MIRROR AUTOMATIC DIMMING
314 TELEPHONE D-NET STANDARD
345 RAIN SENSOR
354 ANTENNA FOR TELEPHONE D/E-NET
363 INCOMPLETE DELIVERY SLIP (FOR SAS AND KWS)
543 SUN VISOR WITH MAKE-UP MIRROR L. AND R., BE-
550 TRAILER HITCH
570 FOLDING ARMREST, FRONT
581 AUTOMATIC CLIMATE CONTROL
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
611 EXIT LIGHTS FOR DRIVER DOORS
612 LAMP UNIT: XENON HEADLAMPS
659 LIGHT ALLOY WHEELS, 5-HOLE
673 BATTERY WITH INCREASED CAPACITY
677 AVANTGARDE-UNDERCARRIAGE
755 RADIO MB SPECIAL SINGLE CD
808 AEJ 97/1
873 SEAT HEATING FRONT SEATS LH AND RH
954 EQUIPMENT PACKAGE AVANTGARDE
988 REG. DOC. AND COC CERTIFICATE WITH EC TYPE LABEL
Na chwilę obecną samochód nie wymaga inwestycji, jest kilka drobiazgów do ogarnięcia (szyba LT nie otwiera się, szyba LP zacina się pod koniec zamykania, do wymiany korek wlewu oleju i żarówka podświetlenia tablicy), za 1300km do wymiany olej i filtry. Dodatkowo dorobienie kluczyka (mam tylko jeden) i przeróbka na siedmioosobowy. Może jeszcze wymiana kół na bardziej przyjazne drogom w mojej okolicy. Ale te wszystkie rzeczy na spokojnie. Ważne, że rodzinka zaakceptowała nowy pojazd i nie trują mi d... że kolejnego złoma kupiłem;)
Sama przeróbka na siedomioosobowy nie jest trudna: wszystkie otwory sa fabrycznie przygotowane. Trzeba tylko znaleśc kompletny komplet Schody zaczynają sie w wydziale komunikacji i jesli nie zrobisz tego w serwisie, to będziesz miał problem z wbiciem w dowódscibor1 pisze: i przeróbka na siedmioosobowy.
Widzę, ze chcesz przerobić na siedmioosobowy. Jeśli jesteś zainteresowany to mam na sprzedaż dwa komplety takich siedzeń - czarna skóra i siwa. Są to komplety z pasami, śrubkami, boczkami itp..
Cena 400zł za czarną i 350 za siwą.
Co do rejestracji w wydziale komunikacji to zależy na jakich biurokratów trafisz. Niektórzy nie robią zadnych problemów, niektórzy wymagają więcej..
Zawsze masz miesiąc na zgłszenie przeróbki, więc w razie kontroli mówisz, że pare dni temu zamontowałeś i jutro jedziesz do wydziału komunikacji
Jeśli jesteś zainteresowany podaj maila wyślę ci zdjęcia, pozdrawiam.
Cena 400zł za czarną i 350 za siwą.
Co do rejestracji w wydziale komunikacji to zależy na jakich biurokratów trafisz. Niektórzy nie robią zadnych problemów, niektórzy wymagają więcej..
Zawsze masz miesiąc na zgłszenie przeróbki, więc w razie kontroli mówisz, że pare dni temu zamontowałeś i jutro jedziesz do wydziału komunikacji
Jeśli jesteś zainteresowany podaj maila wyślę ci zdjęcia, pozdrawiam.
WDB2102371A270261
Mam niejakie pojęcie o przeróbce na siedmioosobowy, o czym wypowiadałem się tutaj -> viewtopic.php?p=329958#329958
Co do kompletnego zestawu: mam w pobliżu rozbitka z takim kompletem do zdemontowania. Wybieram się po to na początku tygodnia, ale jeśli coś nie wypali to oczywiście odezwę się w sprawie czarnego kompletu.
Co do kompletnego zestawu: mam w pobliżu rozbitka z takim kompletem do zdemontowania. Wybieram się po to na początku tygodnia, ale jeśli coś nie wypali to oczywiście odezwę się w sprawie czarnego kompletu.
WDB2102251A504586
Generalnie z montażem nie ma najmniejszego problemu, wszystko pasuje "plug & play". Wymontowujesz odpowiednie elementy i montujesz te z wersji 7os. Ważne tylko aby mieć wszystkie elementy np zaslepki gornych słupków z wycięciami na mocowanie podwieszki pasa żeby nie lącić i robić niepotrzebnych dziur w oryginalnych elementach. Właściwie jedyne z czym mogą byc problemy to administracja w tym kraju, ale jak widac na moim przykładzie jest to do przejścia, trzeba dażyc do celu.
Jak juz będziesz montował to rozbierz bagaznik, przy kratkach wentylacyjnych rdza na 99%, ja miałem i to w aucie ze Szwajcarii.
Więcej z przebiegu prac nad tym i całej renowacji E430 kombi znajdziesz w moim temacie, dużo zdjęć, może się przydać:
viewtopic.php?t=26652&postdays=0&postorder=asc&start=75
Daj więcej zdjęć i w lepszej rodzielczosci bo na miniaturce niewiele widac
Jak juz będziesz montował to rozbierz bagaznik, przy kratkach wentylacyjnych rdza na 99%, ja miałem i to w aucie ze Szwajcarii.
Więcej z przebiegu prac nad tym i całej renowacji E430 kombi znajdziesz w moim temacie, dużo zdjęć, może się przydać:
viewtopic.php?t=26652&postdays=0&postorder=asc&start=75
Daj więcej zdjęć i w lepszej rodzielczosci bo na miniaturce niewiele widac
Po pierwszym tysiącu przebiegu średnie spalanie wyszło mi 9,2l/100km ON. Spodziewałem się nieco mniej, ale dużego negatywnego zaskoczenia nie ma. Tym bardziej, że zima, a mam w zwyczaju odpalić i wypić kawę zanim ruszę;) No i sporo krótkich wypadów do sklepu 2x4km z czekaniem z zapalonym silnikiem aż kobita zakupy zrobi. W styczniu będzie test czysto w trasie 2x600km w 2 dni, może trochę więcej jak mi się zachce o Czechy zahaczyć.
WDB2102251A504586
Wspomniana powyżej trasa zrobiona (1237km). Średnie spalanie wyszło 6,47l/100km. Tylko kierowca z plecakiem, ciśnienie w kołach przód/tył 2,2 bara. W trasie "tam" tempomat na 79km/h (żeby nie zwalniać na fotoradarach;)), na miejscu trochę Katowic i Sosnowca, dość dobrze przeorane Tychy, z powrotem już takiej cierpliwości nie miałem i jechałem trochę bardziej dynamicznie, ale też bez przesady. Wynik jest więcej niż zadowalający, ale znając siebie będę chciał go poprawić Może w kwietniu. Tymczasem trzeba popracować nad spalaniem "wokół komina".
WDB2102251A504586
-
- Posty: 320
- Rejestracja: 25 cze 2013, o 22:29
- Lokalizacja: Wrocław
No i mam zalegalizowany siedmioosobowy autobus;)
Jakiś czas temu zakupiłem kompletny zestaw do przeróbki (osobiście demontowałem z rozbitka). Ponieważ wiedziałem, że i tak trzeba zrobić normalny przegląd razem z dodatkowym, zaczekałem do listopada kiedy normalny wyjdzie. Najbliższa SKP poinformowała mnie już jakiś czas temu, że to najpierw do rzeczoznawcy, że jeszcze jakieś komplikacje, a wogóle to nie da się zrobić. Pojechałem więc na najbliższą OSKP. Diagnosta spojrzał i zapalił światełko w tunelu: da się, ale najpierw muszę do przedstawicielstwa Mercedesa, gdzie za 100zł dostanę zaświadczenie, że ten model wychodził w wersji siedmioosobowej, z tym wracam do nich, zostawiam 300zł za wszystkie dokumenty i przegląd, z papierami do komunikacji i powinno się udać. Podziękowałem grzecznie żeby nie palić za sobą mostów i pojechałem na nieco dalszą OSKP. Wszedłem, powiedziałem o co chodzi. Pan spojrzał na mnie przeciągle i kazał wjechać na halę. Zrobił dwie fotki, sprawdził mocowania pasów, potem cała reszta normalnego przeglądu. Wydrukował (i to trwało najdłużej, bo drukarka świrowała) przegląd, zaświadczenie o zmianach konstrukcyjnych, zdjęcia, jeszcze jakieś dwa papiery (nazwy nie pamiętam, mam kopie), zażyczył sobie za całość 250zł. Zaznaczył, że wypuszcza mnie warunkowo, pod warunkiem, że następny postój zrobię w najbliższej wulkanizacji i kupię nowe opony na przód (bulwy mi na jednej wyskoczyły, nie zauważyłem ). Potulnie przejechałem 200m i nabyłem nowe opony:)
Następnego dnia w komunikacji złożyłem wszystkie dokumenty, urzędnik stwierdził, że na dużym przeglądzie nie uwzględnił mi haka, ale tylko wzruszył ramionami. Zapłaciłem 72,50 za wymianę dowodu rejestracyjnego, który wczoraj odebrałem. Oczywiście zarówno w DR jak i KP pojawiła się stosowana adnotacja że teraz jest 7 miejsc. I tyle.
Jakiś czas temu zakupiłem kompletny zestaw do przeróbki (osobiście demontowałem z rozbitka). Ponieważ wiedziałem, że i tak trzeba zrobić normalny przegląd razem z dodatkowym, zaczekałem do listopada kiedy normalny wyjdzie. Najbliższa SKP poinformowała mnie już jakiś czas temu, że to najpierw do rzeczoznawcy, że jeszcze jakieś komplikacje, a wogóle to nie da się zrobić. Pojechałem więc na najbliższą OSKP. Diagnosta spojrzał i zapalił światełko w tunelu: da się, ale najpierw muszę do przedstawicielstwa Mercedesa, gdzie za 100zł dostanę zaświadczenie, że ten model wychodził w wersji siedmioosobowej, z tym wracam do nich, zostawiam 300zł za wszystkie dokumenty i przegląd, z papierami do komunikacji i powinno się udać. Podziękowałem grzecznie żeby nie palić za sobą mostów i pojechałem na nieco dalszą OSKP. Wszedłem, powiedziałem o co chodzi. Pan spojrzał na mnie przeciągle i kazał wjechać na halę. Zrobił dwie fotki, sprawdził mocowania pasów, potem cała reszta normalnego przeglądu. Wydrukował (i to trwało najdłużej, bo drukarka świrowała) przegląd, zaświadczenie o zmianach konstrukcyjnych, zdjęcia, jeszcze jakieś dwa papiery (nazwy nie pamiętam, mam kopie), zażyczył sobie za całość 250zł. Zaznaczył, że wypuszcza mnie warunkowo, pod warunkiem, że następny postój zrobię w najbliższej wulkanizacji i kupię nowe opony na przód (bulwy mi na jednej wyskoczyły, nie zauważyłem ). Potulnie przejechałem 200m i nabyłem nowe opony:)
Następnego dnia w komunikacji złożyłem wszystkie dokumenty, urzędnik stwierdził, że na dużym przeglądzie nie uwzględnił mi haka, ale tylko wzruszył ramionami. Zapłaciłem 72,50 za wymianę dowodu rejestracyjnego, który wczoraj odebrałem. Oczywiście zarówno w DR jak i KP pojawiła się stosowana adnotacja że teraz jest 7 miejsc. I tyle.
WDB2102251A504586
Zaświadczenie z Mercedesa to nic w porównaniu z tym co przeszedł Kaczmar
Ja też już jestem po zakupie całego zestawu z polifta i częściowym montażu. Niestety mam polifta i utknałem na tapicerkach nad szybami bocznymi bagaznika, bo nie pasują w okolicy słupków.
Muszę zmienić podsufitkę na poliftową lub szukać tapicerek przedliftowych, to pierwsze będzie chyba prostsze przy moim kolorze tapicerki
Mam nadzieje że formalności pójdą równie gładko
Ja też już jestem po zakupie całego zestawu z polifta i częściowym montażu. Niestety mam polifta i utknałem na tapicerkach nad szybami bocznymi bagaznika, bo nie pasują w okolicy słupków.
Muszę zmienić podsufitkę na poliftową lub szukać tapicerek przedliftowych, to pierwsze będzie chyba prostsze przy moim kolorze tapicerki
Mam nadzieje że formalności pójdą równie gładko
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości