Konserwacja podwozia

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

hammond24
Doradca
Posty: 4115
Rejestracja: 11 kwie 2008, o 15:30
Lokalizacja: łódź

Konserwacja podwozia

Post autor: hammond24 »

No i zima wystawiła mi rachunek.Dzisiaj byłem na przeglądzie i diagnosta zaprosił mnie pod samochód.Jazda po zwałach śniegu spowodowała zdarcie osłonowej warstwy farby,w niektórych miejscach wiszą płaty wielkości dłoni,no i oczywiście rudy wylazł od razu.Wiem,że trzeba to wszystko zerwać umyć podwozie i zabezpieczyć.Pytanie,tylko czym?Myślałem,żeby dać najpierw podkład antykorozyjny,wyschnie i potraktować to Hammerite-em.Jeśli ktoś zna lepszy sprawdzony sposób to poproszę o wskazówki.Nie chodzi mi o chwilówkę,tylko o zabezpieczenie na lata.
Ostatnio zmieniony 17 kwie 2010, o 17:33 przez hammond24, łącznie zmieniany 1 raz.
hammond24
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
PIOTRUŚ
VIP
Posty: 210
Rejestracja: 5 maja 2008, o 16:54
Lokalizacja: Kraków

Post autor: PIOTRUŚ »

zeszlifować pomalować czymś co wiąże rdzę następnie lakierem antykorozyjnym na to zwykły lakier na zwykły jeszcze bezbarwny .....a no to baranek czy coś takiego , powinno parę lat wytrzymać :mrgreen:
Awatar użytkownika
elspasoo
Posty: 2574
Rejestracja: 6 lip 2008, o 15:53
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: elspasoo »

Jak najlepiej wyczyścić (szczotka na kątówkę lub tarcza nylonowa), później zmywacz silikonów. Kwaśny podkład reaktywny,nast. izolator czyli podkład akrylowy (ew. podkład epoksydowy), nast. baranek wg uznania np. z firmy Dinitrol. Lepszej metody jak narazie nikt nie wymyślił, chyba ;-)
Jest CLS 55 AMG'06 ,W124 220E'92 , Smart FF. Ex: CLS55 AMG'05; W251 320CDI '06;W211 320CDI V6 Eleg.7G '06;W169 180Cdi '05 autotronic; W202 250TD'97 Eleg, S210 300T TD'97 Ava, S124 300D'92, W201 2,OD, W124 260E'88 ,W124 200E'87...
Awatar użytkownika
avandgarde
Posty: 4665
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
Lokalizacja: PL

Post autor: avandgarde »

elspasoo, tak tutaj sie z tobą zgadzam zastosowanie materiałów jest idealne. :mrgreen:
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

warto opukac mloteczkiem wahacze i wozek tylny ;-)
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
PIOTRUŚ
VIP
Posty: 210
Rejestracja: 5 maja 2008, o 16:54
Lokalizacja: Kraków

Post autor: PIOTRUŚ »

najważniejsze jest aby odciąć dopływ powietrza :-P a baranek popularny tego nie robi i z zewnątrz piękny czarny a pod spodem grasuje rudzielec :-/
Awatar użytkownika
elspasoo
Posty: 2574
Rejestracja: 6 lip 2008, o 15:53
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: elspasoo »

PIOTRUŚ pisze:najważniejsze jest aby odciąć dopływ powietrza :-P a baranek popularny tego nie robi i z zewnątrz piękny czarny a pod spodem grasuje rudzielec :-/
Patrz wyżej. To jest tylko warstwa zewnętrza , ma za zadanie amortyzować uderzenia kamieni piasku itp. Wszystkie wcześniejsze warstwy tez mają swój ściśle określony sens ich zastosowania ("wiązanie" rdzy,zwiększanie przyczepności,izolowanie między-warstw)
Jest CLS 55 AMG'06 ,W124 220E'92 , Smart FF. Ex: CLS55 AMG'05; W251 320CDI '06;W211 320CDI V6 Eleg.7G '06;W169 180Cdi '05 autotronic; W202 250TD'97 Eleg, S210 300T TD'97 Ava, S124 300D'92, W201 2,OD, W124 260E'88 ,W124 200E'87...
hammond24
Doradca
Posty: 4115
Rejestracja: 11 kwie 2008, o 15:30
Lokalizacja: łódź

Post autor: hammond24 »

elspasoo, Brzmi to sensownie i tak zrobię.Klikam pomógł.Dzięki.
hammond24
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
PIOTRUŚ
VIP
Posty: 210
Rejestracja: 5 maja 2008, o 16:54
Lokalizacja: Kraków

Post autor: PIOTRUŚ »

Patrz wyżej. To jest tylko warstwa zewnętrza , ma za zadanie amortyzować uderzenia kamieni piasku itp. Wszystkie wcześniejsze warstwy tez mają swój ściśle określony sens ich zastosowania ("wiązanie" rdzy,zwiększanie przyczepności,izolowanie między-warstw)
ja o tym wiem i napisałem jak sam robiłem wyżej więc Sam czytaj wszystkie posty :lol: :lol: a z tym barankiem to tak dla przypomnienia 8-)
forum2
Posty: 148
Rejestracja: 27 lut 2010, o 21:23
Lokalizacja: Czarnowo, Torun

Post autor: forum2 »

chyba to miejsce jest najlepsze na umieszczenie mojego posta :)

1. chce zrobic porzadna konserwacje - i dac najpierw kapiel podwozia, tylko ze nie jestem przekonany do tych myjni tunelowych ktore z jakistam sikaweczek pryskaja woda na podwozie... czy macie sposob na dobre umycie podwozia - szukam w bydgoszczy lub toruniu lub okolicy myjni z podnosnikiem / kolyska tak by potraktowali mnie z karchera....
ale nie moge takiej firmy znalezc

2. jakie srodki polecacie - najlepiej jakby sie odezwal fachowiec ;)
slyszalem o rust-check ale nie mozna tego kupic na wolnym rynku tylko w firmach robiacych konserwacje i majace podpisana umowe z dystrybutorem rust-check

3. w zeszlym roku zrobil ktos mnie w balona i moje poprzednie auto potraktowal zwyklym barankiem, juz wiecej nigdy nie oddam auta do konserwacji komus - zrobie to sam...
albo ew znajde serwis ktory zrobi konserwacje przy mnie z materialu kupionego przeze mnie

4. czy bitex jest ok? stary dobry srodek, tylko strasznie leci... ja 3 lata temu mialem srodek BOLLa zaaplikowany na jeszcze inne auto - do konserwacji profili zamknietych tez dali mi bola - i ten byl niezly ale i tak ktos mnie skwitowal ze rust-check jest the best

5. mam jakas przypadlosc - wszystkie auta konserwuje minimum 1 raz na 2 lata... czy to jest jakas choroba... bo zaczynam sie zastanawiac czy cos ze mna nie tak z ta zbyt duza czestotliwoscia konserwowania (tylko raz mialem sytuacje gdy konserwowalem po 2 latach - czasu nie bylo a potem przyszla zima i sensu juz to nie mialo...) a tak to zawsze co roku na wiosne
okular 2000
harzol
Posty: 362
Rejestracja: 20 lis 2009, o 17:21
Lokalizacja: szczecin

Post autor: harzol »

forum2 pisze: mam jakas przypadlosc - wszystkie auta konserwuje minimum 1 raz na 2 lata
Wszystko zalezy od eksploatacji oraz stanu auta,ale mysle ze jak raz poprawisz fabryke to juz zawsze bedziesz poprawial...
MB124,250D,1990,AUTOMAT
MB210,270CDI,2001 WDB2100161B440242,AUTOMAT
Bingo111
Posty: 33
Rejestracja: 25 lis 2009, o 19:30
Lokalizacja: Tarnow

Post autor: Bingo111 »

Majac myjke cisnieniowa i chcacy porzadnie umyc spod auta wystarczy dokupic dysze do mycia podwozi. Taka dluga i zakrzywiona pod katem ok. 90 stopni. Karcher takie produkuje i mycie nia przynosi porzadany efekt.
W210 E200CDI 99 WDB2100071B014240
Awatar użytkownika
RZ
Posty: 141
Rejestracja: 17 lut 2010, o 10:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: RZ »

No dobra, a zakładając że jestem śmierdzącym leniem (hipotetycznie!) i chciałbym oddać moją piękność do miejsca, w którym wszystko ładnie zrobią, wymyją, wyskrobią, wyszlifują, wyczyszczą i zabezpieczą na kolejne lata, to z jakim kosztem musiałbym się liczyć?

Druga sprawa - czy w takiej usłudze możnaby również było zamówić czyszczenie elementów zawieszenia tj. zacisków, okolic tarczy etc? Przy wymianie kół zauważyłem na szybko że właśnie obudowa zacisków i elementy wokół tarczy i wszystko co się tam znajduje też jest nieco przyatakowane rudą zarazą. Jak się tym zająć żeby było dobrze? No i ta sama kwestia - jaki to jest koszt orientacyjnie?
"Winning is habit. Unfortunately, so is losing."
E 320 CDI '00 Classic (sedan)
dzahym
VIP
Posty: 179
Rejestracja: 14 paź 2008, o 20:02
Lokalizacja: LZA

Post autor: dzahym »

Kolego rok temu za taki zabieg w Vito tj. konserwacja spodu + profile + kilka podmalówek zapłaciliśmy 1000 zł. Samochód śmierdział ze 2 m-ce :mrgreen: Niestety okazało się że niby wszystko git ale w paru zakamarkach fachman zostawił syf i ruda szalała dalej. Trzeba było poprawić a jego zje..ć telefonicznie. Wniosek- chcesz mieć dobrze zrób sam!
WDB2100171A2223..
2.9 TD, AUTOMAT 722.6, ELEGANCE (96r)Pierwszy mój samochód którego VIN znam na pamięć..
-Suzuki Vitara 4x4 1.6 16v LPG
-124 2.0 LPG, (87r)
-Vito 2.2 CDI, (0.1r)
-WSK 125x2
-M 72, MT 9
Pussey
Posty: 1007
Rejestracja: 6 sty 2009, o 15:31
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Pussey »

Podpisuję się pod kolegą.
Pytałem po ludziach co i za ile, kwoty różne, ale nie jeden powtarzał, czas to pieniądz-a ta robota wymaga czasu.
Słowem albo drogo i (może)dobrze, albo tanio i po łebkach.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 33 gości