fake Brabus B9

NOWOŚĆ!!!
Tutaj każdy może założyć swój własny temat i wklejać zdjęcia i opisy swojego auta.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
Michal200
Posty: 467
Rejestracja: 10 lis 2009, o 23:43
Lokalizacja: US

Post autor: Michal200 »

Camel-, troche poobgryzane te ranty :P
W202 C 180 1999r. Jaspis blau Classic Selection -> Sport DTM USA
WDB2020181A823149
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=19013
EX: W202 C180 1997r. ,
Obrazek
Awatar użytkownika
Camel-
Posty: 611
Rejestracja: 21 mar 2009, o 21:05
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Camel- »

No koła na zimówki chce zostawić. Pomalować je może przed sezonem zimowym i dokulać do następnej wiosny troche złotówek i wyskoczyć z czymś szerszym, lepiej spasowanym. Na 8 calach to nawet nie ma co pasować.

Zamontowałem u siebie Magnaflow Tru-X Resonator w wersji 2,25" (11385) w miejscu drugich katalizatorów.
Kupując auto miałem dźwięk cichy, fabrycznej głośności. Pierwszy mój mod to kupno "catback" od CDI czyli bez środkowego tłumika. Głośność poprawiła się na plus, wydech było wyraźnie słychać przy przyśpieszeniu. Niestety pojawił się specyficzny "drone" czyli taki dźwięk niewyciszonego wydechu, łupiących blaszek albo jadącego Peżota. Ze środka nie było tego słychać, ale jak kogoś wyprzedzałem to brzmiało to nieciekawie. Jak gruchot nieco. Długo planowałem coś założyć innego, coś pomodyfikować wydech, ale podobało mi się brzmienie zmieszonego dual-true aż do samego tłumika końcowego (tam się miesza).
Niestety ostatnio rozsypał mi się jeden z drugich katalizatorów. Poluźnił się wkład i dzwonił przez cały czas.
Wyciąłem początkowo drugie katy, tak więc miałem dwa katy początkowe (sonda przed i za), dwie rury i na końcu fabryczny tłumik. Było głośno, ale drone był nie do zniesienia. W210 to dobrze wyciszone auto, ale na zewnątrz gruchot. No i odczułem spadek mocy.

W miejsce drugich katów chciałem X-pipe skoro i tak ich nie mam, ale ostatecznie wjechał ten olbrzymi Magnaflow.

Obrazek
Obrazek

Dźwięk:
Wyraźnie słychać przesuniętą fazę po X-pipe. Ciekawe brzmienie. Przy fabrycznym końcowym wydechu jest ciszej niż w serii. (Ojciec ma dla porównania E320). Tylko pod pełnym obciążeniem słychać charakterystyczny bulgot X-pipe. Ale jest cicho i bez otwartego okna nie słychać wydechu. Potrzebny jest końcowy przelot.

Barwa brzmienia jest identyczna jak tutaj, tylko wyraźnie stłumiona przez końcowy fabryczny tłumik.
https://www.youtube.com/watch?v=S4xNfOhxCEs

Moc:
Mam tylko porównanie gdy układ był mocno pomniejszony (dwa katy + końcowy), ale znacząco zmieniła się charakterystyka. Przy małym układzie silnik budził się przy 2,5 tys obrotów i słabł przy około 5-5,5 tys. Obecnie auto jedzie od samego dołu (1000-1500 obrotów) równo i przy 3000 dostaje wku*&*^%$ jak w BMW. Ciągnie ostro do czerwonego pola 6500 obrotów. Nie wiem czy to tylko kwestia charakterystyki, bo nie wydaje mi się, żeby moment mimo wszystko był większy niż przed montażem tłumika - o fabrycznym aucie nie wspominając.

Zmieniła się charakterystyka czasów otwarcia wtryskiwaczy od podciśnienia w kolektorze. Do średniego obciążenia czasy zmalały, a powyżej wzrosły. Jest szansa na większą moc i większe spalanie w normalnej jeździe.

Wykonanie i montaż:
Drugi raz montując ten tłumik zdecydowałbym się zmieszać komory dalej od silnika. Myślę, że miejsce środkowego tłumika byłoby odpowiednie. Tłumik jest wykonany z dobrych materiałów, a 2,25" (58mm wew.) dobrze pasuje do spawania z rurami fabrycznymi downpipe (55mm zew.). Catback jest wykonany z rur 50mm zewn. i tu byłaby już rzeźba przy wstawianiu tłumika z 2,25".
Niestety w środku jest sporo ostrych krawędzi co może prowadzić do zaburzeń w przepływie.
Decydując się na montaż w miejscu drugich katalizatorów, tłumik z ledwością mieści się w tunelu i do przyspawania downpipe'ów potrzebna była ich przeróbka (zagięcie w dwóch miejscach).

Koszt imprezy 560zł z montażem, ale to nie koniec. Chyba tym razem Borla na koniec wleci :padam:
208.348 2001 + LPG
210.063 1998 + LPG
210.065 1997 + LPG
202.020 1998
ex: 202.018 1997, A6 4B5 1998 + LPG, 202.078 1998, 208.347 1997 + LPG, 202.078 1998 + LPG, 202.020 1995 + LPG, 210.061 1999 + LPG, 202.086 1998, 202.085 1999 + LPG
Awatar użytkownika
Camel-
Posty: 611
Rejestracja: 21 mar 2009, o 21:05
Lokalizacja: Leszno

Re: 1998 E280 Avantgarde by Camel-

Post autor: Camel- »

Czas chyba trochę podbić wątek. Chyba tak zostanie w 2016 roku :)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
208.348 2001 + LPG
210.063 1998 + LPG
210.065 1997 + LPG
202.020 1998
ex: 202.018 1997, A6 4B5 1998 + LPG, 202.078 1998, 208.347 1997 + LPG, 202.078 1998 + LPG, 202.020 1995 + LPG, 210.061 1999 + LPG, 202.086 1998, 202.085 1999 + LPG
Awatar użytkownika
CREAMTEAM
Posty: 435
Rejestracja: 4 lut 2012, o 12:10
Lokalizacja: Inowrocław

Re: fake E280 Brabus

Post autor: CREAMTEAM »

Bardzo ładne autko z fajnym silniczkiem :)

Miałem takie felgi w poprzednim oczku, ładnie się prezentują.
Jakie opony z tyłu bo widzę że dość szeroko !
BYŁ ---> W210 320 CDI Avantgarde
BYŁ ---> W140 S500 Long

JEST ---> Karawan AMG :D W210 320 CDI
WDB2102261A975555
Awatar użytkownika
Camel-
Posty: 611
Rejestracja: 21 mar 2009, o 21:05
Lokalizacja: Leszno

Re: fake E280 Brabus

Post autor: Camel- »

8,5x18 ET25 225/40R18 Continental
9,5x18 ET20 225/40R18 Continental
208.348 2001 + LPG
210.063 1998 + LPG
210.065 1997 + LPG
202.020 1998
ex: 202.018 1997, A6 4B5 1998 + LPG, 202.078 1998, 208.347 1997 + LPG, 202.078 1998 + LPG, 202.020 1995 + LPG, 210.061 1999 + LPG, 202.086 1998, 202.085 1999 + LPG
kamil_0793
Posty: 245
Rejestracja: 17 wrz 2013, o 02:27
Lokalizacja: Wrocław/Strzegom

Re: fake E280 Brabus

Post autor: kamil_0793 »

Robi robotę ;) Ale nie siedzą mi dokładki i progi w czarnym :(
WDB2020181A050858
1994 W202 C180
WDB2102741B064411
1999 W210 E55 AMG T
Awatar użytkownika
purgley
Posty: 206
Rejestracja: 30 cze 2015, o 01:25
Lokalizacja: ZGY

Re: fake E280 Brabus

Post autor: purgley »

co to za dokładka przy przednim zderzaku? gdzie mogę taką kupić ?
Aktualnie: w210 e420 1996 Avantgarde

ex: w124 300E 91'
w124 220CE 93' Tęsknię za nią, włącz 720p
https://www.youtube.com/watch?v=akTa6hDgqpM
Awatar użytkownika
Camel-
Posty: 611
Rejestracja: 21 mar 2009, o 21:05
Lokalizacja: Leszno

Re: fake E280 Brabus

Post autor: Camel- »

Na pewno czarny dół zostaje. Jest bardzo na lata 90. Nie będę na siłe odmładzał auta ;) Progi może kiedyś wjadą Carlssona, bo Brabusa mi nie leżą. Ale pomyślimy. Może 2017r :)

Dokładka jest Brabusa, do kupienia w Brabusie :P Nie wiem czy obrazek zdziała, ale jest poniżej

Obrazek
208.348 2001 + LPG
210.063 1998 + LPG
210.065 1997 + LPG
202.020 1998
ex: 202.018 1997, A6 4B5 1998 + LPG, 202.078 1998, 208.347 1997 + LPG, 202.078 1998 + LPG, 202.020 1995 + LPG, 210.061 1999 + LPG, 202.086 1998, 202.085 1999 + LPG
jacekm7
Posty: 1211
Rejestracja: 5 cze 2012, o 21:02
Lokalizacja: Wrocław/Bolesławiec

Re: fake E280 Brabus

Post autor: jacekm7 »

Świetnie wygląda, czarne progi i listwy zderzaków to urok przedlifta. Malowanie ich albo listwy z polifta to profanacja :) Camel, może uda mi się kiedyś kupić jakiegoś okulara od Ciebie :P
W210 '99
WDB2100061A949897
Obrazek 220CDi
Awatar użytkownika
jacekjjmixer
Posty: 49
Rejestracja: 18 lis 2015, o 17:52
Lokalizacja: Kalisz Wlkp

Re: fake E280 Brabus

Post autor: jacekjjmixer »

Camel- wszystko ładnie tylko czemu te twoje starsze zdjęcia muszą gdzieś uciekać :wstyd:
WDB2102631B147784 nowa zabawka :)
Obrazek

WDB2021211A198370
Obrazek
JokeRq1337
Posty: 494
Rejestracja: 19 paź 2015, o 21:10

Re: fake E280 Brabus

Post autor: JokeRq1337 »

Super auto ale faktycznie szkoda, że zniknęły starsze zdjęcia bo chętnie bym zobaczył. :/
Awatar użytkownika
purgley
Posty: 206
Rejestracja: 30 cze 2015, o 01:25
Lokalizacja: ZGY

Re: fake E280 Brabus

Post autor: purgley »

Jak oryginalna to trzeba bylo walda poszukac. Mi idzie jedna dokladka na rok wiec nie mam sie co bawic w takie oryginaly xD
Aktualnie: w210 e420 1996 Avantgarde

ex: w124 300E 91'
w124 220CE 93' Tęsknię za nią, włącz 720p
https://www.youtube.com/watch?v=akTa6hDgqpM
Awatar użytkownika
Camel-
Posty: 611
Rejestracja: 21 mar 2009, o 21:05
Lokalizacja: Leszno

Re: fake Brabus B9

Post autor: Camel- »

E tam, nic tam nie ma na poprzednich zdjęciach :P

O czym mówisz, jaki wald, jakie oryginały? :P
208.348 2001 + LPG
210.063 1998 + LPG
210.065 1997 + LPG
202.020 1998
ex: 202.018 1997, A6 4B5 1998 + LPG, 202.078 1998, 208.347 1997 + LPG, 202.078 1998 + LPG, 202.020 1995 + LPG, 210.061 1999 + LPG, 202.086 1998, 202.085 1999 + LPG
ace-mati
Posty: 61
Rejestracja: 9 kwie 2016, o 20:48
Lokalizacja: Podlasie

Re: fake Brabus B9

Post autor: ace-mati »

Fajny okular. Fajnie siedzi. Jakie sprężyny i amortyzatory masz w nim zamontowane?
WDB2030161F154489
C270 CDI W203
Awatar użytkownika
rekin175
Posty: 439
Rejestracja: 1 lut 2014, o 16:57
Lokalizacja: DZG

Re: fake Brabus B9

Post autor: rekin175 »

Zajebiiistyyy ! , a ta felg cudowna jeżeli zmienię moje monobloki to właśnie na te od Brabusa .
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości