klimatyzacja sama się wyłącza
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
-
- Posty: 24
- Rejestracja: 14 kwie 2009, o 11:09
- Lokalizacja: poznan
klimatyzacja sama się wyłącza
witam, problem jak w temacie, stało się to nagle, teraz jest tak, że samochód odpalony załączam klimę (automatyczna) przez około 1-2 minuty chłodzi a następnie się wyłącza, po zgaszeniu i ponownym odpaleniu zaczyna działać ale tak jak poprzednio przez około 2 minuty - co może tam być grane??
MB W210 kombi 300TD 98 AMG optyczny
Re: klimatyzacja sama się wyłącza
Jakie ciśnienie i temperatura na skraplaczu tuż przed wyłączeniem ?rabarbar_pn pisze:co może tam być grane??
S210 300 DT
W124 200 D - skasowany
W115 - oj dawno ......
W124 200 D - skasowany
W115 - oj dawno ......
Witam,
mam to samo. Klima (manualna) chodzi nieco dłużej ale też wyłącza się sama. Byłem w serwisie klimy w W-wie. Fachowiec sprawdził wszystko, wymienił czynnik. Klima działała przede wszystkim na postoju, w warsztacie. Podczas jazdy po mieście wyłącza się (objawem jest cieplejsze powietrze z kratek nawiewu). Aby ponownie uruchomić klimę trzeba na chwilę włączyć EC. Nie wiem, czy coś musi się ochłodzić, odpocząć :-x ale to jest denerwujące.
Może ktoś ma na to pomysł. Będę wdzięczny
mam to samo. Klima (manualna) chodzi nieco dłużej ale też wyłącza się sama. Byłem w serwisie klimy w W-wie. Fachowiec sprawdził wszystko, wymienił czynnik. Klima działała przede wszystkim na postoju, w warsztacie. Podczas jazdy po mieście wyłącza się (objawem jest cieplejsze powietrze z kratek nawiewu). Aby ponownie uruchomić klimę trzeba na chwilę włączyć EC. Nie wiem, czy coś musi się ochłodzić, odpocząć :-x ale to jest denerwujące.
Może ktoś ma na to pomysł. Będę wdzięczny
Pozdrawiam
Tomek
_____________________
MB 210 290 TD Kombi Avantgarde 1997r.
VIN WDB2102171A396257
MB 190 D 2.0 1988r. (sprzedany)
VIN WDB2011221A448820
Tomek
_____________________
MB 210 290 TD Kombi Avantgarde 1997r.
VIN WDB2102171A396257
MB 190 D 2.0 1988r. (sprzedany)
VIN WDB2011221A448820
Miałem podobnie ale o 100 za dużo czynnika było. Po upuszczeniu było ok
ELE TAXI http://www.eletaxiforum.pl
Czynnika mam, wg fachowca i jego komputera ze Staniewickiej OK. Jak tylko do niego podjechałem stał się cud - klima cały czas chodziła i chłodziła. Na drugi dzień chłodziła już jak chciała i tak do dzisiaj jak wyżej...
Pozdrawiam
Tomek
_____________________
MB 210 290 TD Kombi Avantgarde 1997r.
VIN WDB2102171A396257
MB 190 D 2.0 1988r. (sprzedany)
VIN WDB2011221A448820
Tomek
_____________________
MB 210 290 TD Kombi Avantgarde 1997r.
VIN WDB2102171A396257
MB 190 D 2.0 1988r. (sprzedany)
VIN WDB2011221A448820
- jjankiello
- Doradca
- Posty: 2114
- Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
- Lokalizacja: Szczecin, PL
To mam podobne objawy u siebie w S202...
Możliwe przyczyny, ustalone przeze mnie, po szerokim zbadaniu problemu:
1. Zbyt mało oleju sprężarkowego w układzie i przy wyższej temperaturze sprężarka może mieć zbyt duży opór, dochodzi do poślizgu na sprzęgle, poślizg jest wykrywany czujnikiem i dla bezpieczeństwa sprężarka jest wyłączana (zabezpieczenie przed jej zatarciem) - sprawdziłem i skorygowałem ilość oleju w układzie - zachowanie kompresora bez zmian, ale jest pewność, że zawartość układu jest w porządku.
2. Zużyte w jakiś sposób samo sprzęgło kompresora - możliwa jakaś okresowa przerwa w uzwojeniu cewki elektromagnesu albo przeciwnie - zwarcie w uzwojeniu, albo też sprzęgło jest zużyte i się ślizga, a sterownik traktuje to jak w pkt. 1.
Po pierwsze - należy sprawdzić rzeczywiste parametry klimy podczas pracy: ciśnienie i temperaturę czynnika oraz temperaturę parownika...
Po drugie - sprawdzić i ew. skorygować zawartość tzw. swobodnego oleju w układzie, to jest olej odessany wraz z czynnikiem i zważony przez maszynę - MB zaleca, a by w układzie krążyło 20-30ml tego oleju
Po trzecie - odczytać błędy sterownika TAU/KLA - u mnie pojawia się właśnie błąd sprzęgła.
Po czwarte - przydaje się test wykonywany przez maszynę po nabiciu czynnika. Pokazuje on wartości ciśnienia w układzie po stronie niskiego i wysokiego ciśnienia. Jeśli są zbliżone, czyli prawie takie same - na 100% zawór rozprężny przy parowniku jest do wymiany. Powinna być wyrażna różnica między tymi ciśnieniami. U mnie NĆ było ok. 2B, wysokie o. 17B - zbieżne z tym pokazywanym na panelu klimatronika.
Po odłączeniu, zwykle na drugi dzień rano usterka powraca. Najzwyczajniej auto bawi się ze mną w kotka i myszkę. Choć dziś, mimo że rano usterka występowała, po południu wykonałem dwie jazdy po mieście (za każdym razem auto nagrzane na słońcu) i klima normalnie chodziła przez cały czas jazdy...
Niezła zagadka...
Może to faktycznie objawy kończącego się sprzęgła kompresora i konieczności jego wymiany
Liczę, że kol. noc podzieli się nieco doświadczeniem posiadanym w tym zakresie ;-)
Możliwe przyczyny, ustalone przeze mnie, po szerokim zbadaniu problemu:
1. Zbyt mało oleju sprężarkowego w układzie i przy wyższej temperaturze sprężarka może mieć zbyt duży opór, dochodzi do poślizgu na sprzęgle, poślizg jest wykrywany czujnikiem i dla bezpieczeństwa sprężarka jest wyłączana (zabezpieczenie przed jej zatarciem) - sprawdziłem i skorygowałem ilość oleju w układzie - zachowanie kompresora bez zmian, ale jest pewność, że zawartość układu jest w porządku.
2. Zużyte w jakiś sposób samo sprzęgło kompresora - możliwa jakaś okresowa przerwa w uzwojeniu cewki elektromagnesu albo przeciwnie - zwarcie w uzwojeniu, albo też sprzęgło jest zużyte i się ślizga, a sterownik traktuje to jak w pkt. 1.
Po pierwsze - należy sprawdzić rzeczywiste parametry klimy podczas pracy: ciśnienie i temperaturę czynnika oraz temperaturę parownika...
Po drugie - sprawdzić i ew. skorygować zawartość tzw. swobodnego oleju w układzie, to jest olej odessany wraz z czynnikiem i zważony przez maszynę - MB zaleca, a by w układzie krążyło 20-30ml tego oleju
Po trzecie - odczytać błędy sterownika TAU/KLA - u mnie pojawia się właśnie błąd sprzęgła.
Po czwarte - przydaje się test wykonywany przez maszynę po nabiciu czynnika. Pokazuje on wartości ciśnienia w układzie po stronie niskiego i wysokiego ciśnienia. Jeśli są zbliżone, czyli prawie takie same - na 100% zawór rozprężny przy parowniku jest do wymiany. Powinna być wyrażna różnica między tymi ciśnieniami. U mnie NĆ było ok. 2B, wysokie o. 17B - zbieżne z tym pokazywanym na panelu klimatronika.
To identycznie jak u mnie - podczas podłączenia do kompa (Carsoft) klima działa idealnie, wciskanie EC powoduje za- i rozłączanie sprężarki w normalny sposób. Tak samo jest gdy wyłączam i włączam Klimatronik.tomjot pisze:Jak tylko do niego podjechałem stał się cud - klima cały czas chodziła i chłodziła. Na drugi dzień chłodziła już jak chciała i tak do dzisiaj jak wyżej...
Po odłączeniu, zwykle na drugi dzień rano usterka powraca. Najzwyczajniej auto bawi się ze mną w kotka i myszkę. Choć dziś, mimo że rano usterka występowała, po południu wykonałem dwie jazdy po mieście (za każdym razem auto nagrzane na słońcu) i klima normalnie chodziła przez cały czas jazdy...
Niezła zagadka...
Może to faktycznie objawy kończącego się sprzęgła kompresora i konieczności jego wymiany
Liczę, że kol. noc podzieli się nieco doświadczeniem posiadanym w tym zakresie ;-)
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
-
- Posty: 24
- Rejestracja: 14 kwie 2009, o 11:09
- Lokalizacja: poznan
Dziękuje koledze jjankiello za wyczerpującą odpowiedź. I tak wszystkiego nie zapamiętam wydrukuję ten post i pojadę do serwisu - niech robią test wg niego. Lepiej jest wiedzieć, że np. sprężarka jest wo wymiany/regeneracji niż podejrzewać, że to może być kilkanaście różnych przyczyn niedomagania klimy.
Swoją drogą na wczorajszym cotygodniowym spotkaniu kolega noc poddał myśl, że może to być wina czujnika temperatury z wentylatorkiem przy lusterku wstecznym. Przeprowadziłem test z kawałkiem chusteczki higienicznej w drodze powrotnej do domu i... nic. Dzisiaj będę rozbierał lampkę zanim ktoś zacznie rozbierać mi sprężarkę
Swoją drogą na wczorajszym cotygodniowym spotkaniu kolega noc poddał myśl, że może to być wina czujnika temperatury z wentylatorkiem przy lusterku wstecznym. Przeprowadziłem test z kawałkiem chusteczki higienicznej w drodze powrotnej do domu i... nic. Dzisiaj będę rozbierał lampkę zanim ktoś zacznie rozbierać mi sprężarkę
Pozdrawiam
Tomek
_____________________
MB 210 290 TD Kombi Avantgarde 1997r.
VIN WDB2102171A396257
MB 190 D 2.0 1988r. (sprzedany)
VIN WDB2011221A448820
Tomek
_____________________
MB 210 290 TD Kombi Avantgarde 1997r.
VIN WDB2102171A396257
MB 190 D 2.0 1988r. (sprzedany)
VIN WDB2011221A448820
-
- Posty: 24
- Rejestracja: 14 kwie 2009, o 11:09
- Lokalizacja: poznan
- jjankiello
- Doradca
- Posty: 2114
- Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
- Lokalizacja: Szczecin, PL
Chodzi o przyłożenie jej do otworów, gdzie znajduje się wentylatorek czujnika temperatury wnętrza. Jeśli pracuje, będzie to widać po zachowaniu chusteczki - powinna zostać przyciągnięta.rabarbar_pn pisze:na czym polega ten test z chusteczką higieniczną?
Dla czujnika w podsufitce (w innych modelach są na środkowej konsoli) WIS podaje instrukcję, aby wziąć kawałek 1x1cm papieru i przyłożyć do kratki. Jeśli wiatraczek pracuje, papierek przylgnie do kratki i nie spadnie..
Ciekawostka - moja klima naprawiła się sama :-/ przestała się wyłączać, kompresor chodzi non stop jak dawniej... jeszcze większa zagadka. Zaczynam skłaniać się ku przyczynom natury elektrycznej , że coś gdzieś było zaśniedziałe, a jak zacząłem grzebać i próbować zdjąć wtyczkę kabla sterującego sprzęgłem z kompresora, to coś się przeczyściło i teraz działa...
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
-
- Posty: 24
- Rejestracja: 14 kwie 2009, o 11:09
- Lokalizacja: poznan
rabarbar_pn pisze:jak można z panelu dowiedzieć się tych wszystkich informacji??
szukales choc troche ??
viewtopic.php?t=56
ELE TAXI http://www.eletaxiforum.pl
niby forum jest od tego zeby pytac ale jak 50 raz to samo...... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Ja zawsze kumplom mowie zadaj pytanie na pale w google a dopiero potem pytaj:
pytanie w goole: "jak sprawdzic kody klimatronik w210" odpowiedz viewtopic.php?t=6225. Chyba prosciej sie juz nie da...
Ja zawsze kumplom mowie zadaj pytanie na pale w google a dopiero potem pytaj:
pytanie w goole: "jak sprawdzic kody klimatronik w210" odpowiedz viewtopic.php?t=6225. Chyba prosciej sie juz nie da...
ELE TAXI http://www.eletaxiforum.pl
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości