V-klass: Wakacjowóz projekt

NOWOŚĆ!!!
Tutaj każdy może założyć swój własny temat i wklejać zdjęcia i opisy swojego auta.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
Muniek
Posty: 2843
Rejestracja: 15 paź 2012, o 09:36
Lokalizacja: Bydgoszcz/Poznań
Kontakt:

Re: V-klass: Wakacjowóz projekt

Post autor: Muniek »

Dzisiaj to ogladalem. Widziales?

https://www.youtube.com/watch?v=iGVu6fKw5R4
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Re: V-klass: Wakacjowóz projekt

Post autor: Piasek »

Widziałem to i wiele podobnych.
Problem jest jeden: ja nie posiadam żadnych z wyżej zaprezentowanych zdolności kolesia :(
(i 3/4 sprzętu jaki użył do budowy pojazdu)
No i czas... czas, czas, czas. Jeszcze jakaś późna wiosna, maj itp gdzie dni długie, pogoda dobra można działać popołudniami ale od piździernika do marca no nic nie popchniesz.
Artus Fidos
Posty: 5
Rejestracja: 20 sty 2021, o 11:57

Re: V-klass: Wakacjowóz projekt

Post autor: Artus Fidos »

Powodzenia życzę zwłaszcza, że pogoda nie sprzyja. Sam zmieniłem rok temu co by bezpiecznie dojechać i wrócić ;)
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Re: V-klass: Wakacjowóz projekt

Post autor: Piasek »

Ręce mi dzisiaj opadły
https://www.youtube.com/watch?v=pVpdraH ... e=youtu.be
odpaliłem, przyjemnie ciepło, ruszyliśmy na przejażdżkę, spokojnie bo rodzina na pokładzie, 60-80km/h, temperatura sobie powoli rosła, osiągnęła roboczą czyli trochę powyżej 80*C na blacie, ogrzewanie działa i nagle pszszszsz... gdzieś spod maski, patrzę w lusterka - za autem chmura białego dymu.
Zjechałem od razu na pobocze, zgasiłem, maska w górę, wszystko zalane płynem.
Po paru minutach jak odparowało nieco zacząłem węże oglądać bo tak wyglądało jakby któryś pękł. Okazało się że wąż widoczny w 25sek, taki biegnący od góry z jakiejś takiej pompki na dół pod kolektor ssący - spadł (albo został zepchnięty ciśnieniem) z króćca na jakim siedzi pod kolektorem.
Zadzwoniłem po kumpla, zanim zorganizował się, płyn i jakieś klucze, ze 40 min minęło. Przyjechał, założyłem ten wąż, zalałem płyn, weszło ok 3,5-4L i odpaliłem silnik. Wskaźnik na desce pokazywał ciut pow. 40*C i postawiliśmy chwilę poczekać żeby sobie wciągnął w układ i uzupełnić.
A tu takie cuda...
Szczerze - mam nadzieję że mi tu napiszecie że to jakiś wymiennik po drodze puścił a nie UPG.
Kuźwa, fatum jakieś. W czwartek kumplowi w auto wjechali kasując cały bok, dzisiaj mnie dopadło.
Awatar użytkownika
Muniek
Posty: 2843
Rejestracja: 15 paź 2012, o 09:36
Lokalizacja: Bydgoszcz/Poznań
Kontakt:

Re: V-klass: Wakacjowóz projekt

Post autor: Muniek »

Nieciekawie to wyglada. Na zimnym jak się zachowuje? Tez bulgocze? Zamówiłeś już tester do UPG?
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Re: V-klass: Wakacjowóz projekt

Post autor: Piasek »

Nie wiem bo na zimnym nie miałem okazji sprawdzać. Ale po zalaniu nowym płynem (zimny z bańki) chwilę było ok, dopóki nie osiągnął jakich 50-60*C jakoś tak jak na zegarach pokazuje i podnosi lustro płynu w zbiorniczku rzygając nawet przy zamkniętym korku.
Dopóki nie wywala płynu przytkałem otwór zbiornika wyrównawczego przy chłodnicy dłonią - nie czuć żadnego pulsowania powietrza itp, potem nagle błyskawicznie się podnosi wywalając sporo płynu jednorazowo i zaczyna bulgotać jak na filmiku.
Chyba się muszę dzisiaj napić :(
Awatar użytkownika
SuperBuster11
Moderator
Posty: 1029
Rejestracja: 21 maja 2015, o 17:59
Lokalizacja: Brzeg

Re: V-klass: Wakacjowóz projekt

Post autor: SuperBuster11 »

A może termostat się nie otwiera?
VIN: WDB2100201A265083 - sprzedany
VIN: WDB2112261A525765 - sprzedany
VIN: WDB2100531A274983 - sprzedany
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Re: V-klass: Wakacjowóz projekt

Post autor: Piasek »

Org. Behr - wydrapany nr OE MB. Roboczą osiągnął po jakichś 7-8km i pięknie trzymał aż do samego pszszszsz...
Awatar użytkownika
SuperBuster11
Moderator
Posty: 1029
Rejestracja: 21 maja 2015, o 17:59
Lokalizacja: Brzeg

Re: V-klass: Wakacjowóz projekt

Post autor: SuperBuster11 »

A nie za szybko jak na diesla?
Ja bym go sprawdził jednak. Zdemontuj i wsadź go do wrzątku. Zobacz czy się otwiera.
VIN: WDB2100201A265083 - sprzedany
VIN: WDB2112261A525765 - sprzedany
VIN: WDB2100531A274983 - sprzedany
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Re: V-klass: Wakacjowóz projekt

Post autor: Piasek »

+8*C było kiedy odpalałem. No może 10km zrobił nim złapał roboczą. Po swoich śmieciach się jeździ, wydaje się że wszędzie rzut beretem ale kilometrażu się nie liczy.

Ten wąż zwaliło na dole z króćca
Załączniki
1613972561795.jpg
Awatar użytkownika
rr6
Doradca
Posty: 2270
Rejestracja: 24 wrz 2016, o 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Re: V-klass: Wakacjowóz projekt

Post autor: rr6 »

Jak to może być termostat skoro ciśnienie podnosi płyn w zbiorniczku a zbiorniczek i silnik są po różnych stronach termostatu?
Wg mnie coś pcha ciśnienie do układu i:
- nie jest to raczej UPG (to też na zimnym by dawało, a w każdym razie nie było tak powtarzalne),
- coś się otwiera zawsze przy ten temperatorze i stąd pochodzi ciśnienie - wymiennik z olejem albo inne cudo.
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Re: V-klass: Wakacjowóz projekt

Post autor: Piasek »

Dzwoniłem do mechesa który mi tam ogarniał termostat itp z podnośnika:
powiedział żeby napełnić układ i wąż ze zdjęcia powyżej odkręcić na górze tam przy pompce i tam go odpowietrzać bo oni w ten sposób go odpowietrzali ale kiedy to robił było między -8 a -12 i silnik nigdy nie złapał więcej jak 80*C
Na hali 2h klepał i to było max, wystawili na dwór to się studził.

Oleju ani niczego tłustego puki co wczoraj w zbiorniczku wyrównawczym nie było.

W komorze silnika z lewej obok zbiorniczka biegnie gruby wąż chłodniczy i on jest na wysokości korka zbiorniczka jak nie ciut wyżej. Meches mówił że bardzo trudno jest go odpowietrzyć.
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Re: V-klass: Wakacjowóz projekt

Post autor: Piasek »

Dzisiaj próbowałem go jeszcze odpowietrzyć zdejmując górny wąż biegnący do pompki od nagrzewnicy. Niestety nic to nie dało. Układ błyskawicznie się odpowietrza i sam napełnia do przekroczenia ok 60*C (na wskaźniku). Potem zaczynają się cuda
https://www.youtube.com/watch?v=eoLWaTf ... e=youtu.be
ciśnienie tam wali bo poluzowałem opaskę żeby mi nie wystrzeliło którymś wężem.
Ogrzewanie jest, w zasadzie tylko dzięki niemu wróciłem z jazdy testowej do domu - wszystko na max i nagrzewnica skutecznie odbierała ciepło utrzymując temperaturę poniżej 80*C na wskaźniku. Na postoju jest w stanie zbić ją nawet w okolice 40*C sprawiając że układ się uspokaja.
Do czasu aż znowu przekroczy 60*C

Tutaj jeszcze nagrałem co tam za mordor się wyprawia po zgaszeniu silnika z temp niecałych 80*C
https://www.youtube.com/watch?v=dqvOmEL ... e=youtu.be
tylko głośniki na max albo w słuchawkach na max
Awatar użytkownika
rr6
Doradca
Posty: 2270
Rejestracja: 24 wrz 2016, o 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Re: V-klass: Wakacjowóz projekt

Post autor: rr6 »

Piasek pisze: 23 lut 2021, o 18:45 Dzisiaj próbowałem go jeszcze odpowietrzyć zdejmując górny wąż biegnący do pompki od nagrzewnicy. Niestety nic to nie dało. Układ błyskawicznie się odpowietrza i sam napełnia do przekroczenia ok 60*C (na wskaźniku). Potem zaczynają się cuda
https://www.youtube.com/watch?v=eoLWaTf ... e=youtu.be
ciśnienie tam wali bo poluzowałem opaskę żeby mi nie wystrzeliło którymś wężem.
Ogrzewanie jest, w zasadzie tylko dzięki niemu wróciłem z jazdy testowej do domu - wszystko na max i nagrzewnica skutecznie odbierała ciepło utrzymując temperaturę poniżej 80*C na wskaźniku. Na postoju jest w stanie zbić ją nawet w okolice 40*C sprawiając że układ się uspokaja.
Do czasu aż znowu przekroczy 60*C

Tutaj jeszcze nagrałem co tam za mordor się wyprawia po zgaszeniu silnika z temp niecałych 80*C
https://www.youtube.com/watch?v=dqvOmEL ... e=youtu.be
tylko głośniki na max albo w słuchawkach na max
Gotuje Ci się płyn w głowicy. Ale nadal bym szukał gdzieś indziej niż UPG.
Moim zdaniem stoi pompa wody lub coś zatyka kanały (kamień się oderwał?). Czujnik temperatury gdzie jest? Przy termostacie czy w głowicy? Ten który odpowiada za wskaźnik? Bo jak nie jest w głowicy to tam może się gotować płyn, wali ciśnienie i rozwala układ. A reszta nawet nie ma jak się zagrzać.
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Re: V-klass: Wakacjowóz projekt

Post autor: Piasek »

rr6 pisze: 23 lut 2021, o 19:18 Czujnik temperatury gdzie jest? Przy termostacie czy w głowicy? Ten który odpowiada za wskaźnik?
szczerze nie wiem ale obstawiam gdzieś na dole bo przecież na głowicy to by skali brakowało przy tym co się wyrabia.
Może faktycznie wirnik pompy się oberwał bo szybko, bardzo szybko łapie temperaturę, szczególnie jak na starego, tak wiekowego diesla.
Albo termostat stoi...
Nie wiem, moje możliwości warsztatowe (czyli żadne) się skończyły. Muszę oddać go ponownie do mechesa i niech szukają.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Semrush [Bot] i 10 gości