Silnik wentylatora chłodnicy klimatyzacji
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
-
- Posty: 86
- Rejestracja: 19 maja 2010, o 21:50
- Lokalizacja: Warszawa
Silnik wentylatora chłodnicy klimatyzacji
Proste pytanie. . .
Czy ktoś może mi sprawdzić u siebie w którym kierunku kręci się silnik (wiatrak) przed chłodnicą klimatyzacji. . .
Proszę mi powiedzieć patrząc od przodu samochodu (stojąc przodem do maski)
Nie mam oryginalnej wtyczki tylko luźne złącza i nie wiem jak powinny być wpięte bo się rozłączyły. . .
Czy ktoś może mi sprawdzić u siebie w którym kierunku kręci się silnik (wiatrak) przed chłodnicą klimatyzacji. . .
Proszę mi powiedzieć patrząc od przodu samochodu (stojąc przodem do maski)
Nie mam oryginalnej wtyczki tylko luźne złącza i nie wiem jak powinny być wpięte bo się rozłączyły. . .
Ostatnio zmieniony 17 cze 2010, o 21:41 przez daniel_gsm, łącznie zmieniany 1 raz.
W210 2.0 Benzyna
VIN:
WDB2100351A633075
VIN:
WDB2100351A633075
-
- Posty: 86
- Rejestracja: 19 maja 2010, o 21:50
- Lokalizacja: Warszawa
- Brylantoos
- Posty: 147
- Rejestracja: 11 paź 2009, o 18:46
- Lokalizacja: KrK
U mnie (tez 2.0 benz) kreci sie w prawą,zgodnie z ruchem wskazówek zegara.Stoje przed samochodem oczywiście.
MB W210 E200 '96 (już z podtlenkiem LPG STAG 4)
WDB2100351A092328
viewtopic.php?t=7860
Faceci z klasą jeżdżą E-KLASA
SPRZEDAM : http://allegro.pl/item1160588444_piekna ... zdjec.html
WDB2100351A092328
viewtopic.php?t=7860
Faceci z klasą jeżdżą E-KLASA
SPRZEDAM : http://allegro.pl/item1160588444_piekna ... zdjec.html
-
- Posty: 86
- Rejestracja: 19 maja 2010, o 21:50
- Lokalizacja: Warszawa
- szczypior87
- VIP
- Posty: 544
- Rejestracja: 20 maja 2009, o 21:15
- Lokalizacja: Wrocław
-
- Posty: 86
- Rejestracja: 19 maja 2010, o 21:50
- Lokalizacja: Warszawa
- jjankiello
- Doradca
- Posty: 2114
- Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
- Lokalizacja: Szczecin, PL
Poza tym te wentylatory mają dmuchać w stronę chłodnicy, czyli od przodu do tyłu auta, więc nietrudno zgadnąć po przekoszeniu łopatek, w którą stronę ma się obracać co nie :mrgreen:szczypior87 pisze:A tam na tych wentylatorach jest przecież strzałka w którą stronę powinien się obracać ;-)
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
-
- Posty: 86
- Rejestracja: 19 maja 2010, o 21:50
- Lokalizacja: Warszawa
Dokladnie takdaniel_gsm pisze:
Czyli jak ja mam zamontowane visco to ono ciagnie powietrze do środka prawda?
ELE TAXI http://www.eletaxiforum.pl
-
- Posty: 86
- Rejestracja: 19 maja 2010, o 21:50
- Lokalizacja: Warszawa
coś jednak u mnie jest nie tak. . .
Sprawdziłem silnik wentylatora klimy i jest ok - o dziwo nie jest to silnik prądu stałego . . . ale to tak btw
A teraz do rzeczy - w innym wątku pisałem, że mam problem z klimą. . .
Chyba znalazłem przyczynę. Mój wentylator dziwnie się włącza i wyłącza.
Wygląda to tak, że chłodnica klimy jest gorąca a wentylator włącza sie na kilka sekund z minimalna prędkością, po chwili staje, po chwili znów się włącza na chwile z minimalna prędkościa, później się niby rozkręca na kilka sekund i znów zwalnia a chłodnica klimy gorąca...przy okazji co kilkanaście sekund wyłącza mi się sprężarka klimy na kilka sekund. . . pewnie dlatego, że chłodnica jest źle chłodzona...
Sprawa wygląda trochę lepiej jak chłodnica wody osiągnie wyższą temperaturę - tzn jak wskaźnik temp silnika podniesie sie jakies 2 kreski poniżej 100 stopnii. Wtedy te wiatraki włączą się jako tako z pełną mocą i klima jako tako pracuje. . . chociaż tak jak pisałem nie zawsze - czasem się nie włączą i słyszę jak mi się woda w chłodnicy gotuje i zapala się kontrolka poziomu płynu w chłodnicy. . .
Wszystko to sprawdzane było na postoju.
Wystarczy, że się rozpędzę - temp spadnie do 80 stopni i klima znów pracuje jak chce. . .
Podejrzewam, że sterownik wiatraka klimy to nie zwykły przekaźnik i czujnik tylko bardziej rozbudowany układ - mam na myśli płynna regulację obrotów. . .
czy może mi ktoś opisać jak to wygląda w innym MB? czy po włączeniu klimy wentylator włącza się z dużą prędkością i tak sobie wiruje?
Czy ktoś może wrzucić schemat sterowania wentylatorów klimy? czujniki, moduł, itd itd?
Gdzie jest zamontowany czujnik który mierzy temp chłodnicy klimy? w którym miejscu? czy wiatraki powinny się włączyć np wtedy gdy klima nie jest włączona, ale visco nie daje sobie rady z temp wody w chłodnicy?
Proszę o szczegółowe wyjaśnienia kogoś kto wie co i jak...
Dziękuję i proszę o ten schemat. . .
Sprawdziłem silnik wentylatora klimy i jest ok - o dziwo nie jest to silnik prądu stałego . . . ale to tak btw
A teraz do rzeczy - w innym wątku pisałem, że mam problem z klimą. . .
Chyba znalazłem przyczynę. Mój wentylator dziwnie się włącza i wyłącza.
Wygląda to tak, że chłodnica klimy jest gorąca a wentylator włącza sie na kilka sekund z minimalna prędkością, po chwili staje, po chwili znów się włącza na chwile z minimalna prędkościa, później się niby rozkręca na kilka sekund i znów zwalnia a chłodnica klimy gorąca...przy okazji co kilkanaście sekund wyłącza mi się sprężarka klimy na kilka sekund. . . pewnie dlatego, że chłodnica jest źle chłodzona...
Sprawa wygląda trochę lepiej jak chłodnica wody osiągnie wyższą temperaturę - tzn jak wskaźnik temp silnika podniesie sie jakies 2 kreski poniżej 100 stopnii. Wtedy te wiatraki włączą się jako tako z pełną mocą i klima jako tako pracuje. . . chociaż tak jak pisałem nie zawsze - czasem się nie włączą i słyszę jak mi się woda w chłodnicy gotuje i zapala się kontrolka poziomu płynu w chłodnicy. . .
Wszystko to sprawdzane było na postoju.
Wystarczy, że się rozpędzę - temp spadnie do 80 stopni i klima znów pracuje jak chce. . .
Podejrzewam, że sterownik wiatraka klimy to nie zwykły przekaźnik i czujnik tylko bardziej rozbudowany układ - mam na myśli płynna regulację obrotów. . .
czy może mi ktoś opisać jak to wygląda w innym MB? czy po włączeniu klimy wentylator włącza się z dużą prędkością i tak sobie wiruje?
Czy ktoś może wrzucić schemat sterowania wentylatorów klimy? czujniki, moduł, itd itd?
Gdzie jest zamontowany czujnik który mierzy temp chłodnicy klimy? w którym miejscu? czy wiatraki powinny się włączyć np wtedy gdy klima nie jest włączona, ale visco nie daje sobie rady z temp wody w chłodnicy?
Proszę o szczegółowe wyjaśnienia kogoś kto wie co i jak...
Dziękuję i proszę o ten schemat. . .
W210 2.0 Benzyna
VIN:
WDB2100351A633075
VIN:
WDB2100351A633075
Witam
Mam podobny problem, wentylatory na chłodnicy nie za bardzo chcą "współpracować", ciśnienie na postoju na skraplaczu dochodzi do 30bar, temp. silnika pow. 90 st., a wentylator jak ruszę palcem to nieraz załączy się na chwilę i później staje. W związku z powyższym wentylator do wymiany, czy coś innego? Podłączyć bezpośrednio 12V, aby się upewnić, że to na pewno wentylator? Ewentualnie, może miał ktoś taki problem.
Znalazłem coś takiego na forum:
Link do forum
[ Dodano: 2010-06-30, 22:05 ]
U mnie był problem z wentylatorem, pomógł młotek, prawdopodobnie zawiesiły się szczotki.
Pozdrawiam
Mam podobny problem, wentylatory na chłodnicy nie za bardzo chcą "współpracować", ciśnienie na postoju na skraplaczu dochodzi do 30bar, temp. silnika pow. 90 st., a wentylator jak ruszę palcem to nieraz załączy się na chwilę i później staje. W związku z powyższym wentylator do wymiany, czy coś innego? Podłączyć bezpośrednio 12V, aby się upewnić, że to na pewno wentylator? Ewentualnie, może miał ktoś taki problem.
Znalazłem coś takiego na forum:
Link do forum
[ Dodano: 2010-06-30, 22:05 ]
U mnie był problem z wentylatorem, pomógł młotek, prawdopodobnie zawiesiły się szczotki.
Pozdrawiam
Tez tak mialem. Wentylatory robily z oporem 2 obroty i stawaly, za jaks czas to samo. Podlaczylem do nich bezposrednio 12V z prostownika i ruszyly ale raz wolniej raz szybciej. Okazalo sie, ze glowny wentylator (ten drugi tylko sie obraca napedzany paskiem prze ten glowny) ma zatarte lozysko. Jakos udalo mi sie to wszystko rozruchac :mrgreen: i chodzi bez zastrzezen przy wlaczonej klimie. Sterownik wentylatorow pewnie mierzy wartosc pradu i jesli jest za duza (duzy opor mechaniczny) to rozlacza wentylator - tak mi sie na chlopski rozum wydaje. Sterownik to nie przekaznik. Jest bardziej zaawansowany technicznie i jest umieszczony gdzies za przednim nadkolem (lewym) - podobno trzeba zdjac kolo aby sie do niego dostac. Ja tez stawialem u siebie na sterownik a padniete byly wentylatory.
Kiedy silnik jest przegrzany to wentylatory kreca sie z max.predkoscia aby schlodzic ciecz w chlodnicy silnika wiec usterka o ktorej piszesz jest bardzo podobna do mojej.
Co do sprezarki to ma sie wlaczac i wylaczac.Np pochodzi 30s, stanie na 7s i zalaczy sie spowrotem - to normalne objawy jej pracy.
Z drugiej strony czujnik cisnienia w osuszaczu ja wylaczy jak cisnienie bedzie za wysokie. Ale cisnienie tak szybko nie spada bez sprawnego wentylatora wiec jej przerywana praca to raczej normalny symptom. W zalozeniu ten uklad jest super szczelny.
Kiedy silnik jest przegrzany to wentylatory kreca sie z max.predkoscia aby schlodzic ciecz w chlodnicy silnika wiec usterka o ktorej piszesz jest bardzo podobna do mojej.
Co do sprezarki to ma sie wlaczac i wylaczac.Np pochodzi 30s, stanie na 7s i zalaczy sie spowrotem - to normalne objawy jej pracy.
Z drugiej strony czujnik cisnienia w osuszaczu ja wylaczy jak cisnienie bedzie za wysokie. Ale cisnienie tak szybko nie spada bez sprawnego wentylatora wiec jej przerywana praca to raczej normalny symptom. W zalozeniu ten uklad jest super szczelny.
BMW E39 520i 1997
W123 240D 1981
W210 E290 Manual
WDB2100171A264474
W123 240D 1981
W210 E290 Manual
WDB2100171A264474
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości