CZUJNIK TEMPERATURY SPALIN

Problemy dotyczące pozostałych Mercedesów W211, W124, W220, W140, W202 itd.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
krokodyl W210
Posty: 132
Rejestracja: 19 wrz 2012, o 20:33
Lokalizacja: Dębica

Re: CZUJNIK TEMPERATURY SPALIN

Post autor: krokodyl W210 »

Nie ma zadnej zabawy , jestem dorosłym i dojrzałym człowiekiem ,zalezy mi na tym aby samochod był w 100% sprawny pod kazdym względem.Nie chciałem Cie kolego urazic z tym schematem , ja to tak z zyczliwosci dla innych ktorzy moze nie mają, ale powiem Ci co dzisiaj wpadło mi do głowy i co zrobiłem. Przegladając schemat el.postanowiłem sprawdzic czujniki przy katalizatorze juz z nimi walczyłem kiedys i na zimnym silniku było wszystko ok , rano we wtyczce od sterownika silnika sprawdziłem oba czujniki , na zimnym silniku miały po 218 ohmow jeden czujnik wpięty jest w nr B19/7 drugi B19/8, potem przejechałem sie i znowu pomiar i okazała sie ze czujnik B19/7 nie ma przewodnosci czyli gdzies jest przerwa , poczekam jak bedzie zimny silnik zrobie pomiar ponownie.Czujnik B19/8 miał 0,33 kOhma oba mierzone były na gorącym silniku temp ok 88stC
Może tam jest problem
Na razie miłego popołudnia wieczoru i niedzieli , jak w pon pomierze rano nie omieszkam sie podzielic spostrzezeniami
Pozdrawiam

Witam jestem po pomiarach otóż:
czujnik przed kat B19/7 jest dobry , ale przewod od niego do pinu 78 ma przerwe załącze ponizej wykonanae zdjecia
Gdy poprowadziłem przeowd od wtyczki do pinu bezpośrednio , nie uruchomiłem silnika i stacyjka mi nie odbijała tak jak przy normalnym zapalaniu zaznaczam nie odciąłem przewodu dotychczasowego, gdy mam zapieta wtyczke "M" do sterownika bez włączania zapłonu mam rezystancje ok 7,5kOhma gdy wtyczkę wypne nie mam obwodu po wpieciu wtyczki rezystancja rosnie od 0,9kOhma do 7,5 kOhma .Ze schematu od kolegi NOC wynika ze przewod od czujnika B19/7 biegnie bezpośrednio do sterownika a wiec przed wtyczką "m" powninien byc jakikolwiek obwod , gdy mierze obwod od pin 29 do wpietego przewodu tak jakby do 78 na zimnym silniku mam ok 219 Ohm
Co jest , moze ktos zna taki przypadek
Załączniki
zdj-2
zdj-2
zdj-1
zdj-1
od W115 do W211 (7 gwiazda )
1975 W115-KUBUŚ
1976 W116-PIASECZEK
1979 W123-ŻABKA
1981 W123-JUNIOR
1992 W124-LADY
2002 W210-KROKODYL
WDB2100071B467323
2005 W211-LALUNIA
WDB2112261A744694
Awatar użytkownika
krokodyl W210
Posty: 132
Rejestracja: 19 wrz 2012, o 20:33
Lokalizacja: Dębica

Re: CZUJNIK TEMPERATURY SPALIN

Post autor: krokodyl W210 »

Witam kolego NOC , byłem u Pana w W-wie , Diagnoza Pana o uszkodzonym sterowniku była nietrafna .Usterka to uszkodzenie wentylatora i zaden SD tego nie pokazywał , jak może Pan pamieta Pan rownież twierdził na 100% ze to sterownik.
Przestroga dla innych , którzy mogą mieć taką usterkę .Wszystko wskazuje , nawet i SD na uszkodzenie sterownika silnika , a to jest jakieś zwarcie w sterowniku wentylatora , ponieważ gdy sprawdziłem nowym dobrym wentylatorem okazało sie że sterownik dobrze steruje nim i wszystko jest ok , a komunikat o problemie z chłodzeniem silnika znikł.Tyle co moge na ten temat. Ja poniosłem duze koszty przez niewłasciwe diagnozy ludzi ktorzy zajmują sie naprawami W211 , wyniosło to 2tys zł , plus nowy wentylator 2,3tys zł (oczywiscie chinczyk , ale oryginał do mnie kosztuje 1,7tys euro + przesyłka 50euro.
Pozdrawiam
od W115 do W211 (7 gwiazda )
1975 W115-KUBUŚ
1976 W116-PIASECZEK
1979 W123-ŻABKA
1981 W123-JUNIOR
1992 W124-LADY
2002 W210-KROKODYL
WDB2100071B467323
2005 W211-LALUNIA
WDB2112261A744694
Amigowiec
Posty: 49
Rejestracja: 27 maja 2018, o 11:31

Re: CZUJNIK TEMPERATURY SPALIN

Post autor: Amigowiec »

krokodyl W210 pisze: 25 gru 2019, o 19:40 Witam kolego NOC , byłem u Pana w W-wie , Diagnoza Pana o uszkodzonym sterowniku była nietrafna .Usterka to uszkodzenie wentylatora i zaden SD tego nie pokazywał , jak może Pan pamieta Pan rownież twierdził na 100% ze to sterownik.
Przestroga dla innych , którzy mogą mieć taką usterkę .Wszystko wskazuje , nawet i SD na uszkodzenie sterownika silnika , a to jest jakieś zwarcie w sterowniku wentylatora , ponieważ gdy sprawdziłem nowym dobrym wentylatorem okazało sie że sterownik dobrze steruje nim i wszystko jest ok , a komunikat o problemie z chłodzeniem silnika znikł.Tyle co moge na ten temat. Ja poniosłem duze koszty przez niewłasciwe diagnozy ludzi ktorzy zajmują sie naprawami W211 , wyniosło to 2tys zł , plus nowy wentylator 2,3tys zł (oczywiscie chinczyk , ale oryginał do mnie kosztuje 1,7tys euro + przesyłka 50euro.
Pozdrawiam
Na nic taka ilosc certyfikatów
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości