W210 E420 1996r.

NOWOŚĆ!!!
Tutaj każdy może założyć swój własny temat i wklejać zdjęcia i opisy swojego auta.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
SuperBuster11
Moderator
Posty: 1029
Rejestracja: 21 maja 2015, o 17:59
Lokalizacja: Brzeg

Re: W210 E420 1996r.

Post autor: SuperBuster11 »

Wysłałem też link do schematu. Daj znać czy działa.
VIN: WDB2100201A265083 - sprzedany
VIN: WDB2112261A525765 - sprzedany
VIN: WDB2100531A274983 - sprzedany
Murzyn
Posty: 189
Rejestracja: 6 wrz 2019, o 18:54
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: W210 E420 1996r.

Post autor: Murzyn »

SuperBuster11 pisze: 5 kwie 2020, o 21:39 Wysłałem też link do schematu. Daj znać czy działa.
W prywatnej wiadomości? Nie mam kompletnie nic.
Również na forum w Twoim poście nic nie widać.
WDB2100721A167529
E420 sedan.
Murzyn
Posty: 189
Rejestracja: 6 wrz 2019, o 18:54
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: W210 E420 1996r.

Post autor: Murzyn »

Wczoraj jakiś zagoniony był, bo się pomylił chyba co mi mówił, bo mu zaraz zadzwoniłem dziś i tak:
Napięcie zasilania ma być między 4.8V do 5.2V - u mnie jest 5.4V i nie wiadomo skąd się bierze. Czujnik już pokazuje prawidłowe ciśnienie, ale nadal jest błąd i wisi..
Zamówiony zestaw z allegro z tym samym czujnikiem okazuje się mieć inną wtyczkę i gwóźdź zabity, bo on nie występuje w zamienniku a tam numer dobry, a wtyczka zupełnie inna i nie wiiadomo co dalej, ale to na chwilę obecną stan. Zobaczymy co wymóżdży przez dzień, bo rokuje bardzo dobrze.
WDB2100721A167529
E420 sedan.
Awatar użytkownika
SuperBuster11
Moderator
Posty: 1029
Rejestracja: 21 maja 2015, o 17:59
Lokalizacja: Brzeg

Re: W210 E420 1996r.

Post autor: SuperBuster11 »

Nie wiem, dlaczego się nie wysłało, ale puściłem jeszcze raz wiadomość.
Jedyne co mi przychodzi do głowy, to uszkodzenie w sterowniku ESP.
Może jakiś regulator napięcia padł w nim.
VIN: WDB2100201A265083 - sprzedany
VIN: WDB2112261A525765 - sprzedany
VIN: WDB2100531A274983 - sprzedany
Murzyn
Posty: 189
Rejestracja: 6 wrz 2019, o 18:54
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: W210 E420 1996r.

Post autor: Murzyn »

Będziemy sprawdzać. Dzięki za schemat.
Spróbujemy wstawić opornik żeby sprawdzić czy zasteruje tak, żeby nie było błędu. Jesli tak, to szukamy innego sterownika bo może faktycznie coś tu jest problemem.
WDB2100721A167529
E420 sedan.
Awatar użytkownika
SuperBuster11
Moderator
Posty: 1029
Rejestracja: 21 maja 2015, o 17:59
Lokalizacja: Brzeg

Re: W210 E420 1996r.

Post autor: SuperBuster11 »

Tylko sterownik z tym samym numerem najlepiej, bo z innego modelu nie bedzie działał. Będą błędy i tryb awaryjny skrzyni.
Ogolnie jest kilka numerów :
A0205452032, A0225456632. Tylko Mercedes zmienia co jakiś czas te numery i u Ciebie może być jeszcze inny.
VIN: WDB2100201A265083 - sprzedany
VIN: WDB2112261A525765 - sprzedany
VIN: WDB2100531A274983 - sprzedany
Murzyn
Posty: 189
Rejestracja: 6 wrz 2019, o 18:54
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: W210 E420 1996r.

Post autor: Murzyn »

SuperBuster11 pisze: 7 kwie 2020, o 16:55 Tylko sterownik z tym samym numerem najlepiej, bo z innego modelu nie bedzie działał. Będą błędy i tryb awaryjny skrzyni.
Ogolnie jest kilka numerów :
A0205452032, A0225456632. Tylko Mercedes zmienia co jakiś czas te numery i u Ciebie może być jeszcze inny.
Do numerów udało mi się wyjątkowo dotrzeć, ale dziękuję bo pewnie jakby nie to że fartem trafiłem, to musiałbym prosić Cię o pomoc ^^
Niemniej jednak dzisiejsze wieści są dobre i złe zarazem.
Dobre, bo udało się znaleźć winnego - czujnik u mnie na 100% sprawia problem, jakoś wewnętrznie jest uszkodzony bo stale pokazuje 5.4V, nie wiedzą czemu. Jak usunie się błąd to kontrolki gasną, ale po ponownym uruchomieniu samochodu wracają. "Na stole" podpinali tamten czujnik, który kupiłem i tam po usunięciu błedu już nic nie wraca, napięcie pokazuje stabilne 5V i próby stateczne pokazują, że wszystko gra...i to jest ta zła wiadomość. Bo jednak element kupiony profilaktycznie będę musiał wykorzystać, nie uda się odesłać i naprawić tego na moich podzespołach.
No trudno.
Szczęście w nieszczęściu, że kupiłem jedyny na allegro dostępny zespół wspomagania hamulców (jakoś tak się to wabi) za 1000zł razem z czujnikiem, a to ponad 1000zł taniej niż nowy czujnik który jest niedostępny. Mam nadzieję, ze rozwiąże to też problem z trybem awaryjnym skrzyni biegów i z lagiem przy zmianie przełożenia.
WDB2100721A167529
E420 sedan.
Murzyn
Posty: 189
Rejestracja: 6 wrz 2019, o 18:54
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: W210 E420 1996r.

Post autor: Murzyn »

No! Auto odebrane, dopóki nie ruszyłem kierownicą to ABS/ESP nie świecił xD Tak czy siak czujnik pokazuje w końcu prawidłowe wartości i dobrze pracuje. Kontrolki pojawiły się po ruszeniu kierownicą i pokazują C1504 - pobudzenie czujnika kąta skrętu kierownicy błąd i C1140 - czujnik kąta skrętu brak inicjalizacji.
Raz na 10 razy udaje się "trafić" kierownicą na 0* i wtedy gasną błędy i tak to zadziała przez chwilę, a jak znów się wybije z tego dobrego ustawienia to wracają obydwa. Trzeba zrzucić koło kierownicy i ruszyć tą taśmę, której boję się dotykać bo podobno łatwo uszkodzić. Zobaczymy.
Najważniejsze, że to najdroższe mam za sobą.

Edit: próbowałem odkręcić kierownicę, ale za cholerę nie idzie ruszyć imbusa co trzyma koło. Niemniej jednak wypięcie poduszki na odpiętym aku, próba demontażu kierownicy i porażka, oraz montaż ponowny przyniosło skutek taki, że...błąd zniknął. ESP/ABS nie świeci, czyli w tej chwili kierownica znalazła swoje położenie. Zobaczymy na jak długo.
WDB2100721A167529
E420 sedan.
Awatar użytkownika
Muniek
Posty: 2843
Rejestracja: 15 paź 2012, o 09:36
Lokalizacja: Bydgoszcz/Poznań
Kontakt:

Re: W210 E420 1996r.

Post autor: Muniek »

Inicjalizacja czujnika skretu to przejscie w skrajne zakresy pracy kierownicy dwa razy (do oporu w lewo, do oporu w prawo i powtorzyc). Banał i podejrzewam ze trafiles juz na to. Po wykonaniu tej 'inicjalizacji' wystarczy skasowac bledy i jest czysto. Po inicjalizacji kontrolki gasna jak sie zgasi i odpali auto ponownie.
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
Murzyn
Posty: 189
Rejestracja: 6 wrz 2019, o 18:54
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: W210 E420 1996r.

Post autor: Murzyn »

Tak wiem o procedurze inicjalizacji, jednak udaje się ona raz na 10 prób. Nawet z podpiętym komputerem widać, jak losowo pokazuje kąt. -150°, za chwilę 400° i tak kilka razy, aż trafi na 0° i wtedy działa aż do następnego razu gdy uzna, że zapomni pozycji. Pojeżdżę teraz i przekonam się na jak długo to pomoże.
Teraz zgasł, choć nie robiłem inicjalizacji na podwórku, a jak się świecił i robiłem inicjalizacje to zgasnąć nie chciał xd
WDB2100721A167529
E420 sedan.
Awatar użytkownika
SuperBuster11
Moderator
Posty: 1029
Rejestracja: 21 maja 2015, o 17:59
Lokalizacja: Brzeg

Re: W210 E420 1996r.

Post autor: SuperBuster11 »

A z tym czujnikiem od ABS to co pomogło? Opornik?
VIN: WDB2100201A265083 - sprzedany
VIN: WDB2112261A525765 - sprzedany
VIN: WDB2100531A274983 - sprzedany
Murzyn
Posty: 189
Rejestracja: 6 wrz 2019, o 18:54
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: W210 E420 1996r.

Post autor: Murzyn »

Wymiana na ten zestaw, który kupiłem. Nie udało się bezkosztowo tego załatwić, trzeba było założyć cały ten zestaw razem z czujnikiem. Także mam sprawny czujnik, wszystko działa jak trzeba. Koszt znaczny, ale i tak taniej niż kupno nowego czujnika...
Dziś rano jechalem do pracy, nic się nie świeciło, więc wszystko gra na tą chwilę :)
WDB2100721A167529
E420 sedan.
Murzyn
Posty: 189
Rejestracja: 6 wrz 2019, o 18:54
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: W210 E420 1996r.

Post autor: Murzyn »

Wesołych przygód z autem ciąg dalszy xD
Przestał jeździć na LPG po odbiorze od mechanika. Jedzie jakby miał 100KM, przerywa. We wtorek jadę do gaziarza żeby podpiął się i zobaczył w czym problem. Poza tym, że ABS i ESP już działają, to przy normalnym zwalnianiu, a nie hamowaniu awaryjnym, potrafi mi czasem odpychać pedał hamulca tak, jakby ABS wykrywał że trzeba działać. A mowa o hamowaniu z prędkości np 20km/h i to nie po wciśnięciu pedału w podłogę. Doszukuję się tu jakichś kłopotów z masą, ale czy ktoś ma jakiś inny pomysł? :D
Wesołych świąt!

To auto testuje moją cierpliwość do granic możliwości.
WDB2100721A167529
E420 sedan.
Awatar użytkownika
pawel85
Posty: 966
Rejestracja: 16 maja 2008, o 14:07
Lokalizacja: Częstochowa

Re: W210 E420 1996r.

Post autor: pawel85 »

Miałem z hamulcem to samo. Koronka abs na polosi się rozsypała.
Było - W210 2.2 CDI, 3.2 CDI, 2.7 CDI, 4.3, 3.2 4Matic
Jest - W211 4.0 CDI by Carlsson
W210 4.3 4Matic
Murzyn
Posty: 189
Rejestracja: 6 wrz 2019, o 18:54
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: W210 E420 1996r.

Post autor: Murzyn »

Właśnie szukałem po internetach i widzę, że ludzie sugerowali zanieczyszczenie czujnika ABS, ale koronki nie brałem w ogóle pod uwagę. Przejrzę przejrzę jak najbardziej. Da się ją wymienić bez zrzucania półosi? Ona jest jakoś montowana na zacisk? Nigdy z tym nie robiłem.
WDB2100721A167529
E420 sedan.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości