Przeciw rdzy?

Nadwozie, lakier, oświetlenie zewnętrzne.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

PhantomASA1
Posty: 360
Rejestracja: 20 paź 2010, o 18:03
Lokalizacja: Nowy Sącz

Rust Evader

Post autor: PhantomASA1 »

Ja o tym wynalazku czytałem przynajmniej kilkadziesiąt lat temu,wymyślili to Szwedzi,nazywał się wtedy Rust Evader,tak mnie to zaciekawiło,że zapamiętałem do dzisiaj:) Jaki warunek musi być spełniony,by to działało,autko bez korozji,czyli nowe,jeśli koroduje,to, to nie pomoże.Ja mogę polecić Kortanin F,w profile zamknięte i na zewnątrz,po wyschnięciu gdy korozja poczernieje, drugi raz,blacha robi się czarnofioletowa ,na to dopiero jakiś środek,w profile zamknięte potem środek typu fluidol.Gdyby tak Okularniki były zabezpieczone fabrycznie, nie zgniłby dotąd żaden .Jeśli ktoś nie ma kompresora ,może sobie kupić pojemnik ciśnieniowy taki z pompką(ok 20 zł),Kortanin jest rzadki jak woda,pojemnik pryska PIĘKNIE,strumień regulowany od sikania aż do mgiełki.Jest obojętny dla gum,5 l w zeszłym roku kupiłem za 70 zł plus k.w.,to wystarcza na wykąpanie calutkiego,, Belzebuba,,,i to podwójnie,rdza spier....a!!!
phantom WDB210004 1A 148308
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

PhantomASA1, podobnie działa Dinitrol i Brunox. Są wersje na pędzel i w spraju.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
elspasoo
Posty: 2574
Rejestracja: 6 lip 2008, o 15:53
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: elspasoo »

Cortanin nie może być nakładany na czysty metal (wolny od rdzy) - to jego nawiększa wada
Jest CLS 55 AMG'06 ,W124 220E'92 , Smart FF. Ex: CLS55 AMG'05; W251 320CDI '06;W211 320CDI V6 Eleg.7G '06;W169 180Cdi '05 autotronic; W202 250TD'97 Eleg, S210 300T TD'97 Ava, S124 300D'92, W201 2,OD, W124 260E'88 ,W124 200E'87...
PhantomASA1
Posty: 360
Rejestracja: 20 paź 2010, o 18:03
Lokalizacja: Nowy Sącz

Kortanin F

Post autor: PhantomASA1 »

elspasoo pisze:Cortanin nie może być nakładany na czysty metal (wolny od rdzy) - to jego nawiększa wada
----ja zlałem wszystko jak leci,to prawda,że nanoszenie na powierzchnie wolne od rdzy nic nie daje,ale nie zauważyłem by szkodził.Przeleciałem tym calutkie zawieszenie też,wszystko teraz wygląda jak z fabryki,miło popatrzeć.190 zaaplikowałem podobny kuraż 4 lata temu,od tamtego czasu auto stoi pod chmurką,nigdzie nie pojawiła się nawet plamka rdzy.Maszyny w warsztacie przeleciałem tym,pokryte są czarną glazurą o odcieniu fioletowym,ale tylko tam ,gdzie był rdzawy nalot,tam gdzie czysto stal pokryła się ciemnym nalocikiem.Kolego Fabek,tak o Brunoxie słyszałem,Dinitrolowi się przyglądnę.Jeśli ktoś ma dostęp do kanału,takim ciśnieniowym pojemnikiem oporządzi calutkie autko,można sobie dołożyć rurkę.Ja lubię sobie robić wszystko sam,to moja PASJA,zresztą sam zrobię tak jak należy.Pędzlem też można Kortanin nakładać,tylko trzeba pozwolić na to, by z niego rozpuszczalnik wyparował,wtedy robi się takie gęstawe mazidełko,nie ścieka z pędzla,jeszcze lepiej chroni grubszą warstwą.Według mnie,lepiej jest coś takiego robić,niż nakładać jakiś środek ,pod ,którym rdza się rozwija.Przecież Mercedes gnije najbardziej tam,gdzie fabryka nałożyła ten asfaltowy specyfik,który można rękoma zrywać z grubymi płatami rdzy,tam gdzie go nie ma na spodzie,nie jest źle.Błotniki wkrótce wywalam,im już nic nie pomoże.
phantom WDB210004 1A 148308
Awatar użytkownika
S.W.A.T
Posty: 1341
Rejestracja: 31 paź 2008, o 14:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: S.W.A.T »

Brunox to lipa, najlepszy sposob to zerwanie do gołej blachy na to podklad reaktwyny, podkolad akrylowy i baza ew. jakies gumy i to zalewam woskiem.
W210 E300TD Avantgarde 99' Oo_oO face lifting zielona cyrkonia
W201 190D 2.5 91' niebieska perła metalik
exW201 190E 2.0 89' dymione srebro
Smart 600ccm Turbo Passion 99'
W463 G55 AMG 02'
jacekb
VIP
Posty: 55
Rejestracja: 30 kwie 2008, o 09:55
Lokalizacja: Toruń

Re: Przeciw rdzy?

Post autor: jacekb »

maclos pisze:Dziś kolega mi opowiadał, że można kupić taki 'bajer' który podłącza sie do akmulatora i do blachy i zapobiega powstawaniu rdzy tutaj podaje link http://tuningchip.pl/p/80/57/stop-koroz ... zyjny.html
Co myślicie na ten temat ?
Witam, kupiłem coś takiego, miałem zamontowane prawie 2 lata. Nie zauważyłem żadnego widocznego efektu działania tego urządzenia.

Pzdr.
J
W210, E290 TD, 97 rok
WDB2102171A431323
ralfi89
Posty: 1882
Rejestracja: 5 cze 2010, o 22:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: ralfi89 »

czyli dalej jest "chrum chrum"?
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Post autor: Piasek »

Ja u siebie powoli działam (link w podpisie). Na chwilę obecną to co było pokryte 3 warstwami epoxydu zabezpieczyłem kolejną warstwą - poliuretanem z chem. utwardzaczem.
Kuźwa to jest nieogarnięte. :padam:
Zaschnięty pędzel próbowałem toporkiem podziabać - normalnie jakby walił w kamień.
Dopiero jak przywaliłem siekierą - pękł.
Polecam: to jest kuźwa 100x lepsze niż te wszelkie cuda antykorozyjne.
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3096
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 »

Poliuretan to solidny product, ale jego utwardzacz to kwas. Nalozony na gola blache bedzie powodowal korozje, dlatego przygotowanie jest bardzo wazne.
Mozecie w Polsce kupic produkty POR ?
Sa one najbardziej rekomendowane do walki z korozja.
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Post autor: Piasek »

No ja nakładałem na epoxyd
karlos1843
Posty: 51
Rejestracja: 17 gru 2010, o 12:17
Lokalizacja: Warszawa

Re: Przeciw rdzy?

Post autor: karlos1843 »

System zadziała tylko wtedy gdy wjedziemy pojazdem do wody po sam dach.
Benz
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości