Wymiana kół na większe a przekłamanie licznika
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Re: Wymiana kół na większe a przekłamanie licznika
A jak zachowywał się tempomat przy tym zepsutym potencjometrze?
Czym się ta usterka w ogóle objawiała?
Od kiedy jeżdżę okularem każdy kontakt z warsztatem - pomimo wybierania tylko specjalizujących się - jest porażką. Dotychczas godziłem się płacić za wymysły mechesów, które ani raz nie przyniosły rozwiązania problemu i zdecydowanie koniec z tym.
Przez ostanie kilkanaście lat jeździłem Subaru i amerykańską Hondą, żona 190ką i zwyczajnie nie miaiem okazji „zaprzyjaźnić się” z żadnym warsztatem…
Czym się ta usterka w ogóle objawiała?
Od kiedy jeżdżę okularem każdy kontakt z warsztatem - pomimo wybierania tylko specjalizujących się - jest porażką. Dotychczas godziłem się płacić za wymysły mechesów, które ani raz nie przyniosły rozwiązania problemu i zdecydowanie koniec z tym.
Przez ostanie kilkanaście lat jeździłem Subaru i amerykańską Hondą, żona 190ką i zwyczajnie nie miaiem okazji „zaprzyjaźnić się” z żadnym warsztatem…
Teraz: Okular kombi 270 CDI aut, zgniło-zielony, 280 kkm, VIN: WDB2102161B462449
ML270CDI aut. '03
od 2004: 190-ka, 2.0D aut, '84, 225 kkm
Kiedyś: Beczka (W123) 230 aut, złote cacko - czasy szkolne
i z 50 innych, starych fajnych bryk po drodze
ML270CDI aut. '03
od 2004: 190-ka, 2.0D aut, '84, 225 kkm
Kiedyś: Beczka (W123) 230 aut, złote cacko - czasy szkolne
i z 50 innych, starych fajnych bryk po drodze
Re: Wymiana kół na większe a przekłamanie licznika
Tempomat działał normalnie. Usterka objawiała się tym, że na kick downie podczas wchodzenia na wysokie obroty zapalał się błąd EPC i obroty były ograniczane do 3k obrotów. Po wyłączeniu-włączeniu silnika wszystko wracało do normy.
Też nie lubię oddawać auta bo albo wsadzą jakiś szmelc albo powstanie kolejna usterka przypadkowo. Dlatego sprawy wziąłem ostatnimi czasy we własne ręce.
Też nie lubię oddawać auta bo albo wsadzą jakiś szmelc albo powstanie kolejna usterka przypadkowo. Dlatego sprawy wziąłem ostatnimi czasy we własne ręce.
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
- Adrian_W210
- Moderator
- Posty: 674
- Rejestracja: 7 maja 2017, o 16:59
- Lokalizacja: Mosina k/ Poznania
Re: Wymiana kół na większe a przekłamanie licznika
Jak coś w zawieszeniu to można oddać do zwykłego mechanika a jak kwestie typowo Mercedesowe to do speca ;p
Chociaż klocki tył ostatnio sam zrobiłem ;p
Chociaż klocki tył ostatnio sam zrobiłem ;p
Pierwszy: Rover 620di do 21.04.2017
Sprzedany 28.11.2021: Mercedes E320 CDI Avantgarde od 6.05.2017 WDB2100261B047755
Aktualnie: Audi A6/S6 4.2V8 od 9.04.2021
WAUZZZ4B92N065476
Instagram: adrian_w210
Sprzedany 28.11.2021: Mercedes E320 CDI Avantgarde od 6.05.2017 WDB2100261B047755
Aktualnie: Audi A6/S6 4.2V8 od 9.04.2021
WAUZZZ4B92N065476
Instagram: adrian_w210
Re: Wymiana kół na większe a przekłamanie licznika
Właśnie dziś rano byłem u mechanika z tematem drgań - rozwiązane dzięki FORUM!!
Pokazałem palcem co odkręcać, gdzie zaznaczyć, jak wyciągać, jak składać, sprawdziłem czy wszystko leży jak trzeba, sprawdziłem pozostałe elementy wału - 30 minut w warsztacie, 50zł i problem rozwiązany (skutki uboczne metody będę wałkował we właściwym wątku).
Co się da bez podnośnika / kanału też wole sam wymienić / naprawić, trwa to zazwyczaj krócej niż same dojazdy do warsztatu. Niedawno jednak wymiękłem przy wymianie żarówek w halogenach - u mnie na pół gwizdka dzienne (kabelki się zaczęły kruszyć po słonej zimie) - znalazłem w guglu najbliższego elektryka, zapłaciłem z przyjemnością stówkę i swieci już pół roku. Nie wiem co wykombinował, ale to już jego brocha, jak znów zgaśnie - wracam do niego.
Pokazałem palcem co odkręcać, gdzie zaznaczyć, jak wyciągać, jak składać, sprawdziłem czy wszystko leży jak trzeba, sprawdziłem pozostałe elementy wału - 30 minut w warsztacie, 50zł i problem rozwiązany (skutki uboczne metody będę wałkował we właściwym wątku).
Co się da bez podnośnika / kanału też wole sam wymienić / naprawić, trwa to zazwyczaj krócej niż same dojazdy do warsztatu. Niedawno jednak wymiękłem przy wymianie żarówek w halogenach - u mnie na pół gwizdka dzienne (kabelki się zaczęły kruszyć po słonej zimie) - znalazłem w guglu najbliższego elektryka, zapłaciłem z przyjemnością stówkę i swieci już pół roku. Nie wiem co wykombinował, ale to już jego brocha, jak znów zgaśnie - wracam do niego.
Teraz: Okular kombi 270 CDI aut, zgniło-zielony, 280 kkm, VIN: WDB2102161B462449
ML270CDI aut. '03
od 2004: 190-ka, 2.0D aut, '84, 225 kkm
Kiedyś: Beczka (W123) 230 aut, złote cacko - czasy szkolne
i z 50 innych, starych fajnych bryk po drodze
ML270CDI aut. '03
od 2004: 190-ka, 2.0D aut, '84, 225 kkm
Kiedyś: Beczka (W123) 230 aut, złote cacko - czasy szkolne
i z 50 innych, starych fajnych bryk po drodze
Re: Wymiana kół na większe a przekłamanie licznika
W temacie tempomatu: skojarzyłem jeszcze jeden fakt z wpisu Muńka: czujnik abs. Mianowicie czasami - nie potrafię przypisać tego do rodzaju nawierzchni, prędkość raczej średnia - po lekkim naciśnięciu hamulca bez powodu włącza się na chwilkę abs (żadnych kontrolek itd - zwyczajnie, jakby ślisko było). Na „diagnostyce” nic w tej kwestii nie wyszło, ale jazdy z kompem nie było (zrobiłem o to dym, bo co to za diagnostyka usterki pokazującej się podczas jazdy jedynie na postoju - 2 fahofcuf rzuciło mi się do gardła..).
I tu się rodzi pytanie: jak to sprytnie sprawdzić, czy to czujnik, który.
Czujnik kosztuje od 5 zł (używka - tak wiem loteria) po 150 najdroższe nowe, więc szybciej, taniej i bez zbędnych nerwów wymienię go samodzielnie, niż kolejny profesor warsztatowy znów wyjaśni mi, że jestem w błędzie..
I tu się rodzi pytanie: jak to sprytnie sprawdzić, czy to czujnik, który.
Czujnik kosztuje od 5 zł (używka - tak wiem loteria) po 150 najdroższe nowe, więc szybciej, taniej i bez zbędnych nerwów wymienię go samodzielnie, niż kolejny profesor warsztatowy znów wyjaśni mi, że jestem w błędzie..
Teraz: Okular kombi 270 CDI aut, zgniło-zielony, 280 kkm, VIN: WDB2102161B462449
ML270CDI aut. '03
od 2004: 190-ka, 2.0D aut, '84, 225 kkm
Kiedyś: Beczka (W123) 230 aut, złote cacko - czasy szkolne
i z 50 innych, starych fajnych bryk po drodze
ML270CDI aut. '03
od 2004: 190-ka, 2.0D aut, '84, 225 kkm
Kiedyś: Beczka (W123) 230 aut, złote cacko - czasy szkolne
i z 50 innych, starych fajnych bryk po drodze
Re: Wymiana kół na większe a przekłamanie licznika
Czujniki ABS zapisuja w sterowniku informacje o tym, któremu coś nie pasuje. Tam należy szukać przyczyny. Kable od tych czujnikow (wchodzące do komory silnika) potrafią się przytrzeć jak wypadną z uchwytów. Dodatkowo jest ta mistyczna koronka, której jeszcze nie dotykałem to się nie wypowiem.
Ktoś kiedyś sugerował też włącznik stopu ale to moim zdaniem mało prawdopodobne a na pewno łatwe do zbadania. Zasada funkcjonowania takiego czujnika stopu jest banalna i podaje stan wysoki na 2 z 4 pinów w zależności od tego czy pedał jest wciśnięty czy nie. Można to sobie przetestować multimetrem.
Ktoś kiedyś sugerował też włącznik stopu ale to moim zdaniem mało prawdopodobne a na pewno łatwe do zbadania. Zasada funkcjonowania takiego czujnika stopu jest banalna i podaje stan wysoki na 2 z 4 pinów w zależności od tego czy pedał jest wciśnięty czy nie. Można to sobie przetestować multimetrem.
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości