Polarna Gwiazdeczka - S210 E290TD Aut.'98
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Re: Polarna Gwiazdeczka - S210 E290TD Aut.'98
http://olx.pl/oferta/mercedes-benz-klas ... b704e37e1b
3 klocki, tylko dechę przerzucić na lewo, niech ze wszystkim 6tyś cię wyniesie.
3 klocki, tylko dechę przerzucić na lewo, niech ze wszystkim 6tyś cię wyniesie.
nasze-auta-f43/v-klass-wakacjowoz-projekt-t40065.html
VIN: VSA63827413183198
VIN: VSA63827413183198
Re: Polarna Gwiazdeczka - S210 E290TD Aut.'98
Każde dziecko czeka na Gwiazdkę (na masce...)
"Polarna Gwiazdeczka - S210 E290TD Aut.'98 - świeci już pełnym blaskiem :-)
Ex - "Błękitna Strzała" - W124 300CE Aut.'89
Ex - "Zielona Frytkownica" - W124 300D '88
"Polarna Gwiazdeczka - S210 E290TD Aut.'98 - świeci już pełnym blaskiem :-)
Ex - "Błękitna Strzała" - W124 300CE Aut.'89
Ex - "Zielona Frytkownica" - W124 300D '88
Re: Polarna Gwiazdeczka - S210 E290TD Aut.'98
Tego gipsu na rant napacykowałeś... W obecnych temperaturach panie to trzeba jednym pociągnięciem nałożyć tyle ile trzeba i tak aby potem nie piłować tego szlifierką bo dosłownie po 30sek jest już beton a potem to już jedynie płakać i mozolnie szlifować całymi godzinami...
nasze-auta-f43/v-klass-wakacjowoz-projekt-t40065.html
VIN: VSA63827413183198
VIN: VSA63827413183198
Re: Polarna Gwiazdeczka - S210 E290TD Aut.'98
Celowa, gruba warstwa szpachlówki została po całkowitym wyschnięciu zeszlifowana do minimalnie koniecznej, gładkiej warstwy o grubości ok. 1mm.Piasek pisze:Tego gipsu na rant napacykowałeś... W obecnych temperaturach panie to trzeba jednym pociągnięciem nałożyć tyle ile trzeba i tak aby potem nie piłować tego szlifierką bo dosłownie po 30sek jest już beton a potem to już jedynie płakać i mozolnie szlifować całymi godzinami...
Aktualnie na tapecie jest konserwacja :
Każde dziecko czeka na Gwiazdkę (na masce...)
"Polarna Gwiazdeczka - S210 E290TD Aut.'98 - świeci już pełnym blaskiem :-)
Ex - "Błękitna Strzała" - W124 300CE Aut.'89
Ex - "Zielona Frytkownica" - W124 300D '88
"Polarna Gwiazdeczka - S210 E290TD Aut.'98 - świeci już pełnym blaskiem :-)
Ex - "Błękitna Strzała" - W124 300CE Aut.'89
Ex - "Zielona Frytkownica" - W124 300D '88
Re: Polarna Gwiazdeczka - S210 E290TD Aut.'98
Grubo idziesz
Powodzenia
Powodzenia
Re: Polarna Gwiazdeczka - S210 E290TD Aut.'98
Jak robić to konkretnie albo wcale
nasze-auta-f43/v-klass-wakacjowoz-projekt-t40065.html
VIN: VSA63827413183198
VIN: VSA63827413183198
Polarna Gwiazdeczka - S210 E290TD Aut.'98 - już bezrdzewna !
Dzięki AikasAikas pisze:Grubo idziesz
Powodzenia
Ot i tak - zaprawdę mądrze prawiszPiasek pisze:Jak robić to konkretnie albo wcale
Porcja kolejnych - przed lakierowaniem - fotek z postępu prac :
I już po lakierowaniu - poszło na nią 6 (słownie : sześć) kilo podstawowego lakieru :
Aktualnie na tapecie jest już konserwacja detali i składanie wszystkiego do kupy, w tym montaż nowego podnośnika lewej tylnej szyby, nowego wkładu lewego lusterka, naprawionych mocowań siedzisk przednich foteli oraz zakupionych elementów optycznych od Helli (foty zamieściłem kilka postów wstecz) i Boscha :
do których to Boschy przyjdą takowe, świecące żółtą selektywną barwą klasyki od Trify
oraz dwu dodatkowych elementów zakupionych od Kolegów z tego forum :
Później dojdą jeszcze - w miejsce stalowych - te felgi (również zakupione od Kolegi z tego forum) :
a całości dopełnią brakujący emblemat wersji na listwie przedniego prawego błotnika, oryginalny "celownik" (także zakupiony od Kolegi z tego forum)
i klubowe ramki pod tablice rejestracyjne
Każde dziecko czeka na Gwiazdkę (na masce...)
"Polarna Gwiazdeczka - S210 E290TD Aut.'98 - świeci już pełnym blaskiem :-)
Ex - "Błękitna Strzała" - W124 300CE Aut.'89
Ex - "Zielona Frytkownica" - W124 300D '88
"Polarna Gwiazdeczka - S210 E290TD Aut.'98 - świeci już pełnym blaskiem :-)
Ex - "Błękitna Strzała" - W124 300CE Aut.'89
Ex - "Zielona Frytkownica" - W124 300D '88
Re: Polarna Gwiazdeczka - S210 E290TD Aut.'98
Kibicuję, podziwiam
nasze-auta-f43/v-klass-wakacjowoz-projekt-t40065.html
VIN: VSA63827413183198
VIN: VSA63827413183198
Re: Polarna Gwiazdeczka - S210 E290TD Aut.'98
Trzymam kciuki za ten projekt ! Podziwiam prace i zaangażowanie !
Re: Polarna Gwiazdeczka - S210 E290TD Aut.'98 - już bezrdzew
Później dojdą jeszcze - w miejsce stalowych - te felgi (również zakupione od Kolegi z tego forum) :
Czy ja przypadkiem nie znam skądś tych felg? życzę miłego użytkowania
Czy ja przypadkiem nie znam skądś tych felg? życzę miłego użytkowania
W210 4.3 2001r. AVANTGARDE
WDB2100701B332375
Jeżeli pomogłem kliknij magiczne "pochwal" nie wstydź się :-).
WDB2100701B332375
Jeżeli pomogłem kliknij magiczne "pochwal" nie wstydź się :-).
Polarna Gwiazdeczka - S210 E290TD Aut.'98 - w nowej odsłonie
Witam Forumową Brać po prawie 5 m-cach przerwy.
Piasek, emcies, kondziak - dzięki śliczne
Prace blacharsko-konserwacyjno-lakiernicze trwały w sumie prawie pięć pełnych miesięcy, ale z efektu jesteśmy naprawdę bardzo zadowoleni
(lakier 143 – czyli najzwyklejszy biały + 7201 – Marmur Grau) i nie żałujemy żadnej, wydanej na naszą dojrzałą nastolatkę złotówki.
W tzw. międzyczasie okazało się, iż współpracy odmówił stary akumulator
- za radą Kolegi tonidriver zakupiliśmy więc (z polecanego przez Niego w innym wątku źródła) tego oto magazyniera energii :
Zimowe opony Kleber Krisalp HP2 205/65R15 (w niezłym jeszcze stanie - zakupione wraz z autem) – tak jak wcześniej pisałem – znalazły się na ślicznych, oryginalnych alufelgach, zakupionych od Kolegi kondziak, natomiast oryginalne kołpaki (R15) pójdą do sprzedaży, tak jak cztery felgi stalowe (R15)
– tyle że te drugie to za przysłowiowe grosze (lub na złom).
Z kolei na alufelgach R16 – po letnich oponach Dayton 215/55R16 (zamontowanych w aucie w momencie zakupu – opony na szmelc)
znalazły się i oczekują już na sezon letni cztery fabrycznie nowe opony Dunlop Sport BlueResponse 215/55R16 93V (DOT 3815 - made in Germany).
Przy zamianie felg i opon została oczywiście wykonana pełna geometria 3D.
Ponadto w miejscu schowka pod radiem – jak też wcześniej pisałem – zamontowane zostało radio CB, gniazdo antenowe dla radia taxi na prawym tylnym błotniku zostało wykorzystane dla anteny CB, natomiast gniazdo antenowe na lewym tylnym błotniku (to z przełącznikiem dla telefonu) zostało zlikwidowane.
Dodatkowo (przy okazji pełnego demontażu podsufitki i słupków) zostały – wykorzystując możliwość prawie 100% schowania przewodów
– zamontowane kamery z wideorejestratorami (przód i tył).
Poza tym dokupiliśmy jeszcze nową gaśnicę (do jej zamocowania do domontowanego uchwytu pod fotelem kierowcy zastosowałem zapięte "na krzyż" dwie stazy uciskowe, czyli inaczej opaski medyczne), nowe kostki i wtyczki do podłączenia halogenów (oryginały - okazało się że stare halogeny były podłączone "na sztywno"),
komplet oryginalnych (naprawdę idealnie dopasowanych) ciemnoszarych dywaników gumowych czeskiej firmy DOMA - Gumarny-Zubri (na zimę),
specjalną matę ochronną do bagażnika, nową nakładkę na pedał hamulca (oryginał) i komplet nowych, pozostałych żarówek.
Nowo zakupione i zamontowane oczka z Helli (plus dolne z Boscha) także zostały skontrolowane i właściwie ustawione (to akurat w OSKP).
Potem nadszedł czas na eksploatację – w swoim poście z 18 kwietnia 2016 pisałem podówczas między innymi że
No i co ? Ano... to co zwykle :-(
Filtr paliwa – MaxGear, filtr powietrza jakiś Denckermann, itd., a np. w centralnym zbiorniku płynu hydraulicznego – czerwony ATF...
Przed zimą panna otrzymała zatem :
nowy olej silnikowy Valvoline DuraBlend Diesel 10W-40 (wg normy 229.3) wraz z nowym wkładem filtra oleju silnikowego Knecht (OX 123/1D),
nowy olej hydrauliczny Fuchs Titan ZH 5364 B (wg normy 344.0) – po uprzednim przepłukaniu całego układu olejem Febi Bilstein 2615 Nivomat ZH-M
(wg normy 343.0) – wraz z nowym filtrem oleju hydraulicznego MB (A 002 184 55 01),
nowy wkład filtra powietrza Bosch (1.457.433.699), nowy filtr paliwa Knecht (KC 63/1D) i nowy płyn chłodzący Fuchs Maintain Fricofin -35 (wg normy 326.0).
Praca silnika – po wymianie oleju – jakby nieco się wyciszyła, a i zużycie ropy też troszkę spadło :-)
Nota bene – po wymianie oleju – gwiazda przejechała prawie 2 tys.km, a olej jest dalej złocistobrązowy :-)
Na wiosnę zaplanowaliśmy wymianę pozostałych płynów :
oleju przekładniowego – na Ravenol ATF M6-Serie (wg normy 236.10) lub coś z normy 236.14 (Ravenol, Fuchs, Valvoline) wraz z filtrem (Knecht HX 81D)
i niezbędnym kompletem "osprzętu" z ASO (wtyczka, kostka, śruba, uszczelka, zawleczka, uszczelniacz, ringi) – jak widać na jednym ze zdjęć poniżej
"rurka bagnetowa" do ASB nie posiada żadnej zaślepki (teoretycznie nasza pannica winna posiadać tę zaślepkę zamiast bagnetu
– mamy to szczęście, że powinna też mieć korek spustowy z konwertera, więc nie musimy chyba martwić się o wymianę dynamiczną),
oleju w tylnym moście – na Fuchs Titan Sintopoid FE 75W-85 (wg normy 235.7),
płynu hamulcowego – na Bosch DOT 4 HP (wg normy 331.0),
oleju do klimatyzacji – na Fuchs Reniso PAG 46 (wg normy 362.0) wraz z czynnikiem chłodzącym (R134a) i filtrem kabinowym (Bosch 1.987.432.301).
Na wszelki wypadek postanowiliśmy jeszcze raz – gdzie indziej – sprawdzić dokładnie stronę mechaniczną autka –
i takie oto czynności (wg NorAuto) czekają nas w najbliższym czasie :
wymiana, naprawa lub regeneracja alternatora – przy załączonym silniku i wyłączonych odbiornikach prądu alternator produkuje tylko 13.64 V, a przy maksymalnym obciążeniu (załączonych "na voll" wszystkich pożeraczach prądu znajdujących się na pokładzie) już zaledwie 13.27 V ("nielegalny" ubytek prądu na poziomie 0.01),
likwidacja niewielkiego wycieku spod podstawy filtra oleju silnikowego,
wymiana uszczelki pokrywy zaworów silnika, wymiana uszczelki przy odmie,
likwidacja niewielkiego wycieku oleju z turbiny lub ewentualnie naprawa / regeneracja turbiny,
wyczyszczenie i/lub ewentualnie zaślepienie "blaszki" EGR – to sugestia ich mechanika (??? - tutaj jestem nastawiony sceptycznie),
wymiana sworznia wahacza na prawym przodzie,
sprawdzenie wału napędowego (niekiedy – w momencie mocniejszego dodania gazu – słychać taki głuchy "puk") – wyrobiona / luźna podpora wału plus
wymiana kompletu (za jedną robocizną) simmeringów i uszczelek przy dyfrze (lekkie pocenie na prawym tyle plus jedna pęknięta i jedna sparciała uszczelka),
rozwiązanie zagadki dziwnej, luźnej, zaizolowanej, małej wtyczki z tylnej strony zbiornika paliwa,
a poza tym wymiana uszczelki tylnej szyby (pojawiło się mikro-ognisko rudej pod jej dolną częścią)
– ale to już na wiosnę – przy okazji uzupełnienia konserwacji w profilach zamkniętych.
Pod koniec lutego (obecnie jestem na rehabilitacji w sanatorium) mam zamiar pojawić się w "Mercserwisie" u Kolegi holloww (akurat w "moim" mieście)
– polecanym w dwu wątkach przez Kolegów Milosh, xemir, tomm17, Sebol007 i Grzechoo – i zobaczymy co On powie...
A tak przedstawiała się (późną jesienią) nasza waćpanna w nowej odsłonie :
Piasek, emcies, kondziak - dzięki śliczne
Prace blacharsko-konserwacyjno-lakiernicze trwały w sumie prawie pięć pełnych miesięcy, ale z efektu jesteśmy naprawdę bardzo zadowoleni
(lakier 143 – czyli najzwyklejszy biały + 7201 – Marmur Grau) i nie żałujemy żadnej, wydanej na naszą dojrzałą nastolatkę złotówki.
W tzw. międzyczasie okazało się, iż współpracy odmówił stary akumulator
- za radą Kolegi tonidriver zakupiliśmy więc (z polecanego przez Niego w innym wątku źródła) tego oto magazyniera energii :
Zimowe opony Kleber Krisalp HP2 205/65R15 (w niezłym jeszcze stanie - zakupione wraz z autem) – tak jak wcześniej pisałem – znalazły się na ślicznych, oryginalnych alufelgach, zakupionych od Kolegi kondziak, natomiast oryginalne kołpaki (R15) pójdą do sprzedaży, tak jak cztery felgi stalowe (R15)
– tyle że te drugie to za przysłowiowe grosze (lub na złom).
Z kolei na alufelgach R16 – po letnich oponach Dayton 215/55R16 (zamontowanych w aucie w momencie zakupu – opony na szmelc)
znalazły się i oczekują już na sezon letni cztery fabrycznie nowe opony Dunlop Sport BlueResponse 215/55R16 93V (DOT 3815 - made in Germany).
Przy zamianie felg i opon została oczywiście wykonana pełna geometria 3D.
Ponadto w miejscu schowka pod radiem – jak też wcześniej pisałem – zamontowane zostało radio CB, gniazdo antenowe dla radia taxi na prawym tylnym błotniku zostało wykorzystane dla anteny CB, natomiast gniazdo antenowe na lewym tylnym błotniku (to z przełącznikiem dla telefonu) zostało zlikwidowane.
Dodatkowo (przy okazji pełnego demontażu podsufitki i słupków) zostały – wykorzystując możliwość prawie 100% schowania przewodów
– zamontowane kamery z wideorejestratorami (przód i tył).
Poza tym dokupiliśmy jeszcze nową gaśnicę (do jej zamocowania do domontowanego uchwytu pod fotelem kierowcy zastosowałem zapięte "na krzyż" dwie stazy uciskowe, czyli inaczej opaski medyczne), nowe kostki i wtyczki do podłączenia halogenów (oryginały - okazało się że stare halogeny były podłączone "na sztywno"),
komplet oryginalnych (naprawdę idealnie dopasowanych) ciemnoszarych dywaników gumowych czeskiej firmy DOMA - Gumarny-Zubri (na zimę),
specjalną matę ochronną do bagażnika, nową nakładkę na pedał hamulca (oryginał) i komplet nowych, pozostałych żarówek.
Nowo zakupione i zamontowane oczka z Helli (plus dolne z Boscha) także zostały skontrolowane i właściwie ustawione (to akurat w OSKP).
Potem nadszedł czas na eksploatację – w swoim poście z 18 kwietnia 2016 pisałem podówczas między innymi że
tatex pisze: W przeciągu ostatnich dwu lat zostały wykonane przez poprzedniego właściciela (istnieją na to faktury) :
wymiana oleju w skrzyni biegów i w tylnym moście (oryginalne MB 25 tys.km wstecz),
wszystkie pozostałe płyny, oleje i filtry (filtry zawsze Mann) wymieniane na bieżąco.
No i co ? Ano... to co zwykle :-(
Filtr paliwa – MaxGear, filtr powietrza jakiś Denckermann, itd., a np. w centralnym zbiorniku płynu hydraulicznego – czerwony ATF...
Przed zimą panna otrzymała zatem :
nowy olej silnikowy Valvoline DuraBlend Diesel 10W-40 (wg normy 229.3) wraz z nowym wkładem filtra oleju silnikowego Knecht (OX 123/1D),
nowy olej hydrauliczny Fuchs Titan ZH 5364 B (wg normy 344.0) – po uprzednim przepłukaniu całego układu olejem Febi Bilstein 2615 Nivomat ZH-M
(wg normy 343.0) – wraz z nowym filtrem oleju hydraulicznego MB (A 002 184 55 01),
nowy wkład filtra powietrza Bosch (1.457.433.699), nowy filtr paliwa Knecht (KC 63/1D) i nowy płyn chłodzący Fuchs Maintain Fricofin -35 (wg normy 326.0).
Praca silnika – po wymianie oleju – jakby nieco się wyciszyła, a i zużycie ropy też troszkę spadło :-)
Nota bene – po wymianie oleju – gwiazda przejechała prawie 2 tys.km, a olej jest dalej złocistobrązowy :-)
Na wiosnę zaplanowaliśmy wymianę pozostałych płynów :
oleju przekładniowego – na Ravenol ATF M6-Serie (wg normy 236.10) lub coś z normy 236.14 (Ravenol, Fuchs, Valvoline) wraz z filtrem (Knecht HX 81D)
i niezbędnym kompletem "osprzętu" z ASO (wtyczka, kostka, śruba, uszczelka, zawleczka, uszczelniacz, ringi) – jak widać na jednym ze zdjęć poniżej
"rurka bagnetowa" do ASB nie posiada żadnej zaślepki (teoretycznie nasza pannica winna posiadać tę zaślepkę zamiast bagnetu
– mamy to szczęście, że powinna też mieć korek spustowy z konwertera, więc nie musimy chyba martwić się o wymianę dynamiczną),
oleju w tylnym moście – na Fuchs Titan Sintopoid FE 75W-85 (wg normy 235.7),
płynu hamulcowego – na Bosch DOT 4 HP (wg normy 331.0),
oleju do klimatyzacji – na Fuchs Reniso PAG 46 (wg normy 362.0) wraz z czynnikiem chłodzącym (R134a) i filtrem kabinowym (Bosch 1.987.432.301).
Na wszelki wypadek postanowiliśmy jeszcze raz – gdzie indziej – sprawdzić dokładnie stronę mechaniczną autka –
i takie oto czynności (wg NorAuto) czekają nas w najbliższym czasie :
wymiana, naprawa lub regeneracja alternatora – przy załączonym silniku i wyłączonych odbiornikach prądu alternator produkuje tylko 13.64 V, a przy maksymalnym obciążeniu (załączonych "na voll" wszystkich pożeraczach prądu znajdujących się na pokładzie) już zaledwie 13.27 V ("nielegalny" ubytek prądu na poziomie 0.01),
likwidacja niewielkiego wycieku spod podstawy filtra oleju silnikowego,
wymiana uszczelki pokrywy zaworów silnika, wymiana uszczelki przy odmie,
likwidacja niewielkiego wycieku oleju z turbiny lub ewentualnie naprawa / regeneracja turbiny,
wyczyszczenie i/lub ewentualnie zaślepienie "blaszki" EGR – to sugestia ich mechanika (??? - tutaj jestem nastawiony sceptycznie),
wymiana sworznia wahacza na prawym przodzie,
sprawdzenie wału napędowego (niekiedy – w momencie mocniejszego dodania gazu – słychać taki głuchy "puk") – wyrobiona / luźna podpora wału plus
wymiana kompletu (za jedną robocizną) simmeringów i uszczelek przy dyfrze (lekkie pocenie na prawym tyle plus jedna pęknięta i jedna sparciała uszczelka),
rozwiązanie zagadki dziwnej, luźnej, zaizolowanej, małej wtyczki z tylnej strony zbiornika paliwa,
a poza tym wymiana uszczelki tylnej szyby (pojawiło się mikro-ognisko rudej pod jej dolną częścią)
– ale to już na wiosnę – przy okazji uzupełnienia konserwacji w profilach zamkniętych.
Pod koniec lutego (obecnie jestem na rehabilitacji w sanatorium) mam zamiar pojawić się w "Mercserwisie" u Kolegi holloww (akurat w "moim" mieście)
– polecanym w dwu wątkach przez Kolegów Milosh, xemir, tomm17, Sebol007 i Grzechoo – i zobaczymy co On powie...
A tak przedstawiała się (późną jesienią) nasza waćpanna w nowej odsłonie :
Ostatnio zmieniony 13 lut 2017, o 14:46 przez tatex, łącznie zmieniany 6 razy.
Każde dziecko czeka na Gwiazdkę (na masce...)
"Polarna Gwiazdeczka - S210 E290TD Aut.'98 - świeci już pełnym blaskiem :-)
Ex - "Błękitna Strzała" - W124 300CE Aut.'89
Ex - "Zielona Frytkownica" - W124 300D '88
"Polarna Gwiazdeczka - S210 E290TD Aut.'98 - świeci już pełnym blaskiem :-)
Ex - "Błękitna Strzała" - W124 300CE Aut.'89
Ex - "Zielona Frytkownica" - W124 300D '88
- Dobrodziej_1983
- Posty: 593
- Rejestracja: 20 lis 2016, o 02:22
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Polarna Gwiazdeczka - S210 E290TD Aut.'98
Doskonale rozumiem Twoje podejście, też bym gwiazdę ratował Teraz wygląda bardzo przyzwoicie i jeśli mechanika jest ok to było warto. Środek jest super, motor bardzo wytrzymały no więc zostało jeździć i się cieszyć Powodzenia.
WDB2100171A513939 e290td - classic - sedan - manual -1997r. 160km/400NM
Re: Polarna Gwiazdeczka - S210 E290TD Aut.'98
Świetna robota! Rzadki kolor i piękny środek
Re: Polarna Gwiazdeczka - S210 E290TD Aut.'98
ładne te moje felgi eheh
W210 4.3 2001r. AVANTGARDE
WDB2100701B332375
Jeżeli pomogłem kliknij magiczne "pochwal" nie wstydź się :-).
WDB2100701B332375
Jeżeli pomogłem kliknij magiczne "pochwal" nie wstydź się :-).
Re: Polarna Gwiazdeczka - S210 E290TD Aut.'98
Wg mnie to totalny żużel ale walić moją opinię. Najważniejsze że właścicielowi sprawia frajdę i jest z tego zadowolony.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 42 gości