W210 E320 CDI - Moja pierwsza E klasa :)

NOWOŚĆ!!!
Tutaj każdy może założyć swój własny temat i wklejać zdjęcia i opisy swojego auta.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Doom
Posty: 21
Rejestracja: 24 paź 2009, o 09:28
Lokalizacja: Warszawa

W210 E320 CDI - Moja pierwsza E klasa :)

Post autor: Doom »

Witam,

Mam na imię Rafał, w swojej "kolekcji" posiadam S202 2.8 V6 M112 '98 i ostatnio trafił mi się w cenie złomu W210 E320 CDI '00. Samochód należał do koleżanki, miała już go dosyć i chciał zezłomować, udało mi się ją namówić na odkup. Ogólnie nie wygląda tragicznie, największym problemy to nieotwierająca się maska, spory ubytek płynu chłodzącego, oleju, 2 wtryski są nieszczelne, błędy ABS/ASR/EPS... Samochód mam od środy i udało mi się już naprawić maskę - nie wiem jakim cudem ją otworzyłem ale udało mi się to zrobić wsadzając pręt między reflektor uszczelkę (uszkodzony był od strony kierowcy). Jak się okazało zamek ledwo się rusza jest przerdzewiały, ręką nie udało mi się go ponownie otworzyć więc wykręciłem na razie lewe mocowanie maski. Widocznie długo stał. Dolałem 2.5 litra płynu chłodzącego, 2 litry oleju. Płyn na razie nie ucieka, olej też stabilnie :-) Mam kilka pytań bo jest też kilka braków:

1. Najpierw zamek, czy lewy i prawy są identyczne? Chodzi mi o to czy jak kupię używkę to niezależnie czy lewa czy prawa, będzie pasować?
2. Co powinienem wymienić oprócz podkładek wtrysków żeby to miało ręce i nogi? Śruby mocujące czy same mocowania też?
3. Ktoś dołożył światła do jazdy dziennej, mogą powodować błąd świateł? Wyświetla się na zegarach błąd oświetlenia ale wszystkie światła działają jak powinny.
4. PDC - mam czujniki na pewno z przodu, mam wskaźnik na drewnianej listwie na desce, brak przycisku przy lewarku. Jak sprawdzić czy system w ogóle jest?
5. brakuje "łapacza powietrza" między pasem przednim a układem dolotowym i brakuje osłony wentylatorów skraplacza. Możecie podrzucić numery części?
6. Jest Command, brak anteny na dachu, od czego jest ta antena? z tego co pamiętam antena od radia jest w szybie tylnej tak jak w W202.

Samochód ma 280tyś przebiegu, teoretycznie ;) VIN WDB2100261B097927 może ktoś mógłby wrzucić informację z czym ten samochód wyszedł z fabryki :-)
Jest:
1. W210 3.2CDI OM613 '00, WDB2100261B097927
2. W202 2.8 V6 M112 '98 petrol only.
Awatar użytkownika
SuperBuster11
Moderator
Posty: 1029
Rejestracja: 21 maja 2015, o 17:59
Lokalizacja: Brzeg

Re: W210 E320 CDI - Moja pierwsza E klasa :)

Post autor: SuperBuster11 »

Cześć.
Lista wyposażenia:

Kod: Zaznacz cały

E 320 CDI (210.026),
Engine: 613961 30 013771, Transmission: 722626 02 016443
Model	E 320 CDI
Model Description	E SEDAN
Model Code	210.026
Catalog	66G
Production Period	From MODELLJAHR CODE 800
Body	00000
Engine	613961 30 013771
Transmission	722626 02 016443
Order Number	0954334930
Lights	HELLA
Interior	218A
Paint	753U (TEKTITE GRAY - METALLIC PAINT)
Delivery Date	21.02.00
Open Catalogue
Hide
213 PARAMETER STEERING
249 INSIDE AND OUTSIDE MIRROR AUTOMATIC DIMMING
273 TELEPHONE PRE-INSTALLATION D-NET MOBILE
352 COMAND
423 5-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION
543 SUN VISOR WITH MAKE-UP MIRROR L. AND R., BE-
581 AUTOMATIC CLIMATE CONTROL
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
611 EXIT LIGHTS FOR DRIVER DOORS
612 HEADLAMP-XENON R.H.TRAFFIC
673 HIGH-CAPACITY BATTERY
677 AVANTGARDE CHASSIS
680 L.A. WHL, 5-HOLE DESIGN, AVANTGARDE
693 ALL-ROUND WD-BLUE GLASS,BAND FILTER,REAR WINDOW-ES
800 YEAR OF MODIFICATION 99/1
831 VERSION FOR ITALY SUPPLEMENTARY PARTS
876 INTERIOR LIGHT ASSEMBLY
915 FUEL TANK WITH LARGER CAPACITY
954 EQUIPMENT PACKAGE FOR AVANTGARDE VEHICLES
984 COC DOC., DELETION OF VEHICLE REGISTRATION DOC.
210A LEATHER
753U TEKTITE GRAY - METALLIC PAINT
218A LEATHER GREY
M613 R6-DIESEL ENGINE M613
1. Zamki są identyczne, kup od razu linkę. O wiele lepiej się otwiera z nową ;)
2. Jak śruby nie wyjdą z gwintem przy wykręcaniu, to nie ma potrzeby wymiany. Wymień podkładki, wtryski najlepeiej wysłać do sprawdzenia.
4. Z powyższej listy wynika, że czujniki ktoś dołożył. Oryginalnie jeśli są, to tył i przód oraz wyłącznik.
VIN: WDB2100201A265083 - sprzedany
VIN: WDB2112261A525765 - sprzedany
VIN: WDB2100531A274983 - sprzedany
Doom
Posty: 21
Rejestracja: 24 paź 2009, o 09:28
Lokalizacja: Warszawa

Re: W210 E320 CDI - Moja pierwsza E klasa :)

Post autor: Doom »

Dzięki za błyskawiczną odpowiedź :) Kupię od razu też nową linkę jak sugerujesz, koszt niewielki. Da się dołożyć oryginalny zestaw PDC? Widziałem że wiązki przód, tył, sterowniki, czujniki czy całe zderzaki lub panele z przyciskami to nie problem, tylko jak jest z wiązką w kabinie? Były różne czy jest szansa, że wtyczki będą pod panelami? Przy W202 dołożenie lusterka, które się ściemnia to była kwestia dorzucenia tylko lusterka - moduł w podsufitce miał wszystkie łącza. Tak samo z oświetleniem drzwi od spodu. Jak to jest tutaj?
Jest:
1. W210 3.2CDI OM613 '00, WDB2100261B097927
2. W202 2.8 V6 M112 '98 petrol only.
Awatar użytkownika
Muniek
Posty: 2843
Rejestracja: 15 paź 2012, o 09:36
Lokalizacja: Bydgoszcz/Poznań
Kontakt:

Re: W210 E320 CDI - Moja pierwsza E klasa :)

Post autor: Muniek »

Kable, czujniki, listwy zderzaka, nowy dekor, nowa listwa nad konsola, nowa lampka oswietlania tylnej kanapy... Nie oplaca sie dokladac parktronica.
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
Doom
Posty: 21
Rejestracja: 24 paź 2009, o 09:28
Lokalizacja: Warszawa

Re: W210 E320 CDI - Moja pierwsza E klasa :)

Post autor: Doom »

pogrzebię, przeliczę jaki koszt. Zobaczymy może nie wyjdzie tak źle, z tego co patrzyłem to części kosztują jakieś śmieszne pieniądze. Tylko ciężko będzie ustalić co dokładnie jest potrzebne.
Jest:
1. W210 3.2CDI OM613 '00, WDB2100261B097927
2. W202 2.8 V6 M112 '98 petrol only.
Awatar użytkownika
Muniek
Posty: 2843
Rejestracja: 15 paź 2012, o 09:36
Lokalizacja: Bydgoszcz/Poznań
Kontakt:

Re: W210 E320 CDI - Moja pierwsza E klasa :)

Post autor: Muniek »

Zdobądź najpierw dekory nad konsole i wokół lewarka. Z tym moim zdaniem może być największy gnój bo musisz to spasować kolorystycznie.
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
Doom
Posty: 21
Rejestracja: 24 paź 2009, o 09:28
Lokalizacja: Warszawa

Re: W210 E320 CDI - Moja pierwsza E klasa :)

Post autor: Doom »

I tak zanim zacznę cokolwiek modzić, dorzucać to muszę doprowadzić go do stanu używalności. Dzisiaj kupiłem komplet podkładek i śrub do wtrysków, od jutra zaczynam lać śruby WD40 czy innym penetratorem żeby na weekend były gotowe ;)
Jest:
1. W210 3.2CDI OM613 '00, WDB2100261B097927
2. W202 2.8 V6 M112 '98 petrol only.
Awatar użytkownika
rr6
Doradca
Posty: 2270
Rejestracja: 24 wrz 2016, o 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Re: W210 E320 CDI - Moja pierwsza E klasa :)

Post autor: rr6 »

Co do błędu żarówek, to sprawdź czy nie masz gdzieś założonych LEDów. One jeśli nie mają funkcji "can bus" to powodują błędy.

Co do PDC to skoro masz już górny dekor z wskaźnikiem to największy problem masz już z głowy - o wiele ciężej go dostać niż ten pod przycisk (z tym, że bierz pierwsze co będzie miało wymagane przyciski - jak będzie miało za dużo przycisków to już trudno - ale jak trafisz bo kupuj bo konkretnego modelu z odpowiednim wzorem raczej nie trafisz.

Poczytaj też forum o błędzie ABS/ESP. To wbrew pozorom nie tylko oznacza walnięty czujnik przy kole ale może wiele innych rzeczy (a czujnik może być sprawny) - polecam podłączyć pod SD to powinno na 90% wytypować winowajcę (a może to być też włącznik stop, czujnik skrętu, włącznik świateł itd. itp.).

A tak poza tym wreszcie jest drugie auto w tym samym kolorze co moje :)))

753U (TEKTITE GRAY - METALLIC PAINT)

To naprawdę rzadko spotykana wersja :)
Murzyn
Posty: 189
Rejestracja: 6 wrz 2019, o 18:54
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: W210 E320 CDI - Moja pierwsza E klasa :)

Post autor: Murzyn »

Obecnie ja się borykam z ABS/ESP i może to również być - poza wyżej wymienionymi - czujnik w progu od strony kierowcy zaraz za przednim kołem (za plastikowym nadkolem). Sam czujnik ponad 2k pln, nie występuje w zamienniku. Jednakowoż lepiej przejrzeć go na SD to będzie wiadomo.
WDB2100721A167529
E420 sedan.
Awatar użytkownika
rr6
Doradca
Posty: 2270
Rejestracja: 24 wrz 2016, o 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Re: W210 E320 CDI - Moja pierwsza E klasa :)

Post autor: rr6 »

Im więcej czytam o przypadkach z błędem ABS/ESP (sam dwukrotnie z nim walczyłem i w drugim przypadku dopiero któraś z rzędu diagnoza pozwoliła rozwiązać problem - włącznik główny świateł, który przecież działał) to można by zastąpić go komunikatem "coś się popsuło" bo możliwości jest naprawdę wiele. Nieraz nawet SD nie da jednoznacznej odpowiedzi (jak w przypadku głównego włącznika świateł) ale szukać trzeba.
Trzymam kciuki za pozytywne rozwiązanie w obu przypadkach.
Doom
Posty: 21
Rejestracja: 24 paź 2009, o 09:28
Lokalizacja: Warszawa

Re: W210 E320 CDI - Moja pierwsza E klasa :)

Post autor: Doom »

Wczoraj czyściłem wtryski, nie sądziłem że doczyszczenie tego czarnego badziewia jest takie pracochłonne, 6h rozbierania i czyszczenia, teraz widać która podkładka pod wtryskiem jest nieszczelna ;-) Wszystkie wtryski maja połamane wtyczki i pozakładane trytki, ktoś miał fantazję ale jak pytałem w ASO o koszt wiązki to patent jest uzasadniony, 4500pln.

Wiecie może co powinno być za rurą A6130940387? U mnie sam ten kawałek jest przyczepiona do puchy filtra powietrza a dalej nic, pewnie jakiś łapacz powietrza z okolic grilla powinien tam być, podrzucicie numer części?

Sprawdzałem turbo przy okazji, nie ma luzów osiowych luz promieniowy lekko wyczuwalny ale nie obciera nic o obudowę czyli powinno być ok, przy czym poprzednia właścicielka mówiła że jak się jechało jednostajną prędkością dłuższy czas to doładowanie zanikało, jest to możliwe?
Jest:
1. W210 3.2CDI OM613 '00, WDB2100261B097927
2. W202 2.8 V6 M112 '98 petrol only.
Awatar użytkownika
SuperBuster11
Moderator
Posty: 1029
Rejestracja: 21 maja 2015, o 17:59
Lokalizacja: Brzeg

Re: W210 E320 CDI - Moja pierwsza E klasa :)

Post autor: SuperBuster11 »

https://www.ilcats.ru/mercedes/?vin=WDB ... anguage=en

Rura nr 1 na zdjeciu, aczkolwiek nie do Twojego auta.
Turbo może się "wyłączać". Może jakaś rura pomiędzy turbo a intercoolerem i dalej do dolotu jest nieszczelna (mikropęknięcia na wężach), a może to jakaś usterka mechaniczna lub elektryczna. To najlepiej będzie sprawdzić na Star Diagnosis - i tu nie polecam WoW albo Delphi, bo SD prowadzi krok po kroku, co dalej sprawdzać w przypadku jakiegoś błędu.
VIN: WDB2100201A265083 - sprzedany
VIN: WDB2112261A525765 - sprzedany
VIN: WDB2100531A274983 - sprzedany
Doom
Posty: 21
Rejestracja: 24 paź 2009, o 09:28
Lokalizacja: Warszawa

Re: W210 E320 CDI - Moja pierwsza E klasa :)

Post autor: Doom »

Dzięki za pomoc, wow'a akurat mam pod ręką ;) Co do SD to muszę podjechać na przegląd na Regulską 56A. Po czyszczeniu okolic wtrysków zauważyłem że ropa mi kapie z przodu silnika... Coraz więcej niespodzianek, przynajmniej nie można narzekać na nudę :)
Jest:
1. W210 3.2CDI OM613 '00, WDB2100261B097927
2. W202 2.8 V6 M112 '98 petrol only.
Awatar użytkownika
SuperBuster11
Moderator
Posty: 1029
Rejestracja: 21 maja 2015, o 17:59
Lokalizacja: Brzeg

Re: W210 E320 CDI - Moja pierwsza E klasa :)

Post autor: SuperBuster11 »

Zobacz, czy to nie z pompy wysokiego cisnienia. Tam idą plastikowe przewody paliwowe, w końcówkach wchodzących do pompy są oringi. Może trzeba je wymienić - najlepiej z ASO, bo mają "dziwne" wymiary.
VIN: WDB2100201A265083 - sprzedany
VIN: WDB2112261A525765 - sprzedany
VIN: WDB2100531A274983 - sprzedany
Doom
Posty: 21
Rejestracja: 24 paź 2009, o 09:28
Lokalizacja: Warszawa

Re: W210 E320 CDI - Moja pierwsza E klasa :)

Post autor: Doom »

Dzięki za pomoc :) Jutro umyje pompę bo cała zasyfiona i nic nie widać. Wtrysk od dołu tam gdzie podkładka idzie jest trochę wypalony da się coś z tym zrobić? Prawdopodobnie po założeniu nowej podkładki znów będzie nieszczelne w tym miejscu.

Obrazek

Zastanawiam się czy nie wziąć kawałka deski, nawiercić wiertłem 7 dziurę na wylot, przyczepić kawałek papieru 1500 i pokręcić wtryskiem żeby się wyrównało. Gorzej już chyba nie będzie...

Edit:

Montaż wtryskiwacza poczeka do przyszłego tygodnia, muszę dokupić gwintownik długi M6 żeby poprawić/przeczyścić otwór na śrubę wtryskiwacza.

Mam chyba wentylator od innego silnika, wystaje za bardzo w stronę chłodnicy, przekasza pasek wielorowkowy, jego rolka nie jest równo z innymi następna rolka ma pasek na wpół poza nią co więcej śruby od wisko do wentylatora zaczepiają o pasek i go strzępią. Niezły rzeźbiarz musiał to robić ;-) Widziałem że dostać taki wentylator używkę to trzeba się naszukać. Da się wsadzić zwykły elektryczny ? Są jakieś minusy takiego rozwiązania? Wisko teraz mam na stałe zapięte, wentylator się ciężko kręci niezależnie od temperatury.

Edit2:

Wtrysk wsadzony, silnik chodzi równo, wszystkie filtry wymienione, spróbuję zalać środek do czyszczenia wtrysków, poduszki pod silnikiem na pewno są do wymiany, jak gaszę to silnik próbuje wyskoczyć z budy. I coś w zawieszeniu też już ma dosyć, koło jak szarpię na boki jest ok a góra dół czuć luz i słychać stukanie. Przepływka wymieniona, samochód jeździ ale mocy dalej trochę brakuje, nie zostawia za sobą chmury ale kopci delikatnie. Przy pedale w podłogę nie kopci jakoś mocniej ale i nie jedzie jakoś specjalnie. Muszę jeszcze wymienić wąż między przepływką a turbo. Zobaczymy na ile to pomoże, jest pęknięty delikatnie od strony turbo przy samym mocowaniu. Odkryłem też dlaczego nawiew nie działa, ktoś wykręcił regulator :-)

Jak kręcę kierownicą to w pewnym zakresie obrotów czuć tarcie, co to może być? Jak robię drugi obrót to trze w tym samym miejscu.
Jest:
1. W210 3.2CDI OM613 '00, WDB2100261B097927
2. W202 2.8 V6 M112 '98 petrol only.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości