Wentylator klimatyzacji nie dziala

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
grzegorz2404
Posty: 80
Rejestracja: 21 kwie 2010, o 14:19
Lokalizacja: Żarów

Post autor: grzegorz2404 »

tonidriver pisze:wszędzie piszą,że ten moduł jest na nadkolu. U mnie jest jakaś puszeczka koło abs-u. Teraz sobie przypomniałem,że myłem silnik i tę puszeczkę też :D najlepsze,że zmyły się z niej numery... dziś klima działała więc może to ta z nadkola i w końcu wyschła ? Zobacze,jeśli w ciągu dwóch dni klima będzie działać za każdym razem to znaczy,że to wina za obfitego mycia komory silnika.
Hej
Ten moduł jest dokładnie za reflektorem.
Musisz wyciągnąć reflektor, dość łatwe.
Tu masz filmik:
demontaz reflektora
Moduł znajduje się trochę niżej niż reflektor.

Tak wygląda moduł:
Obrazek
WDB2100251A430070
E 300 TD automat
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

jak do tej pory zauważyłem,że oszukuje mi termometr zewnętrzny a klima włącza się ale z opóźnieniem więc najpierw wymienię owy termometr
adys
Posty: 11
Rejestracja: 25 cze 2009, o 16:55
Lokalizacja: Kraków

bezpiecznik

Post autor: adys »

Byłem u mechanika próbował wystartować wiatraki "na chwilę" ale nic z tego....prąd był w module, wiecie gdzie znajduje się ten główny bezpiecznik od tych wiatraków gdzieś podobno koło silnika......?
Awatar użytkownika
prelezabiusz
Posty: 1473
Rejestracja: 2 lis 2011, o 19:24
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: prelezabiusz »

adys, U mnie też wszędzie prądy byly ale nie uruchamiał wiatraka. Jak sie go "opukało" to startował, skończyło się wymianą na inne używane w dobrym stanie bo naprawa była nieopłacalna.
Smerfetka
SPRZEDAM
S210 E250TD `97 WDB2102351A338891
Obrazek
Awatar użytkownika
mesio14
VIP
Posty: 4170
Rejestracja: 9 maja 2009, o 12:46
Lokalizacja: pleszew

Post autor: mesio14 »

adys , co masz za auto , umieśc dane auta w podpisie , albo BAN :wstyd:
E 270 CDI 2000r, lift, manual
luka9
Posty: 74
Rejestracja: 24 kwie 2011, o 10:57
Lokalizacja: wawa

Post autor: luka9 »

Witam
Sprawa dotyczy auta ojca, w moim w124 nie ma jak na razie problemów :)
Samochód to S210 3.0 TDT 97rok.
Mam pytanie następujące
Dowiedziałem się jak sprawdzić wentylatory klimy. Ale moje pytanie jest następujące
Powiedzcie mi od czego są te wentylatory na chłodniczkach z lewej i prawej strony w nadkolach? Ponieważ ostatnio u ojca były tak zasypane piachem że wogóle ich ruszyć się nie dało po podłączeniu na krótko działają. W czym może być problem może to głupie ale wydawało mi się że to są właśnie wentylatory od klimy, jeśli od klimy są te z przodu to od czego są te w nadkolu?
Oraz wentylatory z przodu także nie działają, spróbuje je jutro podłączyć na krótko zobaczymy. Oraz sprawdzę jak wygląda sprawa ciśnienia w układzie. Klima chodzi normalnie dodam do tego.
Byłbym wdzięczny za sugestie
Mercedes E300 TD kombi 97r.
Mercedes W124 sedan 200d 90r (szatan) :D
Awatar użytkownika
wasiliew
Doradca VIP
Posty: 3484
Rejestracja: 20 kwie 2008, o 20:51
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: wasiliew »

Są to chłodniczki oleju ASB.
Jest W203 C180T kompressor
.:WDB2032461F829195:.

ex W210 Classic '97 E200T - LPG Stag 300
.:WDB2102351A504364:.
luka9
Posty: 74
Rejestracja: 24 kwie 2011, o 10:57
Lokalizacja: wawa

Post autor: luka9 »

oki sorki że pytanie nie związane z tematem ale odnośnie tych wentylatorów z przodu to mają one jakiś bezpiecznik bo o tym informacji nie znalazłem, bo żeby sprawdzić na krótko, czujnik w osuszaczu, oraz sterownik i ciśnienie w układzie wiem.
Mercedes E300 TD kombi 97r.
Mercedes W124 sedan 200d 90r (szatan) :D
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3096
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 »

Jakies zdjecie by pomoglo.
W moich autach olej ASB chlodzi sie przez wstawke w glownej chlodnicy, wiec to co masz to moze byc rzadsza opcja.
luka9
Posty: 74
Rejestracja: 24 kwie 2011, o 10:57
Lokalizacja: wawa

Post autor: luka9 »

Ciężko o zdjęcia :), teraz jak już auto złożone do kupy, są to dwie chłodnice z wentylatorami z prawej i lewej strony za zderzakiem, bezpośrednio za plastikowymi zakolami, możliwe że występuje to tylko w kombiakach ;) bo widzę że chyba Ty masz sedana.
Mercedes E300 TD kombi 97r.
Mercedes W124 sedan 200d 90r (szatan) :D
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3096
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 »

W kombiaku tez nic takiego nie mialem, ale byl to benzyniak.
Mozesz wrzucic swoj VIN na Ruski EPC i popatrzec czy znajdziesz na rysunkach.
Mercedes robi setki opcji o jakich moze nam sie nie snic, jak command z Japonskim jezykiem jako jedyny osiagalny, tak ze znalezc wlasciciela dokladnie takiej samej opcji moze byc ciezko.
Awatar użytkownika
jaro324
Posty: 582
Rejestracja: 4 lis 2008, o 18:17
Lokalizacja: Chełm

Post autor: jaro324 »

Gdzieś mi sie kiedyś obiło o uszy że były wersje z oddzielnymi chłodniczkami do dwustrefowej klimy, dwa oddzielne parowniki?
jaro324
Hydrowóz C5
Bóg tworzył kobietę a Niemcy mercedesa!
Peugeot 306 1.8 automat 101KM
YAMAHA TDM 850
luka9
Posty: 74
Rejestracja: 24 kwie 2011, o 10:57
Lokalizacja: wawa

Post autor: luka9 »

niewiem czy ten link działa, ale tutaj jest podana na rysunku ta chłodnica z lewej strony, analogiczna jest z prawej
http://www.auto-parts.spb.ru/cat/cats/m ... 9a9883f6c8


nr vin to wdb2102251a580052 znalazłem to w dziale radiator
Mercedes E300 TD kombi 97r.
Mercedes W124 sedan 200d 90r (szatan) :D
Awatar użytkownika
wasiliew
Doradca VIP
Posty: 3484
Rejestracja: 20 kwie 2008, o 20:51
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: wasiliew »

To co znalazłem na forum na szybko - chłodniczka po prawej jest od oleju ASB, chłodniczka po lewej od oleju silnika.

Najczęściej montowane do 300TD. Często na rynki gdzie jest goręcej. W naszym klimacie rzadko się załączają dlatego też korodują.

Są też sytuacje, że montowali je do aut z klimą i hakiem. Bez jednej z tych opcji mogło ich już nie być.

Ogólnie wiele rozwiązań.
Jest W203 C180T kompressor
.:WDB2032461F829195:.

ex W210 Classic '97 E200T - LPG Stag 300
.:WDB2102351A504364:.
luka9
Posty: 74
Rejestracja: 24 kwie 2011, o 10:57
Lokalizacja: wawa

Post autor: luka9 »

Czyli jeśli te mi się nie załączają (wskaźnik rzadko wskazuje ponad 90 tylko w wielkie przeciążenia) to nie ma się czym martwić. Dobrze ale koniec OT bo w sumie to nie temat o tym
Zaś te od klimy jak najbardziej muszę sprawdzić bo coś nie bangla tak jak powinno
Mercedes E300 TD kombi 97r.
Mercedes W124 sedan 200d 90r (szatan) :D
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 48 gości