Wymiana tarcz i klocków-przód

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

mbsly
Posty: 167
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 10:47
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: mbsly »

Paszczak Junior pisze:przód ma 10,7mm
jezeli piszemy o pojezdzie W124 200TE to TH min tarczy to 10 mm...
MB 190 2.6 manual WDB2010291F400274
MB 190 2.6 automat WDB2010291F752227
MB C 36 AMG WDB2020281F421896
Paszczak Junior
Posty: 132
Rejestracja: 31 maja 2010, o 20:56
Lokalizacja: Czermna (KTA)

Post autor: Paszczak Junior »

mbsly pisze:jezeli piszemy o pojezdzie W124 200TE to TH min tarczy to 10 mm...
tak więc jeszcze trochę zostało,niezbyt dużo ale do wiosny starczy, bo do wiosny chcę znaleźć nowego właściciela dla mojego karawana
S124 200TE metallic blue-black SPRZEDANY :(
golf3 1.6 lpg
W211 E220cdi brata;)
C220cdi 125KM-obecnie
Awatar użytkownika
AntekMesio
Posty: 28
Rejestracja: 16 lip 2012, o 12:40
Lokalizacja: Wawa

Post autor: AntekMesio »

Witam!!! Wymieniłem klocki z przodu i od tamtej pory jak jadę po dziurach coś mi w hamulcach dzwoni. Słychać to tylko przy otwartych oknach. Jak lekko nacisnę padał hamulca to przestaje dzwonić. Proszę o info o co chodzi bo już skończyły mi się pomysły. MB W210 E290, sedan z 1997 r.
Awatar użytkownika
kid
Posty: 4807
Rejestracja: 5 sty 2012, o 16:09
Lokalizacja: 100licaKochana

Post autor: kid »

...to chyba oczywiste, że coś spieprzyłeś przy wymianie... trzeba porozbierać i sprawdzić... czasem jest taki szelest metaliczny jak sie zacisków nie rozrusza przy wymienianiu... - pasta miedziana przyjacielem każdego wymieniacza klocków :rotfl:
:hyhy:
Obrazek
Awatar użytkownika
AntekMesio
Posty: 28
Rejestracja: 16 lip 2012, o 12:40
Lokalizacja: Wawa

Post autor: AntekMesio »

Ok. Sprawdzę co mogłem spieprz... Aczkolwiek odgłos wskazuje, że raczej coś w hamulcach jest luźne. Słyszałem, że czasem klocki mają jakiś sprężynki, które je usztywniają ale tu się nie dopatrzylłem. A odgłos to raczej dzwonienie a nie chtobotanie.
Awatar użytkownika
kid
Posty: 4807
Rejestracja: 5 sty 2012, o 16:09
Lokalizacja: 100licaKochana

Post autor: kid »

może zacisk niedokręcony :hyhy:
:hyhy:
Obrazek
Awatar użytkownika
AntekMesio
Posty: 28
Rejestracja: 16 lip 2012, o 12:40
Lokalizacja: Wawa

Post autor: AntekMesio »

Chyba odkryłem usterkę. Klocki od strony tłoczków mają tylko trzy blaszki sprężynujące co nie gwarantuje sztywności i klocki te na dziurach po prostu dzwonią bo są luźne. A teraz pytanie, co z tym zrobić? :zalamany: :zalamany:
Awatar użytkownika
kakadu
Doradca
Posty: 6135
Rejestracja: 23 mar 2010, o 22:01
Lokalizacja: Wlkp/Niemcy NRW

Post autor: kakadu »

AntekMesio pisze: A teraz pytanie, co z tym zrobić?

Kupić odpowiednie klocki. ;) przecież ich nie przykleisz.
E300TD S210 AVANTGARDE 98
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317

(Oo\=*=/oO)
Awatar użytkownika
kid
Posty: 4807
Rejestracja: 5 sty 2012, o 16:09
Lokalizacja: 100licaKochana

Post autor: kid »

albo rozgiąć blaszki :P zakładam, że ten klocek z blaszkami dałeś w środek tłoczka... w sensie blaszki w tłoczek wchodzą a ten bez blaszek z drugiej... :hyhy: co to za klocki kupiłeś?? tylko się przyznaj, bez ściemniania :D
:hyhy:
Obrazek
Awatar użytkownika
AntekMesio
Posty: 28
Rejestracja: 16 lip 2012, o 12:40
Lokalizacja: Wawa

Post autor: AntekMesio »

Blaszki rozgiąłem, jutro sprawdzę czy coś to dało a jak nie to niestety klocki do wymiany. Wiem, wiem skąpy traci podwójnie. Klocki moje szałem nie są :wstyd: :wstyd: samokrytyka pełna
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Post autor: Piasek »

Dla wszystkich którzy tego nie robili nigdy...
Jak Wam się trafi egzemplarz w którym przez 3-4 lata nikt nie dotykał zacisków i klocków, do tego auto garażowało pod chmurką a poprzednik nie wiedział o istnieniu smaru miedzianego (grafitowanego, kur*a jakiegokolwiek smaru czy chociażby przepalonego oleju silnikowego) proponuję oddać do mechanika bo najpierw połamiecie wszystkie klucze jakie posiadacie a przy okazji rozwalicie sobie rękę zanim puszczą śruby.
PhantomASA1
Posty: 360
Rejestracja: 20 paź 2010, o 18:03
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: PhantomASA1 »

WD-40,potem młotek,stukanie ,i każda oryginalna śruba w Mercedesie jest do odkręcenia,każda bez wyjątku.
phantom WDB210004 1A 148308
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3096
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 »

WD40 to se mozesz do smarowania zawiasow w komorce uzywac. :D
Jesli taki macie w garazu, to wyrzucie natychmiast. Jest on dobry jako zmywacz, ale jako smar to lapie piasek i potrafi spowodowac korozje.
Nie wiem czy mozecie dostac PBlaster, czy Kroll. To sa odrdzewiacze znane na calym Swiecie. Musza byc uzyte dzien wczesniej aby dobrze zadzialaly.
W przypadku srub na kolach, powiiny byc uzyte od drugiej strony.
PhantomASA1
Posty: 360
Rejestracja: 20 paź 2010, o 18:03
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: PhantomASA1 »

Chwila,chwila,o jakim smarowaniu piszesz?! Piszemy o uwalnianiu starych śrub.Psikam WD -40,i nie ma bata,od razu mogę zabierać się za odkręcanie przykręconych kilkadziesiąt lat temu śrub !
phantom WDB210004 1A 148308
Awatar użytkownika
Ramirezzz
Posty: 225
Rejestracja: 14 kwie 2008, o 22:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Ramirezzz »

dzwilu pisze:Jak oceniacie,w skali 1do10 trudność wymiany tarcz i klocków jeśli nigdy tego nie robiłem? I ile zajmuje to czasu z pomocą kogoś kto już to sam robił.
A moze lepiej sobie odpuścić i jechać do mechaniora?
Piwko, ładna pogoda i jedziesz :D oczyść z rdzy elementy szczotką drucianą, posmaruj Locktite i jedziesz :rotfl: 3 na 10 :D pozdrawiam, Tomek.
W210 2.7 CDI 1999 Elegance ASB (Aktualnie) WDB2100161A983232
W210 2.2 CDI 1999 Classic manual - sprzedany
W210 2.2D 1996 Elegance manual - sprzedany
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość