Czy nowe opony pomogą, czy ten typ tak ma?
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
- tonidriver
- Posty: 9114
- Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
- Lokalizacja: Wrocław
Żeby jechać na wprost trzeba trzymać kierownicę bo jak się puści to skręca w 90% przypadków od razu o 3-5 stopni (w skali koła) w prawo, a w pozostałych 10 % po kilku sekundach lub najechaniu w dołek lub nierowność i wtedy kierownica leci o te kilka stopni w prawo.Leszek304 pisze:zibiolot, . Czy bezwzględnie równo ściąga, czy przestaje przy lekkim hamowaniu, czy są to sytuacje typu "jedzie prosto i za chwile ściąga" itp.
Dalej, zawieszenie: dokładnie trzeba je przejrzeć, zwróć uwage na tylny wózek czy się nie przekrzywia(jego poduszki).
Dalej, geometria: po założeniu aparatów bezwzględnie konieczna jest kompensacja oraz sprawdzenie i wyrównanie ciśnienia w oponach. W Twoim przypadku zwrócić uwagę na odległości kół względem siebie. Nie wjeżdzaj do warsztatu który sprawdzi i ustawi Ci tylko przód. Prowizorycznie możesz wziąć do ręki metrówkę, sznurek lub coś innego i sprawdzić odległości kół tylnych od przednich. W tym wątku wrzuciłem dla przykładu wyniki geometrii mojego auta: viewtopic.php?t=15652&start=45
Co do ciśnienia mam firmowy ciśnieniomierz Michelina ,sam sprawdzam i zapodaję fabryczne z naklejki przy wlewie.
Byłem przekonany, że ten drugi diagnosta sprawdzi też geometrię, ale jak widać tylko "palcami zmierzył". Czyli następny krok to geometria.
[ Dodano: 2013-08-14, 15:24 ]
Auto jest bezwypadkowe w opini lakiernika i mechanika z którym kupowałem, ale kto wie? Wszystkie poszlaki wskazują, że ta spawana felga to ślad po uderzeniu, którego konsekwencją jest ściąganie, ale kto wie.....tonidriver pisze:zibiolot jedź gdzieś gdzie ustawiają geometrię i powiedz żeby pomierzyli auto takim cyrklem (odległości poszczególnych elementów) bo masz podejrzenie wypadkowości auta. We wrocławiu jest taki szpec i po 3 min stwierdza co i o ile jest cofnięte
- tonidriver
- Posty: 9114
- Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
- Lokalizacja: Wrocław
- tonidriver
- Posty: 9114
- Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
- Lokalizacja: Wrocław
Wykopuję swojego trupa
Jakoś przyzwyczaiłem się do lekkiego ściagania w prawo, ale z miesiąc temu było wymienione kilka rzeczy przy zawieszeniu i postanowiłem dać jeszcze raz auto do ustawienia geometrii.
Męczyli się kilka dni, laserowe ustawianie, ustawianie na ławie, jazdy testowe i jak znosiło lekko w prawo tak znosi dalej.
Zachowali się o tyle fair, że nie skasowali za robociznę tylko za wahacz bo z całego zawieszenia tylko na nim były delikatne luzy, a chcieli je wykluczyć całkowicie i doszukać się przyczyny ściągania.
Ostateczny ich werdykt "to zostaje tylko przekładnia kierownicza".
I pytanie czy za ściaganie może odpowiadać uszkodzona przekładnia np. po uderzeniu kołem w krawężnik (jedna felga nosi ślady spawania).
Na równej nawierzchni auto jedzie prosto, ale tylko jak pojawią się lekkie nierówności to kierownica po poruszeniu przekasza się o kilka stopni w prawie 100% przypadków w prawo, nie wraca na wprost i ściaga wtedy całe auto w prawo.
Znacie przypadki, że winna ściagania była przekładnia ?
Jakoś przyzwyczaiłem się do lekkiego ściagania w prawo, ale z miesiąc temu było wymienione kilka rzeczy przy zawieszeniu i postanowiłem dać jeszcze raz auto do ustawienia geometrii.
Męczyli się kilka dni, laserowe ustawianie, ustawianie na ławie, jazdy testowe i jak znosiło lekko w prawo tak znosi dalej.
Zachowali się o tyle fair, że nie skasowali za robociznę tylko za wahacz bo z całego zawieszenia tylko na nim były delikatne luzy, a chcieli je wykluczyć całkowicie i doszukać się przyczyny ściągania.
Ostateczny ich werdykt "to zostaje tylko przekładnia kierownicza".
I pytanie czy za ściaganie może odpowiadać uszkodzona przekładnia np. po uderzeniu kołem w krawężnik (jedna felga nosi ślady spawania).
Na równej nawierzchni auto jedzie prosto, ale tylko jak pojawią się lekkie nierówności to kierownica po poruszeniu przekasza się o kilka stopni w prawie 100% przypadków w prawo, nie wraca na wprost i ściaga wtedy całe auto w prawo.
Znacie przypadki, że winna ściagania była przekładnia ?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 18 gości