Czujnik parownika

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

witekzdwola
VIP
Posty: 12
Rejestracja: 24 sty 2009, o 21:26
Lokalizacja: Zduńska Wola
Kontakt:

Czujnik parownika

Post autor: witekzdwola »

Witam, mam następujący problem z klimatyzacją. Po włączeniu silnika klimatyzacja załącza się i pracuje do około 15 - 17 bar (odczyt z panela) oczywiście wentylatory od klimy działają. Następnie kompresor się rozłącza i ciśnienie spada do około 3 - 4 bary i już się nie załączy. Po ponownym rozruchu silnika sytuacja wygląda podobnie Klima była nabita w tym tygodniu. Byłem u jednego fachowca i stwierdził, że najprawdopodobniej to wina panela od klimatyzacji. Jak sądzicie czy to może być ta usterka?
Ostatnio zmieniony 2 sty 2010, o 14:17 przez witekzdwola, łącznie zmieniany 1 raz.
MB S210 E300 Turbodiesel 1998 Avantgarde
Awatar użytkownika
jaro324
Posty: 582
Rejestracja: 4 lis 2008, o 18:17
Lokalizacja: Chełm

Post autor: jaro324 »

Na 100% nie jest to wina panela klimy. Problem powtarza się cyklicznie więc raczej nie jest to sprawa elektryki. Czy na pewno jest w układzie prawidłowa ilość czynnika?
jaro324
Hydrowóz C5
Bóg tworzył kobietę a Niemcy mercedesa!
Peugeot 306 1.8 automat 101KM
YAMAHA TDM 850
witekzdwola
VIP
Posty: 12
Rejestracja: 24 sty 2009, o 21:26
Lokalizacja: Zduńska Wola
Kontakt:

Post autor: witekzdwola »

Mam nadzieję, że tak nabijali mi w stacji diagnostycznej więc myślę że jest OK. Zresztą przed nabiciem leciało cieplejsze powietrze niż teraz.
MB S210 E300 Turbodiesel 1998 Avantgarde
Awatar użytkownika
jaro324
Posty: 582
Rejestracja: 4 lis 2008, o 18:17
Lokalizacja: Chełm

Post autor: jaro324 »

Witek kiedyś mi na stacji diagnostycznej nie potrafili znaleźć przyłącza do klimy. Gość kupił kombajn do obsługi klimy a nie potrafił go obsłużyć. Nie wierz do końca mechanikom.
jaro324
Hydrowóz C5
Bóg tworzył kobietę a Niemcy mercedesa!
Peugeot 306 1.8 automat 101KM
YAMAHA TDM 850
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Usterka nie musi pochodzić w ogóle z klimy.Jeżeli w czasie tych piętnastu minut powstanie
błąd (nawet najmniejszy) w układzie silnika, komputer zablokuje klimę dla odciążenia (ochrony) silnika.Przetestuj klimę na panelu po owych minutach.Jeżeli błędu nie będzie
szukaj w silniku.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
witekzdwola
VIP
Posty: 12
Rejestracja: 24 sty 2009, o 21:26
Lokalizacja: Zduńska Wola
Kontakt:

Post autor: witekzdwola »

Panel podmieniłem i nic nie pomogło. A może jest to związane z uszkodzeniem czujnika temperatury parownika (pozycja 5 na panelu) u mnie jest od 62 do ponad 70 sprawdzałem u kolegi i u niego jest w okolicach 5 do 8. Jeżeli tak to gdzie go mogę znaleźć?

Pozdrowienia
MB S210 E300 Turbodiesel 1998 Avantgarde
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Może po prostu zawory gorącej wody są nie domknięte, stąd te problemy.
Czujnik (uszkodzony) podałby jakąś ciekawszą temperaturę.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
witekzdwola
VIP
Posty: 12
Rejestracja: 24 sty 2009, o 21:26
Lokalizacja: Zduńska Wola
Kontakt:

Post autor: witekzdwola »

Ale rano na zimnym silniku też pokazuje 62 (poz. 5). Gdzie ten czujnik mogę znaleźć? Patrzyłem nad pedałem hamulca i nie bardzo wiem jak on wygląda.
MB S210 E300 Turbodiesel 1998 Avantgarde
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Więc musi być uszkodzony.
Załączniki
Czujnik temp.parownika..jpg
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
witekzdwola
VIP
Posty: 12
Rejestracja: 24 sty 2009, o 21:26
Lokalizacja: Zduńska Wola
Kontakt:

Post autor: witekzdwola »

Super, ale z której strony się do niego dostać? Trzeba zdejmować deskę?
MB S210 E300 Turbodiesel 1998 Avantgarde
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Nie. Z dołu po zdjęciu osłony nad kolanami i chyba jakiejś rury powietrza.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
witekzdwola
VIP
Posty: 12
Rejestracja: 24 sty 2009, o 21:26
Lokalizacja: Zduńska Wola
Kontakt:

Post autor: witekzdwola »

Dzięki, jutro spróbuję się dostać do niego.

[ Dodano: 2009-06-25, 18:27 ]
Czujnik faktycznie był padnięty, ale już wymieniony i klima działa. Dzięki za pomoc.
MB S210 E300 Turbodiesel 1998 Avantgarde
JarekW
Posty: 263
Rejestracja: 29 lut 2008, o 14:10
Lokalizacja: Sz-cin

Czujnik parownika

Post autor: JarekW »

Klima przestała pracować. Klimatronik, skraplacz jako dodatkowa chłodnica i dodatkowy wentylator elektryczny połączony paskiem z drugim. Czynnik jest załóżmy, że mniej więcej w prawidłowej ilości. Efekt jest taki, że po kilkudziesięciu sekundach pracy sprężarka wyłącza się. Poniżej trochę danych z pomiarów i odczytów.
Mierzyłem ciśnienie na króćcu niskiego i wysokiego – będę podawał ciśnienie w barach a w nawiasie temperaturę odparowania dla R134a.
Najpierw dla niepracującego układu klimy – nawet silnik wyłączony.
Odczyty z klimatronika:
1. Temp. zewnętrzna : 33
2. – 22 kreska z przodu to nie minus ;)
3. – 30
4. – 30
5. Ciśnienie na parowniku: 64
6. – 54
7. Ciśnienie czynnika w ukł. klimat: 05
8. Temp czynnika chłodz. w ukł. klim.: 24
Na manometrach obu po około 7 bar (30 st) i to jest ok. Skraplacz miał mniej więcej tyle.

Włączam silnik i sprężarka klimy też startuje.
Po krótkiej chwili udaje się odczytać z manometrów
- stona niska 2 bar( 0 st), strona wysoka 13 bar (54 st). Można na tej podstawie założyć że sprężarka jest ok. Rura powrotna z parownika fizycznie też robi się chłodna.
I teraz odczyt z panelu klimatornika. Podam tylko te istotne Temp. na lewym i prawym parowniku też spada i nawet zaczyna dmuchać chłodnym zefirkiem
5. Ciśnienie na parowniku: 60
6. – 61
7. Ciśnienie czynnika w ukł. klimat: 12
8. Temp czynnika chłodz. w ukł. klim.: 35

Żle zmienia się parametr 5. Przy niepracującej klimie jest b. wysoko bo 64, przy włączonej sprężarce tylko nieznacznie spada. Czy to jest ten czujnik ciśnienia przy osuszaczu ?
Parametr 8 chyba jest ok. Bo leci od 24 do 35 i więcej nie może bo klimatronik wyłącza sprężarkę.
Podejrzewam walnięty czujnik ciśnienia ale nie jestem w 100% pewny. Nie wiem gdzie jest fizycznie zawór rozprężny :( . Nie zakładam, że przy tak krótkiej pracy może zamarznąć. A może się przytkał lub uszkodził ? Nie wiem jak sprawdzić.
Za wszelką pomoc i sugestie będę wdzięczny.

Z błędów które po wykasowaniu pojawiły się ponownie był tylko B1423 - wredny ale go nie winię za taką sytuację.
Ostatnio zmieniony 2 sty 2010, o 13:55 przez JarekW, łącznie zmieniany 1 raz.
S210 300 DT
W124 200 D - skasowany
W115 - oj dawno ......
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Błędy i błędy w tłumaczeniu.Tym razem pozycja nr.5 to czujnik temperatury parownika.
W czasie pracy klimy temperatura w tym miejscu to 2-3 st.
Wniosek wymienić czujnik.Koszt koło 270zł. Robota własna 15 minut.Opisywałem ten błąd już
z 5 razy.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
JarekW
Posty: 263
Rejestracja: 29 lut 2008, o 14:10
Lokalizacja: Sz-cin

Post autor: JarekW »

noc pisze:Tym razem pozycja nr.5 to czujnik temperatury parownika.
W czasie pracy klimy temperatura w tym miejscu to 2-3 st.
Wniosek wymienić czujnik.Koszt koło 270zł. Robota własna 15 minut.Opisywałem ten błąd już
z 5 razy.
Dzięki za odpowiedż i uwierz, że szukałem ale nadal mam wątpliwości bo czy to jest ten czujnik przy osuszaczu A2108300072 ? Czy ten o którym pisałeś w innym temacie
cytat pisze: Znajduje się bardzo głęboko.Można powiedzieć,że za stacyjką nad pedałem gazu wtykany
od lewej strony koło kanału powietrza wychodzącego z nagrzewnicy.Kształtem przypomina
półksiężyc.Naprawdę trzeba się nagimnastykować leżąc czasem na plecach.Do zdjęcia
osłona nad nogami i odchylenie dywanika konsoli.
Z tego wynika że jest na parowniku(nagrzewnicy) a z koleii w innym miejcu też napisałeś, żę
cytat pisze:Na parowniku nie ma żadnego czujnika. Parownik to kaloryfer zabudowany wewnątrz nagrzewnicy.
Czujniki znajdujące się w nagrzewnicy nie mają nic wspólnego z czynnikiem chłodzącym.
Mierzą temperatury powietrza w różnych punktach.
Czujnik ciśnienia i temperatury czynnika chłodzącego umieszczone są na filtrze-osuszaczu
za lewym reflektorem.
I trochę, że zgłupaiałęm że tak powiem :-| Czy odczyt z pozycji 5 klimatronika dotyczy temp. z czujnika przy osuszaczu czy tego z nagrzewnicy wewnątrz, której jest parownik ??
Pzdr.
S210 300 DT
W124 200 D - skasowany
W115 - oj dawno ......
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 41 gości