Zbyt duże koła na zimę - zagrożenie?

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

WojtekS210
Posty: 116
Rejestracja: 5 cze 2014, o 23:14
Lokalizacja: Gubin

Zbyt duże koła na zimę - zagrożenie?

Post autor: WojtekS210 »

Witajcie.
Dziś założyłem koła, oryginalne felgi Mercedes 16" (takie jak w banerze u góry) a na felgach opony zimowe o rozmiarze 225/55
Te koła w porównaniu z letnimi wydają mi się ogromne.
Namacałem, że przednie w górnej części są bardzo blisko elementów zawieszenia - milimetry.
Tylne natomiast po dokręceniu śrub w czasie jazdy delikatnie słychać jakby haczyły o jakieś sprężynki-druty wewnątrz bębna, gra podobnie jak pozytywka.
Ponadto śruby wkręciłem stożkowe a do tych felg dedykowane są półkuliste.
Czy są jakieś zagrożenia z tych spostrzeżeń?
S210 2,2 CDI mój roboczowóz WDB2102061A867329
S211 3,2 V6 Pb niunia ukochanej WDB211***********
Gawra
Posty: 3045
Rejestracja: 16 gru 2009, o 19:29
Lokalizacja: Puszcza Piska

Post autor: Gawra »

Z tylu masz zadlugie sruby, natychmiast skroc, bo rozwalisz bebny(szczeki) hamulca recznego.
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
SebaTDS
Posty: 71
Rejestracja: 13 lip 2008, o 20:38
Lokalizacja: Czempiń/Poznań

Post autor: SebaTDS »

Jeżeli z tyłu masz za długie śruby, to sobie możesz rozpierdzielić cały ręczny hamulec.
Zobacz na podniesionym kole, z kąd wydobywa się dźwięk.
Co do przedniego zawieszenia, to raczej nic groźnego, ja miałem kiedyś takie opony u siebie i było ok.
S210 3,2CDI 2000r WDB2102261B179046
Gawra
Posty: 3045
Rejestracja: 16 gru 2009, o 19:29
Lokalizacja: Puszcza Piska

Post autor: Gawra »

Z tylu masz zadlugie sruby, natychmiast skroc, bo rozwalisz bebny(szczeki) hamulca recznego.
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
Piasek12
Posty: 81
Rejestracja: 2 mar 2014, o 21:31
Lokalizacja: Goleniów

Post autor: Piasek12 »

po pierwsze złe szpile, po drugie za długie i niszczysz mechanizm recznego nie daj bóg coś urwie i zablokuje. zmiana szpilek i bedzie dobrze. Rozmiar i balon ok.
WojtekS210
Posty: 116
Rejestracja: 5 cze 2014, o 23:14
Lokalizacja: Gubin

Post autor: WojtekS210 »

Piasek12 pisze:po pierwsze złe szpile, po drugie za długie
...
Ok, skrócić nie problem, ale kształt jest inny, czy taka śruba równie dobrze trzyma koło czy może nastąpić jakieś uszkodzenie?
S210 2,2 CDI mój roboczowóz WDB2102061A867329
S211 3,2 V6 Pb niunia ukochanej WDB211***********
Piasek12
Posty: 81
Rejestracja: 2 mar 2014, o 21:31
Lokalizacja: Goleniów

Post autor: Piasek12 »

moze sie sama odkręcić podczas jazdy
WojtekS210
Posty: 116
Rejestracja: 5 cze 2014, o 23:14
Lokalizacja: Gubin

Post autor: WojtekS210 »

Dziękuję Koledzy.
Dziś rano dźwignąłem auto i wyraźnie sprężynki grają jak pozytywka.
Wykręciłem śruby tak żeby kół nie zdejmować po 2/3 na zmianę.
Każda śruba od czoła była 'przecierana' , delikatnie i bez nadmiernych obciążeń ale jednak.
Zeszlifowałem około 2mm każdą = teraz cisza !!!
.
W drodze do pracy wjechałem do oponiarza z pytaniem o bezpieczeństwo z różnicy kulistość-stożek.
Odparł że feldze nic się nie stanie, ale powierzchnia przylgni jest nieco mniejsza i należy kontrolować dokręcenie śrub.
Zatem potwierdzają się wasze opinie.
Plusiki idą.
S210 2,2 CDI mój roboczowóz WDB2102061A867329
S211 3,2 V6 Pb niunia ukochanej WDB211***********
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

WojtekS210 pisze:Ponadto śruby wkręciłem stożkowe a do tych felg dedykowane są półkuliste.
Nie chcę się martwić, ale właśnie zniszczyłeś alufelgi :)
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
kid
Posty: 4807
Rejestracja: 5 sty 2012, o 16:09
Lokalizacja: 100licaKochana

Post autor: kid »

niezbyt rozgarnięty ten wulkanizator :P
:hyhy:
Obrazek
WojtekS210
Posty: 116
Rejestracja: 5 cze 2014, o 23:14
Lokalizacja: Gubin

Post autor: WojtekS210 »

No, to raczej ja nierozgarnięty jestem :)
Zrobię próbę.
Wykręcę jedną śrubę, pomaluje ją sprayem, wkręcę z podobną siłą jak wszystkie, wykręcę i zobaczę jaka jest faktycznie powierzchnia przylgni.
Jakby niepokojąco to kupię gdzieś prawidłowe śruby i załatwię temat prawidłowo.
S210 2,2 CDI mój roboczowóz WDB2102061A867329
S211 3,2 V6 Pb niunia ukochanej WDB211***********
Awatar użytkownika
kid
Posty: 4807
Rejestracja: 5 sty 2012, o 16:09
Lokalizacja: 100licaKochana

Post autor: kid »

markerem wystarczy, tylko nie wiem po co? przecież jak dałeś stożki na felgi z przylgnią na półkule... to co chcesz sprawdzać?? przecież wiadomo, że będzie źle, kręcąc w tych felach stożkami tylko je niszczysz...
:hyhy:
Obrazek
Gawra
Posty: 3045
Rejestracja: 16 gru 2009, o 19:29
Lokalizacja: Puszcza Piska

Post autor: Gawra »

WojtekS210 pisze:No, to raczej ja nierozgarnięty jestem :)
Zrobię próbę.
Wykręcę jedną śrubę, pomaluje ją sprayem, wkręcę z podobną siłą jak wszystkie, wykręcę i zobaczę jaka jest faktycznie powierzchnia przylgni.
Jakby niepokojąco to kupię gdzieś prawidłowe śruby i załatwię temat prawidłowo.
Wojtek - no niestety jezeli gniazda w felach sa kuliste to i tozsame musza byc don sruby!
Podjedz na najblizszy szrot aut, tam dostaniesz sruby po 1zl szt(tak kupowalem do swoich felg - maja tam sruby do wyboru I koloru)

Metoda doboru srub do otworu feli jest prozaicznie prosta; wkladasz srube w otwor feli i ona z drugiej strony powinna wystawac okolo 15mm(tj. poltora cm.)
Oczywiscie ten przymiar(pasunek) robisz na zdjetej feli z piasty :D
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

ja kupiłem nowe śruby (20szt) koszt coś pod stówkę
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3096
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 »

banery na gorze pokazuja sie kazdemu inne, jako ze google sledzi Twoje surfowanie, wiec to nam nic nie mowi.
Najpierw sprawdz jakie dokladnie felgi masz. Moga byc felgi Mercedesa z 12 albo 14 mm gniazdami.
Fakt ze sruby weszly za daleko swiadczy ze cos nie bylo oryginalne i to akurat W211 ma plytsze gniazda na felgach. W moim aucie sruby wchodza na 7 obrotow. Jesli jest wieksza roznica, to moze to byc kwestia bezpieczenstwa.
Poki co to sprawdz czy hamulec postojowy trzyma.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości