Konserwacja podwozia

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

olaf
Posty: 636
Rejestracja: 14 maja 2010, o 16:52
Lokalizacja: Szczecinek/Warszawa

Post autor: olaf »

jarecki500 pisze:Cytat:

Przebieg w km:236 600 km
do mnie to skierowane ?
W210 E290 TD, 97 r Classic
WDB2100171A406492
-----------------------------------------------------
Dyplomacja - to powiedzieć komuś s...... tak aby poczuł podniecenie na samą myśl o zbliżającej się podróży.
jarecki500
Posty: 1700
Rejestracja: 18 sty 2010, o 07:39
Lokalizacja: poznań

Post autor: jarecki500 »

noc była :) teraz czytam i czytam i nie widzę do czego to sie miało odnosić :)
Nissan Primera 1,9 dCi
S210 E290 TurboDiesel Elegance
W124 E250D skradziony
W124 230E LPG ex
W201 200E LPG ex
W123 200D ex
olaf
Posty: 636
Rejestracja: 14 maja 2010, o 16:52
Lokalizacja: Szczecinek/Warszawa

Post autor: olaf »

uspokoiłeś mnie, myślałem że nie wiem o kilkudziesięciu km, bo mój ma na liczniku 170 :hyhy:
W210 E290 TD, 97 r Classic
WDB2100171A406492
-----------------------------------------------------
Dyplomacja - to powiedzieć komuś s...... tak aby poczuł podniecenie na samą myśl o zbliżającej się podróży.
Pussey
Posty: 1007
Rejestracja: 6 sty 2009, o 15:31
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Pussey »

fabek pisze:
Pussey pisze:Osłon pod silnik i skrzynię nie montowałem - od wewnętrznej strony "ulepszę" wygłuszenie i będzie git ;)
Tu już nie chodzi nawet o hałas, tylko czystość (żywot) osprzętu, szybkość nagrzewania się zimą.
Nie wiem czy mnie dobrze zrozumiałeś, osłony zamontuję jak poprawię ich wygłuszenie od wewnętrznej części.
olaf pisze:
Pussey pisze: nadkola od wewnętrznej strony wykleiłem matami głuszącymi BOLL (polecam - efekt rzuca na kolana, robi się cicho w samochodzie, a nadkola od wewnętrznej strony już miałem wygłuszone od wewnątrz)

można wygłuszyć nadkola od strony opon? daje to coś?czy lepiej zabrać się za to od bagażnika?
ja wygłuszałem plastikowe nadkola od ich wewnętrznej strony (wykleiłem matą), jak je zdemontujesz zrobi się wtedy bezproblemowy dostęp do wewnętrznej części błotnika i bocznej strony komory silnika - można śmiało strzelić tam preparatem, jeżeli chodzi o tylną część i wygłuszenie od strony bagażnika - nie polecam - przy sprzedaży samochodu będą zarzucać, że walony...
Awatar użytkownika
diedo754
Posty: 328
Rejestracja: 31 mar 2010, o 17:47
Lokalizacja: Żory

Post autor: diedo754 »

Pussey mozesz jakies foto zrobic? jaka to mata? jak to zrobione? na czym? cos blizej i prosciej tlumacz
WDB2102061X072423
S210 CDI 2002r
Pussey
Posty: 1007
Rejestracja: 6 sty 2009, o 15:31
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Pussey »

z przodu wyjmujesz to co jest na zdjęciu i możesz wtedy pokryć wewnętrzną część błotnika i komory silnika noxudolem - czy innym środkiem

to co dziadowsko zakreskowałem w paincie wykleiłem matą boll (numer artykułu 0060113) - akurat taką miałem - jest elastyczna i bardzo dobrze przywiera

tył oczywiście analogicznie można zrobic

zdjęć nie zrobię, bo musiałbym demontować...
Załączniki
1.JPG
Awatar użytkownika
sq9jjx
VIP
Posty: 244
Rejestracja: 21 lis 2008, o 19:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: sq9jjx »

Nie wydaje się Wam, że na konserwację jest już nieco za późno. Wydaje mi się, że jesienią przy obecnej wilgotności powietrza duża część tej wilgoci znajdzie się od konserwacją. To jest mniej więcej tak jak z dogrzewaczami ludzie budzą się jak przychodzi zima że dogrzewacz nie działa. Konserwację robi się latem jak jest sucho i ciepło, można umyć podwozie i po wyschnięciu (kilka dni na słońcu na parkingu) konserwacja oczywiście po wyszlifowaniu ognisk rdzy.

Teraz to już rudy bierze górę nad nami niestety:/
Pozdrawiam Józek

S210 E290 1996 WDB2102171A169290
http://aprs.fi/?_s=os&call=a%2FSQ9JJX-9
Awatar użytkownika
Bandit120080
Posty: 1160
Rejestracja: 21 wrz 2010, o 15:53
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Bandit120080 »

sq9jjx, racja najlepiej poczekać do wiosny i przy okazji co jeszcze wyjdzie usunąć i dopiero zakonserwować. Ja po każdej zimie jadę, nie tylko mercedesem, do znajomego blacharza na kanał i robię wiosenny przegląd podwozia, zdarza się, że w kilkuletnim aucie po ciężkiej - słonej zimie wychodzą niespodzianki może nie na wylot ale lepiej dmuchać na zimne.
W210 E220 Sedan
VW Jetta VI 2.0 TDI
Skoda Fabia Monte Carlo
Suzuki Bandit GSF 1200N
BMW R1200C
SHL M11W
Pussey
Posty: 1007
Rejestracja: 6 sty 2009, o 15:31
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Pussey »

e tam, od tego jest chemia :hyhy:

zmywacz, struga sprężonego powietrza i nie ma że boli ... w warsztacie panuje 18C

wilgoć nie ma szans

..................................

a jeżeli chodzi o poczekanie do wiosny, to to co konserwowałem wynikało z tego, że zeszłej jesieni wszystko oczyściłem "do żywego" i zostawiłem, bo była jesień i wilgoć ...

.................................

poczekam do wiosny i zobacze czy coś wyszło :rotfl:
fred
Posty: 327
Rejestracja: 23 sty 2011, o 22:40
Lokalizacja: CB

Post autor: fred »

Dobra panowie jako,że nie udało mi sie sprzedac mojej gwiazdki postanwiłem,że zostaje ze mną :)
Teraz pytane w ubiegłym roku zakonserwowałem całe podwozie barankiem Boola. Potem uswiadomiliscie mnie w tym temacie ,że zrobiłem żle. Chciałbym to w tym roku poprawic. W związku z tym pytanie co zrobic aby to naprawic ?? Co prawda baranek trzyma się ładnie,nie ma nigdzie oznak korozji no ale nie zaszkodzi tego poprawic.
Może napisze w skrócie,że w ubiegłym roku wyczyysciłem szczotkami całe podwozie,przeczysciłem banzynką ekstrakcyjną i nałożyłem na to tego boola

Więc panowie czekam na porady :zalamany:
Awatar użytkownika
prelezabiusz
Posty: 1473
Rejestracja: 2 lis 2011, o 19:24
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: prelezabiusz »

fred, moj byl szlifowany do gola co potrzebne wywalone wspawane nowe (koniec marca) nastepnie podklad i elaskon. w126 robione w 2002 roku dopiero 8 zimach pokazalo parchy na zewnatrz natomiast podwozie jest okej. tylko troche mi za duzo nalali tego i czego by sie od spodu nie dostknac to brudzi na czarno, musialem przetykac odplywy wody w progach i przy pierwszych upalach troche splynelo. ale teraz sie unormowalo i mam nadzieje ze chociaz 3-5 lat nie bede musial nic robic.
Smerfetka
SPRZEDAM
S210 E250TD `97 WDB2102351A338891
Obrazek
fred
Posty: 327
Rejestracja: 23 sty 2011, o 22:40
Lokalizacja: CB

Post autor: fred »

biore sie za konserwacje vitka,nie chce popełnic babola jak w oczku wiec po kolei,myje podwozie,potem oczyszczam tyle ile się da. Tam gdzie nie uda się wyczyscic rudego do zera kładziemy to : http://allegro.pl/podklad-na-rdze-reakt ... 91473.html

potem na ten podkład na rdze pryskamy tym : http://allegro.pl/podklad-akrylowy-novo ... 44781.html

i na koniec ; http://allegro.pl/gravit-600-baranek-1l ... 91140.html

Jak możecie to skorygujcie czy gdzies popełniłem błąd :kwasny:
Wszystkie uwagi mile widziane
Awatar użytkownika
S.W.A.T
Posty: 1341
Rejestracja: 31 paź 2008, o 14:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: S.W.A.T »

Dokladnie, ja tak robie
W210 E300TD Avantgarde 99' Oo_oO face lifting zielona cyrkonia
W201 190D 2.5 91' niebieska perła metalik
exW201 190E 2.0 89' dymione srebro
Smart 600ccm Turbo Passion 99'
W463 G55 AMG 02'
jacekm7
Posty: 1211
Rejestracja: 5 cze 2012, o 21:02
Lokalizacja: Wrocław/Bolesławiec

Post autor: jacekm7 »

Mam pytanie, czy ten zestaw który wymienił kolega Fred wystarczy do konserwacji dwóch samochodów? Szwagier ma C klasę więc obskoczyli byśmy 2 autka na raz:)
W210 '99
WDB2100061A949897
Obrazek 220CDi
KRZYSlU
Posty: 109
Rejestracja: 10 kwie 2011, o 16:44
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: KRZYSlU »

Witam. Żeby w miarę było proporcjonalnie to drugi i trzeci zestaw trzeba by było kupić podwójnie. Podejrzewam że wtedy na jedno auto spokojnie powinno wystarczyć niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę. Pozdrawiam
S210 270CDI 01
WDB2102161B308200
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 27 gości