Zakup kontrolowany _ początek przygody z W210

Znajdziesz tu informację, które pomogą Ci w zakupie E klasy.
Tu wrzucamy również ogłoszenia do oceny.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Sephirioth
Posty: 66
Rejestracja: 10 sie 2016, o 08:21

Zakup kontrolowany _ początek przygody z W210

Post autor: Sephirioth »

Cześć wszystkim,

wertuję sobie forum i czytam ciekawe tematy jak szef nie patrzy :P i klaruje mi się pytanie do szanownych znawców z forum.

Wiem po lekturze, że te auta nie są młode i mają swoje bolączki jak na przykład podnośniki szyb zrobione ze spaghetti i karoseria którą brązowy kornik żre.

Do tej pory chorowałem na zakup A6 ale po trasie 500km w A6 a z powrotem w W210... już się wyleczyłęm z audi i pożądam tej wygody i przyjemności z jazdy jaką daje meś.

Moim głównym do Was zapotrzebowaniem jest byście użyczyli swojego osądu i pomogli kupić coś co nie sprawi, że będę miał koszmary i dowiezie mi dupsko do pracy :)

Z wstępnych oględzin wiem, że bajkowo się jeździ 3.0td ale rozsądniejszym silnikiem na miasto co do spalania będzie 2.9td.
Znalazłem jeszcze w sieci aukcje z 3.0D... ale nie wiem co o tym myśleć?
Chcę przeznaczyć na tę zabawę maxymalnie 10k pln, albo kupować w tym bydżecie coś po taniości byle by jechało i za 2 lata zmienić albo już starać się wycisnąć z budżetu jak najlepszego cukiereczka i zostawić sobie na zabytek.

Czy ze względu na NIVO w kombiaczach, rozsądnym jest pakować się w takie zawieszenie w raczej wymęczonym z racji wieku aucie?

Czy mogę skorzystać z Waszej pomocy w analizie wytypowanych aukcji tutaj? (jeśli jest na to jakieś inne miejsce to przepraszam ale nie odnalazłem go :) )
Awatar użytkownika
Muniek
Posty: 2843
Rejestracja: 15 paź 2012, o 09:36
Lokalizacja: Bydgoszcz/Poznań
Kontakt:

Re: Zakup kontrolowany _ początek przygody z W210

Post autor: Muniek »

Za 10k to cukiereczka raczej nie kupisz. 2.9TD bym raczej nie odradzał. Bo pali a nie jedzie. Szukaj 2.5TD albo 3.0TD. Przedlift za taką kasę ma prawo bytu. Chyba, że sam chcesz robić to w Giełdzie masz za 4 kawałki w stanie "do zrobienia".
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
Sephirioth
Posty: 66
Rejestracja: 10 sie 2016, o 08:21

Re: Zakup kontrolowany _ początek przygody z W210

Post autor: Sephirioth »

Sprostuje, termin cukiereczek nie oznaczał tutaj stanu spod igły. Coś w stylu ty jakieś przytarcie, gdzieś jakaś pierdoła nie bangla (sprysk zatkany) ale ogólnie jedzie i pewnie dowiezie na miejsce.
Aż takim desperatem nie jestem by brać za 4k bo to szrot będzie gdzie blachy już nima, zawieszenie jak po wożeniu pyrów i teściowej a silnik pierdzi i klekocze.

Oj, źle zrozumiałem, chodziło Ci o to:
mercedes-e290td-classic-vt31788.html
a nie jakiś "egzemplarz" a jakiejś autogiełdy :)

Czyli 2.9td nie polecane? Dziwne (nie zaprzeczam oczywiście), bo jak patrzyłem na raporty spalania to z 2.9td, 3.0td i 3.0d stosunek bezawaryjności, spalania i mocy najlepszy miało włąśnie 2.9td.

Zaraz wrzuce parę linków z komentarzem tego co upatrzyłem w sieci.
Sephirioth
Posty: 66
Rejestracja: 10 sie 2016, o 08:21

Re: Zakup kontrolowany _ początek przygody z W210

Post autor: Sephirioth »

Poniżej lista ofert które rzuciły mi się w oczy

http://olx.pl/oferta/sprzedam-CID5-IDgX ... 5cdc0a97e0
węszę trupa niewartego uwagi

http://olx.pl/oferta/mercedes-e-290-CID ... 5cdc0a97e0
z rozmowy tel zadziwiająco super, miał robiony prawy próg ale wydaje mi się dość zmęczonym i zaniedbanym - cena z kosmosu?

http://olx.pl/oferta/sprzedam-mercedesa ... 5cdc0a97e0

http://olx.pl/oferta/mercedes-benz-klas ... 451f1e3912
drogo i daleko, opinia?
Michal_Rokitki
Posty: 561
Rejestracja: 15 paź 2012, o 21:42
Lokalizacja: Rokitki

Re: Zakup kontrolowany _ początek przygody z W210

Post autor: Michal_Rokitki »

Ogólnie w przedlifta i stere klekoty bym się nie pchal. Jak chcesz auto z takim motorem, to postaw na w124. Żyjemy w 21 wieku i jak dla mnie to tylko benzyna lub zadbany ( problem to będzie) Cdi
W211 E320 CDI 4Matic

Ex- W210 E200 Kompressor 137kW Avantgarde
Sephirioth
Posty: 66
Rejestracja: 10 sie 2016, o 08:21

Re: Zakup kontrolowany _ początek przygody z W210

Post autor: Sephirioth »

Wiesz... jak chcę polatać dla zabawy w benzynie to mam "pod kocem" bmw 540i touring lecz to autko jest za ciasne na codzienne użytkowanie i pali jak windows vista ram w kompie :P
Zainteresowałem się tym przedliftem bo potrzebuje czegoś przestronnego, w miarę bezpiecznego co nie wymaga serwisu rzędu 1kpl miesięcznie i nie pali tak znowu bardzo dużo. A... i części są zaskakująco tanie.
Oczywiście rozglądałem się w budżecie do 20k pln za czymś nowszym ale niema co kupić.
Passerati nie dla mnie, A6 za droga i ciasna, A8 kosmos cenowy, volvo nie przemawia do mnie a japonce mnie denerwują.
Już nawet skłaniałem się do laguny II polift 2.0 i 2.0t ale to już desperacja...
Włoski temperament alf fiatów i lanci chyba mnie nie rusza :)
No i był ford jeszcze... nope!
MartiniD
Posty: 75
Rejestracja: 8 lip 2016, o 18:41
Lokalizacja: Piaseczno

Re: Zakup kontrolowany _ początek przygody z W210

Post autor: MartiniD »

Ja bym się w żadne przed lifty nie pchał. Kolega Muniek miał ładnego 270cdi w dobrych pieniądzach ale nie dawno sprzedał. I z tymi cenami to też bym nie przesadzał bo w210 to nie jest jakoś strasznie poszukiwane auto. Prawda jest taka że na rynku 80% to są same kible, a reszta ma ceny z kosmosu. Uważam że można kupić przyzwoite w210 po lifcie za 10tyś tylko dużo szukania i oglądania. z dnia na dzień kupić będzie ciężko ale jak ktoś jest cierpliwy i ma trochę czasu żeby pojeździć i pooglądać to znajdzie. Powodzenia
w210 270cdi
w140 300td
Golf V TDI
Sephirioth
Posty: 66
Rejestracja: 10 sie 2016, o 08:21

Re: Zakup kontrolowany _ początek przygody z W210

Post autor: Sephirioth »

A może by tak rozważyć taki 2.9td jak kolega wyżej wspomniał z giełdy tutejszej. Podreperować i na jakiś rok starczy a w tym czasie rozglądać się za czymś "na dłużej"?
Sephirioth
Posty: 66
Rejestracja: 10 sie 2016, o 08:21

Re: Zakup kontrolowany _ początek przygody z W210

Post autor: Sephirioth »

Z resztą polifty czyli CDI podobnież nie kontynuują bezawaryjności przedliftowych motorów? Czy to raczej plota bez pokrycia?
MartiniD
Posty: 75
Rejestracja: 8 lip 2016, o 18:41
Lokalizacja: Piaseczno

Re: Zakup kontrolowany _ początek przygody z W210

Post autor: MartiniD »

Sephirioth pisze:A może by tak rozważyć taki 2.9td jak kolega wyżej wspomniał z giełdy tutejszej. Podreperować i na jakiś rok starczy a w tym czasie rozglądać się za czymś "na dłużej"?
Jeżeli mówimy o tym którego wystawił kolega Piotrossy to masz tam wszystko ładnie opisane i technicznie pewnie będzie wszystko się zgadzać ale kwestia blachy jest jaka widzisz. Trzeba od razu auto stawiać do roboty. pod warunkiem oczywiście że od spodu jest wszystko ok.


Co do różnicy między TD a CDI mogę coś powiedzieć.
Oczywiście że TD były wytrzymalsze bo są prostsze w budowie. (pompy,turbiny,wtryski)
Ale to już poprzednia epoka.
W moim przypadku CDI jest cichy i pali 8l. 300TD klekoce i pali 14. (w w140)
pomijam kwestie że 270cdi zapie....a a W140 300td się toczy. Oczywiście nie ma co porównywać bo w140 waży 2000kg a w210 1580 więc różnica jest.
Kolejna sprawa jest też oczywista że cdi będzie droższe w serwisowaniu niż TD ale to nie są w dzisiejszych czasach już jakieś kosmiczne kwoty.
w210 270cdi
w140 300td
Golf V TDI
Sephirioth
Posty: 66
Rejestracja: 10 sie 2016, o 08:21

Re: Zakup kontrolowany _ początek przygody z W210

Post autor: Sephirioth »

Tak, to cudo mualem na mysli. Poogladac i ogarnac blache i posmigac troszke :) jak te moje wytypowane linki to raczej kible a zlomek z gieldy ma rozpisane calkiem rozsadne dane i poza blacha zapowiada sie na malo awaryjny to czemu nie co nie?
Awatar użytkownika
Muniek
Posty: 2843
Rejestracja: 15 paź 2012, o 09:36
Lokalizacja: Bydgoszcz/Poznań
Kontakt:

Re: Zakup kontrolowany _ początek przygody z W210

Post autor: Muniek »

Bratu polecałem to W210 ale ostatecznie kupił W124. Myślę, że cena nie jest wygórowana a za resztę kasy trzeba go zrobić. Te co podałeś to nie rzucają mi się do oczu niczym ale widziałem nie jednego Mercedesa i sam miałem takiego rudzielca. Z zewnątrz elegancko a wkrętak przechodzi błotnik na wylot a jak ktoś wiedział gdzie łapy wsadzić to leciała rdza na ziemię. Trzeba po prostu podjechać i obadać samemu silnik i nadwozie. Ja woziłem dziś ze sobą czujnik nawet to W124 z '87 roku. Co prawda tylko po to by sprawdzić czy nie był składany z dwóch albo czy nie ma dachu szpachlowanego ale warto coś takiego nabyć.

Co do CDI to zrobiłem swoim E270 CDI z 40 tysięcy, w sumie tylko trasy i było super. Miałem tam zapiętą skrzynię maualną 6 biegową i na autostradzie ustawiasz tempomat na 150 i lecisz. Miałem jakieś problemy z czujnikami ale wszystko można było zdiagnozować komputerem - który kupiłem właśnie specjalnie na potrzeby tego auta. Czasami trzeba było wymienić potencjometr za 30zł a czasami siknąć kontaktem.
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
Sephirioth
Posty: 66
Rejestracja: 10 sie 2016, o 08:21

Re: Zakup kontrolowany _ początek przygody z W210

Post autor: Sephirioth »

Odpuszczę tutejsze cudo... w samą blachę by to się nie rozsypało trzeba by wsadzić na dzień dobry ze 3-4k pln. Bardzo nie opyla się.
W sobote pojeżdżę pooglądam kombi i sedana na 9k w Łodzi to zdam raport.
Jadę z "Listą kontrolną" z tego forum, btw super sprawa i pomocna :D

Pewnie to się okażą kible to rozpocznę douczanie się w temacie poliftów bo na dzień dzisiejszy są dla mnie czarną magią i nie wiem co o nich sądzić.
Bobby Peru

Re: Zakup kontrolowany _ początek przygody z W210

Post autor: Bobby Peru »

Nie chcę namawiać ale bierz poliftową benzynkę a po czasie załóż sobie lpg. Większe prawdopodobieństwo że nie trafisz żużla.
Te auta potrafią wytrzymać ogromne przebiegi a skoro się sypią i większość ledwo dyszy to ile mają przebiegu?
Szrama
Posty: 463
Rejestracja: 31 maja 2010, o 23:25
Lokalizacja: Elbląg

Re: Zakup kontrolowany _ początek przygody z W210

Post autor: Szrama »

A ja polecam silnik 2.9 TD z manualną skrzynią, nie jest to może mistrz sprintu, ale bardzo przyjemnie jeździ się tym autem (moment obrotowy dostępny w bardzo szerokim zakresie). W przypadku automatycznej skrzyni biegów czuć sporą różnicę w dynamice na minus. Spalanie jak nic nie było robione przy pompie średnio w manuału przy dynamicznej jeździe wychodziło mi ok 7-7.5 ON / 100 km. Silnik ten było montowany w Sprinterach i ludzie bardzo go chwalili w lawetach, a pomyśl jaki one robiły przebiegi i z jakim obciążeniem latały.

Większy problem widzę w znalezieniu nie zajeżdżonego egzemplarza.

Przy obecnych cenach benzyny i LPG, gaz jest bardzo ciekawą opcją, tylko, że ja osobiście wolałbym kupić bez gazu i sam zamontować gaz.
Z Mercedesów:
W164 320 CDI WDC1641221A403837
W220 320 WDB2200651A045613 - ex
W211 270 CDI WDB2110162A311319 - ex
W210 2.9 TD WDB2100171A122998 - mój pierwszy MB ;)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości