Błąd climaronica b1416

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

rochender
Posty: 14
Rejestracja: 16 lut 2010, o 19:25
Lokalizacja: Z/ce/London

Błąd climaronica b1416

Post autor: rochender »

Witam wszystkich .Gdzie znajduje się pompa cyrkulacyjna goracej wody (m13)Czy ten blad może powodować niepoprawne zalanczanie się wentylatora?

[ Dodano: 2010-02-17, 20:32 ]
Halo jest tam kto?Ktoś ma jakieś sugestie ?może go sprzedać:) :lol:
Bolec
w210 e320 awangarde BRABUS
Awatar użytkownika
jjankiello
Doradca
Posty: 2114
Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjankiello »

Pod maską, na prawej (czyli strona pasażera) podłużnicy przy nadkolu - tam mniej więcej szukaj... Czarny cylindryczny kształt, średnicy ok. 5cm, umocowany poziomo. Tak przynajmniej jest w w202, a to siostrzana konstrukcja...
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
Awatar użytkownika
okular
VIP
Posty: 766
Rejestracja: 24 maja 2008, o 05:33
Lokalizacja: Warszawa

Re: Błąd climaronica b1416

Post autor: okular »

rochender pisze:Czy ten blad może powodować niepoprawne zalanczanie się wentylatora?
Nie ma to wpływu na pracę wentylatora.
E320 CDI
2000
AVANTGARDE
KOMBI
rochender
Posty: 14
Rejestracja: 16 lut 2010, o 19:25
Lokalizacja: Z/ce/London

Post autor: rochender »

To ja już nie wie co z tym zrobić.wyciagnelem dziada i nakrutko działa wkładam spowrotem pochodzi chwile i przestaje. Climatronic pokazuje b1416 .dziś to sprawdze i chyba termostat klęknąl bo silnik ciagle niedogrzany a może to jest przyczyna mojego problemy?

[ Dodano: 2010-02-18, 09:45 ]
Dodam jeszcze ze auto posiadam od 2 lat naprawilem wtryski , pompe klimy napinacze i Kola pasowe . Czasami zdążą się ze na wyswietlaczu pokazuje się napis batery/alternator wisit workshop ale po włączenie silnika znika .
Bolec
w210 e320 awangarde BRABUS
Lukaszfs
Posty: 8
Rejestracja: 10 lis 2009, o 10:01
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lukaszfs »

ja mialem taki sam blad i tez przy walnietym termostacie
teraz to dziala ok ale prawy nawiew mi grzeje zamiast chlodzic po tym jak zrobili termostat
E 320 CDI 2001r.
PIOTRUŚ
VIP
Posty: 210
Rejestracja: 5 maja 2008, o 16:54
Lokalizacja: Kraków

Post autor: PIOTRUŚ »

Lukaszfs pisze:ja mialem taki sam blad i tez przy walnietym termostacie
teraz to dziala ok ale prawy nawiew mi grzeje zamiast chlodzic po tym jak zrobili termostat
termostat nie ma tu nic do tego zawieszają się zawory od klimy, w tym temacie masz rozwiązanie problemu viewtopic.php?p=7175#7175 :-D
searlon
Posty: 52
Rejestracja: 22 lut 2010, o 21:49
Lokalizacja: Poznań

Post autor: searlon »

Witam
Mam problem jak w tytule. Na klimatroniku wyświetla mi błąd b1416. Sprawdzałem elektryczną pompę obiegu wody i z tego co słyszę i widzę , to działa. Wyczyściłem styki kości przyłącza ale błąd pojawia się zaraz po skasowaniu. Do czego dążę?... Nie przeszkadza mi ta usterka bo układ ogrzewania działa prawidłowo. Niestety nie załącza mi sie webasto ( opcja dogrzewacza-nie mam zegara ) działa tylko elektryczny dogrzewacz obok zbiornika wyrównawczego natomiast brak zapłonu w webasto ( cisza ) Nasuwa mi się myśl, czy błąd pompy obiegu może być przyczyna, że webasto nie działa. Tłumaczę sobie to tak, że ( być może ) sterownik webasto "widzi" błąd B1416 pompy i skoro pompa nie działa to nie załączam zapłonu w webasto. Kolejna sprawa to, że nikt się nia zastanowił czy chodzi o błąd pompy elektrycznej obiegu cieczy, czy chodzi o kolejną małą pompę elektryczną obiegu cieczy przy webasto?

Co o tym myślicie?
E320 CDI Avantgarde 2001R Kombi - czarny metalik
C200D Celinka 94r granatowa perła na sprzedaż
E220CDI Classic 98r grafitowy metalik
Awatar użytkownika
jjankiello
Doradca
Posty: 2114
Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjankiello »

B1416 to błąd konkretnie pompki wspomagającej obieg płynu chłodzącego w układzie chłodzenia silnika...
Pompka może działać, ale może być w początkowym stadium padania... może pracować z przerwami lub startować z opóźnieniem wystarczającym do zapisania błędu albo pracować ze zbyt dużym oporem, który powoduje zwiększony pobór prądu... tak też się zdarza...
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Pompka elektryczna cyrkulacji płynu chłodzącego nie ma nic wspólnego z "dogrzewaczem spalinowym".Należy na SD odczytać błędy "dogrzewacza" i je usunąć, potem skasować.
Dogrzewacz korzysta z pompy głównej (mechanicznej), napęd paskiem.
Dogrzewacz w CDI nie zastartuje jeżeli w silniku jest jakikolwiek błąd.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
ZGi
Doradca
Posty: 1842
Rejestracja: 4 mar 2009, o 13:34
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ZGi »

czy ta pompka elektryczna ma wpływ na szybszy spadek temperatury np w korkach?
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Tak, od tego jest, żeby, gdy mechaniczna się "nie wyrabia" ogrzewanie ma być na przyzwoitym
poziomie.Praktycznie jej uszkodzenie można organoleptycznie odczuć ~ 0°C.Potrzebna w korkach przy -5 i poniżej.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
ZGi
Doradca
Posty: 1842
Rejestracja: 4 mar 2009, o 13:34
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ZGi »

Tak Noc, tylko pytam czy ona ma wpływ na za wysoką temp? Przy +20
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Jej wpływ na temperaturę silnika jest pomijalny.Trzeba by było wyliczyć opory przepływu
itd. może by wyszło 0,5-1°C. :hyhy:
Niektóre wersje (kraje Zatoki Perskiej) w ogóle jej nie posiadają.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
ZGi
Doradca
Posty: 1842
Rejestracja: 4 mar 2009, o 13:34
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ZGi »

Do czego zmierzam, pompa wody nowa, visko nowe (zapina się elegancko), ale temp podchodzi pod 103 stopnie w korkach, jak tylko ruszę (obroty ok 1500) to temp zaczyna spadać. I nie jest to opływ powietrza chłodnicy, ani aż tak dużo większe obroty wentylatora. Klimatronik wywala błąd pompki ale pompka jakoś pracuje (sam sprawdzałeś ostatnio). I to "jakoś" mnie nie pokoi.
hammond24
Doradca
Posty: 4115
Rejestracja: 11 kwie 2008, o 15:30
Lokalizacja: łódź

Post autor: hammond24 »

Nie ma powodu.Zwiększając obroty silnika, zwiększasz obroty pompy,lepszy obieg.I nie lekceważ opływu powietrza.Ono powoduje spadek temperatury wokół chłodnicy.
hammond24
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości