E320 V6 4Matic - drugie podejście do W210

NOWOŚĆ!!!
Tutaj każdy może założyć swój własny temat i wklejać zdjęcia i opisy swojego auta.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Re: E320 V6 4Matic - drugie podejście do W210

Post autor: Piasek »

Muniek pisze:Nie polecam również kupować gum stabilizatorów w zamienniku. Ciężko mi było dostać i kupiłem co było i po roku zaczęły piszczeć. W ASO zapłaciłem może za oryginał 60zł.
toż o tym od lat pisane że albo Lemforder albo ori.
Osłony przegubów Spidan albo Lobro - obie firmy to produkty OE. Podobnie same przeguby napędowe. Drogie, ale drugi raz nie dotkniesz.
Meyle dla mnie taki Febi: jakościowo, technicznie, dobrze wykonane, wszystko pasuje P&P w miejsce demontowanych wyrąbanych ori gratów ale za trwałe to niestety nie jest.
W firmówkach wiele testowałem i Febi, Moog, Meyle itp... powiedzmy taki łącznik stabilizatora wytrzymywał 40-50 tyś km. TRW 60-80 w porywach kosztując 50% więcej od pozostałych. Wrzuciliśmy Lemfordera który kosztował 2x tyle co Febi, Moog czy Meyle ale jak ori wytrzymał 140 tyś km nim zaczął pukać tak Lemforder już 120 przeleciał i jeszcze cały, sztywny.
Awatar użytkownika
Muniek
Posty: 2843
Rejestracja: 15 paź 2012, o 09:36
Lokalizacja: Bydgoszcz/Poznań
Kontakt:

Re: E320 V6 4Matic - drugie podejście do W210

Post autor: Muniek »

Piasek pisze:
Muniek pisze:Nie polecam również kupować gum stabilizatorów w zamienniku. Ciężko mi było dostać i kupiłem co było i po roku zaczęły piszczeć. W ASO zapłaciłem może za oryginał 60zł.
toż o tym od lat pisane że albo Lemforder albo ori.
Osłony przegubów Spidan albo Lobro - obie firmy to produkty OE. Podobnie same przeguby napędowe. Drogie, ale drugi raz nie dotkniesz.
Meyle dla mnie taki Febi: jakościowo, technicznie, dobrze wykonane, wszystko pasuje P&P w miejsce demontowanych wyrąbanych ori gratów ale za trwałe to niestety nie jest.
W firmówkach wiele testowałem i Febi, Moog, Meyle itp... powiedzmy taki łącznik stabilizatora wytrzymywał 40-50 tyś km. TRW 60-80 w porywach kosztując 50% więcej od pozostałych. Wrzuciliśmy Lemfordera który kosztował 2x tyle co Febi, Moog czy Meyle ale jak ori wytrzymał 140 tyś km nim zaczął pukać tak Lemforder już 120 przeleciał i jeszcze cały, sztywny.
No tylko, że te osłony do 4Matica to jest Święty Graal z tego co widzę. Albo FEBEST z Allegro albo VAICO/MEYLE z hurtowni. Ani LOBRO ani SPIDAN nie oferuje osłon wewnęrznych przednich do 4M.
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Re: E320 V6 4Matic - drugie podejście do W210

Post autor: Piasek »

Kojarzę, w paru tematach userzy 4-matic`ów narzekali że jak już trzeba robić coś z przodem to problem.
Miejmy nadzieję że Meyle wytrzymają dłużej.
wloczykij
VIP
Posty: 65
Rejestracja: 5 lut 2019, o 19:09
Lokalizacja: Kraków

Re: E320 V6 4Matic - drugie podejście do W210

Post autor: wloczykij »

Odgrzewam stare tematy, ale też luźno chciałem o 4maticu napisać. Rozumiem, Muńka, że zdecydował się na 210. Ja też miałem budżet do ok 25 tys. pozwalający na zakup w211, ale obawiałem się, że i tak przyjdzie mi dołożyć niemało i już to będzie dla mnie problematyczne. Tym bardziej, że uparłem się na 4-matica (mam rodzinę na Podhalu i zawsze podstresowany podjeżdżam pod Gliczarów Górny zimą). Mam też podobne podejście jeśli chodzi o stan samochodu. Kwestie wizualne i prestiżowe są dla mnie daleko w tyle za sprawnością mechaniczną pojazdu. Zakupiłem pojazd, który pod względem rdzy prezentował się całkiem nienajgorzej. Kielichy amortyzatorów wolne od rdzy, pod maską wszystko ładnie. Kwestie karoserii ogarnąłem w końcu samodzielnie w chwilach wolnych od pracy;-) Żona tylko mi truje, że kupiłem stare, brzydkie auto i przez nie nie mam czasu na wyjazdy weekendowe;-) Nie żałowałem pieniędzy na części. Wydałem na nie jakieś 6 tysięcy. Rozrząd, a własciwie sam łańcuch już mam wymieniony. Obyło się bez wyciągania silnika w serwisie w Michałowicach koło Krakowa więc koszt też był znacznie mniejszy. Wymienili mi tam również olej w skrzyni i teraz ładnie zmienia biegi. Niestety nie zrobili rzeczy, o które ich dodatkowo prosiłem, takich jak wymiana osłon przegubów. Jedna osłona jest całkowicie przedarta. Dodatkowo mieli mi zrobić wymianę przewodów nivo czego też się nie podjęli. WYmiany wahaczy tylnych też nie ruszyli. Auto było u nich półtora tygodnia i niestety nic. Przekalkulowali po prostu, że jest to praca ciężka i czasochłonna i musieliby mnie mocno podliczyć. O tyle nieciekawie, że dla mnie odwożenie auta do mechanika, a szczególnie gdzieś dalej za Kraków jest wyzwaniem czasowym, ze względu na pracę i dziecko. Auto było też u innego mechanika niby renomowanego Smółka serwis w Woli Filipowskiej, gdzie po paru dniach stwierdzili, że nie opłaca się tego robić bo auto zajmie im windę i musieliby za samą robocizne skasować mnie ok. 3 tys. złotych. U innego mechanika z kolei do którego auto trafiło zaraz po zakupie w lutym tego roku, ze względu na wyciek płynu wspomagania (NIVO) i siedziało u niego ponad tydzień mogę tylko omijać z daleka. Chodzi o SILENT CAR w Kochanowie. Wczoraj okazało się, że zrobili partactwo. Wracając wczoraj od teściów na tylne siedzenie dodatkowo dwie osoby (zwykle jeśli tym autem jeżdżę to z żoną i dzieckiem) zaświeciła mi się po około kilometrze jazdy kontrolka wspomagania i siadło wspomaganie. Znając problem zaparkowałem koło kościoła w tej samej miejscowości bo nie chciałem zatrzeć pompy. Musieliśmy wrócić taksówką do Krakowa, a auto tam zostało. Z tego co patrzyłem to wyciek z przodu pewnie z tego samego miejsca. Wystarczyło dociążyć auto i pseudonaprawę Silent Cara szlak trafił. Jutro ma chwilę wolną i będę musiał tam podjechać nalać płynu wspomagania i podjechać do innego mechanika - ok. 1,5 kilometra, mam nadzieję, że nie zatrę pompy. Konkluzja jest taka, że gdybym miał kanał i więcej czasu to pewnie sam bym się nauczył co jak naprawiać (z poradą youtube) i wiele rzeczy pewnie bym załatwił, ale brakuje mi zarówno czasu jak i sprzętu. W sumie auto spędziło ponad 3 tygodnie u mechaników i tylko mechanik z Michałowic MercWerk zrobił robotę wymieniając rozrząd i płyn skrzyni automatycznej. Natomiast dwóch pozostałych to po prostu tylko w dupę kopnąć.
Części mam zakupione i czekają na montaż... Od nivo zakupiłem przewody miedziane, cały zestaw z allegro. Mam nadzieję, że podejdzie i że następny mechanik się sprawdzi.
Awatar użytkownika
kompressor
Posty: 527
Rejestracja: 1 kwie 2008, o 12:27
Lokalizacja: Okolice Goleniowa

Re: E320 V6 4Matic - drugie podejście do W210

Post autor: kompressor »

Straszne dziadostwo tam u Ciebie z tego co piszesz. Nivo to prosty temat podobnie jak wymiana tylnego zawieszenia nawet ze zdjęciem wózka.
Mogłeś śmiało jechać, pompy nie zatrzesz, ja jechałem po strzale węza prawie 50km.
S280 4 Matik
wloczykij
VIP
Posty: 65
Rejestracja: 5 lut 2019, o 19:09
Lokalizacja: Kraków

Re: E320 V6 4Matic - drugie podejście do W210

Post autor: wloczykij »

kompressor pisze: 24 kwie 2019, o 13:54 Straszne dziadostwo tam u Ciebie z tego co piszesz. Nivo to prosty temat podobnie jak wymiana tylnego zawieszenia nawet ze zdjęciem wózka.
Mogłeś śmiało jechać, pompy nie zatrzesz, ja jechałem po strzale węza prawie 50km.
TO mnie uspokoiłeś z tą pompą bo się o nią trochę martwiłem. No niestety mechaników w okolicy co trzeci dom, ale niewiele z tego wynika. W przypadku starszego samochodu od razu zlewają sprawę.
Awatar użytkownika
Muniek
Posty: 2843
Rejestracja: 15 paź 2012, o 09:36
Lokalizacja: Bydgoszcz/Poznań
Kontakt:

Re: E320 V6 4Matic - drugie podejście do W210

Post autor: Muniek »

- 08/2018 - wymiana kompletu hamulca pomocniczego po obu stronach (ASO Voyager)
- 09/2018 - regeneracja zacisków hamulcowych x4 (+ płyn hamulcowy, + klocki ATE tył)
- 03/2019 - obszywanie kierownicy nową skórą (stara straciła połysk i się wycierała)
- 03/2019 - wymiana akumulatora (Bosch 100Ah)
- 05/2019 - zamontowano nowy grill Avantgarde i cupholder ;)
- 05/2019 - wymieniono błotnik od strony kierowcy (ze względu na rdzę)
- 07/2019 - filtr p.p., filtr pow., filtr paliwa, olej silnikowy, filtr oleju, klimatyzacja, pasek wielorowkowy, świece x12 (ASO Voyager)
- 07/2019 - tuleje wahacza tylnego x4, gumy stabilizatora przód x4 (ASO Frelik Bdg)
- 08/2019 - oryginalne, regenerowane alufelgi "17, opony Continental 235/45 R17
- 10/2019 - wymieniono katalizatory x4
Razem z katalizatorami zamontowałem taką zabawkę - https://www.youtube.com/watch?v=ondqta5Ivjc
A teraz planuję wymianę sprężyn i amortyzatorów tył (SACHS)...
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
wloczykij
VIP
Posty: 65
Rejestracja: 5 lut 2019, o 19:09
Lokalizacja: Kraków

Re: E320 V6 4Matic - drugie podejście do W210

Post autor: wloczykij »

Muniek pisze: 1 sie 2016, o 13:59 Nie wiem jaki to ma związek ale sprzątając auto zauważyłem wypiętą wtyczkę pod fotelem PASAŻERA i wentylacja u kierowcy zaczęła działać. Może to tylko przypadek, ale... Jeszcze upewnię się, że są tylko trzy wentylatory w fotelach mogę umierać w spokoju.

Jeśli chodzi o sprawę pompowania boków to właśnie wypadł jeden wężyk. Zrobione w 3 minuty :)
O kurde, jak w F16:-) Do czego to ma służyć? Mi ostatnio w trakcie wracania z pracy strasznie zaczęło auto hałasować i wygląda, że to katalizatory. Oddałem do mechanika i teraz czeka na wymianę... Montowałeś może ten katalizator z allegro? Widziałem że ok 1050 zł kosztuje zamiennik do e280 4matic. Mi mają strumienice zamontować, zobaczę, jak się to spisze. Dodatkowo ma w końcu te przewody nivo wymienić na miedziane bo poprzedni mechanik tego nie zrobił.

PS. fajny dźwięk:-)
Awatar użytkownika
Muniek
Posty: 2843
Rejestracja: 15 paź 2012, o 09:36
Lokalizacja: Bydgoszcz/Poznań
Kontakt:

Re: E320 V6 4Matic - drugie podejście do W210

Post autor: Muniek »

Kupiłem rury z katalizatorami firmy JMJ za 1300 chyba. Nic nie spawasz, EURO4 i montaż plug&play. Do Ciebie pewnie ten sam przychodzi. Polecam zamiast wrzucać strumienice.
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
wloczykij
VIP
Posty: 65
Rejestracja: 5 lut 2019, o 19:09
Lokalizacja: Kraków

Re: E320 V6 4Matic - drugie podejście do W210

Post autor: wloczykij »

Nie wiem czy już nie za późno. Dzwoniłem do mechanika, ale bez odbioru...
kogut89
Posty: 7
Rejestracja: 30 sty 2020, o 21:45

Re: E320 V6 4Matic - drugie podejście do W210

Post autor: kogut89 »

Ale cacuszko, V6 ile ci pali ? :o :szok:
Awatar użytkownika
Muniek
Posty: 2843
Rejestracja: 15 paź 2012, o 09:36
Lokalizacja: Bydgoszcz/Poznań
Kontakt:

Re: E320 V6 4Matic - drugie podejście do W210

Post autor: Muniek »

kogut89 pisze: 6 mar 2020, o 15:00 Ale cacuszko, V6 ile ci pali ? :o :szok:
Różnie. Na trasie potrafi zejść do 14 litrów. Za to w mieście mam wyniki między 17 a 22 litry. Nie ma też problemu żeby wykręcić 27 litrów jeżdżąc w godzinach szczytu.
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
Murzyn
Posty: 189
Rejestracja: 6 wrz 2019, o 18:54
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: E320 V6 4Matic - drugie podejście do W210

Post autor: Murzyn »

Po mieście 17-22? To mi tyle 4.2 pali :o dużo strasznie jak na V6 :o
WDB2100721A167529
E420 sedan.
Awatar użytkownika
SuperBuster11
Moderator
Posty: 1029
Rejestracja: 21 maja 2015, o 17:59
Lokalizacja: Brzeg

Re: E320 V6 4Matic - drugie podejście do W210

Post autor: SuperBuster11 »

Moje E280 R6 tez po miescie do 20 litrów bierze ;)
Ale takie miasto małe i co chwilę skrzyżowania, przejscia dla pieszych, nawet nie ma się gdzie rozpędzić 😁
VIN: WDB2100201A265083 - sprzedany
VIN: WDB2112261A525765 - sprzedany
VIN: WDB2100531A274983 - sprzedany
Awatar użytkownika
Muniek
Posty: 2843
Rejestracja: 15 paź 2012, o 09:36
Lokalizacja: Bydgoszcz/Poznań
Kontakt:

Re: E320 V6 4Matic - drugie podejście do W210

Post autor: Muniek »

Dlatego nie ma co liczyć w mieście. Za duzo jest zmiennych. Tyle spali ile potrzebuje.
Załączniki
1AADC46C-12D7-49EA-B1FB-9AA057BA11F4.jpeg
B31DC8E5-5FFD-4DB6-8ADD-2E3DAF0805E4.jpeg
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości