Napełnianie czynnikiem

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
as15
Posty: 29
Rejestracja: 3 mar 2008, o 09:40
Lokalizacja: lubań

Napełnianie czynnikiem

Post autor: as15 »

Witam,
mam problem jak opisałem w tytule
Posiadam klime 2 strf.
klimatronik
Objawy:syczenie z centralnych nawiewów,kody błedów DTC:EB1234,1423,1459
wykasowane
i problem dalej istnieje,aha ciśnienie czynnika :właczony silnik 14, wył.07
sprawdzone na wyświetlaczu klimatronika
Jakieś pomysły?
Dzieki pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 2 sty 2010, o 15:15 przez as15, łącznie zmieniany 1 raz.
E200 T kompressor 98r Elegance
C200 T 97r Elegance
C180 94r Elegance
W124 200E 92r SportLine
Awatar użytkownika
windykatorek
Doradca VIP
Posty: 2580
Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: windykatorek »

kompresor zawsze sie wyłącza , nie pracuje ciagle bo by sie ugotował , musi pracować z przerwami , jesli jest mało czynnika pewnie jest sytuacja ze załacza sie bo jest jeszcze dobrze jak startuje jak zaczyna gonic czynnik po przewodach cisnienie spada łąpie pład i staje
Mondeo HB 2007 1.8 duratec
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM :)
Awatar użytkownika
as15
Posty: 29
Rejestracja: 3 mar 2008, o 09:40
Lokalizacja: lubań

Post autor: as15 »

windykatorek pisze:kompresor zawsze sie wyłącza , nie pracuje ciagle bo by sie ugotował , musi pracować z przerwami , jesli jest mało czynnika pewnie jest sytuacja ze załacza sie bo jest jeszcze dobrze jak startuje jak zaczyna gonic czynnik po przewodach cisnienie spada łąpie pład i staje
A czy ciśnienie które podałem
nie wskazuje ilość czynnika w układzie?
To syczenie jest bardzo irytujące ,jak mozna temu zaradzić?
E200 T kompressor 98r Elegance
C200 T 97r Elegance
C180 94r Elegance
W124 200E 92r SportLine
Awatar użytkownika
windykatorek
Doradca VIP
Posty: 2580
Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: windykatorek »

nie mozna to nie syczenie tylk bulgotanie takie jakby cos sie gotowało, jak uzupełnisz srodek to syczenie zginie
Mondeo HB 2007 1.8 duratec
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM :)
Awatar użytkownika
avandgarde
Posty: 4665
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
Lokalizacja: PL

Re: Kompresor wyłacza się

Post autor: avandgarde »

as15 pisze:Witam,
mam problem jak opisałem w tytule
Posiadam klime 2 strf.
klimatronik
Objawy:syczenie z centralnych nawiewów,kody błedów DTC:EB1234,1423,1459
wykasowane
i problem dalej istnieje,aha ciśnienie czynnika :właczony silnik 14, wył.07
sprawdzone na wyświetlaczu klimatronika
Jakieś pomysły?
Dzieki pozdrawiam
Z środkowych nawiewów syczeć nie może,oznacza to że jest mało czynnika chłodniczego .W układzie jest czujnik ciśnienia który przy małej ilości czynnika wyłączy sprężarkę aby zapobiec uszkodzeniu.A te błędy z klimatronika to w d*** można sobie wsadzić zawsze przekłamania są.
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
Awatar użytkownika
as15
Posty: 29
Rejestracja: 3 mar 2008, o 09:40
Lokalizacja: lubań

Re: Kompresor wyłacza się

Post autor: as15 »

avandgarde pisze:
as15 pisze:Witam,
mam problem jak opisałem w tytule
Posiadam klime 2 strf.
klimatronik
Objawy:syczenie z centralnych nawiewów,kody błedów DTC:EB1234,1423,1459
wykasowane
i problem dalej istnieje,aha ciśnienie czynnika :właczony silnik 14, wył.07
sprawdzone na wyświetlaczu klimatronika
Jakieś pomysły?
Dzieki pozdrawiam
Z środkowych nawiewów syczeć nie może,oznacza to że jest mało czynnika chłodniczego .W układzie jest czujnik ciśnienia który przy małej ilości czynnika wyłączy sprężarkę aby zapobiec uszkodzeniu.A te błędy z klimatronika to w d*** można sobie wsadzić zawsze przekłamania są.
Witam,
z tym syczeniem to miałem już rok temu problem
ale to było w mniejszym stopniu słyszalne,
teraz jest bardzo mocne
w związku z tym byłem u kotlesia :sprawdził ciśnienie i powiedział że syczenie to wina klap
które do konca sie nie otworzyły.
Odpusciłem to.
Teraz wracam do tematu bo juz sam niewiem co mam robić?
Ciśnienie czynnika w trrybie diagnostycznym podaje :04-05 przy OFF natomiast ON :14-16
czy te wartosci nie wskazują ze czynnika jest w normie?
E200 T kompressor 98r Elegance
C200 T 97r Elegance
C180 94r Elegance
W124 200E 92r SportLine
Awatar użytkownika
windykatorek
Doradca VIP
Posty: 2580
Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: windykatorek »

nie
Mondeo HB 2007 1.8 duratec
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM :)
guma1000
Posty: 30
Rejestracja: 5 sie 2008, o 20:33
Lokalizacja: Gdańsk

Napełnianie czynnikiem

Post autor: guma1000 »

Witam wszystkich. Mam mały problem z klimą. W związku z nadchodzącym ociepleniem postanowiłem ją nabić, gdyż chłodziło słabiutko. Minął tydzień i klima zaczyna szwankować. Ze środka słychać jakieś syczenie a powietrze wydaje się być nie schłodzone. Ze strefy pasażera jako tako czasami zawieje chłodem, natomiast na kierowcę leci powietrze o temperaturze zewnętrznej. Pomóżcie proszę, bo nie wiem od czego zacząć, a na serwis trochę szkoda mi kasy. Klima manualna. Z góry wielkie dzięki
Ostatnio zmieniony 2 sty 2010, o 15:34 przez guma1000, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
ZGi
Doradca
Posty: 1842
Rejestracja: 4 mar 2009, o 13:34
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: klima wysiada po tygodniu

Post autor: ZGi »

guma1000 pisze:Witam wszystkich. Mam mały problem z klimą. W związku z nadchodzącym ociepleniem postanowiłem ją nabić, gdyż chłodziło słabiutko. Minął tydzień i klima zaczyna szwankować. Ze środka słychać jakieś syczenie a powietrze wydaje się być nie schłodzone. Ze strefy pasażera jako tako czasami zawieje chłodem, natomiast na kierowcę leci powietrze o temperaturze zewnętrznej. Pomóżcie proszę, bo nie wiem od czego zacząć, a na serwis trochę szkoda mi kasy. Klima manualna. Z góry wielkie dzięki



Mialem to samo. Nabij klime z kontrastem to wyjdzie jakas malutka nieszczelnosc. U mnie po miesiacu zdechla.
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Potwierdzam dziura.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
guma1000
Posty: 30
Rejestracja: 5 sie 2008, o 20:33
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: guma1000 »

Dzięki za info. Byłem dziś w warsztacie sprawdzić szczelność układu (na szczęście miałem klimę nabitą z kontrastem, więc obeszło się bez kosztów). Okazało się, że mam do wymiany chłodnicę klimatyzacji. W związku z tym mam 2 pytania, bo chciałbym sam dokonać wymiany:
1. Jak przed demontażem należy spuścić czynnik, tzn czy nie ma tam jakiegoś ciśnienia, które mogłoby ujść podczas demontażu? (chociaż po tym wycieku nie sądzę żeby tam był jeszcze czynnik).

2. Czy są jakieś zamienniki chłodnic i czy warto takie kupić, oraz czy brać pod uwagę używaną chłodnicę

Proszę o poradę
Awatar użytkownika
wasiliew
Doradca VIP
Posty: 3484
Rejestracja: 20 kwie 2008, o 20:51
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: wasiliew »

guma1000 pisze:Czy są jakieś zamienniki chłodnic i czy warto takie kupić
Ja polecam. Niestety ten temat też mnie nie ominął w zeszłym roku musiałem wymienić. W trakcie jeżdżenie po serwisach parę osób radziło zakup zamiennika, bo ponoć made in China są trwalsze. Ile w tym prawdy nie wiem, ale to nie było opinia jednej osoby.

Nie wiem jaki masz silnik itp, ale ja kupiłem tu http://www.allegro.pl/item627470649_mer ... _nowa.html

Jestem zadowolony.
pozdr
Jest W203 C180T kompressor
.:WDB2032461F829195:.

ex W210 Classic '97 E200T - LPG Stag 300
.:WDB2102351A504364:.
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Czynnik możesz spuścić (choć to nie ekologiczne) luzując powoli jakiekolwiek połączenie.
Uważaj na oczy i temperaturę.Szybkie spuszczenie grozi odmrożeniem i wyrzuceniem z kompresora oleju.Zamienniki dobrze wykonane są tak samo trwałe co oryginały.
Zalecam malowanie lakierem w sprayu aby zabezpieczyć miejsca uszkodzone w transporcie.
Często ich nie widać, a przedłużysz wtedy czas do następnej naprawy.Przy okazji umyj pozostałe chłodnice o ile możesz pod ciśnieniem.(robale liście itp.)
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
as15
Posty: 29
Rejestracja: 3 mar 2008, o 09:40
Lokalizacja: lubań

syczenie z nawiewów

Post autor: as15 »

Witam ponownie
a więc byłem u fachowca i sprawdziłem układ :
czynnika było 90g(ściągniety)
układ sprawdzony próżnią (szczelny)
czynnik nabity z kontrastem (1000g)
i teraz moje pytanie:
czy tak duży ubytek czynnika nie sugeruje jego wydostawanie sie ?
Dodam że użytkuje ten samochód 2 sezon letni
w porzednim sezonie nie serwisowałem klimy.
E200 T kompressor 98r Elegance
C200 T 97r Elegance
C180 94r Elegance
W124 200E 92r SportLine
Awatar użytkownika
Lookmal
VIP
Posty: 439
Rejestracja: 18 sie 2008, o 09:33
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: Lookmal »

skoro nie serwisowałeś w zeszłym roku to nie wiesz ile było, czynnika ubywa w sposób naturalny jakieś 15 % rocznie, moze zatem być wszystko ok. Jeżeli dodali Ci barwnik do czynnika to możesz za parę dni podjechać aby obadali lampą UV czy gdzies nie ma nieszczelności.
W203 C270CDI WDB2030161F625560
W210 E200 Classic 97' - sprzedany
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości