[W215/CL500] Na co zwrócić uwagę przy zakupie?

Problemy dotyczące pozostałych Mercedesów W211, W124, W220, W140, W202 itd.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

DajcieMiInfo
Posty: 2
Rejestracja: 4 kwie 2021, o 20:21

[W215/CL500] Na co zwrócić uwagę przy zakupie?

Post autor: DajcieMiInfo »

Witam, Niestety powitalnie jest w innym dziale, proszę je tam uzupełnić
tak jak tytuł wskazuje chciałbym się dowiedzieć na co uważać przy zakupie CL500 (W215/C215).

1. Jakie są najważniejsze rzeczy na które trzeba zwrócić uwagę by nie władować się w minę?
2. Wiem, że kosztownym problemem może być zawieszenie ABC. Są może jakieś sposoby by sprawdzić ile jeszcze wytrzyma?
3. Jaka jest średnia cena za egzemplarz nie kolekcjonerski, ale do normalnego użytkowania? Obojętnie jaki rocznik.
4. Jak z wytrzymałością silnika? (M113 5.0 306 KM)
5. Jakie są koszty napraw tego silnika?
6. Jak ten silnik znosi LPG? (M113 5.0 306 KM)
7. Przy jakich naprawach trzeba wyciągać silnik?
8. Czy CL500 miał ten system odłączania cylindrów?

Z góry dziękuje za pomoc! :)
Awatar użytkownika
rr6
Doradca
Posty: 2270
Rejestracja: 24 wrz 2016, o 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Re: [W215/CL500] Na co zwrócić uwagę przy zakupie?

Post autor: rr6 »

Uzupełnij wpis w powitalni i daj znać z jakiego rejonu jesteś - podpowiemy gdzie podjechać na sprawdzenia auta.

Na wszystkie Ci nie odpowiem, bo nie wiem, ale odnośnie silnika:
DajcieMiInfo pisze: 8 kwie 2021, o 13:06 4. Jak z wytrzymałością silnika? (M113 5.0 306 KM)
5. Jakie są koszty napraw tego silnika?
6. Jak ten silnik znosi LPG? (M113 5.0 306 KM)
7. Przy jakich naprawach trzeba wyciągać silnik?
8. Czy CL500 miał ten system odłączania cylindrów?
Ad. 4 - generalnie seria M112/M113 to silniki niezniszczalne. Ważne żeby zmieniać systematycznie olej. Zwracać trzeba uwagę na łańcuch rozrządu (nie jest wieczny), stan uszczelek i odmy oraz pompę wody (zaczyna grzechotać). Szczególnie w V6, ale i w V8 może się zdarzyć "masło pod korkiem" - nie oznacza to zaraz uszczelki pod głowicą. Po prostu taka jest budowa tego silnika i w zimie może to występować. Dla pewności warto zrobić test na obecność spalin w płynie chłodzącym (do nabycia na allegro za kilkanaście złotych). Niemal pewną awarią z czasem jest czujnik położenia wału (z tyłu silnika) ale nie jest drogi.

Ad. 5 - biorąc pod uwagę, że to V8, czyli jakiekolwiek prace z głowicą mnożymy przez dwa to może trochę kosztować - dlatego warto do tego nie dopuścić. Generalnie serwis nie odbiega to od cen podobnych konstrukcji. Silniki są bardzo trwałe i można dość łatwo kupić cały używany silnik.
Silnik ma dwie świece na cylinder więc wymiana kabli i świec (co niestety wypadałoby zrobić po zakupie) może już na wstępie przestraszyć. Do tego 8 litrów oleju na jedną zmianę itd.

Ad. 6 - jak każde M112/M113 - czyli dobrze. Oczywiście instalacja musi być dobrej jakości i w razie problemów trzeba wyłączyć w kompie od gazu autoadaptację.

Ad. 7 - nie jestem pewien ale chyba poza naprawą główną to nie ma potrzeby. Rozrząd jest z przodu. Biorąc pod uwagę, że tam wchodziło V12 to miejsca trochę zostaje przy V8.

Ad. 8 - nic mi na ten temat nie wiadomo. Może jakieś wersje z końcówki produkcji ale nigdy nie słyszałem o tym.
DajcieMiInfo
Posty: 2
Rejestracja: 4 kwie 2021, o 20:21

Re: [W215/CL500] Na co zwrócić uwagę przy zakupie?

Post autor: DajcieMiInfo »

Dzięki za szybką odpowiedź! Mój rejon to Warszawa ale wiadomo jak to jest z takimi nietuzinkowymi modelami... po dobrą okazję pewnie trzeba będzie pojechać.
Awatar użytkownika
rr6
Doradca
Posty: 2270
Rejestracja: 24 wrz 2016, o 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Re: [W215/CL500] Na co zwrócić uwagę przy zakupie?

Post autor: rr6 »

DajcieMiInfo pisze: 8 kwie 2021, o 15:36 Dzięki za szybką odpowiedź! Mój rejon to Warszawa ale wiadomo jak to jest z takimi nietuzinkowymi modelami... po dobrą okazję pewnie trzeba będzie pojechać.
Jak daleko trzeba jechać to może się opłacać najpierw coś w stylu autotesto.pl

Jak Warszawa i okolice to na sprawdzenie możesz podjechać do warsztatu na Regulską. Inne rejony kraju to już forumowicze Ci coś podpowiedzą.
Awatar użytkownika
Muniek
Posty: 2843
Rejestracja: 15 paź 2012, o 09:36
Lokalizacja: Bydgoszcz/Poznań
Kontakt:

Re: [W215/CL500] Na co zwrócić uwagę przy zakupie?

Post autor: Muniek »

Zapomnialem wyslac swojego posta...
4. Wg tego co słyszałem przez te wszystkie lata to M112/M113 to dobre jednostki; M113 5.0 tez był w W211 i tez miał pozytywne opinie. Lubią wypić olej przy narowistej jeździe i tyle. Tak jak to zostało napisane - majonez pod korkiem jest gwarantowany co zimę. Mój ma ponad 300 tysięcy i nie płata figli.
5. Ma dwie głowice; szesnaście świec i osiem cewek. No nie są to najtańsze jednostki w utrzymaniu. Wchodzi 8 litrów oleju luzem a wymiana co 15k km. Kupując widlaka chyba nie liczymy na tani serwis.
6. Świetnie znoszą. Natomiast ja bym się jednak dwa razy zastanowił. Zasięg spada dramatycznie i jeśli to ma być okazjonalna jazda to bym sobie nawet tym głowy nie zaprzątał.
7. Moim zdaniem jedyną akcją wymagającą ewentualnie wyjmowania silnika jest wymiana rozrządu. I tym samym jest to jedyna awaria, której się boję przy tych silnikach.
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości