Jaka powinna być ilość czynnika w układzie klimatyzacji

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Re: Jaka powinna być ilość czynnika w układzie klimatyzacji

Post autor: tonidriver »

w w203 kompresor też pracuje cały czas :)
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Re: Jaka powinna być ilość czynnika w układzie klimatyzacji

Post autor: Piasek »

Teraz praktycznie każde nowe auto mające klimatronik czy chociażby klimę półautomatycnzą jak VW ma już sprężarkę na baypass`ie która pracuje cały czas. Jak ktoś jeszcze regularnie co rok serwisuje to parę lat pochodzi ale podejście "jak chodzi to po co kombinować" po 5 latach nadaje się tylko do naprawy poprzez wyrzucenie.
Awatar użytkownika
kakadu
Doradca
Posty: 6135
Rejestracja: 23 mar 2010, o 22:01
Lokalizacja: Wlkp/Niemcy NRW

Re: Jaka powinna być ilość czynnika w układzie klimatyzacji

Post autor: kakadu »

Piasek pisze:Teraz praktycznie każde nowe auto mające klimatronik czy chociażby klimę półautomatycnzą jak VW ma już sprężarkę na baypass`ie która pracuje cały czas. Jak ktoś jeszcze regularnie co rok serwisuje to parę lat pochodzi ale podejście "jak chodzi to po co kombinować" po 5 latach nadaje się tylko do naprawy poprzez wyrzucenie.
Piasek nie tylko nowe tak mają 10 letnie w211 ma sprężarkę klimy która chodzi cały czas. ;)
E300TD S210 AVANTGARDE 98
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317

(Oo\=*=/oO)
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Re: Jaka powinna być ilość czynnika w układzie klimatyzacji

Post autor: Piasek »

Tyle że kwestia producenta... Nie wiem czy Merc nadal produkty Behr`a stosuje ale gówniane Denso jak wytrzyma 5-6 lat takiej pracy to sukces
Awatar użytkownika
benha
Posty: 877
Rejestracja: 15 mar 2016, o 00:35
Lokalizacja: Rybnik

Re: Jaka powinna być ilość czynnika w układzie klimatyzacji

Post autor: benha »

Ja w swojej damie zawsze wale full i póki co nic złego się nie dzieje, klime mam manualną ii sprężarka pracuje wtedy kiedy tego chce (widać jak sprzęgło łapie na sprężarce) aa apropo odpalania klimy na nagrzanym aucie to zawsze pierw jade tak z 2km z otwartymi szybami i dopiero potem włączam klime :) serwisantem nie jestem więc kolega moze mieć i rację że bezpieczniej mieć 80% nabite a nie 100% ale we wszystkich autach co miałem dawali tak jak producent kazał i wszystko fajnie działało :>
S210 E230 Avantgarde (12.1996) VIN: WDB2102371A318812
yellowstone2012
Posty: 1388
Rejestracja: 10 gru 2012, o 12:14
Lokalizacja: Łódź

Re: Jaka powinna być ilość czynnika w układzie klimatyzacji

Post autor: yellowstone2012 »

Jest tez taka teoria :
Załączniki
11889623_1627747950816442_4886161754305415291_n.jpg
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Re: Jaka powinna być ilość czynnika w układzie klimatyzacji

Post autor: tonidriver »

Piasek pisze:Teraz praktycznie każde nowe auto mające klimatronik czy chociażby klimę półautomatycnzą jak VW ma już sprężarkę na baypass`ie która pracuje cały czas. Jak ktoś jeszcze regularnie co rok serwisuje to parę lat pochodzi ale podejście "jak chodzi to po co kombinować" po 5 latach nadaje się tylko do naprawy poprzez wyrzucenie.
tylko niby kompresor kręci się cały czas to po włączeniu klimy czuć obciążenie jak w w210. Może tylko koło pasowe się obraca a wnętrzności stoją ?
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Re: Jaka powinna być ilość czynnika w układzie klimatyzacji

Post autor: Piasek »

One nie mają żadnej wtyczki czy złącza elektrycznego które by nimi sterowało. Jedyna wtyczka jaka dochodzi to właśnie do bypass`a który reguluje przepływem ilości czynnika znajdującego się w układzie przez kompresor zwiększając bądź zmniejszając ciśnienie. Stąd brak charakterystycznego trzaśnięcia elektromagnesu załączającego sprzęgło.
Stare miały wtyczkę jedną lecącą do elektromagnesu przez co sprężarka działała na zasadzie 0-1 a regulacja temperatury odbywała się przez dopuszczanie ciepłego powietrza z zewnątrz. Potem klimatroniki: dostały drugą do baypasa żeby się regulowało ładnie. Teraz już jest tylko ta druga od regulacji.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości