rataj_111 pisze:to już porządne laczki wiec będzie zawsze ciut głośniej, u mnie też jest niestety różnica między zimą 205/55 a latem 245/40 i z komfortem też niestety, drugi raz bym nie kupił tak małego profilu, najlepiej to by 50 był ;p
Powiem Ci, że z komfortem nie ma problemu - ale to pewnie kwestia pontonowego zawieszenia w Elegance. Bałem się, że będzie sto razy gorzej. Parę lat temu jeździłem na 225/50/17 i o wiele bardziej było czuć (w porównaniu do 16") nierówności. Szczerze mówiąc przy szerokości 235 i profilu 45 całkiem tego "mięska" na ścianie bocznej sporo zostaje.
Goodyear ma bardzo miękkie ścianki jak się okazało - leżące luzem bez felgi dają się wyginać. I to pomimo, że to nośność 97. Wiem, że ludzie narzekali na Rainsporty, że miękkie ścianki i dlatego ich nie kupiłem. Natomiast napompowane robią dobre wrażenie, jeszcze ich nie testowałem do końca, ale nie czuć, żeby uciekały. Z drugiej strony na feldze 7,5 cala opona nie jest bardzo naciągnięta (właściwie felga powinna być 8") i chyba ma lżej w zakrętach.
Jedyne co zaskoczyło niemiło (odzwyczaiłem się od szerokich opon jeżdżąc służbowymi) to zachowanie na koleinach. Jechałem do Płocka i tam na drodze 62 są na zmianę nowe odcinki fajnego cichego asfaltu i odcinki z koleinami. Nie ma tragedii jeszcze ale miota trochę i męczy na tych koleinach.
Na zimę planuje (jak kasa będzie) zmianę z obecnych "podwymiarowych" 205/55/16 na 215/55/16 więc też będzie grubiej.
Ale wracając to letnich - kupiłem pastę do aluminium, mam nadzieje że dam radę doczyścić te ranty.