Czujnik temperatury płynu chłodzącego

Silniki, skrzynie biegów, przeniesienie napędu, układ chłodzenia.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

BarMan
Posty: 78
Rejestracja: 14 mar 2010, o 20:13
Lokalizacja: Lubartów

Czujnik temperatury płynu chłodzącego

Post autor: BarMan »

Witam.
Mam pytanie czy dane dot. temperatury płynu chłodzącego dla potrzeb wskaźnika na zegarach i komp samochodu (te odczytywane np. KTSem) pochadzą z tego samego czujnika czy też różnych?
Pytam bo zegary pokazuja mi ok., ale odczyt na KTS wykazuje odwrotnie w czasie pracy silnika spada i gdy na zegarach jest 80st to podłączony komp. pokazuje 34 st.
Pytanie dotyczy auta z podpisu tj E220 Diesrl z 1996r

Pozdrawiam
W 210, E220 DIESEL, 1996r
W 163, ML500, 2002r
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

Technicznie jest to ten sam czujnik wkręcony w głowicę, jednak ma 2 wyjścia: jedno do komputera, drugie do licznika.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
BarMan
Posty: 78
Rejestracja: 14 mar 2010, o 20:13
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: BarMan »

Dzięki. Oglądnę go sobie.
W 210, E220 DIESEL, 1996r
W 163, ML500, 2002r
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

Co do Twojego problemu, to mógł czujnik paść. Można go zmierzyć omomierzem przy zmianie temperatury.

Często gęsto izolacje kabli się kruszą i zwierają przewody.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
BarMan
Posty: 78
Rejestracja: 14 mar 2010, o 20:13
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: BarMan »

OK.
Muszę się tylko kiedyś do niego dostać, ale na szybko patrząc trzeba zdjąć kolektory dolotowe, więc muszę mieć na to chwilę czasu bo nie jestem zbyt wprawny w działaniu przy aucie. Myślałem też żeby sprawdzić na star diagnzie co ten czujnik pokazuje bo KTS może jednak kłamać. Dzięki raz jeszcze za wskazówki.
W 210, E220 DIESEL, 1996r
W 163, ML500, 2002r
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

kolektor zdjąć w moim 6-garowym zajmuje 10 minut.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
BarMan
Posty: 78
Rejestracja: 14 mar 2010, o 20:13
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: BarMan »

OK. zabrałem sie do roboty - rzeczywiście zdjęcie kolektora dolotowego jest nawet dla laika łatwe- ale mam problem z ustaleniem który czujnik odpowiada za mierzenie temp. płynu.
Sa mianowicie dwa: pierwszy w okolicy trzeciej ( licząc od przodu auta) świecy żarowej - jest połączony jednym kabelkiem i drugi za nim ( 4 świeca żarowa) do którego idzie kilka kabelków. Prośba o pomoć w określeniu za co odpowiadają.
Narazie użyłem jakiegoś WD40 by sprawdzić czy będzie różnica (na wypadek gdyby problem polegał jedynie na słabym połączeniu).
Ponadto trochę wyczyściłem zabrudzone doloty z czrnej mazi - to chyba z odmy- i nie wiem czy można jakoś zapobiec jej powstawaniu i jakoś lepiej to wyczścić jakimś środkiem chemicznym, ba narazie czyściłem tylko mechanicznie szmatką.
Pozdrawiam
W 210, E220 DIESEL, 1996r
W 163, ML500, 2002r
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

tam gdzie idą 4 kable. 2 z nich to masa, dwa pozostałe to +.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
BarMan
Posty: 78
Rejestracja: 14 mar 2010, o 20:13
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: BarMan »

Dzięki za ekspresową odpowiedź, a jeśli można dopytać to do czemu służy ten czujnik z jednym kabelkiem ? - zainteresował mnie bo nie umiałem odpiąć od niego wtyczki.
W 210, E220 DIESEL, 1996r
W 163, ML500, 2002r
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 64 gości