w210 klimatyzacja nie chodzi

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Oliva

Post autor: Oliva »

Rysiek pisze:A temperatura na dworku jaka - może za zimno (chyba od 6 w górę startuje) - czy mi się myli z czym innym...
Teraz może i zimno ale autor pisał zapytanie 24 maja to podejrzewam że było sporo cieplej :D
sixaxis
Posty: 1
Rejestracja: 26 lut 2015, o 08:48
Lokalizacja: Łódź

Post autor: sixaxis »

Witam,

Pierwszy raz na forum, i mam taki problem.
wentylatory klimatyzacji działa tylko po podpieciu "na krótko". normalnie nie chce się załaczyc?

komuś znany jest taki problem?

MB E290 TD W210 96r
Awatar użytkownika
krokodyl W210
Posty: 132
Rejestracja: 19 wrz 2012, o 20:33
Lokalizacja: Dębica

Post autor: krokodyl W210 »

Witam po dłuższej nieobecności.
Pozwolę sobie podpiąć się pod temat , mianowicie moja dmuchawa wyłącza się podczas jazdy
Gdy uruchamiam silnik to np ją wyłączam żeby nie dmuchała mi zimnym powietrzem i wtedy już nie reaguje na biegi , po prostu wcale nie chodzi , czasem podczas jazdy też się szelma wyłączy i nie ma mocnych na nią .Jak zgaszę silnik i odczekam z 15 min to znowu ją uruchomię , ale jak ją wyłączę to znowu kaplica.
Dzisiaj bez uruchamiania silnika startowała 10/10 jak wyjechałem to po 5 minutach wyłączyła się znowu.
Łożyska , szczotki są ok , na krótko chodzi tylko gwizd, może to regulator "jeż " robi mi psikusy , czy ktoś może ma jakiś pomysł na to
Pzdrawiam
od W115 do W211 (7 gwiazda )
1975 W115-KUBUŚ
1976 W116-PIASECZEK
1979 W123-ŻABKA
1981 W123-JUNIOR
1992 W124-LADY
2002 W210-KROKODYL
WDB2100071B467323
2005 W211-LALUNIA
WDB2112261A744694
yellowstone2012
Posty: 1388
Rejestracja: 10 gru 2012, o 12:14
Lokalizacja: Łódź

Post autor: yellowstone2012 »

Może być padnięty jeż, może panel sterowania nawiewami . Ja miałem podobny problem, okazały się wadliwe zaworki ogrzewania i właśnie pokrętła od regulacji, gdzie wszystkie tropy prowadziły do jeża. Podpięcie pod SD powinno pomóc w wyjaśnieniu usterki.
Awatar użytkownika
krokodyl W210
Posty: 132
Rejestracja: 19 wrz 2012, o 20:33
Lokalizacja: Dębica

Post autor: krokodyl W210 »

Panel wymieniony , sprawdzony jest ok , autko grzeje tylko dmuchawa się wyłącza , dzisiaj np rano chodziła bez zarzutu , była regulacja i było ok , tylko czasem ma takie chimery , że raz sama chodzi jak na 4 biegów po czym znowu na 1 , ma takie skoki.
Mam też drugi problem , mianowicie mam ograniczony obrót pokrętłem od kierunku nawiewu -
możliwość regulacji biorąc np godziny na zegarze to od 1 do 8 kręcąc w prawo , po 8 sie blokuje , a w kierunku przeciwnym blokuje się o 1 i na 12 nie przekręcisz czyli ogrzewanie szyby.Czy tymi klapami sterują silniki czy jest to układ mechaniczny i jak się do niego dostać
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 28 lut 2015, o 21:55 przez krokodyl W210, łącznie zmieniany 1 raz.
dumny01
Posty: 18
Rejestracja: 13 lis 2013, o 19:54
Lokalizacja: Polska

Post autor: dumny01 »

Witam, podepnę się pod temat, gdyż mam podobną usterkę... Otóż przed zimą (3miesiace temu) skończył mi się czynnik klimatyzacji. Dzisiaj podjechałem do mechanika który miał ten automat na napełniania klimy i bez sprawdzenia czy sprawna czy nie wziął się za napełnianie. Co się po nabiciu okazało to że nie załącza mi się sprężarka. podpowiedzcie mi forumowicze jaka jest procedura napełniania klimy bo mi się wydaje ze na 100% powinien najpierw sprawdzić sprawność a potem dopiero nabijać
Awatar użytkownika
metody
Posty: 577
Rejestracja: 5 mar 2013, o 21:49
Lokalizacja: wwa

Post autor: metody »

Panowie w warsztatach ze specjalizacja od klimy zwykle przeprowadzaja test na szczelnosc w autach ktore przyjezdzaja z instalacja pozbawiona zupelnie czynnika. Ale ta czynnosc trwa okolo pol godziny i taki test moze nie wykazac spadku cisnienia przy drobnej nieszczelnosci.
Trudno tez wymagac aby mechaniki mogly zanim wypelnia instalacje czynnikiem stwierdzic czy ta zadziala , to uklad dosc prosty ale musi byc sprawny aby zadzialal,i nie tylko obecnosc gazu niezbedna do zadzialania.
Najgorsze jest serwisowanie klimy w przypadkowych autowarsztatach ktore przypadkiem posiadaja pompe vacu i troche rurek z zaworkami.
W tej materii jedna trzeba miec wiedze i obycie z samochodami roznych marek.
\Mitsubishi pajero LONG /
\MB e430 AVANTgarde 2001/
\WDB2102701B350361/
Smart
Nairams
Posty: 31
Rejestracja: 23 lut 2015, o 17:22
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Nairams »

Podepnę się bo również mam problem z klimatyzacją. Klime mam manualną. Auto kupiłem niedawno i chciałem teraz nabić klimę. Ściągnięte 200g czynnika. Nabite 1000g. Nabite 10g oleju i 5UV. Faza próżni 1mb. Szczelność wg maszyny ok. Klima nie wystartowała bo podobno było za zimno. Wczoraj na dworze 13 stopni i tez nie rusza. Bezpieczniki pod maską ok. Czytałem też o jakimś czujniku obok chłodnicy i prawego reflektora. U mnie tam nic nie ma ? Czy powinien być ? Czy ten czujnik jest powiązany z klimą ? Co jeszcze mogę sprawdzić? Poproszę o pomoc i rady.
S210, 1997r. 2.9TD, AT, Ava.
WDB2102171A409106
Awatar użytkownika
kid
Posty: 4807
Rejestracja: 5 sty 2012, o 16:09
Lokalizacja: 100licaKochana

Post autor: kid »

200g to jakieś resztki, pewnie kompresor zatarty. Częsty temat u nas, kończy się klima pod koniec lata i ludzie zamiast zrobić to odkładają to na wiosne - bo przecież w zimę klima nie potrzebna... a potem wydatki :hyhy: Dobry fachowiec od klimy zawsze sprawdzi, czy cały sprzęt chodzi - w dodatku nabijał Ci to w warsztacie a nie na podwórku więc w pomieszczeniu pewnie było więcej niż 6 stopni - powinno zadziałać. Niestety teraz jest mnóstwo nabijaczy nie mających pojęcia o tej robocie. Kupują maszyny po 15 kafli i udają fachowców.
:hyhy:
Obrazek
Nairams
Posty: 31
Rejestracja: 23 lut 2015, o 17:22
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Nairams »

A może jest jeszcze jakaś inna możliwość niż zatarty kompresor. I co z tym czujnikiem ?
S210, 1997r. 2.9TD, AT, Ava.
WDB2102171A409106
Awatar użytkownika
kid
Posty: 4807
Rejestracja: 5 sty 2012, o 16:09
Lokalizacja: 100licaKochana

Post autor: kid »

Przy zbiorniczku od sprysków, 3 pinowy, jak go nie ma to klima nie zadziała.
:hyhy:
Obrazek
Nairams
Posty: 31
Rejestracja: 23 lut 2015, o 17:22
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Nairams »

Mi chodziło o ten wystający z atrapy chłodnicy przy prawym reflektorze. Tego nie mam.
S210, 1997r. 2.9TD, AT, Ava.
WDB2102171A409106
Awatar użytkownika
krokodyl W210
Posty: 132
Rejestracja: 19 wrz 2012, o 20:33
Lokalizacja: Dębica

Post autor: krokodyl W210 »

Witam wrócę do mojego przypadku, urwany przewód od cewki zaworu strona pasażera .Teraz to jest ok , zawory chodzą dobrze , pokrętła regulują , ale dmuchawa się wyłącza i klapka nawiewu na nogi pasażera jest uchylona i nie można jej domknąć , pokrętło kierunku nawiewu ma u mnie ograniczenia obrotu pracuje pomiędzy( biorąc wzór z zegara od 13 do 20) w tym zakresie pokrętło można obracać poza tym już nie , gdzie może być przyczyna?
od W115 do W211 (7 gwiazda )
1975 W115-KUBUŚ
1976 W116-PIASECZEK
1979 W123-ŻABKA
1981 W123-JUNIOR
1992 W124-LADY
2002 W210-KROKODYL
WDB2100071B467323
2005 W211-LALUNIA
WDB2112261A744694
Awatar użytkownika
stanleym210
Posty: 1887
Rejestracja: 14 wrz 2010, o 16:22
Lokalizacja: siedlce, mazowieckie

Post autor: stanleym210 »

Nairams pisze:Mi chodziło o ten wystający z atrapy chłodnicy przy prawym reflektorze. Tego nie mam.
W tym miejscu jest tylko zawór.
Mercedes W210 ELEGANCE,
poj. 3,2 Pb + lpg,
wersja z USA
duży wypas, 1999 r.
Mercedesami jeżdżę od 1995 r
Nairams
Posty: 31
Rejestracja: 23 lut 2015, o 17:22
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Nairams »

To jak wygląda ten przy zbiorniczku od spryskiwaczy? Zawór to jest przy lewym reflektorze. Przy prawym znajomy ma jakiś czujnik. U mnie jest tylko dziura w atrapie.
S210, 1997r. 2.9TD, AT, Ava.
WDB2102171A409106
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości