problem z klimatyzacja

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

marekboston
Posty: 115
Rejestracja: 15 gru 2011, o 23:33
Lokalizacja: szczecin

problem z klimatyzacja

Post autor: marekboston »

Witam mój problem polega na tym iż stojąc lub kulając się w korku wzrasta temperatura chłodnicy klimy ponieważ wiatrak porusza się zbyt wolno wymieniłem już moduł sterowania wentylatorem i nic znajomy powiedział mi że może być walnięty moduł a nazwał go SAM o numerze 0025452701 i mam go pod maską po lewej stronie razem z bezpiecznikami i moje pytanie czy ten moduł ma związek z pracą wentylatora zaznaczę że po podłączeniu wentylatora na krótko mało włosów nie wyrwie za podpowiedzi z góry wielkie dzięki
kaczor VINWDB2102451B105082 Lift
Awatar użytkownika
Muniek
Posty: 2843
Rejestracja: 15 paź 2012, o 09:36
Lokalizacja: Bydgoszcz/Poznań
Kontakt:

Re: problem z klimatyzacja

Post autor: Muniek »

Jak mierzysz te temperature? Ja tez jak lecę trasą to mam temp. wody 85 a jak tylko stanę na chwilę to rośnie max do 95 i nie widzę w tym nic niepokojącego. Po ruszeniu wraca do normy.
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
marekboston
Posty: 115
Rejestracja: 15 gru 2011, o 23:33
Lokalizacja: szczecin

Re: problem z klimatyzacja

Post autor: marekboston »

kolego nie chodzi mi o tem. czynnika chłodzącego a tem. czynnika klimatyzacji
kaczor VINWDB2102451B105082 Lift
Awatar użytkownika
rr6
Doradca
Posty: 2270
Rejestracja: 24 wrz 2016, o 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Re: problem z klimatyzacja

Post autor: rr6 »

marekboston pisze: 16 kwie 2020, o 12:55 kolego nie chodzi mi o tem. czynnika chłodzącego a tem. czynnika klimatyzacji
Może jest zła ilość czynnika? Co prawda nie w samochodzie ale w klimatyzacji budynkowej słyszałem o "gotowaniu się czynnika" na skutek jego za wysokiego ciśnienia (pewnie przepompowywało go za wolno albo coś w tym stylu).
Trzeba by ściągnąć wszystko (w sensie czynnik z instalacji) i sprawdzić.

Gdyby to była kwestia wentylatora (braku jego wydajności) to powinno nie występować podczas jazdy z większą prędkością kiedy przepływ powietrza jest duży.
marekboston
Posty: 115
Rejestracja: 15 gru 2011, o 23:33
Lokalizacja: szczecin

Re: problem z klimatyzacja

Post autor: marekboston »

Panowie czytajcie to co napisałem jeśli chodzi o cały system klimatyzacji jest wszystko o.k. nie będę opisywał jak działa klimatyzacja bo zakładam że ci którzy coś na ten temat mają jakąś wiedzę wiedzą o co mi chodzi ale w trakcie jazdy jest o.k. gorzej jak auto stoi jeśli wzrasta temperatura na chłodnicy klimatyzacji ponad wartość krytyczną to zaczyna otwierać się zawór bezpieczeństwa i czynnik klimy idzie w powietrze
kaczor VINWDB2102451B105082 Lift
Awatar użytkownika
SuperBuster11
Moderator
Posty: 1029
Rejestracja: 21 maja 2015, o 17:59
Lokalizacja: Brzeg

Re: problem z klimatyzacja

Post autor: SuperBuster11 »

Za pracę wentylatora odpowiada sygnał PWM. On "ustala" z jaką prędkością powinien działać wentylator. Oczywiście zakładając że moduł wentylatora kupiłeś sprawny na 100%.Jutro zajrzę do schematów, bo komputer na warsztacie zostawiłem.
A jak masz klimatronik, to możesz sprawdzić jakie są błędy.
https://youtu.be/sxMgM6Oj8IY

Do sprawdzenia bedziesz miał masę przy złączu wentylatorów (gdzieś przy skraplaczu jest wtyczka), masę przy module wentylatorów, sygnał PWM ma kolor żółto-niebieski, wchodzi to skrzynki tej co ci kolega napisał, czyli SAM. Mógł tam się przerwać gdzieś w okolicach skrzynki, no i jeszcze przekaźnik w tej skrzynce. Na schemacie oznaczony jako K40/2. Tez ma przewód żółto-niebieski, nie jestem pewny czy to też PWM, ale idzie do modułu silnika, więc prawdopodobnie to PWM.
VIN: WDB2100201A265083 - sprzedany
VIN: WDB2112261A525765 - sprzedany
VIN: WDB2100531A274983 - sprzedany
marekboston
Posty: 115
Rejestracja: 15 gru 2011, o 23:33
Lokalizacja: szczecin

Re: problem z klimatyzacja

Post autor: marekboston »

witam jutro zaczynam wszystko sprawdzać tak jak opisałeś ale jak byś mógł rozszyfrować mi ten skrót PWM to miał bym pełny ogląd
kaczor VINWDB2102451B105082 Lift
Awatar użytkownika
Muniek
Posty: 2843
Rejestracja: 15 paź 2012, o 09:36
Lokalizacja: Bydgoszcz/Poznań
Kontakt:

Re: problem z klimatyzacja

Post autor: Muniek »

PWM to sygnal, ktory plynnie zmienia swoja wartosc napiecia, np. w zakresie 1V - 5V i moze płynnie sterować obrotami. Inne sygnaly moga byc interpretowane zero-jedynkowo.
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
marekboston
Posty: 115
Rejestracja: 15 gru 2011, o 23:33
Lokalizacja: szczecin

Re: problem z klimatyzacja

Post autor: marekboston »

muniek wielkie dzieki za fachowa porade miałes racje co do ewetualnego braku masy okazało sie ze takowy był brak w skrzynce tzw.SAM na kabelku zółto niebieskim teraz po właczeniu klimy i wzroscie temperatury na skraplaczu wentylator chuczy az miło jeszcze raz wielkie ukłony pozdrawiam :hurra:
kaczor VINWDB2102451B105082 Lift
Awatar użytkownika
Muniek
Posty: 2843
Rejestracja: 15 paź 2012, o 09:36
Lokalizacja: Bydgoszcz/Poznań
Kontakt:

Re: problem z klimatyzacja

Post autor: Muniek »

marekboston pisze: 19 kwie 2020, o 13:58 muniek wielkie dzieki za fachowa porade miałes racje co do ewetualnego braku masy okazało sie ze takowy był brak w skrzynce tzw.SAM na kabelku zółto niebieskim teraz po właczeniu klimy i wzroscie temperatury na skraplaczu wentylator chuczy az miło jeszcze raz wielkie ukłony pozdrawiam :hurra:
Ale to ukłony w stronę SuperBuster ;)
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
marekboston
Posty: 115
Rejestracja: 15 gru 2011, o 23:33
Lokalizacja: szczecin

Re: problem z klimatyzacja

Post autor: marekboston »

sory oczywiscie czeski blad
kaczor VINWDB2102451B105082 Lift
Murzyn
Posty: 189
Rejestracja: 6 wrz 2019, o 18:54
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: problem z klimatyzacja

Post autor: Murzyn »

Też mam problem z klimą, ale już sam nie wiem co jest tym problemem. Wentylatory chodzą na krótko, wtyczki sprawdzone i ewentualnie mogę je wymienić, ale jest między nimi przejście, bo mierzyliśmy miernikiem. W module koło bezpieczników też nie widać problemów jakoś, przekaźniki stykają bez kłopotu, nie są nadpalone, nic im nie dolega. Między wtyczką do tego modułu, a końcówką przy samym wentylatorze mierzone przejście i jest a wentylatory wciąż się nie załączają. Klimatyzacja nabita, słychać jak włącza się sprężarka i nawet zaczyna chłodzić w aucie - najbardziej środkowe kratki, troszkę mniej od kierowcy, a od pasażera wciąż wieje ciepłym. Elektrozawory rozebrane w drobny mak, wymienione uszczelnienia i grzybki, tak samo wszystko sprawdzone miernikiem i kuźwa nie ma szans żeby to nie działałało - składamy i klimatronik nadal pokazuje błędy 416 (pompka recyrkulacji, to klasyka) i 418 - elektrozawory. A przecież na mierniku były dobre (sprawdzone tylko przejście, bo nie ma jak sprawdzić miernikiem nic więcej chyba?). Nie wiem, panel klimatronika mam uwalony, czy szukać jakiegoś mechanicznego kłopotu? No bo nie wierzę, że naprawione elektrozawory nie są sprawne skoro wszystko wyczyszczone, wymienione i poskładane zgodnie ze sztuką.
WDB2100721A167529
E420 sedan.
Awatar użytkownika
SuperBuster11
Moderator
Posty: 1029
Rejestracja: 21 maja 2015, o 17:59
Lokalizacja: Brzeg

Re: problem z klimatyzacja

Post autor: SuperBuster11 »

A skasowałeś te błędy? Czy wentylatory dają się włączyć przytrzymując oba przyciski AUTO przez 10 sekund lub dłużej, na włączonym zaplonie?
VIN: WDB2100201A265083 - sprzedany
VIN: WDB2112261A525765 - sprzedany
VIN: WDB2100531A274983 - sprzedany
Murzyn
Posty: 189
Rejestracja: 6 wrz 2019, o 18:54
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: problem z klimatyzacja

Post autor: Murzyn »

SuperBuster11 pisze: 28 kwie 2020, o 19:55 A skasowałeś te błędy? Czy wentylatory dają się włączyć przytrzymując oba przyciski AUTO przez 10 sekund lub dłużej, na włączonym zaplonie?
Tak, dwa czy trzy razy postępowałem wg instrukcji (kasowanie przez trzymanie AUTO) i nic, wciąż jest. Chyba, że robię coś źle, choć wyświetla się ten kod że usunięte. No i nie włączają się przez przytrzymanie AUTO. Nie wiem, jest szansa że to panel mi szwankuje?
WDB2100721A167529
E420 sedan.
Awatar użytkownika
SuperBuster11
Moderator
Posty: 1029
Rejestracja: 21 maja 2015, o 17:59
Lokalizacja: Brzeg

Re: problem z klimatyzacja

Post autor: SuperBuster11 »

Albo moduł wentylatora. Sprawdz ten przewód od sygnalu PWM, między modułem wentylatora, a skrzynką bezpieczników po stronie kierowcy, pod maską.
VIN: WDB2100201A265083 - sprzedany
VIN: WDB2112261A525765 - sprzedany
VIN: WDB2100531A274983 - sprzedany
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości