[W208] szarpie, dławi się, odłącza cylinder? pomóżcie :/

Problemy dotyczące pozostałych Mercedesów W211, W124, W220, W140, W202 itd.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

slaw3k3
Posty: 78
Rejestracja: 20 cze 2011, o 00:08
Lokalizacja: Stargard / Berlin

[W208] szarpie, dławi się, odłącza cylinder? pomóżcie :/

Post autor: slaw3k3 »

Witam, jakiś czas temu pisałem podobny wątek.. Moje auto to w208 320 z LPG. A więc mam mam taki problem: auto czasami (powiedzmy pół na pół) po odpaleniu nie chodzi na wszystkie cylindry, po wciśnięciu pedału gazu dławi się, a bez wciskania gazu toczy się, obroty na biegu jałowym bardzo spadają (czasami aż silnik zgaśnie), bardzo trzepie budą przy tym wszystkim. Dzieje się tak tylko na benzynie, po przełączeniu na gaz auto chodzi idealnie. Po 1-2 minutach takiej dziwnej pracy auto wskakuje na dobre obroty i jest wszystko ok, albo zgaszę motor raz albo dwa i w końcu działa normalnie. Najgorsze jest to, że nie zawsze mam takie objawy, czasami po prostu wchodzę do auta, odpalam i jeździ bez problemów. Byłem już dwa razy na SD i niestety podczas podłączaniu pod komputer te objawy nie występowały i diagności nic mi nie mogli powiedzieć, a kasa za podłączenie poszła.. Wymieniłem pompę i filtr paliwa. Obstawiam teraz kable/świece/cewki tylko jak cena świec i kabli jest znośna to jak mam wydać kasę na cewki to już trochę kosztuję. Panowie co myślicie? Wiem, że najważniejsza jest diagnoza dobra z SD i dobrym diagnostą, ale jak u nich byłem i objawów brak to rozkładają ręce ;/ Wiem, że jest trochę podobnych tematów, ale proszę o porady i opinie. Dodam, że dzieję się tak niezależnie od temperatury i zapytam czy samemu można w jakiś sposób zdiagnozować cewki/świece.przewody?

[ Dodano: 2015-01-03, 17:01 ]
Dodam, że przy kilku świecach stoi trochę oleju, są tam jakieś uszczelniacze?
raaza
Posty: 287
Rejestracja: 7 paź 2013, o 19:21
Lokalizacja: gkp

Post autor: raaza »

Może masz za mało benzyny, bierze resztki i tak się zachowuje przynajmniej u mnie. Zalej beny pół baku i sprawdź.
Spróbuj wymienić na razie same świece. U mnie też szarpał, dławił sie, rozłaczał jeden gar, ostatnio wymieniłem świece i inne auto. Na starych świecach miałem przerwe 11mm, teraz 0,6 i jest poezja.
Obeszlo sie bez wymiany przewodów i cewek :)
WDB2102371A270261
Awatar użytkownika
kid
Posty: 4807
Rejestracja: 5 sty 2012, o 16:09
Lokalizacja: 100licaKochana

Post autor: kid »

jak na gazie jest dobrze to świece, kable, cewki i inne pierdoły nic do tego nie mają, jak tylko na benzynie to ewidentny problem z zasilaniem Pb.
:hyhy:
Obrazek
slaw3k3
Posty: 78
Rejestracja: 20 cze 2011, o 00:08
Lokalizacja: Stargard / Berlin

Post autor: slaw3k3 »

Kid, to gdzie można szukać usterki? Wtryskiwacze benzyny?
Awatar użytkownika
kid
Posty: 4807
Rejestracja: 5 sty 2012, o 16:09
Lokalizacja: 100licaKochana

Post autor: kid »

niekoniecznie... może być jeszcze jedna rzecz ale żeby to sprawdzić musisz wyjechać cały gaz z butli albo ją zakręcić... może jak jest na benzynie to podkrada gaz i ją zalewa... spotkałem taki przypadek ale nie w Mercedes.
:hyhy:
Obrazek
slaw3k3
Posty: 78
Rejestracja: 20 cze 2011, o 00:08
Lokalizacja: Stargard / Berlin

Post autor: slaw3k3 »

Dodam, że czasami (ale rzadko) przy tych falowaniach wywala mi check engine, gdybym pojechał od razu po wywaleniu tego błędu na kompa to będzie widoczne jaki dokładnie to błąd? Musi być to koniecznie SD?
Awatar użytkownika
stanleym210
Posty: 1887
Rejestracja: 14 wrz 2010, o 16:22
Lokalizacja: siedlce, mazowieckie

Post autor: stanleym210 »

świece platynowe 12 szt. razy ok. 30 zl /szt. Wystarczy jedną wykręcić i zobaczyć wizualnie na jest stan.Przerwa 1,1 ma być fabryczna.Tak jest na NGK.
Szukaj przyczyny w zasilaniu benzyną.
Mercedes W210 ELEGANCE,
poj. 3,2 Pb + lpg,
wersja z USA
duży wypas, 1999 r.
Mercedesami jeżdżę od 1995 r
slaw3k3
Posty: 78
Rejestracja: 20 cze 2011, o 00:08
Lokalizacja: Stargard / Berlin

Re: [W208] szarpie, dławi się, odłącza cylinder? pomóżcie :/

Post autor: slaw3k3 »

Dalej mam problem z dławieniem się zimnego silnika, pyrcha, gubi obroty jak dodaje gazu, dławi się, gaśnie czasem.. po chwili jest już ok, problem występuje tylko na zimnym silniku na benzynie. Na gazie cyka idealnie. Przepływka, filtr paliwa, pompa sprawne. Świece nowe. Słyszałem coś o tym, że LPG potrafi rozregulować mapę od benzyny i czasy wtrysku na PB się zmieniają i stąd te dławienie, a może przytkana odma? Najgorsze, że nie mam w okolicy dobrego speca od MB z StarDiagnosis ;/
W208 320 1998r.
Awatar użytkownika
rr6
Doradca
Posty: 2270
Rejestracja: 24 wrz 2016, o 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Re: [W208] szarpie, dławi się, odłącza cylinder? pomóżcie :/

Post autor: rr6 »

slaw3k3 pisze:Dalej mam problem z dławieniem się zimnego silnika, pyrcha, gubi obroty jak dodaje gazu, dławi się, gaśnie czasem.. po chwili jest już ok, problem występuje tylko na zimnym silniku na benzynie. Na gazie cyka idealnie. Przepływka, filtr paliwa, pompa sprawne. Świece nowe. Słyszałem coś o tym, że LPG potrafi rozregulować mapę od benzyny i czasy wtrysku na PB się zmieniają i stąd te dławienie, a może przytkana odma? Najgorsze, że nie mam w okolicy dobrego speca od MB z StarDiagnosis ;/
Przytkana odma? To by Ci raczej wywalił uszczelkę pod pokrywą albo bagnet lub korek oleju.
Zbyt mało paliwa podaje pompa? Ale wtedy też na ciepłym przy pełnym gazie by przerywał.
Mogła się zrobić jakaś chora adaptacja przez gaz, ale to nie występowałoby tylko na zimnym.
Weź zablokuj go na benzynie i pojeździj trochę, co więcej, sprawdź czy nie zacznie się dławić też na ciepłym.
Jaką masz pewność, że np. przepływka jest ok skoro nie masz możliwości podłączenia pod SD?

Nie widzę Twojego VIN wiec nie jestem pewien, ale ty masz silnik M112 czyli V6 czy jeszcze R6?
slaw3k3
Posty: 78
Rejestracja: 20 cze 2011, o 00:08
Lokalizacja: Stargard / Berlin

Re: [W208] szarpie, dławi się, odłącza cylinder? pomóżcie :/

Post autor: slaw3k3 »

Tak silnik M112 V6. Przeplywka wydaje mi się że jest ok bo po odpieciu silnik chodzi jakby miał umrzeć. Spróbuje więcej pojeździć na benzynie, ale powoli brak sił mam do tego tematu. Pompę paliwa wymieniałem i jest to samo.
W208 320 1998r.
Awatar użytkownika
rr6
Doradca
Posty: 2270
Rejestracja: 24 wrz 2016, o 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Re: [W208] szarpie, dławi się, odłącza cylinder? pomóżcie :/

Post autor: rr6 »

slaw3k3 pisze:Tak silnik M112 V6. Przeplywka wydaje mi się że jest ok bo po odpieciu silnik chodzi jakby miał umrzeć. Spróbuje więcej pojeździć na benzynie, ale powoli brak sił mam do tego tematu. Pompę paliwa wymieniałem i jest to samo.
Rozumiem, że dławienie się występuje dłużej niż praca tej "dmuchawy" rozgrzewającej katalizatory? Tej z przodu silnika?
Sprawdziłbym jeszcze jedną rzecz. Odczytał na zimnym jaką temperaturę widzi komputer (tzw. parametry rzeczywiste). Możliwe, że uszkodzony czujnik temperatury powoduje dla przykładu, że mieszanka jest zbyt uboga i na zimnym nie ma siły pracować. Jak się nagrzeje to problem ustępuje i tyle.
Tak czy inaczej pojeździj trochę na benzynie i zobacz.
Awatar użytkownika
benha
Posty: 877
Rejestracja: 15 mar 2016, o 00:35
Lokalizacja: Rybnik

Re: [W208] szarpie, dławi się, odłącza cylinder? pomóżcie :/

Post autor: benha »

Na moje to wygląda na źle wyregulowany gaz. Wtedy komputer benzynowy chce poprawić mieszankę zmieniając korekty i się sypie benzyna. Najlepiej zajedź na SD żeby odczytał korekty i je skasował. Potem przejedź się z 50km na benzynie używając całego zakresu obrotów i zobacz czy na zimnym dalej masz takie problemy. Jeśli nie to gaz do regulacji
S210 E230 Avantgarde (12.1996) VIN: WDB2102371A318812
slaw3k3
Posty: 78
Rejestracja: 20 cze 2011, o 00:08
Lokalizacja: Stargard / Berlin

Re: [W208] szarpie, dławi się, odłącza cylinder? pomóżcie :/

Post autor: slaw3k3 »

Panowie sytuacja wygląda tak: ostatnie dwa tygodnie jeździłem na samej benzynie (zakręciłem gaz, wyjeździłem do końca) i już po kilkunastu kilometrach problem całkowicie znikł, auto po odpaleniu na zimnym silnik rwało się do jazdy :) wniosek prosty - ta jak pisaliście gaz do regulacji bo po ponownym odkręceniu i włączeniu instalacji LPG problem od razu powrócił. Teraz tylko kwestia żeby znaleźć garniętego gazownika i wytłumaczyć mu to, że gaz psuję mi benzynę. Mam nadzieję że znajdę kogoś kto to zrobi i nie będzie mi kazał wymieniać wszystkiego od zasilania benzyny "bo przecież Panie na gazie dobrze jeździ a na benzynie się sypie".
W208 320 1998r.
Awatar użytkownika
rr6
Doradca
Posty: 2270
Rejestracja: 24 wrz 2016, o 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Re: [W208] szarpie, dławi się, odłącza cylinder? pomóżcie :/

Post autor: rr6 »

slaw3k3 pisze:Panowie sytuacja wygląda tak: ostatnie dwa tygodnie jeździłem na samej benzynie (zakręciłem gaz, wyjeździłem do końca) i już po kilkunastu kilometrach problem całkowicie znikł, auto po odpaleniu na zimnym silnik rwało się do jazdy :) wniosek prosty - ta jak pisaliście gaz do regulacji bo po ponownym odkręceniu i włączeniu instalacji LPG problem od razu powrócił. Teraz tylko kwestia żeby znaleźć garniętego gazownika i wytłumaczyć mu to, że gaz psuję mi benzynę. Mam nadzieję że znajdę kogoś kto to zrobi i nie będzie mi kazał wymieniać wszystkiego od zasilania benzyny "bo przecież Panie na gazie dobrze jeździ a na benzynie się sypie".
A masz sterownik gazu który "się adaptuje"? Bo wtedy nakłada się to na adaptację komputera i wszystko ucieka. Trzeba wyłączyć adaptację w sterowniku gazu. Był dopiero co na forum ten temat poruszany.
Awatar użytkownika
Muniek
Posty: 2843
Rejestracja: 15 paź 2012, o 09:36
Lokalizacja: Bydgoszcz/Poznań
Kontakt:

Re: [W208] szarpie, dławi się, odłącza cylinder? pomóżcie :/

Post autor: Muniek »

Kolegi Kaczara dodajmy. W Poznaniu masz PITEC a w Lubiczu /k Torunia Auto-Flesz.
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 49 gości