Czujnik temperatury płynu chłodzącego
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Czujnik temperatury płynu chłodzącego
Witam.
Mam pytanie czy dane dot. temperatury płynu chłodzącego dla potrzeb wskaźnika na zegarach i komp samochodu (te odczytywane np. KTSem) pochadzą z tego samego czujnika czy też różnych?
Pytam bo zegary pokazuja mi ok., ale odczyt na KTS wykazuje odwrotnie w czasie pracy silnika spada i gdy na zegarach jest 80st to podłączony komp. pokazuje 34 st.
Pytanie dotyczy auta z podpisu tj E220 Diesrl z 1996r
Pozdrawiam
Mam pytanie czy dane dot. temperatury płynu chłodzącego dla potrzeb wskaźnika na zegarach i komp samochodu (te odczytywane np. KTSem) pochadzą z tego samego czujnika czy też różnych?
Pytam bo zegary pokazuja mi ok., ale odczyt na KTS wykazuje odwrotnie w czasie pracy silnika spada i gdy na zegarach jest 80st to podłączony komp. pokazuje 34 st.
Pytanie dotyczy auta z podpisu tj E220 Diesrl z 1996r
Pozdrawiam
W 210, E220 DIESEL, 1996r
W 163, ML500, 2002r
W 163, ML500, 2002r
OK.
Muszę się tylko kiedyś do niego dostać, ale na szybko patrząc trzeba zdjąć kolektory dolotowe, więc muszę mieć na to chwilę czasu bo nie jestem zbyt wprawny w działaniu przy aucie. Myślałem też żeby sprawdzić na star diagnzie co ten czujnik pokazuje bo KTS może jednak kłamać. Dzięki raz jeszcze za wskazówki.
Muszę się tylko kiedyś do niego dostać, ale na szybko patrząc trzeba zdjąć kolektory dolotowe, więc muszę mieć na to chwilę czasu bo nie jestem zbyt wprawny w działaniu przy aucie. Myślałem też żeby sprawdzić na star diagnzie co ten czujnik pokazuje bo KTS może jednak kłamać. Dzięki raz jeszcze za wskazówki.
W 210, E220 DIESEL, 1996r
W 163, ML500, 2002r
W 163, ML500, 2002r
OK. zabrałem sie do roboty - rzeczywiście zdjęcie kolektora dolotowego jest nawet dla laika łatwe- ale mam problem z ustaleniem który czujnik odpowiada za mierzenie temp. płynu.
Sa mianowicie dwa: pierwszy w okolicy trzeciej ( licząc od przodu auta) świecy żarowej - jest połączony jednym kabelkiem i drugi za nim ( 4 świeca żarowa) do którego idzie kilka kabelków. Prośba o pomoć w określeniu za co odpowiadają.
Narazie użyłem jakiegoś WD40 by sprawdzić czy będzie różnica (na wypadek gdyby problem polegał jedynie na słabym połączeniu).
Ponadto trochę wyczyściłem zabrudzone doloty z czrnej mazi - to chyba z odmy- i nie wiem czy można jakoś zapobiec jej powstawaniu i jakoś lepiej to wyczścić jakimś środkiem chemicznym, ba narazie czyściłem tylko mechanicznie szmatką.
Pozdrawiam
Sa mianowicie dwa: pierwszy w okolicy trzeciej ( licząc od przodu auta) świecy żarowej - jest połączony jednym kabelkiem i drugi za nim ( 4 świeca żarowa) do którego idzie kilka kabelków. Prośba o pomoć w określeniu za co odpowiadają.
Narazie użyłem jakiegoś WD40 by sprawdzić czy będzie różnica (na wypadek gdyby problem polegał jedynie na słabym połączeniu).
Ponadto trochę wyczyściłem zabrudzone doloty z czrnej mazi - to chyba z odmy- i nie wiem czy można jakoś zapobiec jej powstawaniu i jakoś lepiej to wyczścić jakimś środkiem chemicznym, ba narazie czyściłem tylko mechanicznie szmatką.
Pozdrawiam
W 210, E220 DIESEL, 1996r
W 163, ML500, 2002r
W 163, ML500, 2002r
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 64 gości