Wymiana kół na większe a przekłamanie licznika

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
Nolimit
Posty: 46
Rejestracja: 31 maja 2018, o 18:43

Re: Wymiana kół na większe a przekłamanie licznika

Post autor: Nolimit »

A jak zachowywał się tempomat przy tym zepsutym potencjometrze?

Czym się ta usterka w ogóle objawiała?

Od kiedy jeżdżę okularem każdy kontakt z warsztatem - pomimo wybierania tylko specjalizujących się - jest porażką. Dotychczas godziłem się płacić za wymysły mechesów, które ani raz nie przyniosły rozwiązania problemu i zdecydowanie koniec z tym.
Przez ostanie kilkanaście lat jeździłem Subaru i amerykańską Hondą, żona 190ką i zwyczajnie nie miaiem okazji „zaprzyjaźnić się” z żadnym warsztatem…
Teraz: Okular kombi 270 CDI aut, zgniło-zielony, 280 kkm, VIN: WDB2102161B462449
ML270CDI aut. '03
od 2004: 190-ka, 2.0D aut, '84, 225 kkm
Kiedyś: Beczka (W123) 230 aut, złote cacko - czasy szkolne
i z 50 innych, starych fajnych bryk po drodze
Awatar użytkownika
Muniek
Posty: 2843
Rejestracja: 15 paź 2012, o 09:36
Lokalizacja: Bydgoszcz/Poznań
Kontakt:

Re: Wymiana kół na większe a przekłamanie licznika

Post autor: Muniek »

Tempomat działał normalnie. Usterka objawiała się tym, że na kick downie podczas wchodzenia na wysokie obroty zapalał się błąd EPC i obroty były ograniczane do 3k obrotów. Po wyłączeniu-włączeniu silnika wszystko wracało do normy.

Też nie lubię oddawać auta bo albo wsadzą jakiś szmelc albo powstanie kolejna usterka przypadkowo. Dlatego sprawy wziąłem ostatnimi czasy we własne ręce.
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
Awatar użytkownika
Adrian_W210
Moderator
Posty: 674
Rejestracja: 7 maja 2017, o 16:59
Lokalizacja: Mosina k/ Poznania

Re: Wymiana kół na większe a przekłamanie licznika

Post autor: Adrian_W210 »

Jak coś w zawieszeniu to można oddać do zwykłego mechanika a jak kwestie typowo Mercedesowe to do speca ;p

Chociaż klocki tył ostatnio sam zrobiłem ;p
Pierwszy: Rover 620di do 21.04.2017
Sprzedany 28.11.2021: Mercedes E320 CDI Avantgarde od 6.05.2017 WDB2100261B047755
Aktualnie: Audi A6/S6 4.2V8 od 9.04.2021
WAUZZZ4B92N065476
Instagram: adrian_w210
Awatar użytkownika
Nolimit
Posty: 46
Rejestracja: 31 maja 2018, o 18:43

Re: Wymiana kół na większe a przekłamanie licznika

Post autor: Nolimit »

Właśnie dziś rano byłem u mechanika z tematem drgań - rozwiązane dzięki FORUM!!

Pokazałem palcem co odkręcać, gdzie zaznaczyć, jak wyciągać, jak składać, sprawdziłem czy wszystko leży jak trzeba, sprawdziłem pozostałe elementy wału - 30 minut w warsztacie, 50zł i problem rozwiązany (skutki uboczne metody będę wałkował we właściwym wątku).

Co się da bez podnośnika / kanału też wole sam wymienić / naprawić, trwa to zazwyczaj krócej niż same dojazdy do warsztatu. Niedawno jednak wymiękłem przy wymianie żarówek w halogenach - u mnie na pół gwizdka dzienne (kabelki się zaczęły kruszyć po słonej zimie) - znalazłem w guglu najbliższego elektryka, zapłaciłem z przyjemnością stówkę i swieci już pół roku. Nie wiem co wykombinował, ale to już jego brocha, jak znów zgaśnie - wracam do niego.
Teraz: Okular kombi 270 CDI aut, zgniło-zielony, 280 kkm, VIN: WDB2102161B462449
ML270CDI aut. '03
od 2004: 190-ka, 2.0D aut, '84, 225 kkm
Kiedyś: Beczka (W123) 230 aut, złote cacko - czasy szkolne
i z 50 innych, starych fajnych bryk po drodze
Awatar użytkownika
Nolimit
Posty: 46
Rejestracja: 31 maja 2018, o 18:43

Re: Wymiana kół na większe a przekłamanie licznika

Post autor: Nolimit »

W temacie tempomatu: skojarzyłem jeszcze jeden fakt z wpisu Muńka: czujnik abs. Mianowicie czasami - nie potrafię przypisać tego do rodzaju nawierzchni, prędkość raczej średnia - po lekkim naciśnięciu hamulca bez powodu włącza się na chwilkę abs (żadnych kontrolek itd - zwyczajnie, jakby ślisko było). Na „diagnostyce” nic w tej kwestii nie wyszło, ale jazdy z kompem nie było (zrobiłem o to dym, bo co to za diagnostyka usterki pokazującej się podczas jazdy jedynie na postoju - 2 fahofcuf rzuciło mi się do gardła..).

I tu się rodzi pytanie: jak to sprytnie sprawdzić, czy to czujnik, który.

Czujnik kosztuje od 5 zł (używka - tak wiem loteria) po 150 najdroższe nowe, więc szybciej, taniej i bez zbędnych nerwów wymienię go samodzielnie, niż kolejny profesor warsztatowy znów wyjaśni mi, że jestem w błędzie..
Teraz: Okular kombi 270 CDI aut, zgniło-zielony, 280 kkm, VIN: WDB2102161B462449
ML270CDI aut. '03
od 2004: 190-ka, 2.0D aut, '84, 225 kkm
Kiedyś: Beczka (W123) 230 aut, złote cacko - czasy szkolne
i z 50 innych, starych fajnych bryk po drodze
Awatar użytkownika
Muniek
Posty: 2843
Rejestracja: 15 paź 2012, o 09:36
Lokalizacja: Bydgoszcz/Poznań
Kontakt:

Re: Wymiana kół na większe a przekłamanie licznika

Post autor: Muniek »

Czujniki ABS zapisuja w sterowniku informacje o tym, któremu coś nie pasuje. Tam należy szukać przyczyny. Kable od tych czujnikow (wchodzące do komory silnika) potrafią się przytrzeć jak wypadną z uchwytów. Dodatkowo jest ta mistyczna koronka, której jeszcze nie dotykałem to się nie wypowiem.

Ktoś kiedyś sugerował też włącznik stopu ale to moim zdaniem mało prawdopodobne a na pewno łatwe do zbadania. Zasada funkcjonowania takiego czujnika stopu jest banalna i podaje stan wysoki na 2 z 4 pinów w zależności od tego czy pedał jest wciśnięty czy nie. Można to sobie przetestować multimetrem.
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości