E320 V6 4Matic - drugie podejście do W210

NOWOŚĆ!!!
Tutaj każdy może założyć swój własny temat i wklejać zdjęcia i opisy swojego auta.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
Muniek
Posty: 2843
Rejestracja: 15 paź 2012, o 09:36
Lokalizacja: Bydgoszcz/Poznań
Kontakt:

Re: E320 V6 4Matic - drugie podejście do W210

Post autor: Muniek »

No i wtedy EPC można sobie w dupe wsadzić :) Pewnie w jednej obudowie są różne przełożenia. Muszę szukać wtedy od 3.2 albo 2.8, jak pisałeś.
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
czak111
Posty: 144
Rejestracja: 15 mar 2015, o 20:06
Lokalizacja: bydgoszcz

Re: E320 V6 4Matic - drugie podejście do W210

Post autor: czak111 »

Z tego co pamiętam można zamieniać te maglownicę i ta wtyczka może zostać niepodłączona. Jednak najlepiej by było jakby ktoś od Ciebie podjechał na nastrojowa w Bydgoszczy do mercedesa i spytał gdyż tam uzyska dokładne info. Wymieniali mi w e430 magiel. Można próbować dzwonić do nich ale bardzo wątpliwe aby ktoś odebrał. Ogólnie na pewno doradza co zrobić w tej sytuacji i myślę że będą w stanie doradzić z dyferencjalem. Współczuję takiej przygody. Assistance zgarnęło auto czy laweta na własny koszt?
Awatar użytkownika
Muniek
Posty: 2843
Rejestracja: 15 paź 2012, o 09:36
Lokalizacja: Bydgoszcz/Poznań
Kontakt:

Re: E320 V6 4Matic - drugie podejście do W210

Post autor: Muniek »

czak111 pisze: 6 cze 2020, o 20:12 Z tego co pamiętam można zamieniać te maglownicę i ta wtyczka może zostać niepodłączona. Jednak najlepiej by było jakby ktoś od Ciebie podjechał na nastrojowa w Bydgoszczy do mercedesa i spytał gdyż tam uzyska dokładne info. Wymieniali mi w e430 magiel. Można próbować dzwonić do nich ale bardzo wątpliwe aby ktoś odebrał. Ogólnie na pewno doradza co zrobić w tej sytuacji i myślę że będą w stanie doradzić z dyferencjalem. Współczuję takiej przygody. Assistance zgarnęło auto czy laweta na własny koszt?
Jak nie podlacze tej wtyczki to nie bedzie wspomagania. Te maglownice to temat rzeka dla mnie. Jedni mowia ze mam tylko dobrac sobie taka bez czujnika i bedzie chodzic; inni mowia, ze po numerze. A oczywiscie na Allegro wszyscy podaja numery obudowy.
https://allegro.pl/oferta/maglownica-pr ... 9301015955
Cos takiego znalazlem ale sprzedajacy twierdzi, ze nie bedzie pasowalo do 4Matica i sam nie wiem czy zamawiac w ciemno czy nie. Niby jak jest bez czujnika to podejdzie.
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
czak111
Posty: 144
Rejestracja: 15 mar 2015, o 20:06
Lokalizacja: bydgoszcz

Re: E320 V6 4Matic - drugie podejście do W210

Post autor: czak111 »

Mówisz o wtyczce chyba na 2 piny zmieniającą siłę wspomagania w zależności od prędkości? Z tego co pamiętam ja jeździłem z nią niepodłączoną. A chyba nie miałem zmiennej siły wspomagania oryginalnie. Osoby na nastrojowej rozwieja wszelkie wątpliwości.
Od zwykłego w210 magiel nie pasuje. Różni się o parę cm ale nie podejdzie do 4matica.
Awatar użytkownika
Muniek
Posty: 2843
Rejestracja: 15 paź 2012, o 09:36
Lokalizacja: Bydgoszcz/Poznań
Kontakt:

Re: E320 V6 4Matic - drugie podejście do W210

Post autor: Muniek »

Zrobię małą aktualizację.

Faktycznie magiel od RWD nie pasuje do 4Matica. Na szczęście udało się znaleźć sprawną przekładnię. Ciekawostką jest to, że właśnie też miałem od zawsze wtyczkę od zmiennej siły wspomagania ale nigdy nie była podłączona. Wał napędowy kupiłem nowy - liczę, że nie będzie trzeba go wyważać. Obudowa dyferencjału rozerwana. Wyrwało też łapę silnika. Kupiłem ostatnią na Allegro. Oczywiście też dedykowana do 4Matica. Naturalnie zamówiony nowy płyn do wspomagania i olej do dyfra. Dodatkowo wyrwało sondę lambda. Nad dyferencjałem długo siedziałem, żeby zamówić odpowiedni. Ale o tym zaraz...

Dostałem telefon od mechanika - "złożyłem... ale biegów nie zmienia". No i się zaczęło szukanie igły w stogu siana. Skrzynia szarpie przy starcie i jest w trybie awaryjnym. Dodatkowo mechanik nie mógł się podłączyć pod sterownik. Pojechałem z własnym komputerem i udało się połączyć ze wszystkim i pokasować błędy. Błąd 147 - poślizg skrzyni. Tutaj są dwie drogi. Mechanik twierdzi, że trzeba skontrolować poziom oleju w skrzyni i najprawdopodobniej dolać. Ja z kolei mam inne podejrzenia.

Wstępnie na forum ustaliliśmy, że od 2.8 też powinien dyfer podejść. I taki też znalazłem i zamówiłem. Natomiast jak zacząłem się teraz wczytywać w katalogi to numer jest identyczny ale tylko przed 1999 a z kolei polifty 2.8 mają już inny numer. Kolejny temat - nawet dyfry od 2.8 sprzed '99 wyglądają inaczej na rysunkach technicznych mimo, że numer się zgadza. Tym sposobem zamówiłem ostatni dyfer od 3.2 poliftowego i jak dolewka oleju nic nie da to czeka kolejna zmiana dyferencjału.
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Re: E320 V6 4Matic - drugie podejście do W210

Post autor: Piasek »

Ja pierdykam... niby nic nadzwyczajnego, okular jakich wiele (po szrotach stoi) a tu proszę, ceregiele jakbyś tam jakie E73 od Brabusa miał
Awatar użytkownika
Adrian_W210
Moderator
Posty: 674
Rejestracja: 7 maja 2017, o 16:59
Lokalizacja: Mosina k/ Poznania

Re: E320 V6 4Matic - drugie podejście do W210

Post autor: Adrian_W210 »

Piasek pisze: 19 cze 2020, o 08:15 Ja pierdykam... niby nic nadzwyczajnego, okular jakich wiele (po szrotach stoi) a tu proszę, ceregiele jakbyś tam jakie E73 od Brabusa miał
Koszty utrzymania zaraz będą podobne ;p
Pierwszy: Rover 620di do 21.04.2017
Sprzedany 28.11.2021: Mercedes E320 CDI Avantgarde od 6.05.2017 WDB2100261B047755
Aktualnie: Audi A6/S6 4.2V8 od 9.04.2021
WAUZZZ4B92N065476
Instagram: adrian_w210
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Re: E320 V6 4Matic - drugie podejście do W210

Post autor: Piasek »

Nie myślałeś poszukać czegoś identycznego w UK na dawcę ?
Magla nie przełożysz ale wszystko inne już bez problemów.
W211 stamtąd po 4 tyś zł zwożą a 210tki w zasadzie po kosztach transportu.
Awatar użytkownika
rr6
Doradca
Posty: 2270
Rejestracja: 24 wrz 2016, o 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Re: E320 V6 4Matic - drugie podejście do W210

Post autor: rr6 »

Muniek pisze: 19 cze 2020, o 02:29

Wstępnie na forum ustaliliśmy, że od 2.8 też powinien dyfer podejść. I taki też znalazłem i zamówiłem. Natomiast jak zacząłem się teraz wczytywać w katalogi to numer jest identyczny ale tylko przed 1999 a z kolei polifty 2.8 mają już inny numer. Kolejny temat - nawet dyfry od 2.8 sprzed '99 wyglądają inaczej na rysunkach technicznych mimo, że numer się zgadza. Tym sposobem zamówiłem ostatni dyfer od 3.2 poliftowego i jak dolewka oleju nic nie da to czeka kolejna zmiana dyferencjału.
Chyba dyfer tylny od 2.8 i od 3.2 mają inne przełożenie, więc przedni też powinien? Więc elektronika widzi różnicę prędkości? Szczerze nie wiem czy napęd jest rozdzielany z poślizgiem czy zapinany na sztywno (ale chyba nie?). Ale tu może być problem. Bo nawet jak z poślizgiem i most przedni z innym przełożeniem mu nie wadzi mechanicznie, to przecież komp dostaje sygnał o prędkości spoza zakresu i interpretuje to jako uślizg skrzyni?

Piasek pisze: 19 cze 2020, o 08:58 Nie myślałeś poszukać czegoś identycznego w UK na dawcę ?
Magla nie przełożysz ale wszystko inne już bez problemów.
Chyba o w210 4matcia z wysp nie jest tak łatwo. Większość tam to były E240 jak kiedyś przeglądałem ogłoszenia.
Awatar użytkownika
Muniek
Posty: 2843
Rejestracja: 15 paź 2012, o 09:36
Lokalizacja: Bydgoszcz/Poznań
Kontakt:

Re: E320 V6 4Matic - drugie podejście do W210

Post autor: Muniek »

3.2 miały zawsze 3,07 a 2.8 polift 3,45 a 2.8 przedlift 3,07. Tył z przodem ma mieć te sama wartość. Tez myślałem ze skrzynia to załagodzi ale jak widać uślizg jej nie pasuje.

To oczywiście wiedza z internetu. Za tydzień ja sprawdzę.

Dawca to dwa problemy - trzeba gdzieś to trzymać i płacić OC. A później laweta zawieźć to na złom. Na giełdzie Złomnika stoi 3.2 4M za 5k także on by się nadal.
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Re: E320 V6 4Matic - drugie podejście do W210

Post autor: Piasek »

A jakie tam OC.
Stawiasz w krzoki na jakichś pieńkach coby się po progi nie zapadł, plandeką przykrywasz i jest.
No ale trzeba mieć krzoki najpierw :)
Przecież te wszystkie C140, C215 itp myślisz że to na ASO`wych gratach naprawiają ? Przecież do tego zamienników nie ma. Tylko ASO ze swoimi cenami już chyba z Plutonu a nie tylko z Marsa.
Każdy warsztat zajmujący się reanimacją w/w czy np LandRoverów ma na tyłach całą kolekcję dawców z których się wyciąga i przekłada.
Kwintesencja recyklingu i ekologii: dać drugie życie bez konieczności zaprzęgania do tego przemysłu. ;)
Awatar użytkownika
Adrian_W210
Moderator
Posty: 674
Rejestracja: 7 maja 2017, o 16:59
Lokalizacja: Mosina k/ Poznania

Re: E320 V6 4Matic - drugie podejście do W210

Post autor: Adrian_W210 »

Muniek pisze: 19 cze 2020, o 11:07
Dawca to dwa problemy - trzeba gdzieś to trzymać i płacić OC. A później laweta zawieźć to na złom. Na giełdzie Złomnika stoi 3.2 4M za 5k także on by się nadal.
O tym 3.2 myślę regularnie ale się cykam ;p
Pierwszy: Rover 620di do 21.04.2017
Sprzedany 28.11.2021: Mercedes E320 CDI Avantgarde od 6.05.2017 WDB2100261B047755
Aktualnie: Audi A6/S6 4.2V8 od 9.04.2021
WAUZZZ4B92N065476
Instagram: adrian_w210
Awatar użytkownika
Muniek
Posty: 2843
Rejestracja: 15 paź 2012, o 09:36
Lokalizacja: Bydgoszcz/Poznań
Kontakt:

Re: E320 V6 4Matic - drugie podejście do W210

Post autor: Muniek »

Dyfer od 3.2 załatwił sprawę. Auto chodzi jak nowe. Dwa mity udało mi się obalić - można kupić magiel z czujnikiem i go nie podłączać. Oraz ten ze skrzynia nie wyjdzie z trybu awaryjnego póki nie skasujemy błędów - wyjdzie.
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
Awatar użytkownika
Adrian_W210
Moderator
Posty: 674
Rejestracja: 7 maja 2017, o 16:59
Lokalizacja: Mosina k/ Poznania

Re: E320 V6 4Matic - drugie podejście do W210

Post autor: Adrian_W210 »

Muniek pisze: 3 lip 2020, o 15:46 Dyfer od 3.2 załatwił sprawę. Auto chodzi jak nowe. Dwa mity udało mi się obalić - można kupić magiel z czujnikiem i go nie podłączać. Oraz ten ze skrzynia nie wyjdzie z trybu awaryjnego póki nie skasujemy błędów - wyjdzie.
Gratuluje ;p

Mojego nadal nie ma...
Pierwszy: Rover 620di do 21.04.2017
Sprzedany 28.11.2021: Mercedes E320 CDI Avantgarde od 6.05.2017 WDB2100261B047755
Aktualnie: Audi A6/S6 4.2V8 od 9.04.2021
WAUZZZ4B92N065476
Instagram: adrian_w210
Awatar użytkownika
Muniek
Posty: 2843
Rejestracja: 15 paź 2012, o 09:36
Lokalizacja: Bydgoszcz/Poznań
Kontakt:

Re: E320 V6 4Matic - drugie podejście do W210

Post autor: Muniek »

Apropo czujnika PML to należy się sprostowanie. Moje auto nie ma kodu 213 (Parameter Steering) po rozkodowaniu VIN. Mimo, to magiel jest z czujnikiem, okablowanie jest pociągnięte oraz jest wpięty odpowiedni moduł (029 545 64 32 ESP+PML+BAS). Także mam podejrzenie, że 4Matic'i po prostu wychodziły z automatu z PML.
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości