Panel KLA "klimatronik" testy klimatyzacji
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
-
- VIP
- Posty: 43
- Rejestracja: 3 cze 2009, o 15:35
- Lokalizacja: Warszawa
Może to głupie pytanie :mrgreen: , ale jak później wrócić do normalnego trybu działania klimy? Wystarczy wyłączyć zapłon?
W210 E300 TD Kombi Avantgarde 97' moja lalunia
W124 300D 92' - moja czarnulka!
W124 300D 92' - moja czarnulka!
-
- Posty: 424
- Rejestracja: 11 gru 2008, o 20:27
- Lokalizacja: Wołomin
Jedziesz tam gdzie robią klimę, podpina przewody i ściąga czynnik i waży go i po ok 5 min widać ile jest i czy jest ok, ale potem musi wprowadzić odpowiednią ilość więc minimum 150 zł bo do tego dochodzi cała obsługa czyli podciśnienie i wprowadzenie oleju.
Mercedes-Benz/W210/E220D/1997r/Sprowadzony 2001r/
Pozim czynika czyli jego ciśnienie można sprawdzić na panelu klimatyzacji klimatronika.
Jeśli masz klimatronik to poczytaj:
Odczyt i kasowanie błędów przy pomocy panela ogrzewania/klimatyzacji
Odczyt DTC:
1. Obróć klucz do pozycji zapłon.
2. Ustaw lewę temperature na “HI” i prawą temperature “LO.”
3. Na ok 10 sekund, naciśnij i przytrzymaj równocześnie “REST” i “EC”.
4. Dioda (LED) w guziku recyrkulacji powinien zacząć mrugnąć.
Na wyświetlaczu powinien pokazać się napis “di A” ale niekoniecznie.
5. Naciśnij prawy przycisk “Auto” aby pokazać DTCs (kody błędów).
Każde kolejne naciśniecie to kolejny zapisany kod błędu.
np "Eb1 416" należy odczytać jako kod błędu B 1416.
Kasowanie DTC:
6. Naciskaj prawy przycisk “Auto” aż na wyświetlaczu pokaże się “E FF.”
7. Aby wymazać DTC, naciśnij i przytrzymaj oba przyciski "Auto" prawy i lewy, przez ok 3 sek. i puść. Powinien pokazać się napis “d FF.” Kody błęów wykasowane. Wyłączać zapłon.
by dylek
WSZYSTKO Z FORUM
viewtopic.php?t=405&highlight=klimatronic+kasowanie
Witam.
Odczytałem następujące błędy:
B1231 ECT sensor (B11/4) engine colant temperature czujnik temperatury silnika
B1232 Refrigerant pressure sensor (B12) czujnik cisnienia na parowniku
B1233 Refrigerant temperature sensor (B12/1)czujka temperatury na parowniku
B1234 Sun sensor (B32) czujnik nasłonecznienia na srodku deski rozdzielczej
B1419 Electromagnetic clutch (A9k1) elktromagnes sprezarki
Proponuję nacisnać REST przez ok. 5 sek i sprawdzić odczytywane paremetry. Jak zapodasz wystarczająca ilość info to może uda się wirtualnie pobawić twoją klimą.
Lista poniżej - do przełączania w górę AUTO lewa strona i do przełączania w dół przycisk Auto - prawa strona
MOD: DONE elspasoo..
Jeśli masz klimatronik to poczytaj:
Odczyt i kasowanie błędów przy pomocy panela ogrzewania/klimatyzacji
Odczyt DTC:
1. Obróć klucz do pozycji zapłon.
2. Ustaw lewę temperature na “HI” i prawą temperature “LO.”
3. Na ok 10 sekund, naciśnij i przytrzymaj równocześnie “REST” i “EC”.
4. Dioda (LED) w guziku recyrkulacji powinien zacząć mrugnąć.
Na wyświetlaczu powinien pokazać się napis “di A” ale niekoniecznie.
5. Naciśnij prawy przycisk “Auto” aby pokazać DTCs (kody błędów).
Każde kolejne naciśniecie to kolejny zapisany kod błędu.
np "Eb1 416" należy odczytać jako kod błędu B 1416.
Kasowanie DTC:
6. Naciskaj prawy przycisk “Auto” aż na wyświetlaczu pokaże się “E FF.”
7. Aby wymazać DTC, naciśnij i przytrzymaj oba przyciski "Auto" prawy i lewy, przez ok 3 sek. i puść. Powinien pokazać się napis “d FF.” Kody błęów wykasowane. Wyłączać zapłon.
by dylek
WSZYSTKO Z FORUM
viewtopic.php?t=405&highlight=klimatronic+kasowanie
Witam.
Odczytałem następujące błędy:
B1231 ECT sensor (B11/4) engine colant temperature czujnik temperatury silnika
B1232 Refrigerant pressure sensor (B12) czujnik cisnienia na parowniku
B1233 Refrigerant temperature sensor (B12/1)czujka temperatury na parowniku
B1234 Sun sensor (B32) czujnik nasłonecznienia na srodku deski rozdzielczej
B1419 Electromagnetic clutch (A9k1) elktromagnes sprezarki
Proponuję nacisnać REST przez ok. 5 sek i sprawdzić odczytywane paremetry. Jak zapodasz wystarczająca ilość info to może uda się wirtualnie pobawić twoją klimą.
Lista poniżej - do przełączania w górę AUTO lewa strona i do przełączania w dół przycisk Auto - prawa strona
MOD: DONE elspasoo..
Ostatnio zmieniony 9 wrz 2010, o 00:11 przez tomtoja, łącznie zmieniany 2 razy.
Tomek E250 96`Kombi.
Re: Jak sprawdzić poziom czynnika w klimie?
Domowym sposobem to możesz odkręcić kapturek z zaworu kontrolnego i wcisnąć na chwilkę zaworek stopowy. Jak psiknie tzn. że coś jeszcze jest. Tylko uważaj aby strumień rozprężającego się czynnika nie odmroził ci palucha.aviano pisze:Jak "domowym" sposobem sprawdzić poziom czynnika w klimie?
S210 300 DT
W124 200 D - skasowany
W115 - oj dawno ......
W124 200 D - skasowany
W115 - oj dawno ......
- noc
- Ekspert
- Posty: 8221
- Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
- Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+
Panel KLA "klimatronik" testy klimatyzacji
Dawno temu Windykatorek zamówił dla wszystkich (po polsku).
Przepraszam za "byki".
Przepraszam za "byki".
Ostatnio zmieniony 9 wrz 2010, o 00:10 przez noc, łącznie zmieniany 2 razy.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
- windykatorek
- Doradca VIP
- Posty: 2580
- Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
- Lokalizacja: Gdynia
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości