Nawiew tylni w limuzynie
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Nawiew tylni w limuzynie
Witam.
Problem w moim W210 dotyczy nawiewu na tylną kanapę w sedanie z 2000r. Otóż o ile przednie nawiewy działają bez zarzutu (zarówno klima, jak i ogrzewanie), o tyle przez nawiew pod środkowym schowkiem nie leci kompletnie nic. Ani nie chłodzi, ani nie grzeje.
Domyślam się, że pewnie zapchał się jakiś filtr, ale czy ten układ ma swój oddzielny? Dodam, że pół roku temu wymieniałem główny filtr do klimatyzacji więc tutaj raczej problem nie leży (jak wspomniałem z przodu wszystko gra).
Z góry dzięki za wskazówki.
Problem w moim W210 dotyczy nawiewu na tylną kanapę w sedanie z 2000r. Otóż o ile przednie nawiewy działają bez zarzutu (zarówno klima, jak i ogrzewanie), o tyle przez nawiew pod środkowym schowkiem nie leci kompletnie nic. Ani nie chłodzi, ani nie grzeje.
Domyślam się, że pewnie zapchał się jakiś filtr, ale czy ten układ ma swój oddzielny? Dodam, że pół roku temu wymieniałem główny filtr do klimatyzacji więc tutaj raczej problem nie leży (jak wspomniałem z przodu wszystko gra).
Z góry dzięki za wskazówki.
Ok, więc sprawa wygląda tak:
1. schowek w podłokietniku mam klimatyzowany
2. przy ustawieniu nawiewu na maksa w podłokietniku ruch powietrza jest znikomy
3. w tym samym czasie tylny nawiew również nieznacznie dmucha
4. w tym samym czasie przednie nawiewy działają bez zarzutu
5. po zamknięciu nawiewu w podłokietniku tylny nawiew dmucha bez zmian - bardzo bardzo słabo.
Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy? Dodam, że to klimatronik i w kwietniu był wymieniany filtr klimatyzacji (ten z aktywnym węglem). Czy - jeśli tak to gdzie - znajdują się jeszcze jakieś filtry które zapchane mogą blokować przepływ powietrza w stronę podłokietnika/tylnej kanapy? A jesli nie, to co może być przyczyną?
z góry dzięki za jakieś wskazówki, wydaje mi się że przedstawiłem sprawę dostatecznie szczegółowo.
1. schowek w podłokietniku mam klimatyzowany
2. przy ustawieniu nawiewu na maksa w podłokietniku ruch powietrza jest znikomy
3. w tym samym czasie tylny nawiew również nieznacznie dmucha
4. w tym samym czasie przednie nawiewy działają bez zarzutu
5. po zamknięciu nawiewu w podłokietniku tylny nawiew dmucha bez zmian - bardzo bardzo słabo.
Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy? Dodam, że to klimatronik i w kwietniu był wymieniany filtr klimatyzacji (ten z aktywnym węglem). Czy - jeśli tak to gdzie - znajdują się jeszcze jakieś filtry które zapchane mogą blokować przepływ powietrza w stronę podłokietnika/tylnej kanapy? A jesli nie, to co może być przyczyną?
z góry dzięki za jakieś wskazówki, wydaje mi się że przedstawiłem sprawę dostatecznie szczegółowo.
a sprawdz jak ci dmucha jak zamkniesz przód tzn środek i schowek i wtedy zobacz jak leci z tyłu jak dalej słabo to możesz mieć zatkany filter ktory znajduje się za schowkiem nie wiwem jak dokładnie jest u ciebieRZ pisze:Ok, więc sprawa wygląda tak:
1. schowek w podłokietniku mam klimatyzowany
2. przy ustawieniu nawiewu na maksa w podłokietniku ruch powietrza jest znikomy
3. w tym samym czasie tylny nawiew również nieznacznie dmucha
4. w tym samym czasie przednie nawiewy działają bez zarzutu
5. po zamknięciu nawiewu w podłokietniku tylny nawiew dmucha bez zmian - bardzo bardzo słabo.
Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy? Dodam, że to klimatronik i w kwietniu był wymieniany filtr klimatyzacji (ten z aktywnym węglem). Czy - jeśli tak to gdzie - znajdują się jeszcze jakieś filtry które zapchane mogą blokować przepływ powietrza w stronę podłokietnika/tylnej kanapy? A jesli nie, to co może być przyczyną?
z góry dzięki za jakieś wskazówki, wydaje mi się że przedstawiłem sprawę dostatecznie szczegółowo.
MERCEDES E60 BRABUS rodzynek -sprzedany
I 300 TD COMBI 97 elegance - sprzedane
ml 4.0 cdi 2002- sprzedane-teściowi !!!
300td combi avangarde-s przedany
s 220 3,2 cdi 2002
211 2.7 CDI
212 2.2 cdi
I 300 TD COMBI 97 elegance - sprzedane
ml 4.0 cdi 2002- sprzedane-teściowi !!!
300td combi avangarde-s przedany
s 220 3,2 cdi 2002
211 2.7 CDI
212 2.2 cdi
edit: ok znalazłem na forum info, zajrzę w te filtry i zobaczymy co i jak.marceli80 pisze: filter ktory znajduje się za schowkiem
[ Dodano: 2010-02-19, 21:14 ]
Ok, sprawa załatwiona. Dzięki za wskazówki, nie tylko z tego tematu. Ze schowkiem nieco się pomęczyłem, ale jak już odkręciłem wszystkie SIEDEM śrubek, to poszło z górki. Założyłem nowe Filtrona i różnica jest odczuwalna, choć nadal nawiew tylni i ten w schowku podają powietrze znacznie słabiej niż przednie nawiewy.
Zakładam jednak, że taka już uroda tego systemu. Chyba, że oprócz filtra węglowego nad nogami i filtra pyłowego za schowkiem jest jeszcze jakieś miejsce mogące stanowić zator na drodze powietrza?
Tak czy tak wielkie dzięki dla wszystkich piszących tu osób. Bo na ostatnim przeglądzie w wydawać by się mogło solidnym warsztacie wymienili mi tylko węglowy. O tym za schowkiem widac nawet nie wiedzieli... :roll:
kolego tzn, wymontowywałeś podłokietnik?, jest tam też jakiś filtr? (mówisz Filtron - jaki model? ), nie ukrywam, że mam taki sam proglem :-/RZ pisze:Ze schowkiem nieco się pomęczyłem, ale jak już odkręciłem wszystkie SIEDEM śrubek, to poszło z górk
pozdr
Q
W210, 2.7 CDI, sedan, rok 2001
W124 2.O D, sedan, rok 1991 (moja pasja)
W168 1.7 CDI lang, rok 2004
W124 2.O D, sedan, rok 1991 (moja pasja)
W168 1.7 CDI lang, rok 2004
Mowa o schowku przed pasażerem, za nim są dwa filtry. Wszystko czego potrzebujesz znajdziesz tutaj: http://w210.pl/viewtopic.php?t=1496&sta ... 8694f7122f ;-)
Ze swojej strony dodam filmik który wygrzebałem na YT: http://www.youtube.com/watch?v=A9GgGEONZVw (tylko demontaż schowka oczywiście :mrgreen: )
pamiętaj tylko o jednym: śrub jest siedem: dwie na dole pod zaślepkami, dwie na górze po bokach, dwie po bokach lampki (w zagłębieniach), a ostatnia jest pod kloszem lampki schowka. Musisz najlepiej płaskim wkrętakiem podważyć klosz lampki, wysunąć go i odpiąć kabel zasilający. Pod lampką jest ta ostatnia. Potem z wyczuciem ale dynamicznie szarpnąć za schowek. Nie bój się - niczego tam połamać nie można. Jedyne co to pamiętaj o kablu od lampki. Jeśli pozbędziesz się wszystkich śrub to raczej niczego ułamać się nie da.
Potem już z górki. Filtry są za plastikową płytką trzymaną przez biały plastikowy zatrzask. Zatrzask przesuwasz do góry i wyjmujesz filtry. We wspomnianym temacie wszystko masz opisane łącznie z obrazkami . Filtry Filtrona nr. kat. K 1053-2x , koszt 60 PLN.
ps. ze swojej strony ponawiam pytanie - czy jeszcze coś może blokować swobodny przepływ powietrza do tylnego nawiewu, czy po protu lepiej już nie będzie?
Ze swojej strony dodam filmik który wygrzebałem na YT: http://www.youtube.com/watch?v=A9GgGEONZVw (tylko demontaż schowka oczywiście :mrgreen: )
pamiętaj tylko o jednym: śrub jest siedem: dwie na dole pod zaślepkami, dwie na górze po bokach, dwie po bokach lampki (w zagłębieniach), a ostatnia jest pod kloszem lampki schowka. Musisz najlepiej płaskim wkrętakiem podważyć klosz lampki, wysunąć go i odpiąć kabel zasilający. Pod lampką jest ta ostatnia. Potem z wyczuciem ale dynamicznie szarpnąć za schowek. Nie bój się - niczego tam połamać nie można. Jedyne co to pamiętaj o kablu od lampki. Jeśli pozbędziesz się wszystkich śrub to raczej niczego ułamać się nie da.
Potem już z górki. Filtry są za plastikową płytką trzymaną przez biały plastikowy zatrzask. Zatrzask przesuwasz do góry i wyjmujesz filtry. We wspomnianym temacie wszystko masz opisane łącznie z obrazkami . Filtry Filtrona nr. kat. K 1053-2x , koszt 60 PLN.
ps. ze swojej strony ponawiam pytanie - czy jeszcze coś może blokować swobodny przepływ powietrza do tylnego nawiewu, czy po protu lepiej już nie będzie?
Podejrzewam, że lepiej nie będzie gdyż powietrze do tylnych kratek jest doprowadzane podwójnym plastikowym tunelem (z lewej i prawej strony lewarka od biegów) o dość małym przekroju i nie ma co liczyć na mocny podmuch.
W210 E290TD 1997 Elegance Aftomat
WDB2100171A392706
W210 220CDI 2001 Elegance Aftomat
WDB2100061B384018
WDB2100171A392706
W210 220CDI 2001 Elegance Aftomat
WDB2100061B384018
- jjankiello
- Doradca
- Posty: 2114
- Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
- Lokalizacja: Szczecin, PL
Można ewentualnie sprawdzić, czy wskutek czyjegoś grzebania nie został rozłączony jakiś kanał nadmuchowy wiodący do tyłu... albo sprawdzić prawidłowość sterowania klapami rozdzielającymi nadmuch...
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
Dokładnie jak mówi Tommy, nie spodziewaj się rewelacji, to nie jest klimatronicx4 jak w espace gdzie z tyłu są dodatkowe wentylatory, które zresztą i tak poniżej 2-ch stopni nie działają :mrgreen: ale nawet nie wielkie dmuchanko zawsze szybciej ogrzeje kolanka teściowej :lol:
jaro324
Hydrowóz C5
Bóg tworzył kobietę a Niemcy mercedesa!
Peugeot 306 1.8 automat 101KM
YAMAHA TDM 850
Hydrowóz C5
Bóg tworzył kobietę a Niemcy mercedesa!
Peugeot 306 1.8 automat 101KM
YAMAHA TDM 850
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 47 gości