Na co zwrócić SZCZEGÓLNĄ Uwagę przy kupnie Mercedesa?

Znajdziesz tu informację, które pomogą Ci w zakupie E klasy.
Tu wrzucamy również ogłoszenia do oceny.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
arek71
Posty: 37
Rejestracja: 5 lis 2009, o 12:05
Lokalizacja: NL Wro Ost Wlkp.

Na co zwrócić SZCZEGÓLNĄ Uwagę przy kupnie Mercedesa?

Post autor: arek71 »

Witam, nie jestem tu ,nie wiadomo jak długo, ale codziennie prawie siedze i wertuje duzo tematow, by nie wtopic w czymkolwiek przy kupnie auta... Kto sie zna ten , pewnie wie na co ma patrzyc itd. Ale nie kazdy jest obyty i kupuje juz ktorys tam samochod, ale nikt nie chce popelnic bledu, ktory jest jakze kosztowny w przypadku Gwiazdy, bo klasa E to nie maluch czy jakis inny samochod do 5 tys zl... To co tu skleiłem w jedna calosc, jest w wiekszosci Wasze... Zebralem to w kupe- PROPONUJE PODPIĄĆ!
To dla tych, którzy są przed kupnem Mercedesa, czytam prawie codziennie jak ktos wchodzi i zaklada temat na co zwrocic uwage i stad ten post...
Proponuje by jeden z adminow tego dzialu, dopisywal kolejne rzeczy do mojego postu ,kolejna z cyfr rzymskich, na ktore zwrocic uwage.
Jakby ktorys z forumowiczow mial jeszcze jakies pomysly... zapraszam, nie chce jakich "pomogl" czy innych pierdol, po to jest forum by sobie pomagac za darmo! Wiem... za darmo umarlo.. :roll:

Mysle,ze temat sie przyjmie i rozbudujemy go w nie maly pomocny spis rzeczy, na ktore patrzyc, pozdrawiam

Na co zwrocic szczegolna uwage przy zakupie ?

P I E R W S Z E * * * O G L E D Z I N Y

Z zewnatrz

I Orginalnosc szyb ( ta sama data na każdej z nich ) , kropki itd.
II RUDY - zwroc uwagę czy nie ma rdzy :
1. wokół zamka tylnej klapy ,
2. klapy od wewnątrz,
3. może występować na nadkolach i pod nimi,
4. w bagażniku pod tapicerka boczna,
5. progi (w tym drzwi),
6. także pod przednimi lefrektorami - pod maską w miejscu mocowania świateł,
7. pod uszczelkami na drzwiach- to niestety wada fabryczna i zbiera sie tam woda .
III Miernik lakieru, chyba nie musze opisywac
Nawet jak to auto z 2003 to co Ci szkodzi?
Spójrz na lakier pod słonce :
-odcienie,
-zmatowienia,
-rysy,
-gładkość,
-wgniecenia
Odginaj listwy i uszczelki , zobaczysz czy auto nie było malowane.
IV Sprawdzić kolor jasnoci przednich lamp, czy nie roznia się, czy nie ma jednej mlecznej
V Czy linia klapy i świateł z tylu jest prosta
VI Czy z przodu jest dobrze maska spasowana
VII Sprawdz czy śruby mocujące przednie błotniki są równo wobec siebie , szpary miedzy blachami sa takie same ( wszedzie - przód - tył) , jak nie bitka i nierówno złożone


Pod maska

I Posłuchaj czy za głosno nie pracuje , moga juz klekotac za mocno zawory
II Wyciagnij bagnet oleju , jak silnik pracuje - jak beda spaliny uciekac - silnik bleee
III Spójrz w zbiorniczek poziomu płynu chłodzacego , jesli jest brudny , plamy olejowe , (kolor kawy z mlekiem ) , to juz mu kiedys poszła uszczelka pod głowica , mozliwe ze silnik jest przegrzany
IV Jak masz czym ,to sprawdz cisnienie w komorze spalania
V Sprawdzic czy nie ma wycieków z silnika,czy nie dymi
VI Sprawdź wężyki przelewowe, wycieki pompy


Wewnatrz

I Popatrzyć na przyciski, ich stan, czy powycierane , podniszczone,
II Sprawdzić odcienie drewna, schowki pod radiem itd,
III Czy kierownica wytarta i jak bardzo jest wyrobiona dzwignia , mieszek zmiany biegów -jesli nowe tzn. ze auto jezdziło ostro...
Sprawdzic rowniez, czy kierownica jest od danego modelu.
IV. Czy podlokietnik jest wytarty, zeglebienie = kilometry
V Czy skora nie jest zniszczona, zmeczona itd.
VI Zobacz na sróbki i plastiki wewnatrz , czy nie maja śladów ściagania , jesli tak mogło cos być tam grzebane ( np. dachowanie ), a przy kierwownicy i wokół licznik plastiki naruszone moga świadczyć o przekręcaniu licznika
VII Jesli auto ma poduszke powietrzna sprawdz czy ona tam w ogóle jest - może juz tam byc tylko sama zaślepka :mrgreen:
VIII Spójrz na pasy czy nie sa wytarte u góry ( na długości) -jak sa to znaczy ze juz auto było bite , bo sie napinacz pasów uaktywnił, zobacz na mechanizm zapinania pasów , czy nie wystaje tam taka żółta plastikowa taśma- jak tak albo jest obcieta - auto bite
IX Stan podsufitki - zwłaszcza nad kierowcą
X Osprzęt :
-Kompletność przełączników, przycisków, zaślepek
-Działanie szyb elektrycznych
-Działanie lusterek elektr.
-Kontrolki zegarów (sprawdzenie czy nie są mostkowane - np. ciśnienie oleju z ładowaniem akumulatora, ABS, engine check itp.) - czy gasną w odpowiednich momentach po uruchomieniu silnika
-Podświetlanie zegarów i osprzętu
-Działanie klimatyzacji - zapach
-Działanie nadmuchów
-Ogrzewanie
-Swiatła mijania, długie, pozycyjne, stopu, przeciwmgielne, światła awaryjne
-Odbijanie migaczy z ruchem kierownicy - prawidłowe
-Spryskiwacz i wycieraczki, klakson, inne


P I E R W S Z E * * * O D P A L A N I E

I Zapal go az sie nagrzeje i właczy wentylator , potem go zapal za około 2 min . jak ma problemy z odpaleniem- to ma problemy z pierscieniami i tłokami - pęcznieją( to juz szrot )
II Kolor spalin:
- białe spaliny - ubytek płynu chłodzacego,możliwa awaria uszczelki pod glowicą (uwaga: przy niskich temp, to normalny objaw – po prostu para wodna )
- czarne spaliny – w benzynie to duza dawka paliwa, zanieczyszczony filtr paliwa , w diesel`u – silnik do remontu – mowa o wolnych obrotach
- niebieskie spaliny – spalanie oleju silnikowego poza granicami normy fabrycznej - silnik do remontu
Diesel do którego zalany jest opał ma zapach palonej swieczki, jak ktos jeździ na oleju roslinnym- czuć zapach frytek

P O D C Z A S * * * P I E R W S Z E J * * * J A Z D Y

I ASB - SKRZYNIA AUTOMAT. Na jeździe probnej jeżeli będzie to automat zwroc uwage na to w jaki sposób zmienia biegi (skrzynie mercedesa zmieniają biegi w sposób niewyczuwalny bardzo miekko wcale tego nie czuc) czy skrzynia sie nie slizga...
- uwaga odnośnie skrzyń automatycznych, ważna szczególnie teraz kiedy robi się coraz zimniej - płynna zmiana biegów musi występować przy roboczej temperaturze pracy oleju w ASB. Niestety, choćby ze względu na przebiegi aut przy zimnym oleju zmiana (z doświadczenia powiem, że zwłaszcza 1-2) może być lekko odczuwalna.
- najlepiej będzie chyba porównać pracę skrzyni na zimno jak i na ciepło jeśli to tylko możliwe. Zmiany "na ciepło" muszą być płynne. Zależnie od stopnia zużycia skrzyni biegów, oleju w ASB oraz "charakteru kierowcy" zagrzanie oleju do momentu osiągnięcia temperatury roboczej wymaga między 10 a 25-30km jazdy przy obecnie panujących temperaturach (powiedzmy ~5*C) po całonocnym postoju auta. To są moje doświadczenia podparte odczytami z programu Carsoft. Im więcej uślizgu konwertera, tym olej szybciej się grzeje. Zmiana biegów na zimno może być odczuwalna, nie powinna natomiast być gwałtowna, ani powodować "niepokojących" odgłosów z ASB.
Sprawdz tez :
-zobaczy czy samochod na D i R bez gazu toczy sie powoli do przodu
-sprawdzi czy pod gorke na D i R samochod stoi i sie nie stacza
-czy przy przelaczaniu leawrka na R albo na D nie telepie calym samochodem
-sprawdzi jak skrzynia redukuje biegi
II Przejedz sie po złej drodze , nierównej i zobaczysz czy nie bije zawieszenie
III Jak bedziesz jechał puść kierownice i dodaj gazu powoli - jak auto ucieka - , problemy z układem kierowniczym '(geometria - bitka prawdopodobna, ale nie zawsze )
IV Rozpędz sie i zahamuj , zobaczysz czy auta nie sciaga na którąś strone


I N N E * * *

I Chwyt przy telefonie , przykład forumowiacza :
- "dzwonie do jednej z najdroższych wystawionych i pytam czy bita - odpowiedź - nie, pytam dalej,lakier oryginał - oczywiście 100% oryginał . Zapytałem czy jest w 100% pewny ,odpowiedź jak najbardziej. To mówię ,wie Pan mam elektroniczny miernik więc skoro pan jest 100% pewny tego auta,to jak zmierzymy powłokę lakierniczą i okaże sie że było coś robione to bez gadania zwraca mi pan podwójny koszt podróży,ok? " proste, skuteczne :lol:
II Przebieg ? na pewno będzie krecony, wiec postaraj się sprawdzic VIN i zapiski z ASO, teraz trafisz jedynie nie kręconego Mercedesa, jeżeli będzie miał wszystko na papierze, choc to tez nie jest takie pewne , bo papier można kupic nie? ;) Normalny przebieg dla dajmy mercedesa 10 letniego DIESEL oscyluje w przedziale 300-400000km…
III Sprawdzic powypadkowosc
IV Zobacz ilu miał właścicieli
V Zalecam sprawdzenie auta na komputerze. Może to i dodatkowy wydatek, lecz pozwoli odkryć ewentualne problemy "ukryte".



editing in progress... please wait

********ZAKAZ KOPIOWANIA NA INNE FORA, STRONY BEZ ZGODY AUTORA*********

************Jesli zobaczysz ten post na innym forum, stronie, daj znac.************

dziekuje

Arek C.


I tak nawiasem troche info o w210 :)

Mercedes-Benz W210 - model z serii E-klasse popularnie nazywany okularnikiem. Model W210 wszedł na rynek w roku 1995 i był następcą Mercedesa W124. Kilkanaście miesięcy po wydaniu limuzyny w wersji sedan dołączyła do niej 7-siedzeniowa wersja kombi.

Model był produkowany w trzech liniach stylistycznych:

Classic - klasycznej; linia ta przeznaczona jest dla kierowców, dla których tradycyjne aspekty, takie jak bezpieczeństwo, trwałość, komfort i techniczna doskonałość są ważniejsze przy wyborze samochodu, od modnych akcentów.Wersja Classic jest zdecydowanie bardziej tradycjonalistyczna, ale zapewnia dokładnie te same innowacje techniczne jak pozostałe dwie wersje modelowe,odznacza się dyskretnym wizerunkiem wykończenia w drewnie szlachetnym topoli - Alameda.Ta opcja wyposażenia podkreśla wysokowartościowy i klasyczny, spokojny charakter tej linii.

Elegance - sprawia dzięki chromowanym aplikacjom i tarczom kół z lekkiego metalu wytworne, eleganckie wrażenie, wnętrze wykończone jest w drewnie orzechowym.Kierownica i mieszek obszywany skóra

Avangarde - wnętrze wykończone jest w drewnie z klonu,obnizone zawieszenie, niebieski odcień szyb,reflektory ksenonowe

Do każdej z 3 linii stylistycznych klient mógł dobrac takie wyposażenie jakie mu odpowiadało. Mozna spotkac lepiej wyposażone Classici od Avantgarde. Badz lepiej wyposażone Elegance od Classic, Avantgarde.
:arrow: viewtopic.php?t=1181&postdays=0&postorder=asc&start=0


Model Pojemność Typ/cylindry Moc 0-100km/h Vmax (km/h)* Max. moment obrotowy Lata
4-cylindrowe
E 200 1998 cm³ R4 100 kW (136 KM) 11,5 s 205 (209) [202] 190 Nm @ 3600 1995–2000
E 200 Kompresor 1998 cm³ R4 120 kW (163 KM) 9,1 s 232 [226] 230 Nm @ 3500 2000–2002
E 200 Kompresor 1998 cm³ R4 141 kW (192 KM) 8,3 s 236 [229] 280 Nm @ 3200 2000–2002
E 230 2295 cm³ R4 110 kW (150 KM) 10,3 s 215 [212] 220 Nm @ 3800 1995–1998
6-cylindrowe
E 240 2397 cm³ V6 125 kW (170 KM) 9,2 s 223 225 Nm @ 3500 1997–2000
E 240 2597 cm³ V6 125 kW (170 KM) 9,2 s (224) [222] 225 Nm @ 3500 2000–2002
E 280 2799 cm³ R6 142 kW (193 KM) 8,9 s 230 [225] 270 Nm @ 3500 1995–1997
E 280 2799 cm³ V6 150 kW (204 KM) 8,6 s (234) [230] 270 Nm @ 3800 1997–2002
E 320 3199 cm³ R6 162 kW (220 KM) 8,3 s -/[235] 315 Nm @ 3500 1995–1997
E 320 3199 cm³ V6 165 kW (224 KM) 8,0 s -/[238] 315 Nm @ 3500 1997–2002
8-cylindrowe
E 420 4196 cm³ V8 205 kW (279 KM) 6,8 s -/[250] (ogranicznik) 400 Nm @ 3500 1996–1998
E 430 4266 cm³ V8 205 kW (279 KM) 6,7 s -/[250] (ogranicznik) 400 Nm @ 3250 1998–2002
AMG
E 36 AMG 3606 cm³ V6 206 kW (280 KM) 6,7 s -/[250] 385 Nm @ 3500 1995–1996
E 50 AMG 4973 cm³ V8 255 kW (347 KM) 6,0 s -/[250] (ogranicznik) 480 Nm @ 3900 1996–1997
E 55 AMG 5439 cm³ V8 260 kW (354 KM) 5,4 s -/[250] (ogranicznik) 530 Nm @ 3000 1998–2002
E 60 AMG 5956 cm³ V8 280 kW (381 KM) 5,1 s -/[250] (ogranicznik) 580 Nm @ 3800 1996–1998

*Auta z 5 biegową skrzynią manualną, w nawiasie okrągłym (z 6 biegową manualną) i nawiasie kwadratowym [ze skrzynią automatyczną] dla nadwozia sedan. Prędkość maksymalna dla modeli T (kombi) jest od 5 do 13 km/h mniejsza niż w limuzynie.


Model Pojemność Typ/cylindry Moc max. moment obrotowy Vmax (km/h)* Lata
wtrysk pośredni
E 220 Diesel 2155 cm³ R4 70 kW (95 KM) 150 Nm przy 3100 obr/min 180 [177] 1995–1998
E 250 Turbodiesel 2497 cm³ R5 110 kW (150 KM) 280 Nm przy 2200 obr/min 205 [203] 1995–1997
E 300 Diesel 2996 cm³ R6 100 kW (136 KM) 210 Nm przy 2200 obr/min 205 [203] 1995–1997
E 300 Turbodiesel 2996 cm³ R6 130 kW (177 KM) 330 Nm przy 1600 obr/min -/[220] 1997–1999
wtrysk bezpośredni
E 290 Turbodiesel 2874 cm³ R5 95 kW (129 KM) 300 Nm przy 1800 obr/min 195 [190] 1996–1999

Common rail
E 200 CDI 2151 cm³ R4 75 kW (102 KM) 235 Nm przy 1800 obr/min 183 [180] 1998–1999
E 200 CDI 2148 cm³ R4 85 kW (115 KM) 250 Nm przy 1400 obr/min (199) 1999–2002
E 220 CDI 2151 cm³ R4 92 kW (125 KM) 300 Nm przy 1800 obr/min 198 [194] 1998–1999
E 220 CDI 2148 cm³ R4 105 kW (143 KM) 315 Nm przy 1800 obr/min (213) [208] 1999–2002
E 270 CDI 2686 cm³ R5 125 kW (170 KM) 370 Nm przy 1600 obr/min (225) [220] 1999–2002
E 320 CDI 3226 cm³ R6 145 kW (197 KM) 470 Nm przy 1800 obr/min -/[230] 1999–2002

*Auta z 5 biegową skrzynią manualną, w nawiasie okrągłym (z 6 biegową manualną) i nawiasie kwadratowym [ze skrzynią automatyczną] dla nadwozia sedan. Prędkość maksymalna dla modeli T (kombi) jest od 3 do 13 km/h mniejsza niż w limuzynie.

Napęd 4matic występował z silnikami 280, 320, 430 i 55 AMG

Skrzynia biegów Manualna: 5 - biegowa
Automatyczna: 4, 5 - biegowa
Długość 4800 mm
Szerokość 1800
Wysokość 1431
Masa własna 1370-1920 kg
Ostatnio zmieniony 4 lut 2012, o 18:04 przez arek71, łącznie zmieniany 31 razy.
Zbieram na :
E200 Kompresor 192km ?
E200 KOMPRESSOR ELEGANCE 193km ?

czytam dalej...

"Co z tego ze auto gwizda jak kierowca pi..a"
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

kawal dobrej roboty zrobiles, oczywiscie to doceniam i temat laduje na samej gorze dla potomnych. jestem pewien, ze sie przyda. aha, lap pierwsze pomogl ode mnie.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
tjwasiak
Posty: 178
Rejestracja: 27 lis 2009, o 03:37
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tjwasiak »

Pomysł IMO bardzo dobry by skompilować to w całość.
Mimo wszystko mam drobne uwagi:
- nie wszyscy są na tyle obeznani by zrozumieć pewne skróty myślowe - np. "słynna pompa Lucas" - wymieniłbym tutaj modele W210 w nią wyposażone
- uwaga odnośnie skrzyń automatycznych, ważna szczególnie teraz kiedy robi się coraz zimniej - płynna zmiana biegów musi występować przy roboczej temperaturze pracy oleju w ASB. Niestety, choćby ze względu na przebiegi aut przy zimnym oleju zmiana (z doświadczenia powiem, że zwłaszcza 1-2) może być lekko odczuwalna. Należałoby tylko sprecyzować lekkość, która pozwala zakwalifikować ASB jako nie wymagającą natychmiastowego remontu.

Dopisałbym jeszcze jedno - zalecam sprawdzenie auta na komputerze. Może to i dodatkowy wydatek, lecz pozwoli odkryć ewentualne problemy "ukryte".
Awatar użytkownika
arek71
Posty: 37
Rejestracja: 5 lis 2009, o 12:05
Lokalizacja: NL Wro Ost Wlkp.

Post autor: arek71 »

tu juz powinni sie admini wykazac :) doklejajcie, co sie da, ale by to mialo glebszy sens i bylo zrozumiale dla ogolu, ja napisalem to tak jakby dla nie ogarow ( laikow ) , w sumie tez moge edytowac post i wklejac, dziekuje za pomogles ale po to sie mamy :-)

tjwasiak rozwin to z pompa lucasa i wypisz modele to sie zeedytuje post i to o skrzyniach tez mozesz jakos pomyslec jak ta lekkosc sprecyzowac
Zbieram na :
E200 Kompresor 192km ?
E200 KOMPRESSOR ELEGANCE 193km ?

czytam dalej...

"Co z tego ze auto gwizda jak kierowca pi..a"
tjwasiak
Posty: 178
Rejestracja: 27 lis 2009, o 03:37
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tjwasiak »

arek71 pisze:tjwasiak rozwin to z pompa lucasa i wypisz modele to sie zeedytuje post i to o skrzyniach tez mozesz jakos pomyslec jak ta lekkosc sprecyzowac
Jak sam piszesz - Twój post adresujesz do laików. Pojawiło się już na tym forum pytanie, czy pompa Lucasa dotyczy CDI (oczywiście nie). Pomimo mojej wiedzy nie jestem aż takim specjalistą od MB by wypisać wszystkie modele W210 które mogą być wyposażone w to niefortunne rozwiązanie. Na pewno należy do nich 220D.

Co do ASB - najlepiej będzie chyba napisać, żeby porównać pracę skrzyni na zimno jak i na ciepło jeśli to tylko możliwe. Zmiany "na ciepło" muszą być płynne. Zależnie od stopnia zużycia skrzyni biegów, oleju w ASB oraz "charakteru kierowcy" zagrzanie oleju do momentu osiągnięcia temperatury roboczej wymaga między 10 a 25-30km jazdy przy obecnie panujących temperaturach (powiedzmy ~5*C) po całonocnym postoju auta. To są moje doświadczenia podparte odczytami z programu Carsoft. Im więcej uślizgu konwertera, tym olej szybciej się grzeje. Zmiana biegów na zimno może być odczuwalna, nie powinna natomiast być gwałtowna, ani powodować "niepokojących" odgłosów z ASB. Niby sam wiem o co mi chodzi, ale wytłumaczyć to "laickim" językiem ciężko :-( Może ktoś zaproponuje lepszy opis?
Awatar użytkownika
merlin
Doradca VIP
Posty: 4584
Rejestracja: 17 gru 2008, o 18:30
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: merlin »

tjwasiak pisze:
arek71 pisze:tjwasiak rozwin to z pompa lucasa i wypisz modele to sie zeedytuje post i to o skrzyniach tez mozesz jakos pomyslec jak ta lekkosc sprecyzowac
Jak sam piszesz - Twój post adresujesz do laików. Pojawiło się już na tym forum pytanie, czy pompa Lucasa dotyczy CDI (oczywiście nie). Pomimo mojej wiedzy nie jestem aż takim specjalistą od MB by wypisać wszystkie modele W210 które mogą być wyposażone w to niefortunne rozwiązanie. Na pewno należy do nich 220D.
Panowie, poczytajcie lepiej forum....zamiast rozsiewać plotki. Pompy rozdzielaczowe były w 220D i 290TD w 250D,300D były pompy rzędowe. Pozwolę zacytować sobie kolegę noc:
noc pisze:Obsługuję kilkadziesiąt aut merca z pompą Lucasa po naprawdę dużych
przebiegach niektóre mają po 600000 z taxi.
Miałem tylko kilka przypadków uszkodzonych pomp Lucasa.
Wszystkie dały się regenerować od 600 do 1200zł.
Mniej więcej tyle samo przypadków co z pompą Boscha.
Fabryka wspomina w tym przypadku o jeździe ze zbyt niskim poziomem oleju
lub kiepskim oleju .
Czy to lucas czy bosch wszystkim zdarza sie że ciekną..Nie ma żadnej reguły..,a najlepszy dowód to posty na naszym forum posiadaczy aut 2,2 -2,5 - 2,9 - 3,0 Po prostu napisałbym żeby zwrócic na to uwagę przy każdym aucie. Reguły jak widać nie ma, tylko obiegowe opinie które są roztrząsane i tworzą mity.

[ Dodano: 2009-12-08, 20:28 ]

Myślę, że ważna informacją jest kolor spalin:

- białe spaliny - ubytek płynu chłodzacego,możliwa awaria uszczelki pod glowicą (uwaga: przy niskich temp, to normalny objaw – po prostu para wodna )
- czarne spaliny – w benzynie to duza dawka paliwa, zanieczyszczony filtr paliwa , w diesel`u – silnik do remontu – mowa o wolnych obrotach
- niebieskie spaliny – spalanie oleju silnikowego poza granicami normy fabrycznej - silnik do remontu

http://www.motofakty.pl/artykul/dym_z_r ... howej.html

Diesel do którego zalany jest opał ma zapach palonej swieczki, jak ktos jeździ na oleju roslinnym- czuć zapach frytek
Ostatnio zmieniony 14 wrz 2010, o 14:38 przez merlin, łącznie zmieniany 1 raz.
Ex: W124 200E '88 , w210 220D'96
Awatar użytkownika
bachur
Posty: 131
Rejestracja: 25 kwie 2009, o 10:30
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: bachur »

witam-to i ja sie podlacze do tematu-dowiedzialem sie paru rzeczy i tez wklejam-mam nadzieje ze sie przyda-czy to przy zakupie MB czy innego autka

Na co parzec przy zakupie autka:)

1) zapal go az sie nagrzeje i właczy wentylator , potem go zapal za około 2 min . jak ma problemy z odpaleniem- to ma problemy z pierscieniami i tłokami - pęcznieją( to juz szrot )
2) wyciagnij bagnet oleju , jak silnik pracuje - jak beda spaliny uciekac - silnik bleee
3) spójrz w zbiorniczek poziomu płynu chłodzacego , jesli jest brudny , plamy olejowe , (kolor kawy z mlekiem ) , to juzmu kiedys poszła uszczelka pod głowica , mozliwe ze silnik jest przegrzany
4) posłuchaj czy za głosno nie pracuje , moga juz klekotac za mocno zawory
5) jak masz czym to sprawdz cisnienie w komorze spalania
6) zobacz na kierownice jak bardzo jest wytarta - za bardzo - duzy przebieg
7) jak bardzo jest wyrobiona dzwignia , mieszek zmiany biegów -jesli nowetzn ze auto jezdziło ostro
8) spójrz na pasy czy nie sa wytarte u góry ( na długości) -jak sa to znaczy ze juz auto było bite , bo sie napinacz pasów uaktywnił, zobacz na mechanizm zapinania pasów , czy nie wystaje tam taka żółta plastikowa taśma- jak tak albo jest obcieta - auto bite
9) spójrz na lakier pod słonce, odginaj listwy i uszczelki , zobaczysz czy auto nie było malowane
10) spójrz na szyby czy maja takie same napisy , kropki - jak nie to były wymieniane
11) a nakoniec pojedz na stacje diagnostyczna , ale nie tam gdzie sprzedajacy chce
12) przejedz sie po złej drodze , nierównej i zobaczysz czy nie bije zawieszenie
13) jak bedziesz jechał puść kierownice i dodaj gazu powoli - jak auto ucieka - , problemy z układem kierowniczym '(geometria - bitka prawdopodobna, ale nie zawsze )
14) rozpędz sie i zahamój , zobaczysz czy auta nie sciaga na którąś strone
15) zobacz na sróbki i plastiki wewnatrz , czy nie maja śladów ściagania , jesli tak mogło cos być tam grzebane ( np. dachowanie ), a przy kierwownicy i wokół licznik aplastiki naruszone moga świadczyć o przekręcaniu licznika
16)jesli auto ma poduszke pow. sprawdz czy ona tam w ogóle jest - może juz tam byc zaślepka
17)sprawdz czy śruby mocujące przednie błotniki są równo wobec siebie , szpary miedzy blachami sa takie same ( wszedzie - przód - tył) , jak nie bitka i nierówno złożone
Jest Gwiazda jest Jazda a jak nie ma Gwiazdy to Trabant :)

jak pomogłem wcisnij pomógł

Lakier: 744 brilliant silver metallic
Listwy: 9744 Brillant Silber Metallic

W210 E 200 Classic VIN 2100351A964580
Klosiak
VIP
Posty: 1909
Rejestracja: 6 kwie 2008, o 19:19
Lokalizacja: PL

Post autor: Klosiak »

bachur pisze:15) zobacz na sróbki i plastiki wewnatrz , czy nie maja śladów ściagania , jesli tak mogło cos być tam grzebane ( np. dachowanie ), a przy kierwownicy i wokół licznik aplastiki naruszone moga świadczyć o przekręcaniu licznika
No to jest bomba...niektore plastiki i srubki sam sciagalem u siebie zeby cos poprawic...tak samo wyciagalem licznik zeby wymienic zarowki...rozbieralem nawiew po lewej stronie bo musialem sie dostac do wylacznika swiatel bo sie ulamalo mocowanie pokretla od regulacji swiatel i musialem naprawic zeby bylo OK...

potem ktos sie naczyta takich porad i bedzie mi trul ze samochod dachowal i ze moze go kupic za 25% ceny :lol: :roll:

reszta porad moze byc...
Awatar użytkownika
bachur
Posty: 131
Rejestracja: 25 kwie 2009, o 10:30
Lokalizacja: Starachowice

na co zwrocic uwage

Post autor: bachur »

do Klosiak... :)
Klosiak pisze:
bachur pisze:15) zobacz na sróbki i plastiki wewnatrz , czy nie maja śladów ściagania , jesli tak mogło cos być tam grzebane ( np. dachowanie ), a przy kierwownicy i wokół licznik aplastiki naruszone moga świadczyć o przekręcaniu licznika
No to jest bomba...niektore plastiki i srubki sam sciagalem u siebie zeby cos poprawic...tak samo wyciagalem licznik zeby wymienic zarowki...rozbieralem nawiew po lewej stronie bo musialem sie dostac do wylacznika swiatel bo sie ulamalo mocowanie pokretla od regulacji swiatel i musialem naprawic zeby bylo OK...

potem ktos sie naczyta takich porad i bedzie mi trul ze samochod dachowal i ze moze go kupic za 25% ceny :lol: :roll:

reszta porad moze byc...


Nie napisalem tego zeby sprawiac problemy i zeby kazdy chcial obnizac cene...
kwestia jest tego typu zeby popatzrec.Jeden drugi trzeci uczciwy sam cos wykrecal zmienial zarowki itd a reszta krecila licznik wymieniala Bog jeden wie co ...

napisane wyraznie zeby zwrocic uwage na to a czy ktos wymienial zarowki,czy krecil licznik o 200tys km to i tak sie nie dowiesz i nie sprawdzisz....kwestia uczciwosci :)
Jest Gwiazda jest Jazda a jak nie ma Gwiazdy to Trabant :)

jak pomogłem wcisnij pomógł

Lakier: 744 brilliant silver metallic
Listwy: 9744 Brillant Silber Metallic

W210 E 200 Classic VIN 2100351A964580
Klosiak
VIP
Posty: 1909
Rejestracja: 6 kwie 2008, o 19:19
Lokalizacja: PL

Post autor: Klosiak »

bachur pisze:napisane wyraznie zeby zwrocic uwage na to a czy ktos wymienial zarowki,czy krecil licznik o 200tys km to i tak sie nie dowiesz i nie sprawdzisz....kwestia uczciwosci
Niestety...

Dlatego tak na to zareagowalem bo jak sprzedawalem swoj poprzedni samochod to po dwoch dniach mialem dosc "miszczow" od kupowania...podziwiam takich ludzi bo konczylem z nimi rozmowe po minucie albo dwoch...trafil sie zdecydowany kupiec i od razu sie dogadalismy mimo ze mial z nich wszystkich do mnie najdalej ;-) i mysle ze pieniedzy nie wtopil...

A zeby cos do watku dopisac to jak ktos sprawdza ASB to niech jeszcze:
-zobaczy czy samochod na D i R bez gazu toczy sie powoli do przodu
-sprawdzi czy pod gorke na D i R samochod stoi i sie nie stacza
-czy przy przelaczaniu leawrka na R albo na D nie telepie calym samochodem
-sprawdzi jak skrzynia redukuje biegi

A na koniec niech nie przesadza bo okulary to w wiekszosci przypadkow juz ponad 10 letnie dziadki i nie ma opcji zeby wszystko chodzilo tak jakby wyjechalo z fabryki ;-)
Awatar użytkownika
Veet
Posty: 11
Rejestracja: 25 wrz 2009, o 22:26
Lokalizacja: że znowu

Post autor: Veet »

Lista kontrolna zawiera wkie najwazniejsze elementy przy kupnie kazdego auta
Awatar użytkownika
merlin
Doradca VIP
Posty: 4584
Rejestracja: 17 gru 2008, o 18:30
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: merlin »

Dobra robota panowie !! , tylko osoby które będą to czytać niech wezmą poprawkę że nie kupują nowego auta, albo jakiejś perełki, bo takie rzadko sie zdarzają - trzeba to traktować trochę z przymrużeniem oka bo jakieś wady wyjdą na pewno w każdym aucie. ;-)
Ex: W124 200E '88 , w210 220D'96
Awatar użytkownika
mesio14
VIP
Posty: 4170
Rejestracja: 9 maja 2009, o 12:46
Lokalizacja: pleszew

Post autor: mesio14 »

To jest poprawna wypowiedz kolegi i z tym trzeba sie liczyc
E 270 CDI 2000r, lift, manual
Awatar użytkownika
Veet
Posty: 11
Rejestracja: 25 wrz 2009, o 22:26
Lokalizacja: że znowu

Post autor: Veet »

W wielu ogloszeniach czytam igla,jak nowy,ideal :lol: a chyba wcy takich szukamy,wiec przyda sie do przedyskutowania ostatecznej ceny ;-)
Walther77
Posty: 91
Rejestracja: 15 lis 2009, o 22:32
Lokalizacja: Kujawy od 33 lat:-)

Podsumowanie...

Post autor: Walther77 »

Wymieniliście praktycznie najważniejsze rzeczy!Brawo!Ale laikowi motoryzacyjnemu nie wiele to da:-(
Jest tylko jeden sposób na wyeliminowanie szrotu. Jazda próbna z osobą, która miała już do czynienia z różnymi autami. Nie trzeba być super fachowcem, żeby po kilku kilometrach ocenić stan auta. Szrot jedzie jak szrot, więc polecam jazdę próbną z doświadczonym kierowcą i ogólne oględziny auta. Szukjacie a znajdziecie:-)Pozdrawiam

P.S.

Ja z reguły szukam auta minimum 6 miesięcy zanim coś sensownego znajdę. Zawsze niestety za dobry stan trzeba dołożyć parę PLNów:-(
Ostatnio zmieniony 14 gru 2009, o 21:40 przez Walther77, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 12 gości