Nawiew słaby

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

jacekplacek
Posty: 9
Rejestracja: 25 wrz 2009, o 13:01
Lokalizacja: warszawa

Post autor: jacekplacek »

Witam Forumowiczów,
Mam 2,9 TD 1997 rok z klimatronikiem. Jak go kupiłem, to nie działało sterowanie prędkością wiatraka nawiewu na panelu klimatyzacji, tylko ktoś zainstalował taki hebelkowy przełącznik a pod maską jakieś rezystory w takiej metalowej siatce. One się grzeją do czerwoności i śmierdzą. Chciałbym to uporządkować. Coś słyszałem o jakimś "jeżu". Czy mógłby ktoś wejść w temat i napisać coś więcej jak się zabrać do takiej naprawy, od czego zacząć i co to jest ten "jeż".
Pozdrawiam.
Jacek.
jacekplacek
Awatar użytkownika
Noru
VIP
Posty: 25
Rejestracja: 22 lip 2010, o 00:37
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Noru »

No ja wymieniłem filtry kabinowe i jest troszke lepiej ale nadal demon podmuchu to to nie jest.
Podczas diagnostyki zarówno z poziomu klimy jak i zewnętrznego komputera nie znalazłem błędów wiec one standardowo tak słabo dmuchają czy szukać gdzie indziej ?
W210 18-11-1996r (807 AEJ 06/1/M/X)
E200 benzyna 136KM ELEGANCE sedan
Silnik: 111942 10 030778
Skrzynia biegów: 717417 07 165380
Kolor: 189 szmaragdowy czarny
VIN: WDB2100351A298243

Norbert "Noru" - Kielce
gsm 24h: 602-605-801
mbsly
Posty: 167
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 10:47
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: mbsly »

jacekplacek pisze:"jeż".
regulator sterujacy obrotami silnika dmuchawy nadmuchu
jacekplacek pisze:pod maską jakieś rezystory w takiej metalowej siatce
prawdopodobnie komus jez ulegl zepsuciu i zamontowal od MB 190
MB 190 2.6 manual WDB2010291F400274
MB 190 2.6 automat WDB2010291F752227
MB C 36 AMG WDB2020281F421896
akmb

Witam wszystkich !!

Post autor: akmb »

Podłącze się do tematu bo mój problem jest podobny nawiew chodzi ale bardzo słabo filtrów pyłkowych nie ma wogule a te na dole przeczyściłem . Jest to klimatronik jak daje od min to do 3 kreskiu się reguluje później na wyświetlaczu wartość rosnie a wentylator tak samo dmucha jak na 3 zakresie .


Jeśli to ten jeż to jak się do niego dobrać ????
Awatar użytkownika
stanleym210
Posty: 1887
Rejestracja: 14 wrz 2010, o 16:22
Lokalizacja: siedlce, mazowieckie

Re: Witam wszystkich !!

Post autor: stanleym210 »

akmb pisze: Jeśli to ten jeż to jak się do niego dobrać ????
Jeż znajduje się w obudowie dmuchawy gdyż to pęd powietrza go ochładza już przy wiatraku.
Mercedes W210 ELEGANCE,
poj. 3,2 Pb + lpg,
wersja z USA
duży wypas, 1999 r.
Mercedesami jeżdżę od 1995 r
akmb

Post autor: akmb »

A jak się do niego dostać czy od dołu jak do filtrów ??

i jak sprawdzić czy on jest dobry ??
Awatar użytkownika
stanleym210
Posty: 1887
Rejestracja: 14 wrz 2010, o 16:22
Lokalizacja: siedlce, mazowieckie

Post autor: stanleym210 »

Trzeba odkręcić /odbezpieczyć spód obudowy dmuchawy do której jest on przymocowany.jak dokładnie sprawdzić to nie wiem.Układ elektroniczny jeża generuje odpowiednie wartości napięcia. Mozna podłączyć dmuchawę na krotko z pominięciem jeża i jak będzie silnik chodził na max obrotach to raczej jest wina jeża.
Mercedes W210 ELEGANCE,
poj. 3,2 Pb + lpg,
wersja z USA
duży wypas, 1999 r.
Mercedesami jeżdżę od 1995 r
akmb

Post autor: akmb »

czyli trzeba rozebrać całe ustrojstwo nad nogami pasażera ??

[ Dodano: 2010-11-25, 13:53 ]
doczytałem w książce sam naprawiam dziękuję za pomoc .

[ Dodano: 2010-11-25, 19:49 ]
Wykręciłem dmuchawę i okazało sie że u mnie jest elektroniczny regulator obrotów daje max 3V a powiniem 7 V pytałem w ASO 900 zł. masakra jest może jakiś zamiennik
Załączniki
regulator.jpg
blacha122
Posty: 228
Rejestracja: 12 gru 2009, o 17:54
Lokalizacja: bielsko biala

Post autor: blacha122 »

Witam . u mnie nie dmucha cieple po prawej stronie na szybę i z kratki. leci tylko lekko zimne. mam klimatronik , próbowałem ostawić inaczej ale i tak nic nie leci. jakieś pomysły macie?
BMW E39 530d 2002 ex
MERCEDES W210 E200 SEDAN 1995 ex
VOLVO S 80 2.4 D5 2002
Awatar użytkownika
stanleym210
Posty: 1887
Rejestracja: 14 wrz 2010, o 16:22
Lokalizacja: siedlce, mazowieckie

Post autor: stanleym210 »

akmb pisze:
Wykręciłem dmuchawę i okazało sie że u mnie jest elektroniczny regulator obrotów daje max 3V a powiniem 7 V pytałem w ASO 900 zł. masakra jest
może jakiś zamiennik
Zamienniki sprzedają TUTAJ w Gdyni
Mercedes W210 ELEGANCE,
poj. 3,2 Pb + lpg,
wersja z USA
duży wypas, 1999 r.
Mercedesami jeżdżę od 1995 r
blacha122
Posty: 228
Rejestracja: 12 gru 2009, o 17:54
Lokalizacja: bielsko biala

Post autor: blacha122 »

hej! ponawiam pytanie (zadane 2 posty wcześniej) bo zima atakuje mocno. może ktoś pomoże . dzięki z góry
BMW E39 530d 2002 ex
MERCEDES W210 E200 SEDAN 1995 ex
VOLVO S 80 2.4 D5 2002
Awatar użytkownika
stanleym210
Posty: 1887
Rejestracja: 14 wrz 2010, o 16:22
Lokalizacja: siedlce, mazowieckie

Post autor: stanleym210 »

blacha122 pisze:hej! ponawiam pytanie (zadane 2 posty wcześniej) bo zima atakuje mocno. może ktoś pomoże . dzięki z góry
Być może zawór ogrzewania prawej strony się przyciął bo jak wiesz są dwa na lewą i prawą stronę.
Zdejmij wtyczkę z elektrozaworów bo wtedy one otwierają się na full i jak będzie dawać ciepło to wiadomo co.
Mercedes W210 ELEGANCE,
poj. 3,2 Pb + lpg,
wersja z USA
duży wypas, 1999 r.
Mercedesami jeżdżę od 1995 r
blacha122
Posty: 228
Rejestracja: 12 gru 2009, o 17:54
Lokalizacja: bielsko biala

Post autor: blacha122 »

ok dzięki . mógłbym jeszcze wiedzieć gdzie to jest mniej więcej i jak wygląda. czyści się zawory czy wymienia?
BMW E39 530d 2002 ex
MERCEDES W210 E200 SEDAN 1995 ex
VOLVO S 80 2.4 D5 2002
Awatar użytkownika
wasiliew
Doradca VIP
Posty: 3484
Rejestracja: 20 kwie 2008, o 20:51
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: wasiliew »

blacha122 pisze:ok dzięki . mógłbym jeszcze wiedzieć gdzie to jest mniej więcej i jak wygląda. czyści się zawory czy wymienia?
viewtopic.php?t=896
Jest W203 C180T kompressor
.:WDB2032461F829195:.

ex W210 Classic '97 E200T - LPG Stag 300
.:WDB2102351A504364:.
akmb

Post autor: akmb »

Z regulatorem jest większy problem niż mi się wydawało a więc u mnie jest bosch w ASO powiedzieli mi że nie jest to już produkowane ( bo miało wadę ) trzeba zmienić dmuchawę na inną 2020 zł i do tego regulator ( jeż) 1300 zł .... Paranoja


Pare osób podpowiadało mi że pasuje od w140 , czy bedzie to działało z klimatronikiem ??

Proszę pomocy !!!!
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości