E320 V6 4Matic - drugie podejście do W210

NOWOŚĆ!!!
Tutaj każdy może założyć swój własny temat i wklejać zdjęcia i opisy swojego auta.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
kompressor
Posty: 527
Rejestracja: 1 kwie 2008, o 12:27
Lokalizacja: Okolice Goleniowa

Re: E320 V6 4Matic - drugie podejście do W210

Post autor: kompressor »

Niemiarodajne to, chwilowe spalanie nie mające nic wspólnego z rzeczywistością, ot taka zabawka dla ubogich.
S280 4 Matik
Awatar użytkownika
Muniek
Posty: 2843
Rejestracja: 15 paź 2012, o 09:36
Lokalizacja: Bydgoszcz/Poznań
Kontakt:

Re: E320 V6 4Matic - drugie podejście do W210

Post autor: Muniek »

kompressor pisze: 8 mar 2020, o 01:39 Niemiarodajne to, chwilowe spalanie nie mające nic wspólnego z rzeczywistością, ot taka zabawka dla ubogich.
Oczywiście. Natomiast kilka takich anomalii i średnia rośnie w kosmos stad tez moim zdaniem dopiero jazda w trasie daje miarodajne wyniki.

Dziś wymieniłem amory i sprężyny - auto nie podniosło się nawet o milimetr. Stare części jeździły od nowości i chyba je wystawie jako sprawne na OLX bo ta podmianka to był najgorszy deal ever. Zero poprawy.
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
Awatar użytkownika
Muniek
Posty: 2843
Rejestracja: 15 paź 2012, o 09:36
Lokalizacja: Bydgoszcz/Poznań
Kontakt:

Re: E320 V6 4Matic - drugie podejście do W210

Post autor: Muniek »

Na tył kupiłem najwyższe gumy - tył powinien się podnieść o centymetr. Profilaktycznie kupiłem tez zestaw na przód. W piątek włożyłem go do garażu a w sobotę - pękła sprężyna z przodu. Teraz mam dowód na to ze W210 psuje się od stania ;)

Pękająca sprężyna - https://youtu.be/wLf_zjHqeNU
Przepustnica na gorącym - https://youtu.be/7O0LPnVZUCk
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
Murzyn
Posty: 189
Rejestracja: 6 wrz 2019, o 18:54
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: E320 V6 4Matic - drugie podejście do W210

Post autor: Murzyn »

To, że psuje się od stania to wiem doskonale, dwa razy odstawiłem go jak go mam i dwa razy nie mogłem odpalić xD
Brzmi dobrze!
WDB2100721A167529
E420 sedan.
Awatar użytkownika
Adrian_W210
Moderator
Posty: 674
Rejestracja: 7 maja 2017, o 16:59
Lokalizacja: Mosina k/ Poznania

Re: E320 V6 4Matic - drugie podejście do W210

Post autor: Adrian_W210 »

Muniek pisze: 3 maja 2020, o 14:14 Na tył kupiłem najwyższe gumy - tył powinien się podnieść o centymetr. Profilaktycznie kupiłem tez zestaw na przód. W piątek włożyłem go do garażu a w sobotę - pękła sprężyna z przodu. Teraz mam dowód na to ze W210 psuje się od stania ;)

Pękająca sprężyna - https://youtu.be/wLf_zjHqeNU
Przepustnica na gorącym - https://youtu.be/7O0LPnVZUCk
Najlepsze, jest to, że jak jeżdżę ostatnio 5 dni w tygodniu to (odpukać) nic sie nie dzieje. Chyba dlatego na taksówce jeżdżą do końca, za bardzo dbamy ;p
Pierwszy: Rover 620di do 21.04.2017
Sprzedany 28.11.2021: Mercedes E320 CDI Avantgarde od 6.05.2017 WDB2100261B047755
Aktualnie: Audi A6/S6 4.2V8 od 9.04.2021
WAUZZZ4B92N065476
Instagram: adrian_w210
Awatar użytkownika
Muniek
Posty: 2843
Rejestracja: 15 paź 2012, o 09:36
Lokalizacja: Bydgoszcz/Poznań
Kontakt:

Re: E320 V6 4Matic - drugie podejście do W210

Post autor: Muniek »

Jeszcze kilka godzin temu bylem zadowolonym (umiarkowanie) posiadaczem 4Matica. Teraz się to zmieniło. Został tylko napęd na tył.

https://youtu.be/I6uf5Eyg05w

Prawdopodobnie pod wpływem temperatury rozpadł się krzyżak wału napędowego przedniego. Obracające się elementy, a w tym wał, uszkodziły przewody hamulcowe/wspomagania - natychmiastowy brak jednego oraz drugiego. Czekam na analizę strat i wycenę naprawy...

Awarii nic nie zapowiadało - 5 sekund przed wszystkim zaczęło się buczenie od strony koła. Miałem wyprzedzić te dwa auta i zjechać by sprawdzić dokręcenie śrub. Na końcu filmu widać na jezdni elementy krzyżaka oraz doganiający mnie dym. To właśnie płyn wspomagania/hamulcowy trysnął na katalizator. Za autem unosiły się kłęby jasno-niebieskiego dymu...
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
Awatar użytkownika
SuperBuster11
Moderator
Posty: 1029
Rejestracja: 21 maja 2015, o 17:59
Lokalizacja: Brzeg

Re: E320 V6 4Matic - drugie podejście do W210

Post autor: SuperBuster11 »

No masz. Coś się sypią te nasze forumowe "okularki" :|
VIN: WDB2100201A265083 - sprzedany
VIN: WDB2112261A525765 - sprzedany
VIN: WDB2100531A274983 - sprzedany
Awatar użytkownika
rr6
Doradca
Posty: 2270
Rejestracja: 24 wrz 2016, o 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Re: E320 V6 4Matic - drugie podejście do W210

Post autor: rr6 »

Sypią się bo mają swoje lata. Najmłodsze dobijają do 20 lat, przebiegi też często po kilkaset tysięcy. W większości przypadków nie wiemy kto i jak je eksploatował wcześniej. Uważam, że jak na 20 letnie auta używane na co dzień i tak nieźle się trzymają.
Awatar użytkownika
Muniek
Posty: 2843
Rejestracja: 15 paź 2012, o 09:36
Lokalizacja: Bydgoszcz/Poznań
Kontakt:

Re: E320 V6 4Matic - drugie podejście do W210

Post autor: Muniek »

Uważam, że dokładam wszelkich starań by auto było dobrze utrzymane. Jak tylko mogę to kupuję oryginalne części. Auto niestety nie odpłaca się. Jeśli chodzi o wał przedni to był on regenerowany w 2017 roku; w zakres wchodziła również wymiana krzyżaków oraz wyważanie. Nieprawdopodobne, że wytrzymał tylko 3 lata po takiej operacji. Niczego człowiek nie może być pewien.
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
Awatar użytkownika
SuperBuster11
Moderator
Posty: 1029
Rejestracja: 21 maja 2015, o 17:59
Lokalizacja: Brzeg

Re: E320 V6 4Matic - drugie podejście do W210

Post autor: SuperBuster11 »

Pewnie każdy z nas doklada starań ;) Ja zrobiłem rozrząd i wszystko jest ok jeśli chodzi o silnik. Niestety ze skrzynią tak łatwo nie poszło i czeka mnie ponowny demontaż, przegląd i ewentualna wymiana podzespołów.
Niestety, ciężko jest trafić na części, które wytrzymały by kolejne 20 lat, tak jak te montowane w fabryce. Co do regeneracji to też nie ze wszystkim jest tak dobrze, jedna firma zrobi coś na długie lata, inna na rok lub dwa. Dzisiejsze samochody też są robione z materiałów mniej trwałych.
Trzeba się niestety liczyć z tym, ze raz na rok lub 2 lata trzeba będzie zrobić coś drozszego, a najgorzej jak wszystko na raz się zacznie sypać.
W sumie w porównaniu do nowszych pojazdów, w210 nie wypada gorzej ;) Tylko to nadal auto marki premium, pomimo że jest stare i trzeba się liczyć z kosztami w przypadku niektórych podzespołów ;)
VIN: WDB2100201A265083 - sprzedany
VIN: WDB2112261A525765 - sprzedany
VIN: WDB2100531A274983 - sprzedany
Awatar użytkownika
Adrian_W210
Moderator
Posty: 674
Rejestracja: 7 maja 2017, o 16:59
Lokalizacja: Mosina k/ Poznania

Re: E320 V6 4Matic - drugie podejście do W210

Post autor: Adrian_W210 »

Za bardzo dbamy chyba, jak ktoś ma wywalone to jeździ taka zgnilizna dopóki się nie rozpadnie.
Pierwszy: Rover 620di do 21.04.2017
Sprzedany 28.11.2021: Mercedes E320 CDI Avantgarde od 6.05.2017 WDB2100261B047755
Aktualnie: Audi A6/S6 4.2V8 od 9.04.2021
WAUZZZ4B92N065476
Instagram: adrian_w210
Awatar użytkownika
Muniek
Posty: 2843
Rejestracja: 15 paź 2012, o 09:36
Lokalizacja: Bydgoszcz/Poznań
Kontakt:

Re: E320 V6 4Matic - drugie podejście do W210

Post autor: Muniek »

Rozpadł się dyferencjał. Dodatkowo uszkodzony wał, przekładnia kierownicza i oczywiście przewody wspomagania. Czy ktoś wie czy można maglownice (przekładnię kierowniczą) wymienić ze zwyklej na taka z Parameter Steering (PML) i będzie chodziło? Tylko takie są na Allegro. Naczytałem się i podobno jakiś moduł jest do tego potrzebny żeby faktycznie wspomaganie działało...
PS. Mam dyfer A210 330 00 02 ale na Allegro są tylko 210 330 00 01 od słabszych silników. Czy to podejdzie?
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
Awatar użytkownika
SuperBuster11
Moderator
Posty: 1029
Rejestracja: 21 maja 2015, o 17:59
Lokalizacja: Brzeg

Re: E320 V6 4Matic - drugie podejście do W210

Post autor: SuperBuster11 »

W katalogu jest tylko numer z końcówką 0002 do Twojego auta. Pozniej sprawdzę na kompie czy jest jakaś różnica.

Nie znalazło mi numeru z końcówką 0001. Ale twój dyfer pasuje do E320 i E280.
VIN: WDB2100201A265083 - sprzedany
VIN: WDB2112261A525765 - sprzedany
VIN: WDB2100531A274983 - sprzedany
Awatar użytkownika
Muniek
Posty: 2843
Rejestracja: 15 paź 2012, o 09:36
Lokalizacja: Bydgoszcz/Poznań
Kontakt:

Re: E320 V6 4Matic - drugie podejście do W210

Post autor: Muniek »

Poszukalem troche i ten 0002 to chyba numer calej czesci katalogowej natomiast na obudowie sa inne numery. U mnie może być 210 335 00 01. Ma ktos dostep do jakis bardziej profesjonalnych narzedzi by to potwierdzic?
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
Awatar użytkownika
SuperBuster11
Moderator
Posty: 1029
Rejestracja: 21 maja 2015, o 17:59
Lokalizacja: Brzeg

Re: E320 V6 4Matic - drugie podejście do W210

Post autor: SuperBuster11 »

Podobnie jest z tylnymi dyframi. Sprzedawcy podają numer z obudowy, który w katalogu oznacza np. numer obudowy, a nie całego dyfra.
A może to jest jakiś stary numer, ktory wycofali z EPC. Często zmieniają numer czesci i usuwają stary numer. Mialem tak ze wspornikiem koła pasowego do silnika M104. Na obudowie był numer, który już nie występuje w EPC. Chyba że ktoś ma wersję sprzed kilku(nastu) lat.
Ostatnio zmieniony 3 cze 2020, o 22:20 przez SuperBuster11, łącznie zmieniany 1 raz.
VIN: WDB2100201A265083 - sprzedany
VIN: WDB2112261A525765 - sprzedany
VIN: WDB2100531A274983 - sprzedany
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości