E50 AMG by Fidelis

NOWOŚĆ!!!
Tutaj każdy może założyć swój własny temat i wklejać zdjęcia i opisy swojego auta.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Fidelis Car
Posty: 173
Rejestracja: 5 sty 2013, o 21:19
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

E50 AMG by Fidelis

Post autor: Fidelis Car »

Jako że na forum jestem już od jakiegoś czasu, może to czas pokazać jedną z swoich gwiazd.

Samochód kupiłem przez przypadek 2 lata temu z przebiegiem 123000km
Mimo 3 dniowego "procesu" sprawdzania nie za wiele w nim znalazłem a męczyłem go u siebie na serwisie bardzo dokładnie :)
Po zakupie jedyne co robiłem to standardowy serwis, czyli hamulce, oleje itd.

Przy 140tyś profilaktycznie wymieniłem kompletny rozrząd wraz z pompą wody.
W ciągu roku zrobiłem nim 20tyś km bezawaryjnie.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Rok temu miły Pan zaparkował mi w drzwiach :(

Obrazek

Jako że od jakiegoś czasu AMG traktowany już jest kolekcjonersko ( uwielbiam to stwierdzenie ) ale przy 12 Mercedesach inaczej nie mogę tego nazwać, postanowiłem zrobić mu kompleksowy remont

W planach mam :
- wymiana kompletnego zawieszenia
- wymiana lub odnowienie wszystkich elementów podwozia
- piaskowania, lakierowanie i konserwację podwozia i profili
- lakierowanie nadwozia
- mała modyfikacja wydechu

Na pierwszy ogień poszły wszystkie osłony, wydech, sanki wyjechały z auta, jutro będę je rozbierał, wszystko pójdzie do piaskowania i malowania.
Trochę obawiałem się że po rozebraniu wszystkiego wyjdą problemy z korozją, ale na szczęście nie taki okular straszny jak go malują, oczywiście są jakieś powierzchowne ślady ale się ich pozbędziemy, o dziwo progi pod listwami są idealne, tak samo jak podłoga :)

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Tak wyglądał wydech z 96r :)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Kolejny dzień walki z okiem

Tylny wózek został rozebrany i przygotowany do piaskowania, tak jak i reszta elementów.
W poniedziałek wszystko jedzie do piaskowania

Obrazek

Sprężyny tylne były bez większej korozji, więc zostały tylko oczyszone, potem przyszedł czas na podkład reaktywny

Obrazek

Obrazek

Potem podkład akrylowy o większej elastyczności
Obrazek

Na to przyjdzie już tylko czarna farba.
Odnowiłem też osłony wahaczy

Obrazek

Obrazek

Sprężyny już pomalowane

Obrazek


Obrazek
Obrazek
Obrazek

Wpadły też nowe tarcze na tył, które też dodatkowo zabezpieczyłem, oczywiście przed montażem zostanie usunięta farba z miejsca styku z piastą :)

Obrazek

Odebrałem z piaskowania i malowania parę elementów:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Prace powoli i mozolnie idą do przodu, w tej chwili zdzieram z podwozia wszystko do gołej blachy, wstępnie mechanicznie potem piaskowanie i malowanie podkładem reaktywnym, niestety ze względu na ogrom prac i pylenie przy piaskowaniu robię to w mniejszych częściach i tak dziś padło jedno nadkole i wnęka bagażnika.

Jak wszystko będzie skończone i w tym podkładzie, następną warstwą będzie podkład epoksydowy, potem na nowo będą nałożone gumy na łączeniach, dalej przyjdzie baranek i konserwacja. A to jeszcze potrwa :(

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
auto
Posty: 758
Rejestracja: 20 wrz 2011, o 20:04
Lokalizacja: Człuchów

Post autor: auto »

jak wszystko ukonczysz to auto bedzie jak nowe;-)miło bezie tez zerknac na podwozie z kanału,siedziec tam i podziwiac z kumplami podwozie przy piwku,to lepsze od patrzenia w niebo na gwiazdy z kobietą;-))
ex E 290 TD AVANTGARDE 1998'
ex TOYOTA AVENSIS T25 2.0 D4D-pomyłka
ex JEEP WJ/WG 2.7 CRD- super bryka
ex VOLVO S80 2,5T,210KM,2005/6r
ex Mercedes CL W140 4.2 V8 98'
teraz W211 E240 avantgarde
Awatar użytkownika
zyzek
Posty: 747
Rejestracja: 4 gru 2011, o 20:31
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: zyzek »

masakra , szacuneczek za wkład pracy no i wytrwałości w dążeniu do ideału :padam:
W210 320CDI 1999 ELEGANCE
Obrazek
Fidelis Car
Posty: 173
Rejestracja: 5 sty 2013, o 21:19
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: Fidelis Car »

auto pisze:jak wszystko ukonczysz to auto bedzie jak nowe;-)miło bezie tez zerknac na podwozie z kanału,siedziec tam i podziwiac z kumplami podwozie przy piwku,to lepsze od patrzenia w niebo na gwiazdy z kobietą;-))
W sumie to też będzie patrzenie na gwiazdę tyle tylko że jakoś kobietę trzeba będzie wepchnąć do kanału :hyhy: :hyhy:
auto
Posty: 758
Rejestracja: 20 wrz 2011, o 20:04
Lokalizacja: Człuchów

Post autor: auto »

jak ja bym mial takie podwozie to moja kobieta sama wlazłaby do tego kanału;-) :rotfl:
ex E 290 TD AVANTGARDE 1998'
ex TOYOTA AVENSIS T25 2.0 D4D-pomyłka
ex JEEP WJ/WG 2.7 CRD- super bryka
ex VOLVO S80 2,5T,210KM,2005/6r
ex Mercedes CL W140 4.2 V8 98'
teraz W211 E240 avantgarde
Awatar użytkownika
Kaczmar
Posty: 288
Rejestracja: 15 mar 2014, o 12:17
Lokalizacja: Ostrzeszów

Post autor: Kaczmar »

Brak słów, też chciałbym tak podejść do tematu spodu auta, zobaczymy w przyszłym roku, na ten rok cele w 99% wykonane.
Obrazek:E430
W202 C200 1994r 300.000km sprzedany
W202 C280 1994r 87.777km
W210 E430 2001r 230.000km 4-Matic 7-passenger V8 ;)
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Post autor: Piasek »

No widzę żadnych kompromisów - robota lepiej niż w fabryce M-B.
Szkoda że człowiek nie ma swobodnego dostępu do w pełni wyposażonego warsztatu z podnośnikiem bo pewnie większość naszych Merców podobnie byłaby doinwestowana.
Wytrwałości życzę...
piotrasta
Posty: 269
Rejestracja: 4 paź 2012, o 20:42
Lokalizacja: ten hałas?

Post autor: piotrasta »

Jaki sens ma malowanie tarczy hamulcowych na ich "części roboczej" ??
nie jest to zbyt niebezpieczne (klocek trze o farbę co zmieni w jakiś sposób drogę hamowania) ??

co do wykonanej roboty szacun
WDB2102161B100657 2000 cdi270
Fidelis Car
Posty: 173
Rejestracja: 5 sty 2013, o 21:19
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: Fidelis Car »

piotrasta pisze:Jaki sens ma malowanie tarczy hamulcowych na ich "części roboczej" ??
nie jest to zbyt niebezpieczne (klocek trze o farbę co zmieni w jakiś sposób drogę hamowania) ??

co do wykonanej roboty szacun
Zapytaj producenta nie mnie :rotfl:
Wielu producentów pokrywa farbą całą tarczę, żeby nie skorodowała zanim dojdzie do klienta właściwego m.in. Bosch, Brembo, EBC.
Po dwóch hamowaniach już jej nie będzie.

Dzisiaj kolejny mały update.

Opanowany do końca bagażnik i lewe nadkole, teraz polecimy dalej z podłogą :)


Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Pussey
Posty: 1007
Rejestracja: 6 sty 2009, o 15:31
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Pussey »

bardzo ładnie
w takim zakresie nawet ja nie robiłem,

jeśli mogę radzić to na śruby montażowe zderzaków użyj poliamidowych często z tyłu w tych otworach przez które przechodzą stalowe uszkadza się lakier i rudy wyłazi (u siebie dodatkowo poszerzałem te otwory)
dobrze jest też nakleić pas taśmy samoprzylepnej na błotniku, tam gdzie zderzak się z nim styka wtedy nie będzie ocierał

w miejscu mocowania przedniego błotnika z progiem dałem po podkładce poliamidowej - zwiększa się nieco szczelina, woda łatwiej odpływa i rudego nie widać przez długi czas
Fidelis Car
Posty: 173
Rejestracja: 5 sty 2013, o 21:19
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: Fidelis Car »

Powiem szczerze że w tych miejscach korozji nie mam żadnej ale pomysł bardzo mądry, co do taśmy to miałem to w planie, ale to dopiero po lakierowaniu a do tego jeszcze daleka droga :).
Dzięki za spostrzeżenia ;)
Pussey
Posty: 1007
Rejestracja: 6 sty 2009, o 15:31
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Pussey »

a czym lakierowałeś plastiki ?
kamil_0793
Posty: 245
Rejestracja: 17 wrz 2013, o 02:27
Lokalizacja: Wrocław/Strzegom

Post autor: kamil_0793 »

Tak powinien być przeprowadzony prawidłowy remont blacharski W210. Szkoda, że nie dałeś do ocynkowania piaskowanych elementów. Zastanawiam się także, dlaczego nie ocynkowałeś natryskowo wszystkich wyczyszczonych elementów karoserii, których nie było możliwości ocynkować ogniowo?
WDB2020181A050858
1994 W202 C180
WDB2102741B064411
1999 W210 E55 AMG T
Fidelis Car
Posty: 173
Rejestracja: 5 sty 2013, o 21:19
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: Fidelis Car »

kamil_0793 pisze:Tak powinien być przeprowadzony prawidłowy remont blacharski W210. Szkoda, że nie dałeś do ocynkowania piaskowanych elementów. Zastanawiam się także, dlaczego nie ocynkowałeś natryskowo wszystkich wyczyszczonych elementów karoserii, których nie było możliwości ocynkować ogniowo?
O jakiej metodzie cynkowania myślisz ??
Jeżeli o cynkach w sprayu to akurat się nie sprawdza, wolę podkład reaktywny i epoksyd ( stosuję to od lat także na zabytkach i się sprawdza )
Oczywiście można też cynkować natryskowo ale w Polsce jest kilka firm które to robią i kosztuje to fortunę ( generalnie może mnie się uda w przyszłym roku ruszyć z taką usługą, jestem po pierwszych testach i prezentacjach ale to jeszcze potrwa ).



Co co plastików to były dokładnie umyte i pomalowane strukturą do plastiku, wygląda to w sumie jak oryginał
Awatar użytkownika
radzioll
Posty: 296
Rejestracja: 1 wrz 2008, o 00:29
Lokalizacja: Łódź

Post autor: radzioll »

cudo! jakby każdy z użytkowników w210 dbał chociaż w połowie... to byśmy mieli same piękne egzemplarze :)
Mercedes E 270 cdi GT - 2001 r. - AVANTGARDE - automat
WDB2100161B345096
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 44 gości