ASR i ASB

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

zematis
Posty: 667
Rejestracja: 15 maja 2008, o 21:32
Lokalizacja: Wrocław - Dusseldorf

ASR i ASB

Post autor: zematis »

Jak w temacie

po kilkutygodniowych walkach przez przypadek znalazłem tą swoją usterke czyli asb ktura na obrotach powyzej 4 tys przy zmianie z 1 na 2 bieg szarpie

raz

dwa

trzy ;p

dla ciekawskich

po wyłaczeniu asr to szarpniecie zniknęło !!! ( czasem sie zdazy ale trzeba sie postarac zeby je wyczuc )

tak wiec pytanie do znawców
gdzie mam szukac czujnika odpowiedzialnego za załaczanie sie asr
i czy asb ma jekies bezposrednie powiazanie z układem asr
Jeep Grand Cherokee Laredo ZJ 96r 4,0HO R6 46HE AFTAMAT :D (hydrauliczny)
E240 Avantgarde 99 automat ( na sprzedaż )
E220 Cdi Elegance 2000 automat
w126 sec 380 86 automat
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Bezpośredniego połączenia nie ma.Jedyny związek jaki widzę to możliwy luz między czujnikiem wyjścia ze skrzyni, a czujnikami w tylnych kołach.
Krótko mówiąc luz na wale, luz na dyfrze, wyrobione przeguby gumowe przy skrzyni i dyfrze.
Ale to tylko teoria.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
zematis
Posty: 667
Rejestracja: 15 maja 2008, o 21:32
Lokalizacja: Wrocław - Dusseldorf

Post autor: zematis »

heh sprawdziłem juz - nie ma luzu na wale , nie ma na krzyżakach , swoją drogą gdyby to było to to nie miał bym takiego kopnięcia na każdym biegu a nie tylko na 1 ????

star diagnosis by sie jeszcze przydał ( do adaptacji skrzyni po wymianie płyty sterujacej )ale niestety tutaj tego nie załatwie bo nie ma fachmanów z kompami poza serwisem MB a oni krzyczą 70 euro za diagnoze na komputerze i 150 euro za roboczogodzine wiec chyba poczekam do urlopu w lipcu i zrobie to w Polsce ;p
Jeep Grand Cherokee Laredo ZJ 96r 4,0HO R6 46HE AFTAMAT :D (hydrauliczny)
E240 Avantgarde 99 automat ( na sprzedaż )
E220 Cdi Elegance 2000 automat
w126 sec 380 86 automat
Awatar użytkownika
kichcio
Posty: 4069
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio »

A co z poslizgiem przy zmianie 2 na 3.?
E 220 CDI '01 Elegance
zematis
Posty: 667
Rejestracja: 15 maja 2008, o 21:32
Lokalizacja: Wrocław - Dusseldorf

Post autor: zematis »

Nie ma poslizgu z 2 na 3 i twarde zmiany ustały po wymianie elektroniki

teraz tylko z 1 na 2 pojawia sie bardzo twarde wbicie badz szarpniecie jak go krece powyzej 4,5 tys obrotów

[ Dodano: 2009-05-21, 17:52 ]
obawiam sie ze jednak nie obejdzie sie bez wyjęcia skrzyni :/
a wolał bym tego uniknąc
Jeep Grand Cherokee Laredo ZJ 96r 4,0HO R6 46HE AFTAMAT :D (hydrauliczny)
E240 Avantgarde 99 automat ( na sprzedaż )
E220 Cdi Elegance 2000 automat
w126 sec 380 86 automat
Awatar użytkownika
kichcio
Posty: 4069
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio »

Ta wymiana elektroniki droga byla?
E 220 CDI '01 Elegance
zematis
Posty: 667
Rejestracja: 15 maja 2008, o 21:32
Lokalizacja: Wrocław - Dusseldorf

Post autor: zematis »

wymieniłem tylko płyte i zawór cisnienia lini no i znikneło mi 900zł z robocizną i nie wiele pomogło

teraz mam szarpanie z 1 na 2 na wysokich obrotach wiec chodze na zimowym a w lipcy skrzynia idzie do rozbiórki

ciekawostka ze jak mu dam zdrowo w palnik to ustaje to szarpanie
ale wole jej nie katowac wiec jezdze na zimowym
Jeep Grand Cherokee Laredo ZJ 96r 4,0HO R6 46HE AFTAMAT :D (hydrauliczny)
E240 Avantgarde 99 automat ( na sprzedaż )
E220 Cdi Elegance 2000 automat
w126 sec 380 86 automat
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

czy jezeli tuz przed zmiana biegu szybko odpuscisz gaz to szarpniecia nie ma?
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
zematis
Posty: 667
Rejestracja: 15 maja 2008, o 21:32
Lokalizacja: Wrocław - Dusseldorf

Post autor: zematis »

no dokładnie chociaz czasem sie jeednak zdazy

w kazdym badz razie po ostrym palniku szarpanie znika a przed ostra jazda jak go wkrece i odpuszcze to wogóle nie ma

nie wiem jzu czy to tarczki czy zawory nie mam pojecia

mój mechanik powiedział ze za wysokie obroty trzyma przy zmianach

tzn kreci za wysoko

[ Dodano: 2009-05-21, 22:55 ]
nie było adaptacji po zmianie elektroniki

opiłków przy wymianie oleju

tak sie zaczęło samo z siebie i nie moge znaleźc przyczyny

[ Dodano: 2009-05-21, 22:58 ]
a najbardziej mnie drazni ze mam tylko 146 tys i to oryginał przebieg :/ auto z windykacji od mojego dłuznika :/pierwszy własciciel cały czas garażowany

wybiłem na nim w 1,5 roku 60 tys i nic sie nie działo a tu nagle pomagałem na a4 wyciagnac hiszpana z zaspy i sie zaczęło po powrocie do niemiec

tak ze po zimie auto zachorowało :/

nigdy nie bede juz wyciągał wariata w bmw z zaspy ;p
Jeep Grand Cherokee Laredo ZJ 96r 4,0HO R6 46HE AFTAMAT :D (hydrauliczny)
E240 Avantgarde 99 automat ( na sprzedaż )
E220 Cdi Elegance 2000 automat
w126 sec 380 86 automat
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

czy to jest efekt jakby kon kopnal w tyl samochodu?
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
zematis
Posty: 667
Rejestracja: 15 maja 2008, o 21:32
Lokalizacja: Wrocław - Dusseldorf

Post autor: zematis »

no dokładnie

[ Dodano: 2009-05-21, 23:35 ]
dokładnie tak fabek

[ Dodano: 2009-05-21, 23:36 ]
przejrzałęm układ przeniesienia napędu i nic

krzyzaki ok łacznik elastyczny wału ok
moze dyferencjał ale wtedy bym miał kopa bez wzgledu na bieg nie mam doistepu do kompa niestety
Jeep Grand Cherokee Laredo ZJ 96r 4,0HO R6 46HE AFTAMAT :D (hydrauliczny)
E240 Avantgarde 99 automat ( na sprzedaż )
E220 Cdi Elegance 2000 automat
w126 sec 380 86 automat
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

wymien te tuleje, ktore zaznaczylem na rysunku.

to one przejmuja na siebie cala energie zmian przelozen, niewiarygodne co? ;-) duzo ludzi zwala cala wine na ASB, a przyczyna lezy calkiem gdzie indziej. ostatnio to samo robilem. 2h pracy z autem na podnosniku, ale warto bylo sie rece pobrudzic, bo biegi zmieniaja sie perfekcyjnie.

kup lemfordery lub inne niemieckie.
Załączniki
B35045000048.0291.gif
B35045000048.0291.gif (34.39 KiB) Przejrzano 6551 razy
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
zematis
Posty: 667
Rejestracja: 15 maja 2008, o 21:32
Lokalizacja: Wrocław - Dusseldorf

Post autor: zematis »

Dzięki zajrzę tam w następnym tygodniu
Jeep Grand Cherokee Laredo ZJ 96r 4,0HO R6 46HE AFTAMAT :D (hydrauliczny)
E240 Avantgarde 99 automat ( na sprzedaż )
E220 Cdi Elegance 2000 automat
w126 sec 380 86 automat
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

To racja, nie jedna osoba zrobiła remont skrzyni przez głupstwa w tylnym zawieszeniu.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
zematis
Posty: 667
Rejestracja: 15 maja 2008, o 21:32
Lokalizacja: Wrocław - Dusseldorf

Post autor: zematis »

To koledzy mam pytanie
czy jak podniose to swoje badziewie to wyczuje na wózku czy tuleje są wywalone przez jakis luz jak na przykład z tulejami wahaczy czy muszę wymienic na pałę
Jeep Grand Cherokee Laredo ZJ 96r 4,0HO R6 46HE AFTAMAT :D (hydrauliczny)
E240 Avantgarde 99 automat ( na sprzedaż )
E220 Cdi Elegance 2000 automat
w126 sec 380 86 automat
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości