Wymiana tarcz i klocków-przód

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

zamo111
Posty: 205
Rejestracja: 4 paź 2010, o 12:02
Lokalizacja: opole

Post autor: zamo111 »

Nastaw się tylko na dwie rzeczy -

1 sruby sa klejone - musisz miec dluga przedluzke i klucz na sztywno bo ruchowy zlamiesz
2-tyl jest 3x lzejszy do zrobienia niz przod



dobre rady ? Skorzystaj z mozliwosci skrecania kol z przodu ;) - wielkie ułatwienie sprawy - tym bardziej jeśli ktoś siedzi w środku i trzyma kiere ...
http://images40.fotosik.pl/341/2e21fa08fee87ead.jpg

560CE 90'
320CDI 01'
500SEL 81'
Mercedes Best Fan
Awatar użytkownika
stanleym210
Posty: 1887
Rejestracja: 14 wrz 2010, o 16:22
Lokalizacja: siedlce, mazowieckie

Post autor: stanleym210 »

seburaj pisze:miałem na myśli minimalne podpiłowanie klocka na skrajni - tam gdzie spotyka sie z wypracowanym rantem tarczy, a nie obróbkę samej tarczy :lol:
A to co innego.
Mercedes W210 ELEGANCE,
poj. 3,2 Pb + lpg,
wersja z USA
duży wypas, 1999 r.
Mercedesami jeżdżę od 1995 r
Paszczak Junior
Posty: 132
Rejestracja: 31 maja 2010, o 20:56
Lokalizacja: Czermna (KTA)

Post autor: Paszczak Junior »

stanleym210 pisze:.Jeżeli już to delikatnie małą szlifierką kątową
Dokładnie tak zrobiłem,wziąłem szlifierkę i powoli zeszlifowałem ranty na tarczach,
robiłem to uważnie żeby nie zepsuć tarcz. Później pojeździłem i pohamowałem żeby się dotarło wszystko.
Efekty są takie;
-auto staje dęba przy hamowaniu
-twardość pedału powróciła do normy

Wiem że to co zrobiłem to nie jest fachowe,ale udało się.Tarcze nie biją i jest ok.

tomeks215 dzięki za pomoc.
S124 200TE metallic blue-black SPRZEDANY :(
golf3 1.6 lpg
W211 E220cdi brata;)
C220cdi 125KM-obecnie
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

Paszczak Junior pisze:Wiem że to co zrobiłem to nie jest fachowe,ale udało się.Tarcze nie biją i jest ok.
powiem Ci wlaśnie, że fachowo zrobiłeś, że zdjąłeś kątówką sam rant. dużo ludzi przetacza od razu całe tarcze co równa się ich śmierci przy pierwszym mocniejszym hamowaniu.
bartpol1
Posty: 2409
Rejestracja: 8 wrz 2009, o 14:10
Lokalizacja: ruda slaska

Post autor: bartpol1 »

jak rozpedzisz auto do 180km/h i bedziesz hamował , a zadnego bicia nie bedzie to wtedy dopiero sukces bedzie - moje stare nie biły do 130 km/h
MB W210 2.7 cdi , rok 2001 z nawigacją - sedan
win-WDB2100161B476884 SPRZEDANY .
Wczesnij 124 300TD
124 300 E
190 D
CLK - 320
poszukuje radio CEZAR-QUADRO diory
Awatar użytkownika
S.W.A.T
Posty: 1341
Rejestracja: 31 paź 2008, o 14:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: S.W.A.T »

Koledzy u dziadka biją tarcze pow 80km/h tak ze czuć to na całym samochodzie i na hamulcu (pulsowanie) czy da się to jakos tanim domowym kosztem naprawic? :)
Stawiam ze tarcze są krzywe bo mialem to u siebie...
W210 E300TD Avantgarde 99' Oo_oO face lifting zielona cyrkonia
W201 190D 2.5 91' niebieska perła metalik
exW201 190E 2.0 89' dymione srebro
Smart 600ccm Turbo Passion 99'
W463 G55 AMG 02'
mbsly
Posty: 167
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 10:47
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: mbsly »

Paszczak Junior pisze:Fakt,tarcza ma rant, pojeżdżę trochę i zobaczę
kto zaklada uzywane tarcze z rantem?
MB 190 2.6 manual WDB2010291F400274
MB 190 2.6 automat WDB2010291F752227
MB C 36 AMG WDB2020281F421896
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

S.W.A.T pisze:u dziadka biją tarcze pow 80km/h tak ze czuć to na całym samochodzie i na hamulcu (pulsowanie) czy da się to jakos tanim domowym kosztem naprawic? :)
nie.
zamo111
Posty: 205
Rejestracja: 4 paź 2010, o 12:02
Lokalizacja: opole

Post autor: zamo111 »

Ostatnio wymieniałem w C220 i był minimalny rancik - 1mm lub mniej , mechanik zmierzył , sprawdził i mówi ,że zostało mi 1.5mm tarczy zapasu wedle zaleceń MB , więc założyłem nowe tarcze i nowe klocki.

W W210 z przodu odkręca się po zdjęciu koreczków imbusem 7 a z tyłu tylko wybijakiem wybija blokade ,która okazała się o dziwo trudniejsza do zrobienia niż przód hehe.
Muszę tutaj pochwalić konstruktorów W210 ponieważ ze wszystkich MB w jakich wymieniałems obie klocki z przodu tu było najłatwiej i najprzyjemniej ...

I Panowie DO CHOLERY !
Hamulce to wasze bezpieczeństwo , to życie Wasze i innych.
Życie Waszych gwiazd - jak czytam
SWAT pisze:domowym kosztem naprawic?
Człowieku domowym sposobem to Ty możesz spróbować odswierzyć drewienko na konsoli a nie zabierać się za naprawianie zepsutej tarczy.
Opony i hamulce to zawsze najważniejsze - bo bezpieczeństwo.

fabek, napisałeś to samo co ja tylko krócej :P Krótko i na temat bo pytanie jest bez sensu.
S.W.A.T, niech dziadek jeszcze pożyje i kup mu na świeta zestaw tarcz i klocków :P
http://images40.fotosik.pl/341/2e21fa08fee87ead.jpg

560CE 90'
320CDI 01'
500SEL 81'
Mercedes Best Fan
bartpol1
Posty: 2409
Rejestracja: 8 wrz 2009, o 14:10
Lokalizacja: ruda slaska

Post autor: bartpol1 »

kazda tarcza ma podaną przez producenta grubosć minimalna , wiec jezeli mamy rancik , a tarcza jest prosta i dosc gruba gdzie po przetoczeniu jej zostaje jeszcze zachowana grubosc powyzej minimalnej - to operacje przetoczenia tarczy mozna przeprowadzic . No ale to nie jest domowy sposób :mrgreen:
No chyba , ze ktos ma w domu tokarke i sie zna na jej obsłudze .
MB W210 2.7 cdi , rok 2001 z nawigacją - sedan
win-WDB2100161B476884 SPRZEDANY .
Wczesnij 124 300TD
124 300 E
190 D
CLK - 320
poszukuje radio CEZAR-QUADRO diory
Paszczak Junior
Posty: 132
Rejestracja: 31 maja 2010, o 20:56
Lokalizacja: Czermna (KTA)

Post autor: Paszczak Junior »

mbsly pisze:kto zaklada uzywane tarcze z rantem?
Kolego ja ich nie zakładałem,one już były założone.Ja wymieniłem tylko klocki a że tarcze miały delikatny rant to je zeszlifowałem.
Chyba nie wymieniasz tarcz tylko dlatego że mają nie wielki rant.
bartpol1 pisze:jak rozpedzisz auto do 180km/h i bedziesz hamował , a zadnego bicia nie bedzie to wtedy dopiero sukces bedzie -
moje M102 w papierach ma max prędkość 175km/h,więc nie ma tu mowy o jeździe z prędkościami 180 :-D
a tak na serio to hamowałem ze 150 i nic nie biło
S124 200TE metallic blue-black SPRZEDANY :(
golf3 1.6 lpg
W211 E220cdi brata;)
C220cdi 125KM-obecnie
mbsly
Posty: 167
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 10:47
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: mbsly »

Paszczak Junior pisze:że tarcze miały delikatny rant to je zeszlifowałem.
jezeli tarcze maja delikatny rant to nie ma potrzeby szlifowania go,aby klocki dobrze przylegaly do tarczy.

a jezeli ten rant jest juz tak duzy,ze po zalozeniu klockow,hamulec nie dziala prawidlowo to prawdopodobnie tarcza jest juz do wymiany.

wszystkie watpliwosci rozwialoby zmierzenie grubosci tarczy...
MB 190 2.6 manual WDB2010291F400274
MB 190 2.6 automat WDB2010291F752227
MB C 36 AMG WDB2020281F421896
Paszczak Junior
Posty: 132
Rejestracja: 31 maja 2010, o 20:56
Lokalizacja: Czermna (KTA)

Post autor: Paszczak Junior »

mbsly pisze:a jezeli ten rant jest juz tak duzy,ze po zalozeniu klockow,hamulec nie dziala prawidlowo to prawdopodobnie tarcza jest juz do wymiany.
Zaufaj mi,nie jestem samobójcą. Gdyby tarczę nadawały by się do wymiany to zwyczajnie bym je wymienił. Rant na nich nie był zbyt wielki,więc postanowiłem je zeszlifować.
Swoim autem wożę swoją rodzinę i nie oszczędzałbym kilka groszy na nowe tarcze gdyby nadawały się do wymiany.

Jeszcze raz dzięki wszystkim za pomoc.
S124 200TE metallic blue-black SPRZEDANY :(
golf3 1.6 lpg
W211 E220cdi brata;)
C220cdi 125KM-obecnie
mbsly
Posty: 167
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 10:47
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: mbsly »

nikt nie mowi,ze jestes samobojca,ale tak z ciekawosci to zmierz grubosc tarczy i napisz nam ile ma mm...
MB 190 2.6 manual WDB2010291F400274
MB 190 2.6 automat WDB2010291F752227
MB C 36 AMG WDB2020281F421896
Paszczak Junior
Posty: 132
Rejestracja: 31 maja 2010, o 20:56
Lokalizacja: Czermna (KTA)

Post autor: Paszczak Junior »

przód ma 10,7mm,tyłu nie mierzyłem
S124 200TE metallic blue-black SPRZEDANY :(
golf3 1.6 lpg
W211 E220cdi brata;)
C220cdi 125KM-obecnie
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 13 gości