Nawiew słaby

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
pietruszek
Posty: 33
Rejestracja: 21 kwie 2008, o 20:16
Lokalizacja: Szczecin

Nawiew słaby

Post autor: pietruszek »

W moim E 210 2.9 TD jest bardzo niska wydajnosc wentylatora. Nawiewu praktycznie nie ma. Wentylator jest OK gdyz slychac ze pracuje na wszystkich predkosciach.
Przyczyna moga byc filtry???
Jezeli tak to gdzie sie znajduja.
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 26 gru 2009, o 22:58 przez pietruszek, łącznie zmieniany 1 raz.
badyl.lodz
Posty: 22
Rejestracja: 16 kwie 2008, o 11:48
Lokalizacja: Łódź

Post autor: badyl.lodz »

Czesc pietruszek ;) mozlie ze to filtr napewno od czegos trzeba zacząc, wiec warto spróbowac na pewno nie zaszkodzi. Zeby wymienic filtr musisz zdiac tapicerke nad nogami pasarzera przykrecona na 3 sróbki. Potem widac juz caly spód nagrzewnicy filtr zdanduje sie pomiedzy wiatrakiem a nagrzenicą. Napewno zauwazysz tam klapkę z bialymi zawleczkami które trzeba przesunac do zewnatrz w celu ich odbezpieczenia , wtedy zdejmujsz klapke i wychodzi filterek ;) pozdro i milej pracy. Jak by bylo cos nie zrozumiale to pisz ;)
W 116 280 SE 73 rok
W 210 290 TD 96 rok
Awatar użytkownika
avandgarde
Posty: 4665
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
Lokalizacja: PL

Post autor: avandgarde »

Jeżeli jest to cimatronic to radził bym od wymiany filtrów za schowkiem. A póżniej nad nogami pasarzera.

A tu możesz zajrzeć viewtopic.php?p=768&highlight=#768
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
badyl.lodz
Posty: 22
Rejestracja: 16 kwie 2008, o 11:48
Lokalizacja: Łódź

Post autor: badyl.lodz »

No fakt :) nie wziąłem tego pod uwagę ze może byc klimatronik :)
W 116 280 SE 73 rok
W 210 290 TD 96 rok
ukaszer
VIP
Posty: 80
Rejestracja: 15 lut 2008, o 21:58
Lokalizacja: warszawa

Post autor: ukaszer »

a co może być przyczyną " zawieszania " się pracy nawiewu ?
ostatnimi czasy mam taką kabałkę , że jeśli powiedzmy ustawię na trójkę ( manualna klima ) to potrafi się wyłączyć , jak przyśpieszę i przekręcę na piątkę załącza się najpierw ospale i rozpędza się do normalnej prędkości , potem przełączam na 3 i przez jakiś czas je ok , a później sytuacja się powtarza, dziwne...
210 2,7 CDI elegance
adaso1
Posty: 240
Rejestracja: 3 mar 2008, o 22:46
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: adaso1 »

Jeśli masz klimę bez wyświetlacza to możesz mieć zabrudzony potencjometr, którym regulujesz szybkość nawiewu. Najlepiej wyjmij cały moduł, rozbierz i przepryskaj jakimś WD-40. Ja w poprzednim autku miałem identyczną historie, przepryskanie pomogło. Inne opcje, to brak styku na złączach elektrycznych, siada regulator wiatraka (tzw. jeż) albo koniec szczotek w silniku wentylatora.
Miałem fajne auto "na oku": E 320T CDI 2000r. :)
Poprzednio: E 220T CDI 2000r. Aktualnie: E420 CDI
P.S. Pozdrawiam Tych wszystkich, co mnie pozdrawiają ;) :)
ukaszer
VIP
Posty: 80
Rejestracja: 15 lut 2008, o 21:58
Lokalizacja: warszawa

Post autor: ukaszer »

niestety - nie potencjometr - wentylator wnętrza dokonał żywota - kupiłem nowy silnik - 370 pln-ow , boscha
210 2,7 CDI elegance
damian612
Posty: 4
Rejestracja: 6 sty 2009, o 18:56
Lokalizacja: Tarczyn

Nawiew słaby

Post autor: damian612 »

WITAM!!!
Mam następujący problem:
Po odpaleniu samochodu (Mercedes W210 E300TD 98 rok) ustawiam w panelu klimatronic temperaturę na maxa oraz nawiew, lecz nawiew nie dmucha, tylko wydobywa się z niego delikatne ciepło (wogóle nie rozmraża szyb). Proszę o pomoc.
Ostatnio zmieniony 27 gru 2009, o 02:19 przez damian612, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

a przywitasz sie grzecznie z nami?
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
windykatorek
Doradca VIP
Posty: 2580
Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: windykatorek »

ale po co?
Mondeo HB 2007 1.8 duratec
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM :)
tomtoja
VIP
Posty: 40
Rejestracja: 15 lis 2008, o 19:17
Lokalizacja: Mława

Post autor: tomtoja »

Witam

Stawiam na rezystor wentylatora nadmuchu.Miałem ten sam problem.Jest on zamontowany na wentylatorze,ale najpierw wykasuj błędy w klimatronicu.
Tomek E250 96`Kombi.
damian612
Posty: 4
Rejestracja: 6 sty 2009, o 18:56
Lokalizacja: Tarczyn

Post autor: damian612 »

Po podłączeniu masy na krótko wiatrak chodzi.

Którymi klawiszami na panelu zresetować błędy w klimatronicu?
tomtoja
VIP
Posty: 40
Rejestracja: 15 lis 2008, o 19:17
Lokalizacja: Mława

Post autor: tomtoja »

Odczyt i kasowanie błędów przy pomocy panela ogrzewania/klimatyzacji


Odczyt DTC:

1. Obróć klucz do pozycji zapłon.

2. Ustaw lewę temperature na “HI” i prawą temperature “LO.”

3. Na ok 10 sekund, naciśnij i przytrzymaj równocześnie “REST” i “EC”.

4. Dioda (LED) w guziku recyrkulacji powinien zacząć mrugnąć.
Na wyświetlaczu powinien pokazać się napis “di A” ale niekoniecznie.

5. Naciśnij prawy przycisk “Auto” aby pokazać DTCs (kody błędów).
Każde kolejne naciśniecie to kolejny zapisany kod błędu.
np "Eb1 416" należy odczytać jako kod błędu B 1416.


Kasowanie DTC:


6. Naciskaj prawy przycisk “Auto” aż na wyświetlaczu pokaże się “E FF.”

7. Aby wymazać DTC, naciśnij i przytrzymaj oba przyciski "Auto" prawy i lewy, przez ok 3 sek. i puść. Powinien pokazać się napis “d FF.” Kody błęów wykasowane. Wyłączać zapłon.
Tomek E250 96`Kombi.
pissak
Posty: 20
Rejestracja: 25 sie 2008, o 12:15
Lokalizacja: nowy tomysl

Post autor: pissak »

witam!
mam podobny problem, mianowicie mam klimatronik i nawiew prawie w ogóle nie dmucha, nie reaguje na regulację siły nadmuchu. Montowałem jakiś czas temu nowy rezystor( nie kasowałem błędów), bo myślałem że to może być przyczyną usterki, ale nie pomogło.... filtry też mam wymienione... może macie jakiś pomysł?? może to być uszkodzony ten sterownik??
tomtoja
VIP
Posty: 40
Rejestracja: 15 lis 2008, o 19:17
Lokalizacja: Mława

Post autor: tomtoja »

Podłącz wentylator omijając rezystor(zewrzyj kable w wentylatorze)jeśli będzie chodził na wysokich obrotach to znaczy że rezystor,jesli nie szukaj przyczyny w panelu klimatronika.
Tomek E250 96`Kombi.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 40 gości