Wentylator klimatyzacji nie dziala
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
- prelezabiusz
- Posty: 1473
- Rejestracja: 2 lis 2011, o 19:24
- Lokalizacja: Wrocław
- jjankiello
- Doradca
- Posty: 2114
- Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
- Lokalizacja: Szczecin, PL
Prędzej w upale zagotuje silnik w korku... klima sobie poradzi, ale sześć garów w rzędzie będzie miło kłopot z oddaniem temperatury przy niesprawnym wentylu klimy...
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
no ojciec to się tym nie zajmuje od zeszłego roku (od tego czasu wentyle nie działają), fakt faktem w niedziele w 4km korku temperatura skoczyła prawie do 100*C. Dlatego ja stwierdziłem że się tym zajmę u ojca. Chociaż sam mam sporo do roboty w swoim W124
Mercedes E300 TD kombi 97r.
Mercedes W124 sedan 200d 90r (szatan)
Mercedes W124 sedan 200d 90r (szatan)
- prelezabiusz
- Posty: 1473
- Rejestracja: 2 lis 2011, o 19:24
- Lokalizacja: Wrocław
jjankiello, To znaczy że jak w korku stoisz bez klimatyzacji to zagotujesz silnik? Te wentylatory chodzą tylko przy włączonej klimie i służa do obniżania ciśnienia w układzie klimatyzacji. Od chłodzenia silnika jest układ chłodniczy i wentylator za chłodnicami a nie wentylatory klimatyzacji.
Kajtek1, A jak to też nie zadziała? wentylator musi być sprawny. W innym przypadku albo tracisz czynnik i zostajesz bez klimatyzacji po około 3 miesiącach (sam sie o tym przekonałem), albo liczysz na cud że nic nie strzeli. W passacie b5 po lifcie strzelił wąż, a myśle że one maja też zawory bezpieczeństwa i inne cuda zapobiegające wybuchom, a jednak pod maską zrobiło sie zielono ....
[ Dodano: 2013-07-30, 23:15 ]
luka9, przy 95 stopniach powinien załączyć wiskoze na wentylatorze silnika za chłodnicami. Wentylator klimatyzacji nie ma nic do tego.
Kajtek1, A jak to też nie zadziała? wentylator musi być sprawny. W innym przypadku albo tracisz czynnik i zostajesz bez klimatyzacji po około 3 miesiącach (sam sie o tym przekonałem), albo liczysz na cud że nic nie strzeli. W passacie b5 po lifcie strzelił wąż, a myśle że one maja też zawory bezpieczeństwa i inne cuda zapobiegające wybuchom, a jednak pod maską zrobiło sie zielono ....
[ Dodano: 2013-07-30, 23:15 ]
luka9, przy 95 stopniach powinien załączyć wiskoze na wentylatorze silnika za chłodnicami. Wentylator klimatyzacji nie ma nic do tego.
- jjankiello
- Doradca
- Posty: 2114
- Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
- Lokalizacja: Szczecin, PL
Mylisz się...prelezabiusz pisze:Te wentylatory chodzą tylko przy włączonej klimie i służa do obniżania ciśnienia w układzie klimatyzacji. Od chłodzenia silnika jest układ chłodniczy i wentylator za chłodnicami a nie wentylatory klimatyzacji.
Układ chłodniczy i wentyl na wisco w korku mogą nie wystarczyć... wszak wisco nie zakręci wiatrakiem szybciej niż wałek pompy wody, więc na wolnych obrotach w korku ten wiatrak zbyt szybki nie jest... nawet gdyby wisco załączało już przy 85C...
Dlatego projektanci MB wymyślili, że zawsze przy sprawnych wentylach klimy, mają ona zadanie włączyć się, gdy temp silnika osiągnie ok. 105C i go schłodzić... nawet przy niesprawnej klimie... po to jest osobny czujnik temperatury...
W silnikach R6 problem z chłodzeniem ostatniego cylindra to norma i źródło problemów...
Tak więc wentyle klimy mają podwójne zadanie... i do chłodzenia silnika mają bardzo dużo...
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
- prelezabiusz
- Posty: 1473
- Rejestracja: 2 lis 2011, o 19:24
- Lokalizacja: Wrocław
jjankiello, nie bede sie kłócił bo moją wiedze opieram na R5, w R6 może być inaczej. Tak czy inaczej sprawne wentylatory to jedna z podstaw układu klimatyzacji, które muszę być sprawne.
W moim r5 gdy miałem niesprawne wentylatory klimatyzacji, przy nawet najwiekszych upałach i korkach temperatyra silnika nigdy nie dobiła 100 stopni
W moim r5 gdy miałem niesprawne wentylatory klimatyzacji, przy nawet najwiekszych upałach i korkach temperatyra silnika nigdy nie dobiła 100 stopni
Ja podzielam zdanie prelezabiusza.jjankiello pisze:Mylisz się...prelezabiusz pisze:Te wentylatory chodzą tylko przy włączonej klimie i służa do obniżania ciśnienia w układzie klimatyzacji. Od chłodzenia silnika jest układ chłodniczy i wentylator za chłodnicami a nie wentylatory klimatyzacji.
Jezdze bez wisko od kilku lat w temperaturach powyzej 40C i najwyzsza temperature jaka zanotowalem na silniku to bylo 90C.
Mam 3-letnia chlodnice Behr i religijnie uzywam plyn Mercedesa.
Wentylatory to urzadzenie pomagajace w klopotach, ale system nie powinen na nich bazowac.
Ostatni raz widzialem moje elektryczne wentylatory chodzace na max to bylo jakies 4 lata tamu. Dojechalem do gorskiej farmy majac ponad 40C w cieniu i zostawilem silnik na chodzie aby klima dzialala.
Tak samo mam w pickupie. 2 miesiace temu opuszczajac Las Vegas mielismy 46C w cieniu. Ford ma tylko wisko ale jak to odpali to naprawde slychac. Grzalem przez pustynie ok 120 kph i wisko wlaczalo sie tylko w gornej czesci tych 15-25km podjazdow w gorach.
Mozesz sie domyslec jaki plyn wlalem do chlodnicy Forda.
Powiem tak R6 to jest bydle, przy załączonej klimie i jeździe w korku gdzie bądź co bądź grzeją dodatkowo auta wokoło, temperatura w niedziele wynosiła z 45*C jak nie lepiej, u mnie w Gwiazdce czujnik wskazywał max 95*C z tymże ja w przeciwieństwie do ojca, nie mam prawie wogóle wyposażenia dodatkowego które obciążało by silnik (brak klimy i elektrycznych gadżetów które żrą prąd z altka) i i tak co jakieś 3-5minut musiałem auto wkręcić na obroty aby 2.0D (szatan w pięknej skórze ) schłodziło się poprzez wentylator na elektrowłączniku (tak w w124 2.0D jest elektrowłącznik na wentylatorze nie wisko) a ojciec takich zabiegów nie robi jak wkręcanie na obroty, u niego jak się stanie pod maską w ciepły dzień to ugotować się można po otworzeniu , a już napewno nie oprzemy się o nic co znajdowało się pod maską łącznie z górną belką . Wydawało mi się to dziwne od dłuższego czasu, lecz dopiero teraz zacząłem zajmować się ojca W210. Lecz klima mimo braku wentylatorów (no dobra załączają się raz na ruski rok i to też dziwnie bo delikatnie się kręcą ale żadnej zależności nie widzę) coś jest nie tak z ich pracą. A fakt że R6 z autmatem to kawał bydlaka z metalu który musi mieć sprawne chłodzenie . Klima była napełniana w zeszłym roku na początku i nadal działa i chłodzi mimo tych problemów
Mercedes E300 TD kombi 97r.
Mercedes W124 sedan 200d 90r (szatan)
Mercedes W124 sedan 200d 90r (szatan)
- prelezabiusz
- Posty: 1473
- Rejestracja: 2 lis 2011, o 19:24
- Lokalizacja: Wrocław
luka9, Podobnie gadał mój koleś od passata b5. Maja 2 identyczne w domu. W jednych chodziły wentylatory a w drugim nie. Nie słyszał żeby się włączały wcale. Klima przez ponad rok nie straciła nic czynnika. Działała jak nalezy no i niestety .. przyszedł dzień w którym usłyszał wielki huk i pod maska ujrzał zielony płyn bo układ nie wytrzymał ciśnienia. Wentylatory muszą sie uruchamiać wraz z załączeniem klimatyzacji, nie ma innej możliwości. Jeśli tak nie jest to znaczy że nie działają tak jak powinny.
koledzy, podepnę się pod temat i spytam o chłodnice.
u mn ie nie działają wentylatory i jestem w trakcie szukania nowych.
moje pytanie dotyczy ilości tych chłodnic pod maską, bo u mnie jest tylko jedna. jeden wentylator przed silnikiem, potem chłodnica i wentylatory widoczne z przodu. czy ja dobrze rozumiem, że tam powinny być dwie chłodnice ?
u mn ie nie działają wentylatory i jestem w trakcie szukania nowych.
moje pytanie dotyczy ilości tych chłodnic pod maską, bo u mnie jest tylko jedna. jeden wentylator przed silnikiem, potem chłodnica i wentylatory widoczne z przodu. czy ja dobrze rozumiem, że tam powinny być dwie chłodnice ?
S210 E320 V6 Classic (BRC)
be kitu nie mam:) jest wiatrak ten główny, potem jakieś 100mmm przerwy, chłodnica a po zewnętrznej stronie te dwa nie działające wiatraki...... zastanawiam się czy tu jest coś nie tak czy rzeczywiście wynik eksperymentu klima działa należycie i nawet teraz w chorwacji przy 40st na zewnątrz działała ok a temp. płynu chłodzącego utrzymywała się około 90st.
S210 E320 V6 Classic (BRC)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości