Porysowany lakier przez gąbkę, gdzie polerka w Bdg?

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
kamil9856
Posty: 925
Rejestracja: 21 gru 2009, o 19:15
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą

Post autor: kamil9856 »

Witam mam kuliste zarysowanie widoczne na sloncu ,co polecacie w takim przypadku?? Ostatnio recznie oblecialem auto pasta lekkoscierna AUTOMAX ,i nastepenie polozylem politure ,poki byla pogoda to bylo najpiekniejsze w210 w okolicy :D po myjni strach doslownie na to cos patrzec , teraz czekam na pochmura pogode wtedy jestem znow zadowolny ..Nie wiem, moze podajcie konkretne nazwy past ktore kupic i zastosowac , bo opadaja mi rece , a jak to nie pomoze ,to dopiero oddam gdzies ale sam nie wiem gdzie :przestraszony:
Mercedes W203 2.2CDI lift :] 122ps :rozpacz:
Było-Alfa Romeo 156 1.9JTDm 150ps :mur:
Było-Mercedes w210 320CDI :hyhy:
Było-Nissan Micra 1.0 16v :zabawa:
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Post autor: Piasek »

U mnie lakiernicy jak "równają" auto czyli polerują elementy nielakierowanie/oryginalne najpierw jadą stary lakier papierem ściernym 5000 jak stary lub wyższym jak młodszy i mniej zniszczony na wodę a potem używają takiej białej pasty polerskiej której nazwy w tej chwili zapomniałem :wstyd: (jutro zapytam). Kupują to w wiadrach 10kg bo w mniejszych podobno nie występuje.
Nakładane jest to mechanicznie polerką z gąbką moczoną co chwila w wodzie. Po wyschnięciu polerują takim specjalnym dyskiem z grubym miękkim filcem.
Efekt jest wprost oszałamiający - po prostu szkło, klasyczny efekt mokrego lakieru utrzymujący się tak długo jak długo omijamy myjnie bezdotykowe/samoobsługowe i automatyczne gdzie stosowane są bardzo agresywne środki myjące.
W ten sposób np usuwa się z pojazdów widma nalepek jakie miały (po usunięciu nalepek lakier pod jest fabryczny a dookoła matowy i to jedyna metoda aby zrównać cały i pozbyć się śladów przeszłości pojazdu)
Szrama
Posty: 463
Rejestracja: 31 maja 2010, o 23:25
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Szrama »

U mnie na lakierni korzystają z past 3M o różnej granulacji oraz Farecli. Bez polerki mechanicznej się nie obejdzie, nie osiągniesz wymaganego efektu... namęczysz się, stracisz cały dzień a i tak nie będziesz do końca zadowolony.
Ostatnio zmieniony 26 lip 2013, o 08:49 przez Szrama, łącznie zmieniany 1 raz.
Z Mercedesów:
W164 320 CDI WDC1641221A403837
W220 320 WDB2200651A045613 - ex
W211 270 CDI WDB2110162A311319 - ex
W210 2.9 TD WDB2100171A122998 - mój pierwszy MB ;)
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Post autor: Piasek »

Czyli potwierdza się sprawdzony pogląd i ręcznie (bez mechanicznego polerowania) nie jesteś w stanie osiągnąć zamierzonego efektu. Owszem, 5-6h albo i więcej (bo W210 jeszcze w kombi ma parę metrów kw powierzchni do polerowania) da widoczny efekt jednak nie da się uniknąć kół i pomazań.
Awatar użytkownika
kamil9856
Posty: 925
Rejestracja: 21 gru 2009, o 19:15
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą

Post autor: kamil9856 »

Dzieki pany :padam: pozycze polerke i na weekend sie pobawie moze cos z tego bedzie ;)
Mercedes W203 2.2CDI lift :] 122ps :rozpacz:
Było-Alfa Romeo 156 1.9JTDm 150ps :mur:
Było-Mercedes w210 320CDI :hyhy:
Było-Nissan Micra 1.0 16v :zabawa:
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Post autor: Piasek »

Te elektryczne (przerabiane z szlifierek kątowych) o kant d... można potłuc. Mają za szybkie obroty. Najlepsze są pneumatyczne bo raz że do nakładania pasty ustawiasz znacznie mniejszą prędkość obrotową (200-300obr) żeby nie rozbryzgiwało pasty wszędzie tylko nie na lakier (no i bezpieczniejsza z użyciem wody) a przy polerowaniu (600-900obr) ustawiasz sobie przedmuch powietrza pod tarczę polerską dzięki czemu drobiny ścierne są wydmuchiwane z pod dysku i nie mażą oraz nie rysują (dlatego taki efekt), dwa ze chłodzi polerowaną powierzchnię co zabezpiecza przez zniszczeniem a trzy że przy dużej prędkości obrotowej bez nadmuchu pod dysk wytwarza się samoczynnie podciśnienie które przysysa dysk ścierny do lakieru i w ten sposób bardzo łatwo zniszczyć lakier.
Te elektryczne mają 3 tyś obrotów !!!!, są ciężkie i nieporęczne, nie posiadają nadmuchu pod tarczę ścierną co powoduje że te popularne futerka polerskie po zrobieniu jednego elementu są całe zakitowane pastą polerską i musiałbyś ich mieć z 15 na całe auto a regulacja obrotów jeżeli takową posiadają odbywa się nie poprzez przekładnie tylko opornik zmniejszając przepływ prądu czyli osłabiając maszynę. Efekt: lekko przyciśniesz do lakieru a tarcza staje.
Awatar użytkownika
kamil9856
Posty: 925
Rejestracja: 21 gru 2009, o 19:15
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą

Post autor: kamil9856 »

Piasek, na pokro polerowac?
Mercedes W203 2.2CDI lift :] 122ps :rozpacz:
Było-Alfa Romeo 156 1.9JTDm 150ps :mur:
Było-Mercedes w210 320CDI :hyhy:
Było-Nissan Micra 1.0 16v :zabawa:
Michał0208
Posty: 349
Rejestracja: 15 paź 2010, o 19:17
Lokalizacja: Nakło

Post autor: Michał0208 »

Ja mam polerke makity i jest zajebista . Do polerki fajne są zestawy 3m ale płaciłem coś 700- 800pln. A rękom można ....... Auto umyć :zawstydzony:
E430 AMG
Porsche Cayenne
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Post autor: Piasek »

kamil9856, na mokro pastę nakładać. Woda potrzebna jest do chłodzenia i poślizgu polerowanej powierzchni bo inaczej można przetrzeć albo przypalić lakier.
Polerujesz już na sucho.
Awatar użytkownika
rekin175
Posty: 439
Rejestracja: 1 lut 2014, o 16:57
Lokalizacja: DZG

Re: Porysowany lakier przez gąbkę, gdzie polerka w Bdg?

Post autor: rekin175 »

Jak robię na pastach Menzerna w systemie trzech etapów.:

https://drive.google.com/file/d/0B3L2bi ... cslist_api
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości