[sprinter] stuki w silniku

Problemy dotyczące pozostałych Mercedesów W211, W124, W220, W140, W202 itd.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

mobili
Posty: 14
Rejestracja: 30 mar 2011, o 21:45
Lokalizacja: Dzierżoniów

[sprinter] stuki w silniku

Post autor: mobili »

auto to sprinter 2.9tdi 312 sytuacja wygląda tak:
stuki słychać w głowicy , nie są metaliczne raczej takie chrobolenie i zwiekszaja się wraz z obrotami.
jak silnik chodzi na wolnych obrotach nawet cały dzień albo jak sie jezdzi powoli to stuków nie ma ale jak zacznie sie przyspieszać albo jechać pod górę to sie pojawiają i tak z dwie minuty postuka i przestaje.
wymieniłem łańcuch rozrządu - i po tym przez ok. 1000 km spokój.
potem poszły hydrauliczne regulatory zaworów i znowu 1000km spokój potem to samo.
na dwóch popychaczach z piątego cylindra były odciśnięte krzywki od wałka rozrządu a na drugim cylindrze była trochę przytarta tulejka tam gdzię chodzi regulator.
prosze o dalszę sugestie.
ściągac głowicę?
Ostatnio zmieniony 2 kwie 2011, o 06:49 przez mobili, łącznie zmieniany 1 raz.
mactoms
Posty: 60
Rejestracja: 24 mar 2009, o 15:55
Lokalizacja: Kraków

Post autor: mactoms »

Sprawdź ciśnienie oleju!!
mactoms
Awatar użytkownika
elspasoo
Posty: 2574
Rejestracja: 6 lip 2008, o 15:53
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: elspasoo »

My również Cię witamy.
Jest CLS 55 AMG'06 ,W124 220E'92 , Smart FF. Ex: CLS55 AMG'05; W251 320CDI '06;W211 320CDI V6 Eleg.7G '06;W169 180Cdi '05 autotronic; W202 250TD'97 Eleg, S210 300T TD'97 Ava, S124 300D'92, W201 2,OD, W124 260E'88 ,W124 200E'87...
Awatar użytkownika
kmtaxi
Doradca
Posty: 3273
Rejestracja: 9 sty 2009, o 18:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: kmtaxi »

Żeby nie zakładać nowego to się podepnę z pytaniem także dotyczącym silnika 2,9Td w sprinterze. Silnik pracował normalnie, aż po zgaszeniu i odpaleniu po 6-ciu godzinach (zapalił jak zimny z uszkodzonymi świecami, a są sprawne) zaczęło nim rzucać jakby nie palił na wszystkie gary. Na wolnych nierównych obrotach lekko dymi na niebiesko, a po dodaniu gazu na około stałych 1500 obrotów dymi na niebiesko-biało, mocno, ale obroty są równe. Wymieniono z innego silnika sprawny EGR i nic nie pomogło. W/g mnie leją wtryski, ale czy to tylko wtryski :?: Podejrzewam także koło dwumasowe. Auto zostało w Anglii, a tam umieją tylko wymieniać, a nie diagnozować :lol: , chyba, że zatrudnią kumatego Polaka. 8-)
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
mobili
Posty: 14
Rejestracja: 30 mar 2011, o 21:45
Lokalizacja: Dzierżoniów

Post autor: mobili »

elspasoo pisze:My również Cię witamy.
dzięki. ale mogłeś to napisać w powitalni tam gdzię się przedstawiłem...

[ Dodano: 2011-04-02, 18:08 ]
w poniedziałek sprawdzę to ciśnienie.
w miejsce czujnika oleju trzeba wkręcić manometr? to miejsce to gdzieś koło filtra oleju?
jakie ciśnienie powinno być?
Awatar użytkownika
smerf_ff
Posty: 172
Rejestracja: 27 gru 2009, o 19:49
Lokalizacja: augustów

Post autor: smerf_ff »

Na wolnych obrotach 30 kPa. Przy prędkości obrotowej 3000 obr/min co najmniej 300 kPa. Silnik musi być rozgrzany.
W210 E290 TD 12.96' elegance
WDB2100171A323827
Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 671
Rejestracja: 3 lis 2010, o 21:26
Lokalizacja: Górny Śląsk

Post autor: seburaj »

kmtaxi pisze:Żeby nie zakładać nowego to się podepnę z pytaniem także dotyczącym silnika 2,9Td w sprinterze. Silnik pracował normalnie, aż po zgaszeniu i odpaleniu po 6-ciu godzinach (zapalił jak zimny z uszkodzonymi świecami, a są sprawne) zaczęło nim rzucać jakby nie palił na wszystkie gary. Na wolnych nierównych obrotach lekko dymi na niebiesko, a po dodaniu gazu na około stałych 1500 obrotów dymi na niebiesko-biało, mocno, ale obroty są równe. Wymieniono z innego silnika sprawny EGR i nic nie pomogło. W/g mnie leją wtryski, ale czy to tylko wtryski :?: Podejrzewam także koło dwumasowe. Auto zostało w Anglii, a tam umieją tylko wymieniać, a nie diagnozować :lol: , chyba, że zatrudnią kumatego Polaka. 8-)
moim zdaniem coś porobiło sie z kątem wtrysku, te kolorowe spaliny śmierdzą niespalona ropa zapewne :-/
W210 `98 ze sprinterem pod maską, automat
toyota land cruiser KZJ 95
nissan patrol 4.2
nissan QQ
Awatar użytkownika
kmtaxi
Doradca
Posty: 3273
Rejestracja: 9 sty 2009, o 18:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: kmtaxi »

seburaj pisze:moim zdaniem coś porobiło sie z kątem wtrysku, te kolorowe spaliny śmierdzą niespalona ropa zapewne :-/
Ale żeby samo w sobie :?: Jak się zagrzeje to trochę dymi mniej i tak jak mówisz spaliny śmierdzą nie spaloną ropą. Wewnątrz karteru też się coś dzieje, gdyż na wyciągniętej miarce oleju widać olej na całej długości miarki, dopiero po wytarciu całej i ponownym włożeniu jest zaznaczony normalny poziom.
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
Awatar użytkownika
allias
Doradca
Posty: 1434
Rejestracja: 4 lis 2010, o 16:51
Lokalizacja: Szczecin/Leeds

Post autor: allias »

kmtaxi... gdzie w UK? Znam kogos bardzo kumatego (Polaka) w okolicach West Yorkshire. Daj znac jesli jestem ci w stanie pomoc w UK.

PS. Pracuje dla "czesci" Merc`a (ciezarowek) w Leeds.
Parts Process Specialist for Mercedes
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
mobili
Posty: 14
Rejestracja: 30 mar 2011, o 21:45
Lokalizacja: Dzierżoniów

Post autor: mobili »

smerf_ff pisze:Na wolnych obrotach 30 kPa. Przy prędkości obrotowej 3000 obr/min co najmniej 300 kPa. Silnik musi być rozgrzany.
pomierzyłem ciśnienie i :
wolne obroty - 1,8 bara
1000 - 2,1
2000- 4
3000- 4,1
to dobrze co?
Awatar użytkownika
mesio14
VIP
Posty: 4170
Rejestracja: 9 maja 2009, o 12:46
Lokalizacja: pleszew

Post autor: mesio14 »

Bardzo dobrze ,nawet super
E 270 CDI 2000r, lift, manual
mobili
Posty: 14
Rejestracja: 30 mar 2011, o 21:45
Lokalizacja: Dzierżoniów

Post autor: mobili »

ściagam głowicę. jutro zobaczymy co jest grane.
Pablo007
Posty: 2
Rejestracja: 15 wrz 2015, o 09:27
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: Pablo007 »

Kolego i co to się okazało po ściągnięciu głowicy? O ile jeszcze pamiętasz po 4 latach :D
--Arkadia--
Posty: 1185
Rejestracja: 12 sty 2012, o 21:25
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: --Arkadia-- »

po 4 latach już pewnie nawet nie pamięta :) odgrzebałeś niezłego kotleta :)
http://www.facebook.com/fotoskarb Lubię To!
http://arkadiuszkubiak.pl

Było:
w124 3.0td
w210 2,9td
w210 2,7cdi
w220 3,2cdi
w203 2,7cdi
w220 3,7 PB
Mazda 6 2.2 GH
Jest W211 lift, Volvo S80
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości