Zbyt duże koła na zimę - zagrożenie?
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
-
- Posty: 116
- Rejestracja: 5 cze 2014, o 23:14
- Lokalizacja: Gubin
Zbyt duże koła na zimę - zagrożenie?
Witajcie.
Dziś założyłem koła, oryginalne felgi Mercedes 16" (takie jak w banerze u góry) a na felgach opony zimowe o rozmiarze 225/55
Te koła w porównaniu z letnimi wydają mi się ogromne.
Namacałem, że przednie w górnej części są bardzo blisko elementów zawieszenia - milimetry.
Tylne natomiast po dokręceniu śrub w czasie jazdy delikatnie słychać jakby haczyły o jakieś sprężynki-druty wewnątrz bębna, gra podobnie jak pozytywka.
Ponadto śruby wkręciłem stożkowe a do tych felg dedykowane są półkuliste.
Czy są jakieś zagrożenia z tych spostrzeżeń?
Dziś założyłem koła, oryginalne felgi Mercedes 16" (takie jak w banerze u góry) a na felgach opony zimowe o rozmiarze 225/55
Te koła w porównaniu z letnimi wydają mi się ogromne.
Namacałem, że przednie w górnej części są bardzo blisko elementów zawieszenia - milimetry.
Tylne natomiast po dokręceniu śrub w czasie jazdy delikatnie słychać jakby haczyły o jakieś sprężynki-druty wewnątrz bębna, gra podobnie jak pozytywka.
Ponadto śruby wkręciłem stożkowe a do tych felg dedykowane są półkuliste.
Czy są jakieś zagrożenia z tych spostrzeżeń?
S210 2,2 CDI mój roboczowóz WDB2102061A867329
S211 3,2 V6 Pb niunia ukochanej WDB211***********
S211 3,2 V6 Pb niunia ukochanej WDB211***********
Z tylu masz zadlugie sruby, natychmiast skroc, bo rozwalisz bebny(szczeki) hamulca recznego.
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
Z tylu masz zadlugie sruby, natychmiast skroc, bo rozwalisz bebny(szczeki) hamulca recznego.
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
-
- Posty: 116
- Rejestracja: 5 cze 2014, o 23:14
- Lokalizacja: Gubin
-
- Posty: 116
- Rejestracja: 5 cze 2014, o 23:14
- Lokalizacja: Gubin
Dziękuję Koledzy.
Dziś rano dźwignąłem auto i wyraźnie sprężynki grają jak pozytywka.
Wykręciłem śruby tak żeby kół nie zdejmować po 2/3 na zmianę.
Każda śruba od czoła była 'przecierana' , delikatnie i bez nadmiernych obciążeń ale jednak.
Zeszlifowałem około 2mm każdą = teraz cisza !!!
.
W drodze do pracy wjechałem do oponiarza z pytaniem o bezpieczeństwo z różnicy kulistość-stożek.
Odparł że feldze nic się nie stanie, ale powierzchnia przylgni jest nieco mniejsza i należy kontrolować dokręcenie śrub.
Zatem potwierdzają się wasze opinie.
Plusiki idą.
Dziś rano dźwignąłem auto i wyraźnie sprężynki grają jak pozytywka.
Wykręciłem śruby tak żeby kół nie zdejmować po 2/3 na zmianę.
Każda śruba od czoła była 'przecierana' , delikatnie i bez nadmiernych obciążeń ale jednak.
Zeszlifowałem około 2mm każdą = teraz cisza !!!
.
W drodze do pracy wjechałem do oponiarza z pytaniem o bezpieczeństwo z różnicy kulistość-stożek.
Odparł że feldze nic się nie stanie, ale powierzchnia przylgni jest nieco mniejsza i należy kontrolować dokręcenie śrub.
Zatem potwierdzają się wasze opinie.
Plusiki idą.
S210 2,2 CDI mój roboczowóz WDB2102061A867329
S211 3,2 V6 Pb niunia ukochanej WDB211***********
S211 3,2 V6 Pb niunia ukochanej WDB211***********
-
- Posty: 116
- Rejestracja: 5 cze 2014, o 23:14
- Lokalizacja: Gubin
No, to raczej ja nierozgarnięty jestem
Zrobię próbę.
Wykręcę jedną śrubę, pomaluje ją sprayem, wkręcę z podobną siłą jak wszystkie, wykręcę i zobaczę jaka jest faktycznie powierzchnia przylgni.
Jakby niepokojąco to kupię gdzieś prawidłowe śruby i załatwię temat prawidłowo.
Zrobię próbę.
Wykręcę jedną śrubę, pomaluje ją sprayem, wkręcę z podobną siłą jak wszystkie, wykręcę i zobaczę jaka jest faktycznie powierzchnia przylgni.
Jakby niepokojąco to kupię gdzieś prawidłowe śruby i załatwię temat prawidłowo.
S210 2,2 CDI mój roboczowóz WDB2102061A867329
S211 3,2 V6 Pb niunia ukochanej WDB211***********
S211 3,2 V6 Pb niunia ukochanej WDB211***********
Wojtek - no niestety jezeli gniazda w felach sa kuliste to i tozsame musza byc don sruby!WojtekS210 pisze:No, to raczej ja nierozgarnięty jestem
Zrobię próbę.
Wykręcę jedną śrubę, pomaluje ją sprayem, wkręcę z podobną siłą jak wszystkie, wykręcę i zobaczę jaka jest faktycznie powierzchnia przylgni.
Jakby niepokojąco to kupię gdzieś prawidłowe śruby i załatwię temat prawidłowo.
Podjedz na najblizszy szrot aut, tam dostaniesz sruby po 1zl szt(tak kupowalem do swoich felg - maja tam sruby do wyboru I koloru)
Metoda doboru srub do otworu feli jest prozaicznie prosta; wkladasz srube w otwor feli i ona z drugiej strony powinna wystawac okolo 15mm(tj. poltora cm.)
Oczywiscie ten przymiar(pasunek) robisz na zdjetej feli z piasty
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
- tonidriver
- Posty: 9114
- Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
- Lokalizacja: Wrocław
banery na gorze pokazuja sie kazdemu inne, jako ze google sledzi Twoje surfowanie, wiec to nam nic nie mowi.
Najpierw sprawdz jakie dokladnie felgi masz. Moga byc felgi Mercedesa z 12 albo 14 mm gniazdami.
Fakt ze sruby weszly za daleko swiadczy ze cos nie bylo oryginalne i to akurat W211 ma plytsze gniazda na felgach. W moim aucie sruby wchodza na 7 obrotow. Jesli jest wieksza roznica, to moze to byc kwestia bezpieczenstwa.
Poki co to sprawdz czy hamulec postojowy trzyma.
Najpierw sprawdz jakie dokladnie felgi masz. Moga byc felgi Mercedesa z 12 albo 14 mm gniazdami.
Fakt ze sruby weszly za daleko swiadczy ze cos nie bylo oryginalne i to akurat W211 ma plytsze gniazda na felgach. W moim aucie sruby wchodza na 7 obrotow. Jesli jest wieksza roznica, to moze to byc kwestia bezpieczenstwa.
Poki co to sprawdz czy hamulec postojowy trzyma.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości