Na co sie przesiasc po W210

Problemy dotyczące pozostałych Mercedesów W211, W124, W220, W140, W202 itd.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

perzu126
Posty: 517
Rejestracja: 29 lip 2014, o 01:16
Lokalizacja: Perzów

Re: Na co sie przesiasc po W210

Post autor: perzu126 »

Piasek myślałem, że celujesz w nowsze Viano jakieś 2005 czy coś koło tego.
C220D WDB2021211A313360
Obrazek
A208 CLK 200Kompressor
Forum W202
Star Diagnosis, okolice Kępna
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Re: Na co sie przesiasc po W210

Post autor: Piasek »

Z nowszymi jest problem a w zasadzie dwa:
1) to cena
2) to korozja, często znacznie bardziej posunięta niż w W638.
Jak poszukasz to znaleźć można na prawdę świetnie utrzymane W638 w V-klasie za nieduże pieniądze, od prywatnych właściciceli (i wolałbym takie) niż styrane W639 po firmie, mające często pow. 450 tyś km w CDI`ku. I co z tego że tanio to kupisz jak tam ani blacharki ani już mechaniki - wszystko do roboty.
JohnyPixel
Posty: 664
Rejestracja: 29 paź 2009, o 16:13
Lokalizacja: okolice Poznania

Re: Na co sie przesiasc po W210

Post autor: JohnyPixel »

Witam

Posiadałem nie tak dawno jeszcze W220 320CDi 2001r, niestety korozja zaczeła wychodzić więc sprzedałem i mam A8 D3.

..aaale jakos tak ciągnie mnie bardziej do mercedesa i po głownie mi chodzi znów wymiana na S klasę. W221 mi sie bardzo podoba, ale ceny ma cały czas zaporowe, więc pomyślałem o W220 późny lift (2004-5r). I tutaj mam kilka pytań:

Jak wygada sytuacja z blachą w tych autach? Lepiej jak modele przed liftingiem?
Jak wygląda sprawa z zawieszeniem? w przedlifcie wymieniałem tylne amortyzatory i założyłem od polifta, wizualnie to samo, ale producent już inny, jak sie ma reszta?
Jakies zmiany techniczne o których warto wiedzieć?


A8 jeszcze nawet nigdzie nie wystawiałem, bije się z myślami czy ta zmiana wyjdzie na lepsze czy nie.
jest:
W221 S320CDI Long 4Matic '08
W204 C320 CDI 4Matic '09

było:
W204 C180 Kompressor '08
W204 C320CDI '08
Audi A8 D3 3,0TDI '05
W220 S320CDI '01
W210 E270 CDI Avantgarde '01
W210 E300 TD '97
W124 E300D '93
Audi A4 2,5TDI V6 quattro '99
W124 300D '91
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Re: Na co sie przesiasc po W210

Post autor: Piasek »

D3 to już jest kawał wozu. Nie wiem czy jest sens przesiadać się z tego na W220.
MartiniD
Posty: 75
Rejestracja: 8 lip 2016, o 18:41
Lokalizacja: Piaseczno

Re: Na co sie przesiasc po W210

Post autor: MartiniD »

Miałem 220 1999r 3,2 przez rok. Ładne auto ale dla mnie słabe technicznie i ta korozja. Brat ma D3 z 2006r 4,2 już 3lata czasami nim polatam. Wnioski są takie że audi to nie mercedes, nie ma tej klasy. Ale został bym przy audi na twoim miejscu. No chyba że w220 po lifcie to jest jakaś mega różnica (nie jeździłem)ale nie sądzę.
w210 270cdi
w140 300td
Golf V TDI
JohnyPixel
Posty: 664
Rejestracja: 29 paź 2009, o 16:13
Lokalizacja: okolice Poznania

Re: Na co sie przesiasc po W210

Post autor: JohnyPixel »

Po prostu bardziej odpowiada mi prestiżowy charakter S klasy, do tego komfort... Jestem troche wymagający i D3 pozostawia troche do życzenia, przynajmniej dla mnie, pneumatyka nie jest taka komfortowa jak mercedes, fotele również. Skrzynia biegów jest lepsza no i aluminium. W220 widziałbym koniecznie czarną long + dołożyłbym pakiet AMG, bo taka zwykła W220 przy D3 nie wygląda faktycznie za okazale. W D3 nie mam też jakiegoś super wypasu, wycieraczki manualne, światła manualne, w S miałem wentylowane fotele, Bose, dociąganie drzwi i nie jest problemem znaleźć taki egzemplarz, a tutaj w D3 troszke bieda. No i ostatnia rzecz - silnik. Mam 3,0TDI 233KM i jedzie to fajnie, nie mam zastrzezen do dynamiki absolutnie, ale do kultury pracy już tak, oraz do tego że ma 4 łańcuchy rozrządu z tyłu silnika i w każdej chwili może się to rozsypać.

W audi niestety każda pierdoła i musze demontowac cały przód.
jest:
W221 S320CDI Long 4Matic '08
W204 C320 CDI 4Matic '09

było:
W204 C180 Kompressor '08
W204 C320CDI '08
Audi A8 D3 3,0TDI '05
W220 S320CDI '01
W210 E270 CDI Avantgarde '01
W210 E300 TD '97
W124 E300D '93
Audi A4 2,5TDI V6 quattro '99
W124 300D '91
--Arkadia--
Posty: 1185
Rejestracja: 12 sty 2012, o 21:25
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: Na co sie przesiasc po W210

Post autor: --Arkadia-- »

Miałem w220, na twoim miejscu bym nie wracał - w221 owszem. Jeśli nie masz budżetu - odczekać, dozbierać i kupić :)
http://www.facebook.com/fotoskarb Lubię To!
http://arkadiuszkubiak.pl

Było:
w124 3.0td
w210 2,9td
w210 2,7cdi
w220 3,2cdi
w203 2,7cdi
w220 3,7 PB
Mazda 6 2.2 GH
Jest W211 lift, Volvo S80
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Re: Na co sie przesiasc po W210

Post autor: Piasek »

Ideałem byłoby D3 z mechaniką W220/1 :) ale tak dobrze nie ma. Pchanie się z nierdzewiejącego auta w rdzewiejące dla mnie bezmyślność no chyba ze trafi się jakaś wyjątkowo świetnie utrzymana sztuka bez oznak korozji.
Silniki VAG`a niestety problematyczne, im wyżej w rocznikach tym tylko gorzej ale znowu tych łańcuchów "co tydzień" nie wymieniasz. Zrobisz raz, kolejny raz nie dotkniesz raczej. Ale robota kosztuje...
Sam zestaw łańcuchów koło tysiaka o ile dobrze pamiętam (4 szt), ślizgi prowadnice pewnie drugie tyle i 3-cie tyle robota lekko, na cacy w 5 tyś się zmieścisz... No chyba że tam kwiatki wyjdą jeszcze i w 8ce się impreza zamknie bo i takie przypadki znam.
Uważam że te X tyś zł dokładki (zamiast remontu/wymiany łańcuchów) do zmiany na W220 to żadne pieniądze - zwłaszcza że też coś do roboty będzie. W klasie samochodów w jakich się poruszasz dokładka to 20-30 tyś zł do kolejnego - wtedy widać realną zmianę na lepsze.

Edit:
tak se odświeżyłem:
kpl zestaw łańcuchów z prowadnicami (np SWAG) ok 3 tyś zł - jak masz kogoś z upustami to grubo poniżej), kpl kół zębatych też koło 1tyś zł i tutaj też po detalu to i 1500 a po hurcie niemal połowa tej kwoty. Suma końcowa za całość koło 5tki z robocizną.
yellowstone2012
Posty: 1388
Rejestracja: 10 gru 2012, o 12:14
Lokalizacja: Łódź

Re: Na co sie przesiasc po W210

Post autor: yellowstone2012 »

--Arkadia-- pisze:Miałem w220, na twoim miejscu bym nie wracał - w221 owszem. Jeśli nie masz budżetu - odczekać, dozbierać i kupić :)


Dokładnie tak bym zrobił. Przeczekał i celował w W221.
hdtv_maniac
Posty: 60
Rejestracja: 16 lis 2010, o 20:04
Lokalizacja: Poznań

Re: Na co sie przesiasc po W210

Post autor: hdtv_maniac »

ja bym wrocil do 123 najlepiej z 300D i masz spokoj na lata
S210 290TD
Gawra
Posty: 3045
Rejestracja: 16 gru 2009, o 19:29
Lokalizacja: Puszcza Piska

Re: Na co sie przesiasc po W210

Post autor: Gawra »

Jeżeli ktoś jezdzil 210-tka, to tylko Maybach może go usatysfakcjonowac :super:
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
yellowstone2012
Posty: 1388
Rejestracja: 10 gru 2012, o 12:14
Lokalizacja: Łódź

Re: Na co sie przesiasc po W210

Post autor: yellowstone2012 »

Gawra pisze:Jeżeli ktoś jezdzil 210-tka, to tylko Maybach może go usatysfakcjonowac :super:
W213 wystarczy ;)
Gawra
Posty: 3045
Rejestracja: 16 gru 2009, o 19:29
Lokalizacja: Puszcza Piska

Re: Na co sie przesiasc po W210

Post autor: Gawra »

yellowstone2012 pisze:
Gawra pisze:Jeżeli ktoś jezdzil 210-tka, to tylko Maybach może go usatysfakcjonowac :super:
W213 wystarczy ;)
Ale to wciąż jedna i ta sama maszyna :D
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Na co sie przesiasc po W210

Post autor: fabek »

W221 ceny zaporowe, bo to dobre auta (co innego zgniłek W220 szczególnie przedliftowy). W221 bardzo udana konstrukcja, linia wciąż nowoczesna, uwaga tylko na uszkodzoną pneumatykę i zmielone skrzynie. Silnik 3.2 cdi przepiękna kultura pracy i przyzwoite spalanie, dużo lepiej niż 4.2 cdi (tym jeździłem), te auta płyną na drodze, kto raz się przejedzie odechce się Audi czy Bemki.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 36 gości