Opony BIEŻNIKOWANE

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
redaktorbs
Posty: 644
Rejestracja: 8 gru 2010, o 01:14
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: redaktorbs »

kowal755 pisze:Według mnie nie zwrócili ( jeszcze ) na to uwagi, chyba, że już takie zapisy są.
O tym na której oponie jest większe bezpieczeństwo chyba nie trzeba przekonywać. Jakby problemem był TYLKO hałas to pewnie połowa Polski by na bieżnikowanych oponach jeździła.
Ależ jeździ!

Tylko ludzie wstydzą się przyznać! Ale popatrz na nazwy na oponach u ludzi!

A co do opon bieżnikowanych i ubezpieczeń, to zapisów nie ma. Sprawdzałem w umowie.

[ Dodano: 2011-01-30, 20:25 ]
Robert gd pisze: Nie chce nikogo obrazac , ale zakładanie bieznikowanych opon do auta , które wazy swoje i ma dosc sporą moc uwazam poprostu za głupote. Do auta typu fiesta 1,0 z 95 roku to jeszcze jestem w stanie zrozumiec. Wychodze z załozenia , za jak mnie nie stac na eksploatacje Mercedesa to kupuje np forda i za 135zł mam nową debice.
No więc ja zadzwonię do PZU jutro i zapytam, czy fakt, że mam opony bieżnikowane może mieć jakiś wpływ na moje ubezpieczenie. Bardzo jestem ciekaw.

Bo ja wciąż widzę tutaj ludzi, którzy twierdzą, że nigdy by nie założyli, bo przecież WIADOMO. Tylko nie bardzo wiadomo co WIADOMO i skąd WIADOMO i na jakiej podstawie WIADOMO. I dlaczego jakoś wszelkie instytucje, które certyfikują takie produkty jakoś nic nie robią, a ustawodawca nie zakazuje, podczas gdy na przykład zakazuje jazdy z fałszywymi xenonami podobno...

Jak na razie jedyną słabą stroną moich opon jest ich hałaśliwość. Ale jak kiedys jeździłem Citroenem BX to sam silnik hałasował bardziej.

[ Dodano: 2011-01-30, 20:27 ]
hammond24 pisze:Wychodze z załozenia , za jak mnie nie stac na eksploatacje Mercedesa to kupuje np forda i za 135zł mam nową debice.
Znowu to samo!To już jest nudne.
Widzisz kolego - skoro wychodzisz z tego założenia, to jest to twoje założenie. A inni mogą mieć inne, których sobie nie potrafisz wyobrazić.

Ale Ci opowiem, żebyś nie pozostał w nieświadomości.

Poruszam się na wózku inwalidzkim i potrzebuję WIELKIEGO samochodu, żeby ten wózek móc do niego wrzucić bez kłopotu - i do bagażnika, i na przednie siedzenie. Dlatego kupiłem mercedesa, a nie forda.

Mam nadzieję, że teraz jest to bardziej zrozumiałe.

[ Dodano: 2011-01-30, 20:29 ]
kowal755 pisze:Nie tędy droga, ale jeśli ktoś miał na zakup W210 i utrzymanie, to nie stać go, aby co powiedzmy 3 lata, kupić nowe opony za 1600zł?
No cóż - jeśli ktoś kupił samochód z łysymi oponami, to może go nie być stać. Ot tak, zwyczajnie. Nie bardzo rozumiem co w tym dziwnego.

A poza tym - TE OPONY NAPRAWDĘ ZDAJĄ EGZAMIN. Ot tak, zwyczajnie.
Adam
E270CDI Podwyższony Avantgarde
z działającym prawie wszystkim w środku!
Dostosowany do sterowania ręcznego
WDB2102161B284158
Obrazek
http://www.akceslab.pl
Robert gd
VIP
Posty: 472
Rejestracja: 27 maja 2008, o 16:58
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: Robert gd »

Tak jak wczesniej pisałem , nie miałem zamiaru Cie obrazac. Uwazam , ze opony bieznikowane są po prostu niebezpieczne , i wiem to z doswiadczenia , a nie z opowiesci. Ja naszczescie przekonałem sie o tym przy małej predkośći .
hammond24
Doradca
Posty: 4115
Rejestracja: 11 kwie 2008, o 15:30
Lokalizacja: łódź

Post autor: hammond24 »

redaktorbs, Czy Ty aby uważnie czytasz posty w tym wątku?
hammond24
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
Awatar użytkownika
redaktorbs
Posty: 644
Rejestracja: 8 gru 2010, o 01:14
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: redaktorbs »

Robert gd pisze:Tak jak wczesniej pisałem , nie miałem zamiaru Cie obrazac. Uwazam , ze opony bieznikowane są po prostu niebezpieczne , i wiem to z doswiadczenia , a nie z opowiesci. Ja naszczescie przekonałem sie o tym przy małej predkośći .
Rozumiem, że strzeliła.

Moim problemem jest to, że jedyny raz w życiu, jak miałem problem ze strzelającą oponą, była to całkiem nowa (2 miesiące użytkowania) opona Michelin. Udało mi się wyprowadzić samochód i bezpiecznie stanąć. Opona była fabrycznie nowa.

Nie spotkałem się ze statystykami - a chętnie bym takie poczytał - dotyczącymi korelacji wypadkowości i bieżnikowanych opon w samochodach, które uległy tym wypadkom. Czy to nie dziwne?
Adam
E270CDI Podwyższony Avantgarde
z działającym prawie wszystkim w środku!
Dostosowany do sterowania ręcznego
WDB2102161B284158
Obrazek
http://www.akceslab.pl
Awatar użytkownika
Classic
Posty: 47
Rejestracja: 8 lis 2009, o 16:51
Lokalizacja: Stolica i okolica

Post autor: Classic »

Ekhm... Myslalem ze takie patenty w osobowkach wyginely wraz z PRL kiedy nie bylo szans kupic opon wiec byl to jakis pomysl.

Opona taka starcza na 2 lata? No coz na lysych oponach tez mozna toczyc sie dwa lata. Nie ma powodu zeby cos im sie stalo. Tylko czy na pewno o to chodzi? Czy nie uzywasz samochodu ktorego producent zapewnil czy szanse jezdzic z predkosciami rzedu 200km/h i hamowac na dystansie 40m?

Sa w ofercie nowe chinskie czy inne niemarkowe opony w cenach bardzo konkurencyjnych, ostatecznie chyba bedzie to lepsze.
Mercedes Benz E240 Classic - r. 2000
Awatar użytkownika
redaktorbs
Posty: 644
Rejestracja: 8 gru 2010, o 01:14
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: redaktorbs »

Classic pisze:Ekhm... Myslalem ze takie patenty w osobowkach wyginely wraz z PRL kiedy nie bylo szans kupic opon wiec byl to jakis pomysl.

Opona taka starcza na 2 lata? No coz na lysych oponach tez mozna toczyc sie dwa lata. Nie ma powodu zeby cos im sie stalo. Tylko czy na pewno o to chodzi? Czy nie uzywasz samochodu ktorego producent zapewnil czy szanse jezdzic z predkosciami rzedu 200km/h i hamowac na dystansie 40m?

Sa w ofercie nowe chinskie czy inne niemarkowe opony w cenach bardzo konkurencyjnych, ostatecznie chyba bedzie to lepsze.
Ale ja jestem dziadkiem za kierownicą. ja po szosie jadę 90-100 i ustępuję miejsca ludziom, którzy chcą mnie wyprzedzić. Nie zależy mi bym startował pierwszy na światłach, a po autostradzie w Niemczech jadę sobie 150 bo czuję, że wtedy silnik najfajniej pracuje. I też mi nie przeszkadza, jak mnie wyprzedzają ci, którzy jadą tyle, ile im fabryka dała.

Więc może tu jest pies pogrzebany...
Adam
E270CDI Podwyższony Avantgarde
z działającym prawie wszystkim w środku!
Dostosowany do sterowania ręcznego
WDB2102161B284158
Obrazek
http://www.akceslab.pl
pituszek
VIP
Posty: 113
Rejestracja: 4 sie 2009, o 19:13
Lokalizacja: warszawa

Post autor: pituszek »

fabek pisze: nie w samochodzie, który jeździ ponad 140km/h.
??? W Polsce ,w zimie ? gdzie na na drodze szybkiego ruchu można wpaść w wyrwę 10 cm głębokości ,gdzie co rano jest lodowisko na jezdni ,samobójstwo nawet na nówkach.
Jeżdziłem dwie zimy na bieżnikowanych,takie dostałem z autkiem i byłem bardziej zadowolony niż z obecnych nówek,były mniej śliskie.Może miały miękki bieżnik,bo szybko się zdarł. Ale na lato mimo wszystko nówki,lub przyzwoite używki,jak się drogowcy uporają z dziurami to pedał sam idzie do podłogi :lol:
Pituszek 300D 1995 elegance Win WDB2100201A071285
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

w odpowiedzi dlaczego nie jestem zwolennikiem nalewek, bo kiedyś miałem (nieświadomie) i mi się bieżnik odlepił. bardzo mi przykro, że Panowie (niektórzy) nie przykładacie uwagi do opon, to nie czasy 126p gdzie średnia to 40km/h.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
redaktorbs
Posty: 644
Rejestracja: 8 gru 2010, o 01:14
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: redaktorbs »

fabek pisze:w odpowiedzi dlaczego nie jestem zwolennikiem nalewek, bo kiedyś miałem (nieświadomie) i mi się bieżnik odlepił. bardzo mi przykro, że Panowie (niektórzy) nie przykładacie uwagi do opon, to nie czasy 126p gdzie średnia to 40km/h.
Jak się będzie odlepiało, to pewnie zmienię zdanie. Póki co nic się nie odlepia, gwarancję mam, a i opinię dwóch znajomków, którzy polecili mi tę firmę też. Zobaczymy.
Adam
E270CDI Podwyższony Avantgarde
z działającym prawie wszystkim w środku!
Dostosowany do sterowania ręcznego
WDB2102161B284158
Obrazek
http://www.akceslab.pl
pituszek
VIP
Posty: 113
Rejestracja: 4 sie 2009, o 19:13
Lokalizacja: warszawa

Post autor: pituszek »

W bieżnikowanych żadko teraz odkleja się bieżnik,najczęściej nie wytrzymuje stara opona i to jest problem.Przez 30 lat za kólkiem jeżdziłem na wszystkim,ale nigdy nie zakładałem nalewek na przód.
Pituszek 300D 1995 elegance Win WDB2100201A071285
Awatar użytkownika
redaktorbs
Posty: 644
Rejestracja: 8 gru 2010, o 01:14
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: redaktorbs »

pituszek pisze:W bieżnikowanych żadko teraz odkleja się bieżnik,najczęściej nie wytrzymuje stara opona i to jest problem.Przez 30 lat za kólkiem jeżdziłem na wszystkim,ale nigdy nie zakładałem nalewek na przód.
Tak sobie myślę, że o wiele większe niebezpieczeństwo na drodze powodują ludzie kupujący w komisach dwudziestoletnie wraki o przebiegu "250000 km" niż osoby, które używają, tak jak ja, bieżnikowanych opon mających wszelkie homologacje.

w każdym razie będę raportował, jakby się coś z moimi oponami działo. Póki co to są dość hałaśliwe, a poza tym doskonale trzymają się drogi. Mam z przodu i z tyłu.

edit...

Popatrzyłem jeszcze na allegro na opinie - to chyba jednak coś znaczy, czy też uważacie, że to oszustwo? Bo firma nie ma ani jednego negatywu, same pozytywy dotyczące opon, nie samej transakcji.

Może jednak to nie jest takie badziewie, co?
Adam
E270CDI Podwyższony Avantgarde
z działającym prawie wszystkim w środku!
Dostosowany do sterowania ręcznego
WDB2102161B284158
Obrazek
http://www.akceslab.pl
Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 671
Rejestracja: 3 lis 2010, o 21:26
Lokalizacja: Górny Śląsk

Post autor: seburaj »

fabek pisze:w odpowiedzi dlaczego nie jestem zwolennikiem nalewek, bo kiedyś miałem (nieświadomie) i mi się bieżnik odlepił. bardzo mi przykro, że Panowie (niektórzy) nie przykładacie uwagi do opon, to nie czasy 126p gdzie średnia to 40km/h.
tak samo jak technika samochodowa - technika regeneracji opon (bieznikowania, nadlewania, nalewania - jak zwał, tak zwał) nie stoi w miejscu :lol:

tak jak słusznie zauważył wcześniej @redaktorbs - wokoł opon bieżnikowanych narosło wiele mitów, a najwiecej do powiedzenia mają Ci, którzy porzadnej (lub wogole) bieżnikowanej opony w ręku nawet nie mieli, ale sa za to święcie oburzonymi dżihadowcami krzyczączymi "jak można!" :lol:

na wstępie mojego luźnego wywodu zaznaczę, że ani nie jestem zawodowo związny z motoryzacją, ani z oponami w szczególności - nie zamierzam także nakłaniać do zakładania nalewek - ani do w210, ani do niczego innego - intencją moją jest tylko zachęcenie myślących do bardziej obiektywnego spojrzenia na opony bieznikowane

co barzo wazne, a o czym sie zapomina: technika produkcji opon bieznikowanych naprawde mocno poszla do przodu - oczywiscie nie mowie tu o oponach nadlewanych w warsztacie u Pana Józka za rogiem (co to do pietnastej pracuje w fabryce, a wieczorami dorabia sobie bieżnikowaniem opon na jakiejs zdezelowanej maszynie z czasów komuny)... obecnie bieżnikowane opony naprawde moga zadziwic jakością wykonania, jakością gumy, wysokim indeksem prędkosci - i wcale nie musza być trudne do wyważenia, co może dla niektórych brzmiec nieprawdopodobnie !!!

ja osobiscie opony bieznikowane (różniej maści, zarowno robione w polsce, we włoszech jak i w portugalii - np. FEDIMA - te polecam szczerze, bo już kilka lat temu byłem w szoku je użytkując) użytkowałem do aut 4x4 dedykowanych i przygotowanych do jazdy w terenie, ale wiadomo - predkosci znacznie mniejsze, problemy z wyważeniem mniej ważne... miałem i opony fatalnej jakości (slynna firma POLGOM z włochem na czele, co to w polsce interesy robil), równiez opony przyzwoite - ale równiez opony bardzo przyzwoite ;-)

a tak naprawde dużo zależy od karkasu, technologii jego kontroli, obrobki, przygotowania i wyważenia (tak, tak, "gołe karkasy" przed nadlaniem u wiodacych producentow sie wyważa !), nastepnie jakosci kładzionej gumy (mieszanka) i technologii jej kładzenia (nakładanie samego bieżnika juz dawno poszło do lamusa, obiecnie bieżnikuje sie od samej stopki opony, rożnymi rodzajami gumy na tej samej oponie) - zdziwieni :?:

dlatego porzadne opony do osobówek - a takie są, choć sam w osobówkach do tej pory nie uzywałem (wszystko przede mną) mają również indeksy prędkości np T (190 km/h) lub H (210)... i miedzy bajki wlozyc ich pękanie, strzelanie i inne jaja :roll:

oczywiscie taka opona nie bedzie rozdawana darmo - ale moim zdaniem dla myslacego i swiadomego uzytkownika moze byc alternatywą... nawet w w210 :mrgreen:

(a tak btw lepiej kupic uzywke zimówki z nieznanego zrodla z 4-6 mm bieznika, starym DOTem i nieznanym pochodzeniem za 120 PLN czy taka samą markową nadlewkę, z bieznikiem nominalnym i gwarancją, he ? dla mnie wybor jest prosty...)
W210 `98 ze sprinterem pod maską, automat
toyota land cruiser KZJ 95
nissan patrol 4.2
nissan QQ
hammond24
Doradca
Posty: 4115
Rejestracja: 11 kwie 2008, o 15:30
Lokalizacja: łódź

Post autor: hammond24 »

seburaj, Bardzo czytelnie i logicznie>Popieram
hammond24
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
bartpol1
Posty: 2409
Rejestracja: 8 wrz 2009, o 14:10
Lokalizacja: ruda slaska

Post autor: bartpol1 »

koledzy jako zwolennik opony bierznikowanej ze wzgledów cenowych , a i nie tylko dopisze tylko tak . Dlaczego wypowiadają sie osoby co tam kiedys miały kontakt z oponami bierznikowanymi ? Jak juz kolega wspomniał dzis to nie wczoraj !
Ja pomykam na oponach bierznikowanych w syna focusie po 140 - 150 km/h jadac na Lubin na giełde zima , kiedy droga jest do tego odpowiednia i nic zupełnie nic sie nie dzieje , bierznik mam z uniroyala i wcale głosne te opony nie są . Za to w mesiu mam opony zimowe z 2008 roku po 7,5 min bieżnika , jest to michelin cos tam plus i niech je szlag jasny trafi !! Na te opony w focusie dostałem dwa lata gwarancji i z nią nie ma problemu !! a jak jest z nowymi - to juz byc moze sie ktos przekonał , bo przewaznie jest tak , ze wina jest złej eksploatacji . NA TYCH w fokusie juz zrobilismy z synem 13 tys km i dalej jest oki koszt jak pisałem , a tu przypomne , to za 4 sztuki z przesyłką , za 15 calowe to 375 zł Kiedys był program w TV na temat opon bieżnikowanych na co zwróciłem uwagę - na to , ze fachowiec mówił tak , ze opona bieżnikaowana , taka ta dobra - bo tutaj wazna jest baza z ktorej sie daną oponę robi , jest lepsza od nowej , bo opona jest juz ułozona , naprezenia w niej i cos tam , tak wiec jezeli stosuje sie opone bieznikowaną nie za starą to jest bardzo dobrze jak wykonanie jest bardzo dobre . Stad u mnie są opony bieznikowane . Wczesniej mialem opony z niemiec z tiv niemieckim bieznikowane z firmy respa ! w Pasau sie ta firma miesci , bieznikuje głównie opony do samochodów ciezarowych , ale i do osobowych tez - były rewelacyjne !! a za 16 calowe dałem po 110 zł sztuka .Wybór nalezy jednak do kazdego z osobna - ja polecam !! i nie tylko ja , bo koledzy tez na tym jezdzą i są zadowoleni .
MB W210 2.7 cdi , rok 2001 z nawigacją - sedan
win-WDB2100161B476884 SPRZEDANY .
Wczesnij 124 300TD
124 300 E
190 D
CLK - 320
poszukuje radio CEZAR-QUADRO diory
zamo111
Posty: 205
Rejestracja: 4 paź 2010, o 12:02
Lokalizacja: opole

Post autor: zamo111 »

redaktorbs, nie wiem dokładnie o ,której firmie pisałeś ale swojego czasu kupiłem do 300CE oponki PROFIL 225/45/17 po 160zł sztuka.
Sam byłem ciekaw co , jak gdzie i kiedy więc podzwoniłem i dodzwoniłem się do właściciela -
oponki przechodzą takie same testy i muszą spełniać takie same warunki jak opony firmowe.
Są sprawdzane na specjalnych do tego maszynach.
Zostało mi to wytłumaczone tak - czasy kiedy ze szwagrem nalewali gume na opone dawno się skończyły i z opony zdzierany jest nie tylko skalp z "góry" ale i boków stąd gwarancja 2-3 letnia i wektory prędkości standardowo 190-210km/h i sa wersje sport do 260km/h z mocniejszej mieszanki gumy.

Wrażenia ? przy wyważaniu faktyczniy trzeba było okręcić opony pare razy i zapłaciłem za komplet zmiany opon z wyważaniem 40zł zamiast 30 ;)
Ciche,ładne ,świetne na suchym- problem ? Dosyć ślisko na mokrym - jednak podczas jazdy aquaplanning -pełen luzik. Ludzie na A4 w deszczu jechali 80 a ja znacznie szybciej i czułem kierownice pewnie jak na suchym.

Polecam oczywiście oryginalne Dunlop ,Yokohama ,Pirelli czy Michelin - jednak gdy gotówki w portfelu brak to lepiej jeździć na nowych bieżnikach niż 4mm używkach ,które nie wiadomo jak wcześniej jeździły.
http://images40.fotosik.pl/341/2e21fa08fee87ead.jpg

560CE 90'
320CDI 01'
500SEL 81'
Mercedes Best Fan
Zablokowany

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości